1
Vraag
2
Reacties
Kiekes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Melding geen internet verbinding

Sinds kort de Samsung S20 fe, ik krijg steeds melding geen internetverbinding. Ik ben dan wel verbonden via wifi en heb wel internet. Het is alleen die melding, ik heb de netwerkinstellingen al gereset. Hoe kom ik van die melding af?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Kiekes

Goed dat je dit hebt getest! Ook op een ander wifi-netwerk liep je dus tegen hetzelfde probleem aan. Mijn collega @Louis vroeg in één zijn van laatste berichten het volgende: ''Krijg je de melding daar ook, dan raad ik aan om eens een back up te maken van het toestel en het toestel daarna terug te zetten naar fabrieksinstellingen. '' Heb je dit al gedaan? Zo niet, zou je dit eens willen proberen?

Check na de fabrieksinstellingen of er updates beschikbaar zijn. Ik ben erg benieuwd of het probleem dan nog steeds aan de orde van de dag is. Zo ja, dan lijkt het mij wijsheid om je toestel ter reparatie aan te melden. Hoe je dit kunt doen vind je hier uitgelegd.

Bekijk in context

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gister de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen. Melding nog niet weer gehad. Hopelijk blijft dit zo! 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @Kiekes,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is geen fijne melding! Als ik het goed begrijp ben je verbonden met een Wifi netwerk en krijg je deze melding in beeld. Krijg je deze melding bij elk Wifi netwerk of is dit bijvoorbeeld alleen thuis? Of heb je dit issue als je alleen met ons netwerk verbonden bent? 

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij vooral thuis. Hiervoor had ik een S8 nooit deze melding gehad

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dat geval staat het los van de instellingen voor je mobiele netwerk en zul je moeten gaan kijken naar de instellingen van je Wifi. Wat je kunt proberen is eens het Wifi netwerk te vergeten en opnieuw te koppelen. Je krijgt de melding "geen internet beschikbaar" als er iets mis is met de verbinding van je router. Mocht dit niet werken, dan kun je altijd een powerflip doen. Hierbij zet je de router een 5 minuten uit. Vervolgens start je de router opnieuw op. Speelt het dan nog steeds, dan raad ik aan om eens te controleren of je dit probleem ook ondervind bij andere Wifi netwerken. Ik hoor graag wat hier uitkomt @Kiekes

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga het proberen, ik ben wel de enige in huis die er last van heeft. Die zouden dan toch ook een melding moeten krijgen als het een wifi/ router probleem is?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is afhankelijk per toestel (software en hardware wat in het toestel zit). Maar om uit te laten wijzen dat het aan het toestel ligt, raad ik aan om te testen met andere Wifi netwerken.  Krijg je de melding daar ook, dan raad ik aan om eens een back up te maken van het toestel en het toestel daarna terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels achterhaald waardoor het komt en heb je het kunnen oplossen @Kiekes

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik ben nauwelijks op andere wifinetwerken. Komend weekend wel, als ik dan ook zo is meld ik mij weer.  Ik heb soms ook problemen met scannen van een qr code, hij lijkt dan niet scherp te stellen. Daar had ik met mijn oude S8 nooit last van

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan horen we het graag. Ik zal het topic dan binnenkort sluiten. Betreft de QR code: welke app gebruik je hiervoor? Download eens een andere QR reader en wat ook kan helpen is om eens de camera voorzichtig schoon te maken @Kiekes.

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

he tis bv in ahapp, was met oude mobiel nooit een probleem. Ik had er ook direct last van met de S20fe

 

ik kon deze community ook activeren door te scannen in vodafone app lukt eerst niet, uiteindelijk wel

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben ong een week op een ander wifinetwerk geweest. Daar had ik steeds dezelfde melding. Wat nu?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Kiekes

Goed dat je dit hebt getest! Ook op een ander wifi-netwerk liep je dus tegen hetzelfde probleem aan. Mijn collega @Louis vroeg in één zijn van laatste berichten het volgende: ''Krijg je de melding daar ook, dan raad ik aan om eens een back up te maken van het toestel en het toestel daarna terug te zetten naar fabrieksinstellingen. '' Heb je dit al gedaan? Zo niet, zou je dit eens willen proberen?

Check na de fabrieksinstellingen of er updates beschikbaar zijn. Ik ben erg benieuwd of het probleem dan nog steeds aan de orde van de dag is. Zo ja, dan lijkt het mij wijsheid om je toestel ter reparatie aan te melden. Hoe je dit kunt doen vind je hier uitgelegd.

Kiekes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gister de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen. Melding nog niet weer gehad. Hopelijk blijft dit zo! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Super dat je jouw toestel naar de fabrieksinstelling hebt gezet @Kiekes. Ik duim met je mee dat de melding nu definitief met de noorderzon is vertrokken. Houd ons vooral op de hoogte 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @Kiekes. Heb je nog last gehad van de melding? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic