1
Vraag
2
Reacties
Yvonne8

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scherm Iphone valt uit, wat kan ik hieraan doen?

Mijn toestel (bij jullie gekocht februari 2020) valt af en toe uit. Het scherm wordt dan zwart en je kan er niks meer mee… resetten met geluidknoppen en rechter knop tegelijk indrukken lukt niet. Na een tijdje werkt hij weer. 

al geprobeerd om toestel uit en weer aan te zetten een paar keer. Wat te doen en heb ik garantie?
Iphone XR

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi @Yvonne8,
Welkom op de Community van Vodafone! Dat klinkt niet heel erg goed! Er zijn gelukkig een aantal stappen die je kunt ondernemen om dit issue te verhelpen. Als eerste raad ik aan om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back uo zodat je geen gegevens kwijt raakt. Daarna ga je controleren of er een software update beschikbaar is en ga je de software update installeren. Blijft je scherm dan nog zwart beeld springen, dan zit er helaas niks anders op dan het toestel ter reparatie aan te bieden. 

Ik leg graag stap voor stap uit hoe je het toestel ter reparatie kunt aanbieden en wat de garantie op je toestel betekent. Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt. Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is. Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF). Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Laten we bij het begin beginnen. Heb je een verzekering afgesloten? Heb je een verzekering bij je toestel aangevraagd, dan ga je als eerste contact opnemen met de verzekering. Verzekeringsmaatschappij Assurant helpt je met de reparatie. De medewerker geeft je het claimnummer en biedt je verschillende opties om je toestel te laten repareren. Zoek voordat je belt het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig. Je kunt hun bereiken via (088) 712 00 27. Zij zijn aanwezig van maandag t/m vrijdag 09.00 tot 18.00 uur en za 09.00 tot 17.00 uur. Van mijn collega's krijg je een claimnummer. In My Vodafone en op het contract kun je controleren of je gebruik kunt maken van de verzekering. Staat deze optie er niet tussen, dan kun je hier geen gebruik van maken. 


De volgende stap is Vervangend Toestel Service: laat je telefoon ophalen Maak een afspraak met Dynalogic om je toestel op te halen voor reparatie. Je hebt daarbij het IMEI-nummer en je 06-nummer nodig. Heb je de verzekering ingeschakeld? Houd dan ook het claimnummer bij de hand.Hiervoor mag je bellen met (045) 750 15 15, Zij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag 09.00 tot 21.00 uur. In My Vodafone en op het contract kun je controleren of je gebruik kunt maken van Vervangend Toestel Service. Staat deze optie er niet tussen, dan kun je hier geen gebruik van maken. Gebruik je een eSIM? Dan is het belangrijk dat je de eSIM van je toestel verwijdert, zodat je deze kunt installeren op je leentoestel. Is de schade te groot om je eSIM te verwijderen, blokker dan je eSIM in My vodafone of neem contact op met onze klantenservice. Vertel Dynalogic dat je je eSIM niet kunt verwijderen. De koerier neemt dan een nieuwe eSIM voucher voor je mee, met je eigen nummer. 


Vervolgens ga je het toestel ter reparatie aanbieden. Dit mag via een van onze winkels (neem een geldig ID bewijs mee en indien je een verzekering hebt, de claim van de verzekering mee) of online via onze website. Wil je het allemaal nog even nalezen? Dat is zeker mogelijk! Via deze link lees je alles op het gemak na! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Hopelijk heb je snel het toestel weer terug! 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi @Yvonne8,
Welkom op de Community van Vodafone! Dat klinkt niet heel erg goed! Er zijn gelukkig een aantal stappen die je kunt ondernemen om dit issue te verhelpen. Als eerste raad ik aan om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back uo zodat je geen gegevens kwijt raakt. Daarna ga je controleren of er een software update beschikbaar is en ga je de software update installeren. Blijft je scherm dan nog zwart beeld springen, dan zit er helaas niks anders op dan het toestel ter reparatie aan te bieden. 

Ik leg graag stap voor stap uit hoe je het toestel ter reparatie kunt aanbieden en wat de garantie op je toestel betekent. Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt. Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is. Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF). Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Laten we bij het begin beginnen. Heb je een verzekering afgesloten? Heb je een verzekering bij je toestel aangevraagd, dan ga je als eerste contact opnemen met de verzekering. Verzekeringsmaatschappij Assurant helpt je met de reparatie. De medewerker geeft je het claimnummer en biedt je verschillende opties om je toestel te laten repareren. Zoek voordat je belt het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig. Je kunt hun bereiken via (088) 712 00 27. Zij zijn aanwezig van maandag t/m vrijdag 09.00 tot 18.00 uur en za 09.00 tot 17.00 uur. Van mijn collega's krijg je een claimnummer. In My Vodafone en op het contract kun je controleren of je gebruik kunt maken van de verzekering. Staat deze optie er niet tussen, dan kun je hier geen gebruik van maken. 


De volgende stap is Vervangend Toestel Service: laat je telefoon ophalen Maak een afspraak met Dynalogic om je toestel op te halen voor reparatie. Je hebt daarbij het IMEI-nummer en je 06-nummer nodig. Heb je de verzekering ingeschakeld? Houd dan ook het claimnummer bij de hand.Hiervoor mag je bellen met (045) 750 15 15, Zij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag 09.00 tot 21.00 uur. In My Vodafone en op het contract kun je controleren of je gebruik kunt maken van Vervangend Toestel Service. Staat deze optie er niet tussen, dan kun je hier geen gebruik van maken. Gebruik je een eSIM? Dan is het belangrijk dat je de eSIM van je toestel verwijdert, zodat je deze kunt installeren op je leentoestel. Is de schade te groot om je eSIM te verwijderen, blokker dan je eSIM in My vodafone of neem contact op met onze klantenservice. Vertel Dynalogic dat je je eSIM niet kunt verwijderen. De koerier neemt dan een nieuwe eSIM voucher voor je mee, met je eigen nummer. 


Vervolgens ga je het toestel ter reparatie aanbieden. Dit mag via een van onze winkels (neem een geldig ID bewijs mee en indien je een verzekering hebt, de claim van de verzekering mee) of online via onze website. Wil je het allemaal nog even nalezen? Dat is zeker mogelijk! Via deze link lees je alles op het gemak na! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Hopelijk heb je snel het toestel weer terug! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic