1
Vraag
2
Reageer en help mee
DorienWesseling

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel typt zelf woorden in

Mijn iPhone 8plus typt uit zichzelf bestaande woorden in als ik ergens wil typen. 

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11918Posts
  • 3493Oplossingen
  • 3117Likes

Hoi @DorienWesseling 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is heel normaal als je iets tikt dat je iPhone het zelf invult. Je toestel zal dus altijd zien wat je zou willen tikken en dat zet die dan zelf neer. Ook in Safari vult hij dingen zelf in, als je dit bij instellingen hebt aangegeven. Overigens het vanzelf woorden plaatsen kan je aanpassen bij je instellingen. 

Meer info, lees deze pagina’s:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207767
https://www.aware-cc.nl/tekst-automatisch-aanvullen-op-je-iphone/
https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/343-uitzetten-automatisch-aanvullen-woorden...

DorienWesseling
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Energieboy, 

Ik ken de T9 functie maar ik bedoel dat mijn telefoon in ieder in te vullen mogelijkheid zonder dat ikzelf iets type, hele onlogische zinnen typt! Een wirwar aan woorden achter elkaar aan… zowel in Whatsapp als bijvoorbeeld op Google! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11918Posts
  • 3493Oplossingen
  • 3117Likes

Ga even langs een Vodafone winkel en laat er even iemand naar kijken. Op afstand is dit toch wel heel lastig, zoals je nu al merkt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @DorienWesseling, dat is apart! Ben je hiermee al eens langs een van onze winkels geweest en wat hebben zij aangeraden of aangepast? Wat je nog zou kunnen proberen is eens je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up van je gegevens zodat je niks kwijt raakt. Laat je weten wat de uitkomst is? 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Een toestel typt niet zomaar uit zichzelf woorden, daar zit altijd wel iets achter! Of de software die glitcht of een drukpunt op je scherm dat defect is geraakt (dit laatste valt onder gebruikersschade) @DorienWesseling.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dar was mijn vermoeden ook al @SamsungExpert. Had gehoopt dat het aan de software lag. Vandaar ook terugzetten naar fabrieksinstellingen. 
@DorienWesseling heb je voor ons een update? Speelt het issue nog en wat heb je allemaal al geprobeerd? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic