1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jvb1994

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S22+ sim en esim tegelijk gebruiken werkt niet

Hallo,

 

Ik heb een S22+, morgen vertrek ik naar de USA, hiervoor heb ik een esim aangeschaft en ingesteld. Nu is het zo dat als ik deze inschakelen mijn vodafone simkaart uitschakelde. Als ik dit doe en vervolgens weer mijn vodafone simkaart activeer wordt de esim uitgeschakeld. 

 

Zie ook bijgevoegde afbeelding.

Screenshot_20230217_112119_Call settings.jpg

Ik wil graag beide simkaarten actief hebben. Hoe kan ik voorkomen dat ze schakelen?

 

Alvast bedankt voor het mee kijken!

3 Reacties 3
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi @Jvb1994,

Een goede voorbereiding is het halve werk 🙂

 

Als ik het goed begrijp heb je voor het nummer waar je al een fysieke simkaart voor had, nu ook een eSIM aangevraagd. Je kunt deze niet tegelijkertijd in je toestel gebruiken. Daarom wordt dus bij het gebruik van de eSIM de fysieke simkaart wordt uitgeschakeld en andersom. 

 

Ik wens je een fijne reis naar en in de USA!

Jvb1994
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, 

 

Helaas klopt dit niet. Ik heb niet bij vodafone een simkaart erbij aangevraagd, maar een nieuwe sim online esim gekocht. 

Deze krijg ik niet tegelijk met mijn (nederlandse) vodafone sim kaart aan.

 

Hierdoor ben ik niet bereikbaar bij vodafone als de esim (die bedoeld is voor data) aan staat. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Duidelijk @Jvb1994! Dan weten we dat er in ieder geval geen sprake is van een duo-simkaart. Dat werkt namelijk niet in één en hetzelfde toestel en kan je maar in één toestel tegelijkertijd gebruiken. De S22 serie van Samsung zijn allemaal geschikt voor dual-sim. In de praktijk zou je dus een fysieke simkaart van ons kunnen gebruiken + een eSIM van bijvoorbeeld een andere provider voor het gebruik van mobiele data. Dit kan ingesteld worden in het toestel. 

Op basis van jouw screenshot heb ik een vermoeden dat de simkaart niet goed is geplaatst. Dat zou deze melding namelijk kunnen verklaren. Ik vermoed dat jij de fysieke simkaart in het 2e simkaartslot hebt geplaatst (je hebt op de sim-tray een voor én achterkant). Zit de simkaart in het 2e simkaartslot (achterkant), dan werkt het namelijk niet. Neem hier ook een kijkje voor meer informatie hierover.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic