1
Vraag
2
Reacties
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Gratis WiFi in Winkelcentrums pakt iphone12 niet

Heren SE’s de intro welkom op de community die ken ik 😉


Mijn iPhone12 en dezelfde van mijn Partner die is net 2 maanden overgestapt naar Apple, daarvoor android.

 

Vreemde is bij Winkelcentrums of gratis wifi punten  bij verbinding probeert hij in te loggen en vervolgens krijg je geen verbinding mogelijk met uitroep teken.

 

Prive adres uitgezet ook de prive doorgifte iCloud  staat uit op winkelcentrums en automatische verbinding optie maar te vergeefs. Vergeet netwerk, toestel herstart opnieuw proberen maar niks helpt en Data in winkelcentrum werkt nauwelijks met een KPN mast op dak.

 

CB192189-352C-437C-8A22-92B453B1F0A7.jpeg

Weet iemand wat het kan zijn. 

Mijn toestel heeft in December nieuwe sim en die van me partner zit er net 2 weken in, we hebben beide dit probleem.

Bij McDonalds of in Disneyland Parijs Disney Village waar we eten bij Earls Sandwitch doet wifi en in hotel B&B wel gewoon, ligt het aan het winkel centrum bij ons of de toestellen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Goed nieuws te melden:

Eind augustus gaat netwerk van Winkelcentrum plat en moeten we doen op winkels wifi hotspots, Ze gaan nu op de 2 verdiepingen 1 groot netwerk aanmaken met betere ondersteuning. Zodat via welkomst pagina inloggen en je bent op Wifi. Als dat is gebeurt word Supermarkt Deen naar Deka Markt omgezet en netwerk winkelcentrum aangesloten, daarna de Vomar begane grond. Er zijn 2 winkels met blinde vlek die worden als laatste voorzien.

 

Dan is er 1 hotspot voor klanten en personeel krijgt hun eigen maar dat spreekt voor zich.

 

Er wordt hard aangewerkt 😊👍🏻

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Dave! 
Dan heet ik je geen welkom, want dat ken je al. 

Ik begrijp dat je beta iOS 15 gebruikt, anders is die functie namelijk niet te zien. Bij mij, iOS 14.7.1 staat deze optie niet, bij mijn test toestel, met iOS 15, staat deze optie wel.

Zoals je weet is iOS 15 nog in beta en is het mogelijk dat sommige functies niet werken zolang deze in beta is, en blijft. Je zal dus moeten wachten tot eind september tot Apple de volledige iOS 15 versie voor iedereen vrij geeft en dan zullen de functies die nu nog niet goed werken, dan wel werken. 

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Mijn vriendin werkt met 14.7.1 en die heeft zelfde probleem, haar iPad Air2 en iPhone hebben we bewust zo gelaten omdat ze veel leest en ook veel fan fictie gebruikt. Maar zij heeft precies wat ik ook heb, we komen er beide niet op, dat is juist vreemd.

 

Van IOS 15 oke die kan ik begrijpen en dat is ook nog beta maar de normale release 14.7.1 niet. Daarom dacht ik even hier op de community de info te vragen. 😊

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Bij iOS 14.7.1 heb je die optie niet, die jij zojuist hier hebt laten weten met een plaatje. Dat is alleen in beta iOS 15 te vinden. Dus daar kan ik je verder niets over melden. Het kan liggen de optie Priveadres bij je wifi instellingen, maar dat zou je moeten uitproberen. Echter, die heb je dus alleen onder iOS 14.7.1.

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Ik ga maandag even vraag bij de beheerder doen, misschien dat ie meer kan vertellen of dat ze de dingen even opnieuw moeten resetten. Ik hou je maandag even op de hoogte.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Zo ie zo kan Vodafone hier niets voor je beteken, als je die als beheerder ziet. Dit is namelijk geen Vodafone netwerk probleem maar een wifi probleem op je toestel en de connectie met het winkelcentrum wifi. Dus Vodafone zal hier niet veel voor je kunnen betekenen, ook niet het resetten van je Vodafone-netwerk verbinding, want dat heeft niets met elkaar te maken. Nogmaals, het plaatje wat jij laat zien is echt iOS 15 gerelateerd en kan daarom een probleem zijn dat je geen verbinding kan maken. Dat je vriendin er ook last van heeft kan misschien ook duiden dat het winkelcentrum z'n wifi niet op orde heeft. Controleer het eens met andere iPhone toestellen, wat die doen. 

Je zou je netwerkinstellingen eens een reset kunnen geven en dan opnieuw kunnen proberen of het lukt. Herstel de netwerkinstellingen. Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Vodafone staat hier echt los van, het is namelijk geen Vodafone-netwerk probleem. Je zal toch eerst naar je toestel moeten kijken wat daar mee aan de hand is. 

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Oke dank je wel ik ga even in de toestellen kijken en proberen of ik daar met je aanwijzing iets kan vinden, ik weet dat niet bij vodafone hoort, ging me meer of het een Apple issue kon zijn.

Komt goed en ik hou je even op de hoogte maandag, dan weten jullie ook voor eventueel voor de toekomst. Zo houden we elkaar weer van info, en dan ga ik met toestel van me vriendin, mijne laat ik even los wegens de Beta natuurlijk.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Deze optie zegt mij helemaal niks @Dave!. Sorry, ben een Android gebruiker. Maar @Energieboy geeft gelukkig al aan dat dit een Beta optie is. In winkelcentrums heb je soms te maken met netwerkblokkers oa. zodat je geen prijsvergelijking kunt doen. Soms kan het ook nodig zijn dat je eerst nog via een webpagina moet aanmelden voor de wifi bij winkelcentrums. Mocht het niet werken, dan zal dit belegd moeten worden bij de netwerkbeheerder van het winkelcentrum. Ik denk niet dat dit een Apple issue is, want dan zou je op meerdere plekken problemen moeten hebben met de wifi :). 

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Morgen is de beheerder er en dan weten we meer. Er wordt wel een nieuw netwerk aangelegd omdat nu wir war is met elke winkel zijn eigen wifibpunt, dat gaat eruit wordt nu 1 globaal netwerk alleen wanneer nog niet bekend. Hoor ik morgen. Mijn buurman werkt voor bedrijf die eigenaar is van winkelcentrum, heeft zijn voordelen. Behalve op zondag dan js het gesloten en Kerkdag zegt iets over ins dorp.

 

Nu nog een Vodafone Mast extra erbij dan dekking in huis, kunnen we data gebruiken.

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Goed nieuws te melden:

Eind augustus gaat netwerk van Winkelcentrum plat en moeten we doen op winkels wifi hotspots, Ze gaan nu op de 2 verdiepingen 1 groot netwerk aanmaken met betere ondersteuning. Zodat via welkomst pagina inloggen en je bent op Wifi. Als dat is gebeurt word Supermarkt Deen naar Deka Markt omgezet en netwerk winkelcentrum aangesloten, daarna de Vomar begane grond. Er zijn 2 winkels met blinde vlek die worden als laatste voorzien.

 

Dan is er 1 hotspot voor klanten en personeel krijgt hun eigen maar dat spreekt voor zich.

 

Er wordt hard aangewerkt 😊👍🏻

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Dave en dankjewel voor de terugkoppeling! Laten we hopen dat het nieuwe netwerk heel snel werkt! 

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Ja wij en andere iPhone grbruikers ook 📲😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic