1
Vraag
2
Reacties
5GTestMap

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Is 5G wel of niet mogelijk op motorola Moto g 5G (XT2113-3) met Vodafone simkaart?

Beste Vodafone en community,

 

Inmiddels heb ik onlangs een update gehad van android, waardoor ik nu android 11 heb ipv android 10

Kan iemand met hetzelfde toestel als ik heb (Moto g 5G XT2113-3) met zekerheid zeggen of dit toestel na deze update met een Vodafone simkaart goed werkt op 5G?

 

Hartelijk dank!

 

Groeten,

Robert Kousbroek

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @5GTestMap

Ik heb achter de schermen deze vragen even intern voor je uitgezet. Onderstaande terugkoppeling heb ik gekregen en deze deel ik graag met je! 

''Noch de Motorola g 5G noch de Motorola g 5G Plus hebben we in ons assortiment (gehad).

Voor de Motorola g 5G Plus (XT2075-3) hebben we ondanks dat toch met Motorola gewerkt en hebben we 5G per Android 11 actief gekregen.

 

Voor de Motorola g 5G (XT2113-3) zou 5G (aldus Motorola) ook moeten werken met de meest recente Software (RZK31-!3-25-15 – Android 11)''

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De website is hierop aangepast @5GTestMap 🙂 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @5GTestMap 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je het toestel in bezit hebt en je kan bij mobiel netwerk deze op 5G plaatsen, dan is die uiteraard geschikt voor het netwerk van Vodafone (mits Vodafone dit toestel ondersteund). Dit kan je controleren door via deze pagina te kijken of je toestel tussen de lijst staat. Je kan natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice of langs een Vodafone winkel gaan. Zelf ben ik niet in Android types thuis dus ik kan je niet zeggen of dit type ook in die lijst staat. Vanaf maandag zijn er weer Vodafone medewerkers online, misschien dat die daar dan iets meer over kunnen zeggen.

Maar deze info heb ik op die pagina gevonden:
Schermafbeelding 2021-10-16 om 11.28.34.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @5GTestMap

Goede vraag! Ik zie dat @Energieboy je al veel informatie heeft gegeven. Op deze pagina vind je een lijst met alle toestellen die 5G ondersteund zijn. Ik heb een aantal Motorola Moto G5 toestellen aangevinkt en deze werden helaas niet ondersteund door Vodafone. Neem hier voor de zekerheid zelf ook een kijkje.

5GTestMap
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Cecilia,

 

In het verleden kreeg ik te horen dat het met de update van Android 10 naar Android 11 te maken heeft als vereiste.

Onlangs is het toestel geüpdate naar Android 11. Dit is nog maar pas geleden.

Ook ik heb even gekeken op de pagina of hèt toestel ondersteunt wordt. En zag tot mijn teleurstelling dat hij er nog niet tussen zit.

Maar mogelijk is deze database nog wat verouderd? Hoe vaak worden er aanpassingen doorgevoerd?

Kan het zijn dat de pagina aangeeft dat het toestel niet geschikt is, maar in werkelijkheid wel inmiddels?

 

Zoniet, wat is er nog meer voor nodig om het toestel geschikt te maken?

Jullie hebben daar toch invloed op? Door jullie samenwerking met de hardware fabrikanten, waaronder Motorola?

 

Groeten,

Robert

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @5GTestMap

Ik heb achter de schermen deze vragen even intern voor je uitgezet. Onderstaande terugkoppeling heb ik gekregen en deze deel ik graag met je! 

''Noch de Motorola g 5G noch de Motorola g 5G Plus hebben we in ons assortiment (gehad).

Voor de Motorola g 5G Plus (XT2075-3) hebben we ondanks dat toch met Motorola gewerkt en hebben we 5G per Android 11 actief gekregen.

 

Voor de Motorola g 5G (XT2113-3) zou 5G (aldus Motorola) ook moeten werken met de meest recente Software (RZK31-!3-25-15 – Android 11)''

5GTestMap
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Cecilia! Goed om te weten dat het nu mogelijk is.

 

Groeten,

Robert

 

5GTestMap
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Moet de 5g toestel check functie op de website dan nu niet bijgewerkt worden?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De website is hierop aangepast @5GTestMap 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic