1
Vraag
2
Reacties
5GTestMap

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Is 5G wel of niet mogelijk op motorola Moto g 5G (XT2113-3) met Vodafone simkaart?

Beste community,

 

Heeft iemand al 5G aan de praat gekregen met Vodafone op de Motorola g 5G (XT2113-3) ? Of valt hij nog steeds terug naar 4G+?

 

Met vriendelijke groeten,

Robert Kousbroek

************ 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad sowieso aan om je toestel zo snel mogelijk te updaten (ook ivm de veiligheid van je toestel). Helaas zie ik niet in vanaf welke software variant het toestel ondersteund is met 5G. Vaak is er wel een softwareupdate voor nodig vanuit de fabrikant. Dit is meestal maar een kleine update. Heb je iemand in je omgeving met Vodafone? Je zou dan zijn of haar simkaart in jouw toestel kunnen stoppen. Hiermee kun je testen hoe het netwerk met 5G in jouw omgeving is. Ik wilde de tip geven: probeer uit met een Prepaid kaart. Maar bij Prepaid kun je alleen gebruik maken van 4G

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @5GTestMap,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik leg je graag meer uit over het gebruiken van 5G en ons netwerk. Ik heb gelijk gecontroleerd of de Motorola G 5G al gebruik kan maken van ons 5G netwerk en ondersteund wordt door ons. Gelukkig mag de Motorola G 5G gebruik maken van ons 5G netwerk (afhankelijk van de instellingen en softwareupdates van het toestel). Zorg ervoor dat het toestel altijd helemaal geupdate is. Hierbij is natuurlijk ook de locatie van belang en welk abonnement je hebt. Via hier lees je meer over hoe het 5G netwerk werkt en wat hiervoor nodig is. Ervaar je zelf problemen met dit toestel? 

5GTestMap
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Steven.

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Nee ik ondervind geen problemen met het toestel, maar ik kwam op internet verschillende artikelen tegen dat niet alle smartphones goed met het netwerk van Vodafone overweg kunnen. Voordat ik een abonnement met een simkaart van Vodafone overweeg wil ik natuurlijk wel dat het werkt op de Motorola die ik nu heb. Welke software update is het minimum waarbij het werkt? Ik heb momenteel nog Android-versie 10 en huidige software versie: QZKS30.Q4-40-81-3-4. Nu begrijp ik dat er voor de Motorola G 5G Plus wel inmiddels een update naar Android-versie 11 is (RPN31.Q4U-39-27-8), maar voor de normale Motorola G 5G kan ik niets vinden en ik weet ook niet of het echt nodig is te updaten om 5G te kunnen gebruiken. Vandaar mijn vraag.

 

Met vriendelijke groeten,

Robert Kousbroek 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad sowieso aan om je toestel zo snel mogelijk te updaten (ook ivm de veiligheid van je toestel). Helaas zie ik niet in vanaf welke software variant het toestel ondersteund is met 5G. Vaak is er wel een softwareupdate voor nodig vanuit de fabrikant. Dit is meestal maar een kleine update. Heb je iemand in je omgeving met Vodafone? Je zou dan zijn of haar simkaart in jouw toestel kunnen stoppen. Hiermee kun je testen hoe het netwerk met 5G in jouw omgeving is. Ik wilde de tip geven: probeer uit met een Prepaid kaart. Maar bij Prepaid kun je alleen gebruik maken van 4G

5GTestMap
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Steven,

 

Ik kan niet updaten. Hij zegt dat ik de nieuwste software gebruik. (Beveiligingspatch: 1 juli 2021). Ik zal kijken of ik iemand kan vinden die ook Vodafone hebt. Bedankt voor de tip. Maar wellicht zijn er ook al andere gebruikers die ook een Motorola G 5G hebben die kunnen zeggen of het werkt of niet op 5G op dit forum.

 

Groeten,

Robert

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb de vraag gelijk doorgespeeld naar mijn collega's. Zodra ik meer weet over van welke softwareupdate hiervoor nodig is, laat ik dit weten. Ik zal het topic open laten staan. Mochten er andere klanten zijn met een Motorola G 5G zijn, kunnen ze hierop reageren @5GTestMap

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk ook even een update @5GTestMap. Voor 5G te gebruiken op de Motorola moet het toestel geupdate zijn naar Android 11. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic