Template

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen Sony toestellen bij Vodafone beschikbaar bij bestellen/verlengen abonnement

Hoi, 

 

Ik wil perse een Sony toestel. Echter Vodafone heeft dit merk al bijna 2 jaar niet in het assortiment. Sony toestellen zijn wel te koop in Nederland. 

Aangezien VodafoneZiggo niet goedkoop is en zich ook niet al zijnde goedkope provider uit. Vind ik het nogal vreemd dat ze Sony toestellen en andere merken die duurder zijn dan Samsung of Apple niet in het assortiment hebben, onder het mom van te duur. 

Vodafone had ooit gewoon ruime keuze aan merken, als VodafoneZiggo zich zou profileren als goedkope provider kon ik het nog begrijpen dat Sony toestellen te duur zijn. 

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Template 

Een echte liefhebber van Sony toestellen dus! Vaak als je aan een bepaald merk/type toestel gewend bent, dan wil je niet meer anders. Dat herken ik zelf ook. Vodafone heeft inderdaad een selectief aanbod qua toestellen waaruit je kan kiezen bij het bestellen/verlengen van een abonnement. Niet ieder merk toestel wordt door ons aangeboden. Zo kan je bij ons naast Sony ook niet kiezen voor een Google Pixel toestel of voor een toestel van HTC. 

Bij ieder bedrijf is het zo dat zij hun assortiment bepalen en zo doet Vodafone dat ook. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor wifi-versterkers. Hier leveren wij ook een beperkt aanbod van en zeker niet alle soorten/merken. Ik geef je suggestie in ieder geval door aan de betreffende afdeling dat er ook zeker animo is voor andere merken toestellen zoals Sony 🙂 

Een abonnement verlengen/bestellen (met uitzondering van Red Together Extra) met een toestel die wij niet aanbieden kan momenteel via een derde partij zoals bijvoorbeeld BelSimpel. Zij hebben vaak een breder aanbod qua toestellen/merken, net zoals dat zij ook abonnementen van alle providers verkopen. 

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De Sony toestellen hebben altijd bij Libertel en Vodafone in het assortiment gezeten, ook veel meer andere merken.

Nu, is het opeens alleen maar Samsung en Apple, sinds twee+ jaar.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Die keuze heeft Vodafone nu gemaakt en dat hun keuze niet altijd positief uitvalt, dat is nu wel te merken. Jammer genoeg verkoopt Vodafone deze merken niet meer en daarom geeft Cecilia je een mooi advies. Ze schrijft "Een abonnement verlengen/bestellen (met uitzondering van Red Together Extra) met een toestel die wij niet aanbieden kan momenteel via een derde partij zoals bijvoorbeeld BelSimpel. Zij hebben vaak een breder aanbod qua toestellen/merken, net zoals dat zij ook abonnementen van alle providers verkopen."

Daar zijn zoveel keuzes in toestellen en kan je gewoon Vodafone blijven gebruiken als provider.

In ieder geval succes met het uitzoeken van je nieuwe toestel. 

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy Je hebt dat gemarkeerd als oplossing. Daar ben ik niet van gediend. Dus ik heb dan ook weer ongedaan gemaakt.

 

Online verlenging is geen optie bij een 3e partij. Daar ik alleen verlenging wens in een VodafoneZiggo winkel. 

 

Het is ook niet netjes van jou om zomaar topics van anderen te markeren als zijnde opgelost 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Prima @Template, geen probleem 🤐
Als jij dat niet wil, dan heb jij de keuze om dit terug te draaien, je bent tenslotte de TS. 

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy Nóóit maar dan ook nooit een topic (van mij) als opgelost markeren. 

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Cecilia Kan Vodafone niet enquêtes aan alle klanten met abonnement sturen die

Nog nooit Samsung en/of Apple genomen hebben via Vodafone

Slechts een keer Samsung en/of Apple

Degene die altijd Sim Only nemen

 

Met de vragen oa is het assortiment aan telefoon merken voldoende

Is de reden dat het abonnement via een derde partij afgesloten werd, te weinig keuze aan merken en types

Is er teveel Samsung 

Is de keuze Sim Only omdat de voorkeurs telefoon merk en/of type niet beschikbaar is.

Welke merken zou Vodafone in de winkels en webshop aan moeten bieden. (Dan merken neerzetten die de klant kan slepen van 1 tot 10)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic