1
Vraag
2
Reacties
tobiastheebe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Unlock-code voor Siemens S6 (1998) van Libertel

Ik heb via Marktplaats een Siemens S6 Power uit 1998 gekocht, oorspronkelijk geleverd via Libertel met een iZi prepaid SIM.

Mijn plan was om dit toestel met een prepaid SIM van KPN te gaan gebruiken omdat Vodafone alleen nog E-GSM ondersteunt (snik). Helaas beschikt het toestel over een service provider lock (zie foto). Ik heb geprobeerd om deze te omzeilen door een Vodafone SIM in het toestel te plaatsen, maar nog steeds dezelfde melding. Ook een tweede Vodafone SIM geeft nog steeds dezelfde melding. Volgens de verkoper is het toestel nooit met een andere SIM gebruikt als de oorspronkelijke van Libertel, wat het vreemd maakt dat het toestel ook geen Vodafone SIM accepteert. Vodafone gebruikt immers nog dezelfde MNC als in de Libertel-tijd (04).

Ik heb geprobeerd om de unlock-code te verkrijgen via de online tool (https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/codes.shtml#unlockcode-content), deze kent het toestel c.q. de IMEI echter niet (meer).

Kan iemand mij helpen om dit toestel werkend te krijgen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @tobiastheebe 

Leuk om je hier ook eens te treffen! Vroeger kon je hiervoor nog wel 's Googlen voor codes, maar als er echt een service provider lock op zit, weet ik niet of dat gaat werken. En jou kennende heb je ook al ontzettend veel geprobeerd op dat gebied. Je hebt natuurlijk de unlockcode te proberen via onze Vodafone tool, maar daar wordt het toestel helaas niet herkend. Na wat speurwerk kwam ik deze tool ook tegen: https://editor.signavio.com/p/hub-preview#model/8aca5649a9214e2b9929b6b6babd5a3e;diagram. Lukt het via deze weg wel? 

Mogelijk dat @Energieboy en @SamsungExpert ook nog ideeën hebben?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @tobiastheebe 

Leuk om je hier ook eens te treffen! Vroeger kon je hiervoor nog wel 's Googlen voor codes, maar als er echt een service provider lock op zit, weet ik niet of dat gaat werken. En jou kennende heb je ook al ontzettend veel geprobeerd op dat gebied. Je hebt natuurlijk de unlockcode te proberen via onze Vodafone tool, maar daar wordt het toestel helaas niet herkend. Na wat speurwerk kwam ik deze tool ook tegen: https://editor.signavio.com/p/hub-preview#model/8aca5649a9214e2b9929b6b6babd5a3e;diagram. Lukt het via deze weg wel? 

Mogelijk dat @Energieboy en @SamsungExpert ook nog ideeën hebben?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb geen idee hoe je hier aan kan komen.
Het is ook al wel een oud toestel en in 1999 ging Libertel over naar Vodafone. Misschien dat ze daarom geen code’s meer hebben en verwachten dat ook niemand meer deze nodig zou hebben?? Sorry, maar ik heb hier geen antwoord op 😞

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor jullie reacties.

@Cecilia Vodafone Ik heb voor de omgeving/URL die je mij stuurde, een AD-account nodig binnen VodafoneZiggo. Dat gaat dus niet lukken vanaf hier.

User account '*******@live.com' from identity provider 'live.com' does not exist in tenant 'VodafoneZiggo' and cannot access the application 'editor.signavio.com'(Signavio) in that tenant. The account needs to be added as an external user in the tenant first. Sign out and sign in again with a different Azure Active Directory user account

 

Kan ik jou eventueel de IMEI sturen via PM zodat jij dit kan proberen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @tobiastheebe 
Dan check ik het voor jou! Je mag mij het IMEI nummer toesturen in een PB 

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Vodafone Ik heb je zojuist de IMEI gestuurd. Ben benieuwd!

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Vodafone Dank voor het doorsturen van de unlock-code.

Het is gelukt om het toestel te ontgrendelen!

Door intoetsen van *#0001*UNLOCK#, waar UNLOCK de door Cecilia opgevraagde code is, had ik direct weer volledige toegang tot het toestel en kon ik dit tevens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

De S6 werkt nu met mijn KPN prepaid SIM. De Vodafone prepaid SIM, die ik eerder uitprobeerde in de S6, heb ik nu geplaatst in een Nokia 6310i. Die laatste is wel compatibel met E-GSM.

Off-topic:

De S6 werkt, in tegenstelling tot oudere GSM-toestellen, ook op KPN-sites die de upgrade hebben gehad naar 5G. De Huawei basebands die door KPN worden gebruikt op deze ‘nieuwe’ sites, zijn om een of andere reden niet meer compatibel met veel van mijn oudere toestellen (1992-1997). Verbinden met het netwerk gaat prima, maar bellen en gebeld worden werkt totaal niet. SMS werkt overigens nog wel op alle toestellen. Ben nog steeds (al een jaar) bezig met KPN om een oplossing te vinden voor dit probleem.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Aah ik ben blij om te lezen dat het is gelukt met de door mij toegestuurde unlockcode @tobiastheebe  Dan is dit in ieder geval opgelost. Hopelijk komt ook KPN snel met een oplossing voor het andere probleem. 

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb er al een jaar een topic over lopen op hun forum. Heb inmiddels wel een vermoeden wat er aan de hand is.

Georgeodoom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hi please I need unlock code for Nokia e71  thank you  358240039729207

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Georgeodoom 
The best thing to do is contact Vodafone customer service (Call or Chat) or wait for a Vodafone moderator to read your message and help you further.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Georgeodoom

There are several codes you can need for unlocking your phone. In this topic we earlier specific talked about a service provider lock. Is this exact the same you need? Or do you need another code to unlock your phone like a Pukcode or Pincode? Check this page for how you can request your Pincode or Pukcode

Georgeodoom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Service provider lock 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Unfortunately I can't provide this unlockcode anymore 😞 The tool I used before isn't available anymore. You can check if my colleagues by phone or chat have other options for this. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic