1
Vraag
2
Reacties
Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Toestel in combinatie met Vodafone abonnement

Veel toestellen ondersteunen tegenwoordig dual-SIM. Ik overweeg een upgrade naar een iPhone 12 met Vodafone Red Together. De telefoon wil ik i.c.m. het abonnement bij Vodafone aanschaffen. Vraag is of de iPhone een SIM-lock heeft? Kan ik mijn zakelijke dual e-SIM van een andere provider gewoon gebruiken? M.a.w.: zit er op een of andere manier een vorm van SIM-lock (of andere blokkade) op door Vodafone geleverde iPhones?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Gemini030 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Op geen enkele iPhone zit een SIMlock, dat mag al jaren niet meer dus dat probleem heb je niet. Echter, je moet er wel rekening mee houden dat als je een iPhone 12 koopt, en 5G wil gebruiken dan werkt dit niet. Bij het gebruik van dualsim beide simkaarten terugvallen naar 4G-snelheden. Apple zou eind dit jaar een software-update uitbrengen waarin ondersteuning voor 5G bij dualsim toegevoegd wordt.

Dat je deze informatie ook weet, anders koop je alsnog een kat in de zak. Dus voorlopig kan je Dualsim prima gebruiken maar dan op 4G en de iPhone is gewoon simlock vrij en kan alles simkaarten aan. 5G wél werkt als je alleen een eSIM gebruikt, zolang je maar geen fysieke simkaart tegelijkertijd actief hebt. Dat geldt ook andersom: gebruik je alleen een fysieke simkaart (en dus geen eSIM), dan kan je ook gewoon gebruikmaken van 5G.

Succes en alvast veel plezier met je nieuwe toestel 

Bekijk in context

2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Gemini030 ,

Naar mijn weten was de laatste iPhone met een simlock de iPhone 4s.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Gemini030 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Op geen enkele iPhone zit een SIMlock, dat mag al jaren niet meer dus dat probleem heb je niet. Echter, je moet er wel rekening mee houden dat als je een iPhone 12 koopt, en 5G wil gebruiken dan werkt dit niet. Bij het gebruik van dualsim beide simkaarten terugvallen naar 4G-snelheden. Apple zou eind dit jaar een software-update uitbrengen waarin ondersteuning voor 5G bij dualsim toegevoegd wordt.

Dat je deze informatie ook weet, anders koop je alsnog een kat in de zak. Dus voorlopig kan je Dualsim prima gebruiken maar dan op 4G en de iPhone is gewoon simlock vrij en kan alles simkaarten aan. 5G wél werkt als je alleen een eSIM gebruikt, zolang je maar geen fysieke simkaart tegelijkertijd actief hebt. Dat geldt ook andersom: gebruik je alleen een fysieke simkaart (en dus geen eSIM), dan kan je ook gewoon gebruikmaken van 5G.

Succes en alvast veel plezier met je nieuwe toestel 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic