1
Vraag
2
Reacties
Hillsmail

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verbinding tijdens het bellen valt weg tijdens het bellen met Iphone 8+

sinds 3 maanden heb ik een Iphone 8+ via een abonnement bij Vodafone, alles naar tevredenheid, alleen heb ik al verschillende keren gehad (12x) dat ik, als ik aan het bellen ben, de verbinding wordt verbroken en een melding op mijn scherm krijg "systeem fout".
op andere forum's lees ik dat er een fout zit in de chip van de Iphone 8+, software is geheel up to date (12.1.1).
ik baal hier enorm van, want er zaten best belangenrijke gesprekken bij.

wat is hier aan te doen?, misschien via garantie, of omruilen van het toestel tegen een andere nieuwe?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi Hillsmail
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. Het klinkt alsof er iets niet goed staat in de netwerkinstellingen. Controleer deze eerst even! 

 

  • De netwerkinstellingen herstel je als volgt: ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierdoor worden alle bewaarde instellingen, inclusief wifiwachtwoorden, voorkeursnetwerken en VPN-instellingen, gewist.
  • Gebruik een andere netwerkband. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in en zet selecteer Uit (afhankelijk van de provider en het model van het apparaat kan hier ook LTE of 3G staan).
  • Herstart je toestel nadat je dit hebt gedaan.
  • Probeer eens op een andere locatie dan normaal te bellen.

Geen succes? Dan kan je ook nog de simkaart eruit halen, je telefoon 10 minuten even helemaal uit laten (met je simkaart eruit dus) en daarna je simkaart er weer in stoppen en opstarten. Het toestel krijgt dan een kleine reboot. 

 

Was dit allemaal niet de oplossing?

Dan kan je nog een simwissel proberen. Haal dan je eigen simkaart eens uit je toestel en stop daar een andere simkaart in (liefst ook nog van een andere provider). Werkt de andere simkaart in je iPhone wel gewoon zoals het hoort? Dan ligt het aan de simkaart. Ga dan even langs bij een Vodafone Winkel om te vragen of ze je simkaart willen omruilen. 

Tot slot: in het ergste geval: Als je daarna nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of Vodafone Winkel om je iPhone te laten onderzoeken. Maar neem eerst contact op met de klantenservice van Vodafone om dit met hun te overleggen!! LET OP: op zondag is de klantenservice gesloten!!

Hoop toch dat het je lukt en anders succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi Hillsmail
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. Het klinkt alsof er iets niet goed staat in de netwerkinstellingen. Controleer deze eerst even! 

 

  • De netwerkinstellingen herstel je als volgt: ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierdoor worden alle bewaarde instellingen, inclusief wifiwachtwoorden, voorkeursnetwerken en VPN-instellingen, gewist.
  • Gebruik een andere netwerkband. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in en zet selecteer Uit (afhankelijk van de provider en het model van het apparaat kan hier ook LTE of 3G staan).
  • Herstart je toestel nadat je dit hebt gedaan.
  • Probeer eens op een andere locatie dan normaal te bellen.

Geen succes? Dan kan je ook nog de simkaart eruit halen, je telefoon 10 minuten even helemaal uit laten (met je simkaart eruit dus) en daarna je simkaart er weer in stoppen en opstarten. Het toestel krijgt dan een kleine reboot. 

 

Was dit allemaal niet de oplossing?

Dan kan je nog een simwissel proberen. Haal dan je eigen simkaart eens uit je toestel en stop daar een andere simkaart in (liefst ook nog van een andere provider). Werkt de andere simkaart in je iPhone wel gewoon zoals het hoort? Dan ligt het aan de simkaart. Ga dan even langs bij een Vodafone Winkel om te vragen of ze je simkaart willen omruilen. 

Tot slot: in het ergste geval: Als je daarna nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of Vodafone Winkel om je iPhone te laten onderzoeken. Maar neem eerst contact op met de klantenservice van Vodafone om dit met hun te overleggen!! LET OP: op zondag is de klantenservice gesloten!!

Hoop toch dat het je lukt en anders succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

Hillsmail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je, ga het proberen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt met de tips van Energieboy @Hillsmail? Of kunnen we je nog ergens mee helpen?
Hillsmail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik heb de Netwerkinstellingen hersteld, ben nog even in afwachting daar van, tot nu toe geen onderbrekingen meer gelukkig.

ik dank jullie
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Laten we hopen dat dit de oplossing is. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen we natuurlijk graag van je!
Hillsmail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
is wel zo, dat als ik aan het bellen ben, en dat had ik ook met mijn iphone 6, het net is of ik in een aqaurium, althans mensen die ik bel zeggen dat ik zo klink, meestal als ik thuis ben en in de buurt van de tv en tuner/versterker sta,

misschien ook een oplossing hiervoor?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hmmz, dat is natuurlijk niet handig! Dit is natuurlijk omdat andere apparatuur ook bevonden staan met de Wi-fi of een signaal uitsturen.
Hier heb ikzelf geen oplossing voor. Ik raad je aan om dit aan te kaarten via de klantenservice zodat er een onderzoek wordt gestart hierna.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je een case laten aanmaken via onze klantenservice @Hillsmail?
Hillsmail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik gebruik thuis onze wifi eigenlijk niet, of bijna niet, dus daar kan het niet aan liggen, deze vraag heb ik 2 jaar geleden al een keer bij de klantenservice neergelegt toen ik mijn Iphone 6 nog had, ze hadden er toen geen antwoord op
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Begrijp dat je er toen last van had en nu ook?
Zou het kunnen dat er veel mensen bij jullie op 1 mast zitten? Wel vreemd dat het op 2 toestellen zo is. Heb je ook al eens in een ander toestel gedaan en geprobeerd?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons en heb je het al aangekaart?
Hillsmail
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik heb nog geen tijd gehad om er achter aan te gaan, maar het wegvallen van de verbinding heb ik geen last meer van gehad, sinds dat ik alles hersteld heb
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is in ieder geval goed nieuws!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie meer geweest.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic