1
Vraag
2
Reageer en help mee
FFolkers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telebankieren via Google Pay op OnePlus 8pro

Hallo,

Ik heb een probleem met betalen met mijn telefoon een OnePlus 8pro sinds deze is geupdate naar android 12 en Google Pay .Ik krijg de melding in de ABNAMRO app "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen" en verder staat erm  "Uw telefoon voldoet niet aan de beveiligingsnormen om contactloos te betalen. Mogelijk biedt het roottoegang of is er niet-gecertificeerde software geïnstalleerd. Ga voor meer informatie naar het Helpcentrum van Google Pay of neem contact op met de fabrikant van uw apparaat"

Dit heb ik dus gedaan en alle instellingen in Google Pay staan goed. Ik heb daarna contact opgenomen met OnePlus. Zij geven een antwoord die ik niet echt begrijp. 

""Het probleem wordt meestal veroorzaakt tgv van Android 12 (met nieuwe NFC functionaliteit) die een conflict heeft met de NFC die op de meeste SIM kaarten zijn geïnstalleerd.

Je zou dan ook specifiek bij je provider moeten vragen of de nieuwe SIM kaarten niet zijn voorzien van NFC functionaliteit "

Mijn vraag is of dit ook werkelijk zo is. Bestaan er simkaarten zonder NFC en heeft android 12 deze functie overgenomen waardoor het bij mij niet gaat lukken?

 

al vast bedankt voor jullie feedback

Folkert

******@ziggo.nl

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @FFolkers 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het beste wat je kan doen is langs een Vodafone winkel gaan om daar je SIMkaart om te laten wisselen. Samen even kijken of je oude SIMkaart goed is of dat je toch een nieuwe nodig hebt omdat die van nu te oud is. Neem wel je identiteitsbewijs mee. Je kunt checken of je een verouderde simkaart hebt door je simnummer te controleren. Begint dat met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart. Je simnummer staat in My Vodafone, in de My Vodafone App en op je simkaart zelf.

FFolkers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energyboy

Ik heb net nieuwe simkaarten ontvangen van Vodafone ter vervanging van oude simkaarten die 5 jaar oud waren. Helaas was dat niet de oplossing. Dit waren echter wel 5G kaarten We hebben nu kaarten die beginnen met 893144030202

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dan heb ik daar verder geen idee over. Zo technisch ben ik hier niet in.
Misschien dat iemand van Vodafone, die hier ook regelmatig online is, het weet. 

FFolkers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas tot nu toe is het probleem met telefoon betalingen niet opgelost. Oneplus zegt dat een simkaart zonder NFC het probleem oplost. Vodafone zegt dat dit niet het probleem kan zijn. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik ben niet zo technisch aangelegen maar ik kan je wel vertellen dat een SIMkaart zonder NFC niet het probleem oplost met online betalen via Google Pay. Ik gebruik zelf Apple Pay, en ga er vanuit dat deze hetzelfde werkt, dat moet je in je toestel aanpassen en of deze nu NFC heeft in de SIMkaart of niet, dat is helemaal niet van belang. Dat moet ik je toestel zitten, dat is het belangrijkste.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic