Kiekes
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding geen internet verbinding

Sinds kort de Samsung S20 fe, ik krijg steeds melding geen internetverbinding. Ik ben dan wel verbonden via wifi en heb wel internet. Het is alleen die melding, ik heb de netwerkinstellingen al gereset. Hoe kom ik van die melding af?

10 Reacties 10
Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Goedemorgen @Kiekes,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is geen fijne melding! Als ik het goed begrijp ben je verbonden met een Wifi netwerk en krijg je deze melding in beeld. Krijg je deze melding bij elk Wifi netwerk of is dit bijvoorbeeld alleen thuis? Of heb je dit issue als je alleen met ons netwerk verbonden bent? 

Kiekes
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij vooral thuis. Hiervoor had ik een S8 nooit deze melding gehad

 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

In dat geval staat het los van de instellingen voor je mobiele netwerk en zul je moeten gaan kijken naar de instellingen van je Wifi. Wat je kunt proberen is eens het Wifi netwerk te vergeten en opnieuw te koppelen. Je krijgt de melding "geen internet beschikbaar" als er iets mis is met de verbinding van je router. Mocht dit niet werken, dan kun je altijd een powerflip doen. Hierbij zet je de router een 5 minuten uit. Vervolgens start je de router opnieuw op. Speelt het dan nog steeds, dan raad ik aan om eens te controleren of je dit probleem ook ondervind bij andere Wifi netwerken. Ik hoor graag wat hier uitkomt @Kiekes

Kiekes
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het proberen, ik ben wel de enige in huis die er last van heeft. Die zouden dan toch ook een melding moeten krijgen als het een wifi/ router probleem is?

 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Dat is afhankelijk per toestel (software en hardware wat in het toestel zit). Maar om uit te laten wijzen dat het aan het toestel ligt, raad ik aan om te testen met andere Wifi netwerken.  Krijg je de melding daar ook, dan raad ik aan om eens een back up te maken van het toestel en het toestel daarna terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Heb je inmiddels achterhaald waardoor het komt en heb je het kunnen oplossen @Kiekes

Kiekes
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ben nauwelijks op andere wifinetwerken. Komend weekend wel, als ik dan ook zo is meld ik mij weer.  Ik heb soms ook problemen met scannen van een qr code, hij lijkt dan niet scherp te stellen. Daar had ik met mijn oude S8 nooit last van

 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Dan horen we het graag. Ik zal het topic dan binnenkort sluiten. Betreft de QR code: welke app gebruik je hiervoor? Download eens een andere QR reader en wat ook kan helpen is om eens de camera voorzichtig schoon te maken @Kiekes.

Kiekes
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

he tis bv in ahapp, was met oude mobiel nooit een probleem. Ik had er ook direct last van met de S20fe

 

ik kon deze community ook activeren door te scannen in vodafone app lukt eerst niet, uiteindelijk wel

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10235Reacties
  • 1455Oplossingen
  • 1715Likes

Kan ook een stukje software zijn vanuit Samsung waardoor het niet werkt. Maar fijn om te horen dat het uiteindelijk alsnog heeft gewerkt @Kiekes

Uitgelicht topic

Data delen met Red Together

Red Together biedt een uniek concept: je kan samen data delen. Alle groepsleden gebruiken GB’s uit één grote datapot. Maar, hoe werkt dat nu precies? En hoe moet je het delen van data bij Red Together...

Geplaatst in Tips van Vodafone