1
Vraag
2
Reageer en help mee
yrrab74

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen internet tijdens bellen

Hallo,

Ik heb al lang last van het volgende probleem. Wanneer ik aan het bellen ben, heb ik geen internet verbinding. Ik zie dat er meerdere topics over dit onderwerp bestaan. Echter zijn deze al wat ouder, en geen enkel topic biedt mij een oplossing. Ik heb alle stappen die in de topics beschreven staan al doorlopen. Ik ben ook in een Vodafone winkel geweest (Eindhoven). Hier zijn we ruim 2 uur bezig geweest het probleem te verhelpen. Resultaat was dat ik helemaal geen internet meer had. Nieuwe simkaart gekregen etc. Uiteindelijk aan het einde van de dag weer wel internet. Maar probleem waar ik voor kwam is niet opgelost. Is dit probleem normaal? Ik zou toch internet moeten kunnen hebben tijdens het bellen. Ik loop er steeds vaker tegenaan dat ik dit mis.

Hopelijk kan e hier een oplossing gevonden worden. 

 

Ik heb een Iphone 14 pro. 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @yrrab74 
Zou je deze topic eens willen doornemen. Bij deze persoon heeft het geholpen en had ook een iPhone. Deze wijzigen niet zoveel als er nieuwe uit komt dus ik verwacht dat de instellingen nog zijn zoals bij de oude versie. Je moet dus onder Instellingen en Mobiel netwerk even kijken of daar alles goed staat. 

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Thx voor reactie. Ik heb dit topic idd ook doorgenomen en al de acties verwerkt. Helaas haalt het bij mij niets uit.

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoewel ik nog geen simkaart swap uitgevoerd heb. (heb ook geen extra toestel over). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik kan het nu ook even niet voor je testen want ik moet zo in een meeting. Als ik vanavond thuis ben wil ik het wel even proberen of het mogelijk is en als het mogelijk is dan moeten ze je resetten op het netwerk, misschien dat er daar iets mis zit. En mocht er iemand in de tussentijd hier nog online zijn die een iPhone heeft, misschien wil die even testen of het werkt 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik heb een test gedaan en bij mij wekt het gewoon. Ik kan bellen en internetten tegelijk, zonder problemen. Alles gewoon over 5G en werkte nog snel ook. Wat er aan de hand is, geen idee. Het kan misschien ook aan je toestel liggen?! Maak een backup en zet hem terug naar fabrieksinstellingen en kijk of die het dan wel doet. Misschien is er toch iets mis gegaan bij het overzetten (als je al eerder een iPhone had). 

Mijn info nog even:

6D70BD10-F091-4E90-BA6C-A0FC2F2410CC.jpeg

96693063-DF38-4BBB-BE50-BC01D092E4C8.jpeg

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou dat nog eens kunnen proberen idd. Backup te maken en terug te gaan naar fabrieks instellingen. Hoewel ik deze telefoon net nieuw heb, Iphone 14 pro. De rest van de instellingen zijn exact zoals bij jou. Alleen heb ik als wachtwoord ook nog vodafone staan. Ik zie dat dit bij jou leeg is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Probeer je eerst dat aan te passen. Lukt het niet dan zou ik toch even beginnen met lege iPhone om te zien of dat goed gaat. Lukt dat dan kan je je backup terug zetten en dan kijken wat er gebeurd. Het is even werk maar dan weet je wel iets meer zeker 😊

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

"Probeer je eerst dat aan te passen." Helaas, dit werkt niet. Zal nu idd eens mijn iphone terugzetten naar fabrieksinstellingen en alleen whatsapp bv installeren, en dan kijken of ik wel kan bellen en appjes kan ontvangen. Ben benieuwd. Pffff wat een gedoe allemaal zeg. Zoveel tijd mee kwijt. Zal pas dit weekend worden ben ik bang. Ik hou je op de hoogte als ik iets meer weet. Voor nu bedankt alvast voor het meedenken.

Evelienh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit probleem inmiddels opgelost? Heb namelijk precies hetzelfde probleem en heb geen idee hoe ik dit op kan lossen.

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas nog niet. Ik ben echter nog niet in staat geweest om mijn telefoon volledig te wissen. Baal er enorm van. Merk steeds vaker dat dit probleem echt lastig is. Van de week in de auto ook weer. Flitsmobile blijkt dus niet te werken als ik aan het bellen ben. Heeft ook data nodig. Mega irritant. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic