1
Vraag
2
Reacties
xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Melding 'Sim bijwerken' op Samsung toestel met eSIM

Halle,

 

Sinds deze week een nieuwe telefoon(Samsung 54) binnen gekregen Via Vodafone en daarbij ook een eSIM.
Na installatie kan ik gewoon bellen en interneten, alleen als ik mijn telefoon opnieuw opstart krijg ik een pop-up met als kop SIM's bijwerken. Maar wat ik ook probeer deze melding blijft terug komen als ik mijn telefoon opnieuw opstart. ik heb een foto bij gevoegd van de pop-up.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb contact gehad met Samsung en dit is een normale melding. Dit is om de sim up-to-date te houden, en is daarom ook van belang dat je dan wel op bijwerken klik.

Bekijk in context

13 Reacties 13
xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Had deze vraag ook uitgesled op het Ziggo Forum en daar kreeg ik het volgende antwoord:

 

Dit is een standaard melding bij het heropstarten van de telefoon. Dat krijgen meerdere gebruikers van Samsung telefoons met een E-Sim te zien.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@xJBx 

Je zou eventueel je oude Sim in toestel doen dan je nummers exporteren naar de cloud of opslag die aanwezig is, daarna stop je de eSim er in dan importeer je de gegevens naar je eSim zodat alles is overgezet, misschien dat je dan van de Melding af bent.

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Zal hier eens na kijken zodra ik hier even de tijd voor heb, bedankt voor de suggestie. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Bij Ziggo heb ik de vraag niet gezien, was hier toevallig even in de buurt.

Maar Maandag tot Vrijdag zijn er gelukkig weer Vodafone medewerkers aanwezig 

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Vodafone community profiel Deze zijn niet openbaar te zien, dan kan een Vodafone Community Medewerker gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.vodafone.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb contact gehad met Samsung en dit is een normale melding. Dit is om de sim up-to-date te houden, en is daarom ook van belang dat je dan wel op bijwerken klik.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Dank je wel voor de terugkoppeling voor de Vodafone medewerker ook goed om te lezen. Ook voor ons als klant 😊

Grandland

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het ook normaal dat je deze melding een aantal keren per week krijgt op je Samsung toestel(S21) als deze gewoon aan staat. Ik vraag dit voor mijn collega namelijk die het deze melding van sim bijwerken een aantal keren per week krijgt.

 

**Moderator: telefoonnummer verwijderd uit afbeelding**

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Een aantal keer per week is wel erg vaak. Drukt je collega wel op bijwerken, of drukt hij op nu niet??

Het is wel van belang dat je collega op bijwerken drukt.

Grandland

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat doet hij elke keer. Hij kreeg die melding maandag en gisteren dus weer. Hij doet dan braaf die melding accepteren, maar ik vind dit wel heel erg vaak. Gelukkig doet hij er niet moeilijk om, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat irriteren als je dat een aantal keren per week moet doen. Als het nu een paar keer in de maand is, maar dit vind ik toch wel wat overdreven. 

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Krijgt hij deze meldingen al vanaf het begin, toen hij de esim in gebruik nam, of is dit later pas gekomen? Bijvoorbeeld pas na een software update van de telefoon. 

Grandland

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yep, vanaf het begin dat hij de e-sim in gebruik nam gaf hij net aan.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Grandland 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is misschien handiger als je collega zelf hier een bericht schrijft. Dan kunnen ze namelijk op z’n eigen gegevens met hem mee kijken en controleren wat er aan de hand is. Daarnaast is het niet slim om een foto te plaatsen met daarop een telefoonnummer van je collega. Dit is een open community en nu kan iedereen deze lezen. Zal vragen aan een moderator om je foto zo snel mogelijk te verwijderen. 

Grandland

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor late reactie en ik zal het doorgeven aan mijn collega. En inderdaad niet slim van het plaatje. Ik dacht dat ik de juiste geupload had zonder nummer :-(.  Bedankt voor het laten verwijderen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic