1
Vraag
2
Reageer en help mee
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Samsung Tips & Tricks

Mobile App Redesign — Anthony Castro

 

Welkom op de Vodafone Community 🙂!

 

In dit topic staan o.a. tips, troubleshooting of uitleg over de nieuwste features! Mis je een onderwerp? Stuur mij een PM (privébericht), dit topic zal met regelmaat bijgehouden worden, check het vooral eens af en toe.

 

  • Hoe update ik mijn Galaxy?
  • Branded en unbranded, hoe en wat?
  • One UI 3.0
  • Safety first!

 

Staat je probleem hier niet tussen? Geen probleem, je kunt eenvoudig een nieuw topic aanmaken! Dan proberen ik, andere leden of moderators je verder te helpen.

 

Lees meer
Je kunt je vraag ook stellen aan de Samsung Community via, https://eu.community.samsung.com/t5/nederlands/ct-p/n

 

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoe update ik mijn smartphone/tablet naar de nieuwste Android versie? |  Samsung BE

 

Hoe update ik mijn Galaxy?

 

Je ontvangt nu meestal (recente toestellen) al 3 jaar Android updates met daarbij 1 jaar beveiligingsupdates. Let op, dit kan verschillen per branded/unbranded toestel. Onderaan dit bericht lees je hier meer over.

 

Updaten kan via twee manieren, Samsung Smart Switch of via je telefoon.

 

  • Doe je dit via Samsung Smart Switch zorg ervoor dat je toestel verbonden is met je laptop/desktop en open Samsung Smart Switch. Klik op Zoek naar updates (in de meeste gevallen ontvang je automatisch een pop-up).
  • Via je toestel dien je naar de instellingen te gaan, scroll omlaag naar Software-update en klik vervolgend op Downloaden en installeren.

Samsung zelf adviseert om soms een back-up te maken van je toestel, mocht er data verdwenen zijn na een update dan ben je die in ieder geval niet kwijt.

SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Resultaat Vodafone Nederland: minder klanten bij gelijke omzet - PHC

Branded en unbranded, hoe en wat?

Verlenging via een Vodafone winkel, telefonische klantenservice, webshop is mijn toestel branded?

Ja, in dit geval is je toestel branded je zult dus van een aantal diensten gebruik kunnen maken maar ook is er extra software toegevoegd waardoor je toestel beter communiceert met het netwerk. Zo worden er niet alleen extra's bij geplaatst maar kan er als het nodig is fouten worden hersteld voordat een toestel wordt geüpdatet.

Als er een update beschikbaar is krijg ik deze dan direct binnen?

Nee, zoals eerder vermeld dient eerst de provider ook een check uit te voeren voordat de software daadwerkelijk kan worden uitgerold. Als er vervolgens toestemming is kan het uitrollen van start gaan. Hierdoor kan het iets langer duren.

Verlenging via een externe dealer of het toestel los gekocht in en winkel, is mijn toestel branded of unbranded?

Als je een toestel koopt bij een winkel is deze bijna altijd wel unbranded of via een externe dealer. Als het om een externe dealer gaat kan het soms zo zijn dat je een branded toestel krijgt maar in de meeste gevallen is dit niet zo. Zij kopen meestal geen toestellen in via providers.

Als er een update beschikbaar is krijg ik deze dan direct binnen?

De unbranded toestellen krijgen in meeste gevallen de update eerder binnen dan branded toestellen (soms kan het weleens vertraging hebben waardoor branded gebruikers eerder er zijn). Je krijgt dus updates die bijvoorbeeld direct door Samsung, Sony of HTC worden verstuurd. En niet in dit geval door Vodafone.

 

Lees meer
Dit kun je trouwens eenvoudig zelf controleren, ga hiervoor naar de telefoon van je toestel en voer de volgende code in: *#1234#

Tref je in de CSC code VF aan, dan heb je een branded toestel.

 

SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

One UI 3.0

 

 

Meer informatie over One UI 3.0 lees je hier!

 

 

SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

About Knox

Safety first!

 

Iedere Galaxy verdient de beste bescherming, daar zorg jij uiteraard voor. Toch? Met deze tips boosten we de veiligheid van je Galaxy omhoog!

 

  • App machtiging. Je hoeft een app niet altijd alle machtigingen geven, check dus vooral goed dient het ook ergens voor? Bijvoorbeeld, moet Facebook toegang hebben tot mijn microfoon? Je kunt er ook steeds vaker voor kiezen om een eenmalige machtiging te geven, of alleen als je de app gebruikt.
  • Download niet online via derde partijen. Als het spelletje via de Google Play Store betaald is en jij online een gratis versie treft, download het niet. Simpel. Download alleen via een betrouwbare bron als de Galaxy Store of Google Play Store.
  • Toestel en apps up-to-date. Je toestel updaten blijft belangrijk, iedere maand schroeven Google (Android) en Samsung (One UI) de beveiliging van hun software aan. Ook de app via de Google Play Store en de Galaxy Store dien je te updaten voor de beste beveiliging.
  • Realtime protection. Turn it on! Vanaf de Galaxy S8 biedt Samsung zijn gebruikers een antivirus aan die in OneUI zit (in samenwerking met McAfee). Je kunt deze inschakelen via Apparaatonderhoud en vervolgens Apparaatbeveiliging. Je toestel scant dagelijks naar bedreigingen. Ook Google Play Protect scant apps die je hebt gedownload in de Google Play Store.
  • Adblocker. Geen onbekende en ook beschikbaar voor Android! Je kunt deze o.a. downloaden voor de Samsung internet browser, open de browser >> klik op de drie streepjes en klik op Advertentieblokkering. Ik raad je aan om Adblock Plus voor Samsung Internet te downloaden.

 

Last but not least, de meeste Samsung smartphones zijn voorgeïnstalleerd met Samsung Knox. Samsung Knox biedt de beste hardware security,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic