1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pudding94

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondersteuning Oppo A91

Ik heb een probleempje na de overgang naar Vodafone met mij Oppo A91. 

 

Het probleem is dat ik elke keer een SMS krijg dat internet niet goed is ingesteld, en ik niet meer met HD-Voice kan bellen zoals ik dat voorheen op het KPN en T-Mobile netwerk in het verleden kon, weet iemand hoe ik HD-Voice weer werkend krijg?

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Pudding94
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Laten we samen op onderzoek gaan om dit euvel te verhelpen! Je geeft o.a. aan dat je met regelmaat een SMS krijgt dat de netwerkinstellingen niet goed zijn ingesteld. Het kan voorkomen dat je deze SMS krijgt als je toestel een software update heeft gehad, maar voor de zekerheid wil ik je wel vragen om de netwerkinstellingen (APN) te controleren. Mogelijk dat hier toch iets niet helemaal juist staat sinds de overgang naar Vodafone.

HD Voice is een 3G techniek. Inmiddels hebben we VoLTE wat gaat over het 4G netwerk. VoLTE roaming staat standaard voor alle klanten aan, maar van belang is een geschikt toestel, de meest recente software en de juiste instellingen. Vanaf de Oppo A91 wordt deze functionaliteit ondersteund. Wil je na het controleren van de netwerkinstellingen eens kijken of je met deze informatie in dit topic verder komt? 

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Pudding94
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Laten we samen op onderzoek gaan om dit euvel te verhelpen! Je geeft o.a. aan dat je met regelmaat een SMS krijgt dat de netwerkinstellingen niet goed zijn ingesteld. Het kan voorkomen dat je deze SMS krijgt als je toestel een software update heeft gehad, maar voor de zekerheid wil ik je wel vragen om de netwerkinstellingen (APN) te controleren. Mogelijk dat hier toch iets niet helemaal juist staat sinds de overgang naar Vodafone.

HD Voice is een 3G techniek. Inmiddels hebben we VoLTE wat gaat over het 4G netwerk. VoLTE roaming staat standaard voor alle klanten aan, maar van belang is een geschikt toestel, de meest recente software en de juiste instellingen. Vanaf de Oppo A91 wordt deze functionaliteit ondersteund. Wil je na het controleren van de netwerkinstellingen eens kijken of je met deze informatie in dit topic verder komt? 

Pudding94
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kom daar helaas niet mee verder alle instellingen staan juist, en bedankt voor het welkom :).

 

Het specifieke type Oppo is A91 - CPH2021, en hij heeft de laatste update op Android 11.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Pudding94

Hmm, balen dat je het niet voor elkaar hebt gekregen 😞 We zijn nu natuurlijk weer een aantal dagen verder. Mocht de situatie onveranderd zijn, dan het advies om even langs een Vodafone winkel te gaan. Dan kan een collega direct met je meekijken en ook zaken testen/uitsluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic