1
Vraag
2
Reageer en help mee
JvDongen87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met bellen in huis (Samsung S23)

Sinds een maand heb ik problemen met mijn telefoon als ik thuis bel of gebeld wordt.

Na een korte tijd (+/-2-3 min) wordt de verbinding verbroken en is het ook niet meer mogelijk om opnieuw te bellen.

De verbinding wordt dan niet meer tot stand gebracht. Enkel het opnieuw opstarten van de telefoon werkt soms.

Buiten mijn huis werkt mijn telefoon prima, zonder enkel probleem.

Ik heb het vermoeden dat het aan het 'bellen via Wifi' ligt, maar als ik dit probeer uit te schakelen, krijg ik de onderstaande melding:

Screenshot_20250126_113845_Wi-Fi Calling.jpg

De functie lijkt ingeschakeld, maar de telefoon geeft wel aan 'voorkeur mobiel netwerk'.

Als ik het probeer de funtie uit/in te schakelen krijg ik de pop-up op de screenshot.

Toestel: Samsung S2

Versie One UI 6.1

Android 14

5 Reacties 5
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 122Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Goedemorgen @JvDongen87, welkom op de Vodafone Community! 😄

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je thuis goed bereikbaar bent, en zelf ook kan bellen. Je hebt al een goede analyse gedaan. Mogelijk verbreekt de verbinding tijdens het wisselen van Bellen via Wi-Fi naar de mast. In het screenshot zie ik ook weinig bereik.

Zou je het toestel eens helemaal uit willen zetten en daarna weer op willen starten? Tik dan op de optie 'Bellen via Wi-Fi' en selecteer 'Voorkeur Wi-Fi'. (zie screenshot)

JvDongen87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Marco,

Dank voor je snelle antwoord.
Het bereik in ons huis is inderdaad echt dramatisch, een betonnen nieuw bouw huis is als een soort kluis voor het netwerk soms.

Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, maar kan de functie die jij laat zien enkel vinden in het menuutje waar ik al eerder een screenshot van poste (zie eerste bericht). Als ik probeer iets te wijzigen krijg ik steeds dezelfde pop up als te zien op die screenshot.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 122Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Wat een hardnekkige melding @JvDongen87.

Het is ook vreemd dat je een melding krijgt dat het niet geactiveerd kan worden omdat rechtsboven in je screenshot te zien is dat het al actief is. Zou je de simkaart eens uit het toestel willen halen, en daarna weer terug willen plaatsen? Het lijkt fout te gaan op het punt dat er contact wordt gemaakt met het Vodafone netwerk.

Zou je ook je mobiele nummer in je profiel willen zetten? Alleen VodafoneZiggo medewerkers hebben inzage in deze informatie.

JvDongen87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor de vertraagde reactie, ik was de afgelopen week op pad voor werk.

Ik heb mijn simkaart verwijderd, maar nu kan ik helemaal niet meer bellen via Wifi. 
Ik krijg nu dezelfde melding, maar nu is de optie bellen via Wifi uitgeschakeld.
Misschien dat dit het bovenstaande probleem wel oplost, maar nu zit ik weer met het beperkte bereik in mijn Nieuwbouwwoning.

Screenshot_20250206_221514_Wi-Fi Calling.jpg

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 41Posts
  • 25Oplossingen
  • 3Likes

Heel vreemd @JvDongen87! Aan deze kant staat het bellen via de wifi wel actief. 

Wil je voor de zekerheid, de spaarstand functie eens uitschakelen en het dan nog eens proberen? Wanneer 'Spaarstand' is ingeschakeld, zijn Wi-Fi en mobiele data beperkt. Het hoort niet te storen, maar probeer het voor de zekerheid. Geen verschil? Plaats je simkaart dan ter test in een ander toestel en vice versa.

Hoor het graag van je!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic