Hoi Sannev85
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. Er zijn een aantal stappen die we kunnen doorlopen om dit op te lossen.
Instellingen
Laten we eerst kijken of de instellingen in je toestel goed staan.
- Ga naar Instellingen - Mobiel netwerk - Mobiele data - Is het schuifje groen?
- Ga naar Instellingen - Mobiel netwerk - Mobiele datanetwerk - Staan deze gegevens volledig en correct ingevuld? Bij de APN moet staan: live.vodafone.com. Gebruikersnaam: vodafone. Wachtwoord: vodafone. Lukt het niet? Kijk dan hier.
Staat dit allemaal goed?
Volg dan deze link: Ik kan de internetverbinding van mijn telefoon niet gebruiken voor een stappenplan om de internetverbinding op je toestel te herstellen.
Bellen en internetten over 4G
Het is afhankelijk van het toestel en de plek waar je bent, of het mogelijk is om te bellen en te internetten tegelijk over 4G. Dit check je via Instellingen - Mobiel netwerk - Opties mobiele data - Gesprekken en data over 4g aanzetten.
Ik heb even een plaatje geplaatst om je een beter zicht te geven.
Hier staat nu Schakel 4G in voor Gesprekken en data, heb jij dat ook?
Wat je ook nog kan doen is even een harde reset, soms wil dit ook wel eens helpen.
Simkaart
Is het nog steeds niet opgelost? Dan gaan we je simkaart controleren. Haal even de simkaart uit je toestel en plaats deze er na 2 minuten wachten weer in. Werkt het dan nog steeds niet? Probeer dan eens of internet wel werkt als je je simkaart in een ander toestel plaatst. Zo weten we of het aan het toestel of de simkaart ligt. In principe hebben we nu alle toestelinstellingen gecontroleerd, dus zou het aan de simkaart liggen. Stuur in dat geval de moderators even een berichtje. Ze kijken graag met je mee.