Hoi Debster74
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. Er zijn een paar dingen die we kunnen proberen.
Het controleren van je geluidsinstellingen
Je controleert dit via het menu door een veegbeweging van boven naar beneden vanaf je startscherm. Dan kom je bij Instellingen > Geluiden en trillen. Hier kan je desgewenst je volume instellen.
Toestel opnieuw opstarten
Veel problemen kunnen verholpen worden met een eenvoudige herstart van je telefoon. Schakel je Samsung Galaxy S9 uit en start deze opnieuw op en controleer of je probleem nu is opgelost.
Als je er niet in slaagt het toestel op de normale manier te herstarten, kun je dit ook forceren. Druk hiervoor tegelijkertijd op de aan/uit- en de volume-toets naar beneden en houd deze toetsen ingedrukt tot het scherm zwart wordt.
Software update
Je probleem is mogelijk verholpen met een software update. Controleer of er een nieuwe versie van je software beschikbaar is. Dit doe je via Instellingen - Software-update - Downloaden en installeren. Als er een nieuwere versie beschikbaar is, staat dit hier vermeld.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen
Als de voorgaande stappen je probleem niet hebben opgelost, probeer dan een zogeheten ‘factory reset’.
Let op: Bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen gaan alle persoonlijke gegevens verloren, zoals foto’s en berichten. Ik raad je aan een back-up te maken, alvorens dit te doen. Dit doe je via Instellingen - Accounts en back-up - Back-up van gegevens.
Daarna doe je de reset via Instellingen - Algemeen beheer - Resetten - Fabrieksgegevens herstellen.
Reparatie toestel
Als dit allemaal niet werkt, zit er niets anders op dan het toestel op te sturen ter reparatie.
Hopelijk ben je niet geland bij de laatste optie... 😉