Rob58
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scan problemen

Vandaag kon mijn vrouw met haar iPhone de hele dag niet betalen met Apple Pay. Ook een andere app waarvoor je met de telefoon moet scannen, geeft problemen. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt ?

8 Reacties 8
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8605Reacties
  • 2793Oplossingen
  • 1763Likes

Hoi @Rob58 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Misschien een storing met de pin, of bij Apple Pay? Of kon iemand anders wel via Apple Pay betalen? Je zou je kaart in de app eens kunnen verwijderen voor deze betaling en dan opnieuw aanmelden bij je bank voor Apple Pay. Ik herken het probleem niet, kon gisteren gewoon betalen. 

Misschien helpt deze pagina je verder:
https://www.iculture.nl/tips/apple-pay-problemen/ 

En bij Apple kan je via deze pagina storingen inzien:
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8605Reacties
  • 2793Oplossingen
  • 1763Likes

Mocht dit geen oplossing zijn, ga dan langs bij een Vodafone winkel om te zien of er iets aan de hand is met je toestel. Vodafone Winkel info:
https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Hoi @Rob58,
Welkom op de community van Vodafone. Ai, dat is niet handig als je een betaling wilt doen! Ik zie dat @Energieboy je een aantal tips heeft gegeven. Heb je het hiermee kunnen oplossen of speelt het isse nog steeds? Ik hoor graag van je! 
 

Rob58
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen nee nog niet opgelost. Ik moet langs een Apple servicepunt. Misschien werkt de NFC chip niet meer. Lastig. Zijn telefoon misschien een tijdje kwijt...

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Ojee! En had je ook al eens de kaart losgekoppeld en opnieuw gekoppeld? Om te controleren of NFC werkt, kun je de simkaart eens in een ander toestel proberen en een werkende simkaart in het toestel van mevrouw. Hiermee kun je uitsluiten waar het probleem ligt @Rob58

Rob58
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat niet om de Sim kaart toch ? Maar om één of andere chip.... Of heeft dat met elkaar te maken??

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Dit heeft wel met elkaar te maken. Tegenwoordig hebben de simkaarten een NFC chip waardoor je gebruik kunt maken van oa Apple Pay, een andere betaalmogelijkheid via je telefoon in een winkel, het overdragen van bestanden naar toestellen in de buurt, scannen van visitekaartjes etc. @Rob58

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Hoi @Rob58, heb je inmiddels het een en ander kunnen testen en nog belangrijker, kunnen jullie inmiddels gebruik maken van Apple Pay?

Uitgelicht topic

Data delen met Red Together

Red Together biedt een uniek concept: je kan samen data delen. Alle groepsleden gebruiken GB’s uit één grote datapot. Maar, hoe werkt dat nu precies? En hoe moet je het delen van data bij Red Together...

Geplaatst in Tips van Vodafone