1
Vraag
2
Reageer en help mee
Fransvb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hotspot gebruik in het buitenland

Sinds enige maanden hebben mijn vrouw en ik een Samsung Galaxy A22 5G.

Met onze oude toestellen gebruikte wij vooral in het buitenland mijn toestel als hotspot.

Mijn vrouw heef een abonnement bij een andere provider zonder internet.

Normaal gesproken heeft zijn geen behoefte aan internet, dar zij altijd in de buurt van een WIFI-punt is.

Sinds wij de nieuwe toestellen hebben werkt de hotspot in het buitenland niet meer goed.

Op het toestel van mijn vrouw staat dan bij de wifi-verbinding: "Verbonden zonder Internet".

In Nederland werkt de hotspot wel, maar zodra wij de grens overgaan verschijn deze mededeling.

Mogelijk is het een instelling in mijn toestel.

Wie weet de oplossing. Ik hoor het graag

Fransvb

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Fransvb
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Een hele goede vraag! Net als jij vermoed ik dat de oorzaak zit in de instellingen van de nieuwe telefoons. Dat is namelijk het enige wat er is veranderd bij jou en jouw vrouw. Doordat de hotspot probleemloos functioneert in Nederland en de melding alleen aan de orde is zodra je de grens over bent, dan is de kans heel groot dat het zit in de APN-instellingen. Wil je deze eens aanpassen?

Fransvb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de APN instelling gecontroleerd, die staan op Vodafone, dus daaraan kan het niet liggen

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hmm, apart dat dit niet de oorzaak bleek @Fransvb. Misschien hebben @Energieboy en @Spara nog andere tips, dus ik vraag ze graag om met ons mee te denken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee. Zou ook zeggen, controleer de APN gegevens en kijk of het werkt. Of probeer iemand anders eens met z'n telefoon je hotspot te benaderen of bij een ander toestel je vrouw de hotspot te gebruiken. Dan kan je in ieder geval kijken of het niet aan een van de toestellen ligt. En alleen Vodafone invullen bij APN gegevens is niet voldoende, ik hoop dat je ook alle gegevens hebt gecontroleerd?! Zal ik wel het "natuurlijk" antwoord krijgen, maar er zijn nog altijd mensen die over een instelling heen lezen. Dus vandaar mijn opmerking 🙂

Fransvb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Energieboy,

 

Kun jij mij een volledige lijst geven van de juiste instellingen voor APN-Vodafone?

Dan kan ik nakijken of daar mogelijk het probleem zit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zorg dat je je oude instellingen weggooit (delete) en begin met een nieuwe instelling voor je APN. Ook al staan de eerste goed, toch eerst even deleten en helemaal leeg opnieuw beginnen, dat wil soms wel eens helpen. Staan hier andere APN's? Dan mag je deze verwijderen via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. Dan zijn onderstaande gegevens belangrijk om in te vullen:

- Naam: Vodafone Live

- APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: *
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4


Er zijn ook mensen die zeggen dat office.vodafone.com werkt. Je zou dat eventueel ook nog kunnen proberen. Dit stamt af van 2018 dus ik weet niet of dat nog werkt hoor. Heb zelf ook niet zoveel verstand van Android toestellen, jammer genoeg 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic