1
Vraag
2
Reageer en help mee
JohnFM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummer herkenning bij inkomende oproepen

Sinds ik van toestel gewisseld ben (van samsung naar motorola) en ook van provider (van Odido naar vodafone) werkt de nummerherkenning niet meer bij inkomende oproepen. Ik kan dus niet zien wie mij belt. Is dit een instelling in het toesel of ligt dit bij de provider?

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Hoi @JohnFM 
Ik heb deze vraag wel vaker langs zien komen bij het overstappen van een andere provider naar Vodafone. En het ligt dan bij Odido of bij Vodafone, lekker makkelijk he. Maar je zou Odido helpdesk even kunnen bellen om te vragen of je nummer goed verwerkt is en uit hun systeem is verdwenen. Bel Vodafone om te vragen of je nummer correct is meegenomen en is aangemeld in het systeem. Je kan ook even wachten op iemand van Vodafone, ze komen hier elke dag wel langs om je te helpen. Lees dan ook even onderstaande balk om de mensen van Vodafone verder te helpen.

Mocht het vandaag pas zijn overgezet, je kan ook even een dag wachten, tot je echt helemaal lekker over bent. Het nummer is misschien wel vandaag over gegaan maar achter in de systemen moet het nog verwerkt worden. Geef het 24 uur om alles goed te verwerken en mocht het dan niet werken, bovenstaande stappen nemen. Succes en ik hoop dat het allemaal snel is verholpen.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

JohnFM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi EB,

Dankjewel voor je uitleg. Dat vermoedde ik al dat het bij de provider lag. Ik zie nl oo het nummer helemaal niet. Net alsof het niet meegestuurd wordt door de provider. Het is inmiddels een dag of 3 geleden. Ik ga wel even contact proberen te zoeken en in de wachtlijn zitten in de hoop dat ik dan iemand tref die me verder kan helpen.

Groet, John

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 90Posts
  • 17Oplossingen
  • 18Likes

Hi @JohnFM, wat onhandig zeg, dat je nu niet kunt zien wie jou belt! Goed dat je hier je vraag stelt, welkom op de Vodafone Community. 
Ik zie dat je al eerder contact hebt gehad hierover en dat een van onze collega's een case heeft aangemaakt. De afdeling die dit probleem in onderzoek gaat nemen heeft gevraagd om wat extra informatie. Kun jij in je Vodafone Community profiel bij de persoonlijke informatie nog het nummer toevoegen van iemand die jou gebeld heeft maar niet met naam zichtbaar werd in jouw scherm en de datum + het tijdstip waarop dit heeft plaatsgevonden? Dan kan ik met deze info de case aanvullen. 

JohnFM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Judith,

Inmiddels het nummer en tijdstip vermeld. Duurde even want ik was in buitenland. Ik hoop jullie kunnen hier iets mee want het is echt enorm vervelend als je niet ziet wie je belt. Bijgaand wat (incompleet) vermeld bij de persoonlijke informatie.. "Gebeld door 0615499XXX op 24 januari om 05.05."

JohnFM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Judith, Weet jij al of de case geactiveerd is. Ik zou nl. een case nummer krijgen werd mij telefonisch medegedeeld maar ik heb nog niets gehoord. Ook hier op het forum heb ik geen verdere aanwijzingen of instructies ontvangen. Het probleem bestaat nog steeds en lost zich volgens mij niet vanzelf op. Ik zou graag iets horen zodat ik weet dat het aandacht heeft. Dank, John 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 61Posts
  • 9Oplossingen
  • 13Likes

Hi @JohnFM

Ik ben dan wel geen @Judith maar ik heb wel een antwoord voor je 😉 Ik ben meteen even de systemen ingedoken, en zie dat de case open staat dus zeker actief is. Ik hoop snel dat we een oplossing hebben voor je. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 122Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Goedemorgen @JohnFM, er is inmiddels een reactie gekomen op het onderzoek.

Er is op meerdere momenten gekeken wat er gebeurd als jij een gesprek binnen krijgt. Het netwerk stuurt dan wel het nummer mee van degene die belt. Heb je een ander toestel waar je de simkaart in kunt doen? We kunnen op die manier makkelijk testen of het een toestel probleem is.

JohnFM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marco, dank voor je feedback. Ik ga dat vanavond even proberen en kom dan bij je terug...

... Groet, John

JohnFM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marco, Ik zit nog even na te denken maar het kan niet anders als met de sim te maken hebben. Ik heb het toestel nl. al een maand of 2 en de problemen ontstonden pas toen mijn odido abonnement afliep en ik de vodafone kaart er in stopte. Ik heb beide tegelijkertijd geleverd gekregen echter mocht de kaart er pas in stoppen bij afloop contract. De 2 maanden voorheen werkte het dus gewoon goed en zag ik alle nummers. Ik heb een 2de e-sim erin zitten, ook van de Vodafone welke ik bijzonder weinig gebruik, en die werkt ook niet. 

Graag feedback want er gaat denk ik iets mis tussen vodafone en Motorolla. Groet, John

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic