1
Vraag
2
Reacties
Miquel1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TP Link mifi router 7350 geen verbinding in het buitenland (Spanje). In Nederland werkt het prima

Heb een TP Link mifi router 7350 speciaal gekocht zodat ik met een extra sim kaartje van vodafone zonder mijn eigen telefoon als hotspot hoef in te stellen. Dit werkt in Nederland perfect. Maar ondanks dat ik roaming heb aan staan krijg ik geen data over de lijn. Andere apparaten zijn verbonden en kan wel op de configuratiepagina komen maar geen internet. Als ik het boekje er op na kijk doe ik niks fout. Iemand een idee?

Heb het in Nederland twee keer getest en werkte perfect.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jouko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is gelukt! Via webinterface nieuw profiel aanmaken met volgende instelingen : static / IPv4 & IPv6 / live.vodafone.com / PAP. Geen username/password. Mifi daarna uitzetten en weer opstarten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Miquel1, welkom op het Vodafone Forum! Op ons VodafoneNL-netwerk hebben we een dienst genaamd APN Redirect. Deze dienst zorgt ervoor dat je bij een verkeerde APN-instelling wel nog wordt doorgeleid naar de juiste APN: live.vodafone.com. Bij buitenlandse providers is dit helaas niet mogelijk. Zorg er dus voor dat je de instellingen van Vodafone hebt, deze vind je ook terug op https://handleidingen.vodafone.nl.
vodred

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik zie IPv4 en live.vodafone.com staan zonder ww en user auth type CHAP
Ik heb dus ook zo'n ding en dat werkt prima in NL maar in DLD is geen Inet mogelijk.
Met de handleidingen kom ik ook niet verder. Deze TP link staat daar niet bij en gebruikers (Coolblue) zijn dol-enthousiast.
Raar is wel dat als ik de sim in mijn toestellen stop zowel windows als android ik wel roaming en internet heb.
providor wordt dan vodafone.de
zal deze week nog eens de sim in mijn ipad stoppen, meld ik me wel weer...

Jouko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het zelfde probleem in Portugal met de TP Link 3750. APN staat op live.vodafone.com ingesteld. Met PAP en ook CHAP geprobeerd. Bij bij handleidingen de instellingen van de modem 'Vodafone mobile WiFi R205' overgenomen. Maar geen internetconnectie. Werkt in NL perfect maar aan reacties te horen niet in Duitsland, Spanje en Portugal. Iemand een oplossing?
Jouko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is gelukt! Via webinterface nieuw profiel aanmaken met volgende instelingen : static / IPv4 & IPv6 / live.vodafone.com / PAP. Geen username/password. Mifi daarna uitzetten en weer opstarten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jouko, fijn dat het met de juiste instellingen nu wel lukt :). vodred & Miquel1 willen jullie dit ook proberen? Laat het gerust even weten ;).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Van vodred heb ik in ieder geval een e-mail ontvangen dat het bij hem ook werkt :). Ik zal het topic daarom nog een tijdje laten staan voor andere gebruikers.
Hillpet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had dezelfe problemen met mijn TP-Link 7350. Werkt prima in NL, niet in D, CH en I.
Dank zij de oplossing aangedragen door Jouko wekt het bij mij nu ook.

Thx!
Hillpet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic