1
Vraag
2
Reageer en help mee
Zorro/7

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil een nieuwe telefoon, maar bkr vindt dat niet goed. Kan mijn vader garant staan?

 
3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Zorro/7 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nee, je vader kan niet garant staan. Hij kan wel een abonnement voor je afsluiten en dat je daarna het rekeningnummer aanpast. Het is natuurlijk niet echt de bedoeling, iemand krijgt niet voor niets een negatieve BKR toetsing, maar het zou kunnen. 

Zorro/7
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eisen zijn erg streng. Ik mag 1000 rood staan, sta ik nooit. Heb een lening van 1750 die ik netjes betaal, geen schulden. Geen wanbetaler. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @Zorro/7
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Leuk dat je een nieuwe telefoon wilt! Wat betreft de mogelijkheid of jouw vader garant kan staan vanwege de BKR heeft @Energieboy al het juiste antwoord gegeven. Dit kan helaas niet. 

Bij het verlengen van je abonnement met toestel kun je kiezen of je het toestel in één keer wilt af betalen of dat je iedere maand een X bedrag hiervoor betaald bovenop jouw abonnementskosten. Is je lening € 250 of hoger? Dan moeten we volgens de wet een inkomens- en lastentoets uitvoeren en het krediet bij BKR registreren in het BKR-register. Is je lening lager dan € 250, dan hoef je geen inkomens- en lastentoets af te leggen en word je ook niet geregistreerd bij BKR. 

We hebben op onze website een rekenhulp om je maximale krediet te berekenen. Deze tool geeft een indicatie en vind je op deze pagina. Je zou met behulp hiervan kunnen controleren wat mogelijk is wat betreft BKR. Zo kun je bij jouw bestelling een goede inschatting maken. En uiteraard: Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar kies je voor een toestellening onder de € 250,- dan wordt er dus geen kredietcheck gedaan. Hopelijk kun je met deze tips alsnog snel beschikken over het nieuwe gewenste toestel 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic