1
Vraag
2
Reacties
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Google werk profiel

Ik heb net een S20FE aangeschaft, en het ding blijft maar vragen om mijn werkprofiel te installeren. Ik wil dat niet, maar anders kan ik niet bij mijn werk mail. Ik word er een beetje gek van, want een werk profiel betekent een heel gedoe met apps die niet prive en zakelijk werken, en elke keer al s je gmail opent, opent het op een privé account. En de agenda is helemaa; niet te vinden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G&B
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gevonden! https://support.google.com/work/android/thread/96621268/how-do-i-get-around-using-a-work-profile?hl=... IT miet instelling Google Workspace vernanderen naar basis. Dat werkt!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @G&B 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik weet niet veel van Google en/of Android. Maar helpt deze informatie je misschien verder, zie https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=nl 

Mocht het niet werken dan hoop ik dat er iemand anders op de community je kan helpen. Vanaf maandag is er weer iemand van Vodafone online. Maar ik denk dat je anders ook even kan zoeken via Google. Aangezien het een Google gerelateerde vraag is en Vodafone hier, denk ik, niet veel aan kan doen. Succes in ieder geval! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @G&B,
Ik kan me voorstellen dat je in sommige situaties geen werkprofiel wilt instellen. Zeker als je alleen de e-mail of de agenda van een bedrijf wilt gebruiken. Als je een werkprofiel instelt op een Android-apparaat, kun je werk-apps en -gegevens scheiden van persoonlijke apps en gegevens. Met een werkprofiel kun je beveiligd en privé hetzelfde apparaat gebruiken voor zowel werkgerelateerde als privédoeleinden. Een werkprofiel is afhankelijk van het bedrijf waarvoor je werkt. Dit heeft te maken met hun manier van beveiligen van gegevens zoals jouw e-mail en agenda. Het kan dus zijn dat het niet mogelijk is om zonder een werkprofiel  je e-mail en agenda in te zien van het bedrijf. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met de IT afdeling van het bedrijf waarvoor je werkt. Zij kunnen aangeven of er ook nog andere mogelijkheden zijn. 

G&B
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan, en ze hebben de instelling voor werkprofiel naar basis in Google Workspace, en dan hoe je geen werkprofiel meer aan te maken.

G&B
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gevonden! https://support.google.com/work/android/thread/96621268/how-do-i-get-around-using-a-work-profile?hl=... IT miet instelling Google Workspace vernanderen naar basis. Dat werkt!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dankjewrel voor de terugkoppeling @G&B 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic