CasVerhoeven

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen 5g Google pixel 5

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Google pixel 5 met Red essential abonnement. Echter kan ik geen verbinding maken met het 5g netwerk.

Als ik de 5g toestel check doe staat mijn toestel er niet bij:

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mvg,

 

Cas

72 Reacties 72
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Userd wrote:

Hoi @Steven Vodafone,

Wat heeft het testen van toestellen door Vodafone te maken maken met dit bericht:

Inzicht in 5G-netwerkcompatibiliteit en -roaming op Pixel-telefoons - Pixel Phone Help (google.com)

“Op dit moment hebben niet-vermelde landen geen geselecteerde 5G-providernetwerken die werken met Pixel-telefoons.

Het lijken de landen te zijn waar de Pixels officieel verkocht worden. Moet Google dan ook niet iets activeren om 5G werkend te krijgen? Beetje verwarrend.

Goede vraag @Userd. Ik weet niet of Google hiervoor ook nog iets moet activeren (software etc,). Het enige wat ik hierover weet is dat wij de toestellen testen. Zodra een toestel succesvol getest is, wordt het toestel toegevoegd op het 5G netwerk.

marchellow

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
J. Relou wrote:
marchellow wrote:

Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.

Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.

Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!

 

 

Beste @marchellow was wifi en VOLTE bellen geactiveerd vanuit de box of heb je daar nog een bepaalde instelling voor moeten doen? Ook ik ben aan het overwegen om een Pixel 4a 5G of een Pixel 5 te kopen aangezien ik echt helemaal klaar ben met het feit dat ik niet kan WIFI en VOLTE bellen via vodafone . Gesprekken vallen constant weg of komen niet goed binnen via het E netwerk. Het rare is dat mijn Motorola wel beiden ondersteund (heb op aanraden van Vodafone contact gehad met Motorola support) en voor beiden is een update uitgebracht alleen Vodafone zet het niet aan, of kan het niet aanzetten. Precies hetgeen wat ook in dit forum word bespreken binnen meerdere topics door meerdere gebruikers. 

@J. Relou vowifi en volte deed het direct vanaf het begin af aan. In de instellingen bij mobiel netwerk kan je deze eventueel apart aan en uitzetten. Er is ook nog een instelling: voorkeur voor wifi bellen of volte. Als het wifi signaal sterk genoeg is (en mobiel signaal zwak) belt de telefoon automatisch over wifi en anders automatisch over 4g.

Totnutoe een enkele keer een haperende verbinding met vowifi gehad, toen tijdens het bellen wifi uitgezet en met 4G kunnen bellen(ging nog net met telefoon bij het raam). Daarbuiten was de belkwalitiet goed. Ook werkt HD voice bij steeds meer contacten die op andere netwerken zitten. 🙂

Heel herkenbaar dat gesprekken haperen op E netwerk. Sinds 3G eruit ligt merkte ik de haperingen op meerdere plekken. Ook had ik precies hetzelfde verhaal met mijn HTC U11 wat jij met je Motorola had. De telefoon ondersteunde het wel, maar de provider niet. 

J. Relou

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
marchellow wrote:

 

@J. Relou vowifi en volte deed het direct vanaf het begin af aan. In de instellingen bij mobiel netwerk kan je deze eventueel apart aan en uitzetten. Er is ook nog een instelling: voorkeur voor wifi bellen of volte. Als het wifi signaal sterk genoeg is (en mobiel signaal zwak) belt de telefoon automatisch over wifi en anders automatisch over 4g.

Totnutoe een enkele keer een haperende verbinding met vowifi gehad, toen tijdens het bellen wifi uitgezet en met 4G kunnen bellen(ging nog net met telefoon bij het raam). Daarbuiten was de belkwalitiet goed. Ook werkt HD voice bij steeds meer contacten die op andere netwerken zitten. 🙂

Heel herkenbaar dat gesprekken haperen op E netwerk. Sinds 3G eruit ligt merkte ik de haperingen op meerdere plekken. Ook had ik precies hetzelfde verhaal met mijn HTC U11 wat jij met je Motorola had. De telefoon ondersteunde het wel, maar de provider niet. 

 

Bedankt voor deze informatie, precies hetgeen wat ik nodig had. 

Ja het is echt belachelijk. Ik snap dat je 3G wil uitfaceren maar zet er dan een gedegen plan tegenover. Mijn Motorola is een 2019 model en ondersteund beiden gewoon, echter Vodafone niet. Nu snap ik ook dat Vodafone niet allee telefoons compatible kan maken maar zeg dan duidelijk nee. Niet zoals het nu gaat “we duiken er in” en vervolgens hoor je gewoon niets meer. Of, daar komt het antwoord vaak ook op neer, ga maar terug naar de leverancier (merk). Letterlijk van het kastje naar de muur. Ik mis de toekomst visie. Zet een lijst online met de modellen waar aan gewerkt word en houd deze up to date met daarin een verwachting voor de toekomst. Maak het transparant want achter gesloten gordijnen maak je geen trouwe klanten en veroorzaakt twijfel of je wel de juiste partij hebt gekozen. De lijst die er nu is, is verschrikkelijk out of date. Voor mijn gevoel is alles een gok met wat ik kies binnen Vodafone met de uitkomst: jammer joh.

marchellow

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
J. Relou wrote:
marchellow wrote:

 

@J. Relou vowifi en volte deed het direct vanaf het begin af aan. In de instellingen bij mobiel netwerk kan je deze eventueel apart aan en uitzetten. Er is ook nog een instelling: voorkeur voor wifi bellen of volte. Als het wifi signaal sterk genoeg is (en mobiel signaal zwak) belt de telefoon automatisch over wifi en anders automatisch over 4g.

Totnutoe een enkele keer een haperende verbinding met vowifi gehad, toen tijdens het bellen wifi uitgezet en met 4G kunnen bellen(ging nog net met telefoon bij het raam). Daarbuiten was de belkwalitiet goed. Ook werkt HD voice bij steeds meer contacten die op andere netwerken zitten. 🙂

Heel herkenbaar dat gesprekken haperen op E netwerk. Sinds 3G eruit ligt merkte ik de haperingen op meerdere plekken. Ook had ik precies hetzelfde verhaal met mijn HTC U11 wat jij met je Motorola had. De telefoon ondersteunde het wel, maar de provider niet. 

 

Bedankt voor deze informatie, precies hetgeen wat ik nodig had. 

Ja het is echt belachelijk. Ik snap dat je 3G wil uitfaceren maar zet er dan een gedegen plan tegenover. Mijn Motorola is een 2019 model en ondersteund beiden gewoon, echter Vodafone niet. Nu snap ik ook dat Vodafone niet allee telefoons compatible kan maken maar zeg dan duidelijk nee. Niet zoals het nu gaat “we duiken er in” en vervolgens hoor je gewoon niets meer. Of, daar komt het antwoord vaak ook op neer, ga maar terug naar de leverancier (merk). Letterlijk van het kastje naar de muur. Ik mis de toekomst visie. Zet een lijst online met de modellen waar aan gewerkt word en houd deze up to date met daarin een verwachting voor de toekomst. Maak het transparant want achter gesloten gordijnen maak je geen trouwe klanten en veroorzaakt twijfel of je wel de juiste partij hebt gekozen. De lijst die er nu is, is verschrikkelijk out of date. Voor mijn gevoel is alles een gok met wat ik kies binnen Vodafone met de uitkomst: jammer joh.

Met een relatief nieuw model uit 2019 is het helemaal bizar dat 4g bellen nog niet werkt. Inderdaad is het een gok bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon. Nu liep mijn abonnement in november af en hield ik als voorwaarde  dat wanneer 4g en wifi bellen niet zou werken op de pixel met Vodafone, ik overstap op de concurrentie (in dit geval Simyo) die tegen bijna dezelfde prijs een abonnement aanbiedt via 3g bellen.

Succes met de oplossing!

Gr Marcel

Mpdreamz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idem voor de pixel 4a 5g, was ook ook onaangenaam verrast dat 5g (nog) niet werkt. 

Hamza.a

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een vraagje voor alle Pixel 5 gebruikers met een Vodafone abonnement,

Ik zit momenteel bij KPN, maar daar bieden ze geen ondersteuning voor de Pixel 5 voor VoLTE en VoWifi. Ik las ergens dat Vodafone wel ondersteuning bied voor de Pixel 3. Dus ik vroeg mij af of dit ook het geval is voor de Pixel 5, zodat ik kan overstappen ?

Preetis23

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Anyone with the Pixel 5 facing issues with mobile data? I moved to Vodafone from Lebara for 5g (which I soon realized is not supported). But I hardly even get 4g. I'm mostly stuck on edge and unable to use the internet. I've tried everything from changing sim cards, manually entering APN settings and even a factory reset. The mobile data works absolutely fine on Lebara and another international network. Just not Vodafone (the vodafone sim however works fine on my samsung). 

Any help would be appreciated.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @Preetis23 
That doesn't sound good! You should have 4G.
The best thing what you can do is check the Network check for the settings, disturbance on our network etc.
If you don't find any solution, at the end you can create a case for my collegues of the Network crew. My collegues of the Network crew will check what is going on and if there will be a solution. 

@Hamza.a op dit moment van typen, ondersteunen wij niet de Google Pixel met bellen over Wi-Fi en 4G. Dit betekent niet dat het niet werkt. Dit doet het namelijk wel, zoals je hierboven kunt lezen :).

harmmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Zoals je leest zijn er meerdere mensen speciaal voor de 5G ondersteuning overgegaan van abonnement.

Kan jij een inschatting geven hoelang wij allemaal nog moeten wachten voor de ondersteuning van 5G?

Is hier iets mogelijk ter compensatie? dit mede omdat er onduidelijke reclame is gemaakt voor het 5G netwerk.

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @harmmulders ,

Een compensatie zit er niet echt in, van te voren weet je al namelijk een beetje dat de Google Pixel officieel niet te koop is in Nederland. Dit toestel wordt wel via Belsimpel verkocht (grijze handel) en bij onze oosterburen. Maar niet rechtstreeks via Vodafone.

Vodafone adverteert inderdaad met 5G, klik je vervolgens op de informatie knop naast de RED abonnementen dan kun je meer informatie lezen over de voorwaarde. Je ontvangt in ieder RED abonnement 5G, daardoor hoeven RED abonnees straks niet meer te switchen nu duidelijk is dat 5G straks volledig ready is.

Knieter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zouden steekpenningen nog helpen om dit te bespoedigen? 😉

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Knieter wrote:

Zouden steekpenningen nog helpen om dit te bespoedigen? 😉

Haha, denk meer geduld is een schone zaak 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben eens gaan rondneuzen op verschillende sites met betrekking tot de Pixel 5.
Google heeft gekozen om 5G in Nederland niet aan te zetten in het toestel. Dit betekent dat wij hier verder niks aan kunnen doen en het afwachten is op een software update vanuit Google.
Hier geven ze aan dat er geen 5G netwerk in Nederland is gecertificeerd. Via hier  las ik dat deze update er aan komt. Wanneer durf ik helaas niet te zeggen. 

marchellow

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Steven Vodafone Wat ik in het Tweakers artikel opmaak is dat de update zorgt voor ondersteuning van standalone 5g netwerken. Iets wat in bij Vodafone voorlopig nog niet wordt gebruikt. Het zou wel mooi zijn als Google 5g ondersteuning toevoegt aan landen waar het toestel niet wordt verkocht door Google in de toekomst.

 

Gr Marcel

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit geldt ook voor de andere variant van 5G @marchellow.
Google dient de landen en providers toe te voegen waar het nu nog niet ondersteund wordt.
In Nederland is er geen één provider waar de Pixel 5G heeft.

otje82

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Is er ondertussen al meer bekent over wanneer 5g op de pixel toestellen beschikbaar komt?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas niet, Google moet hiervoor als eerste een update uitbrengen @otje82 

StashK

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als Pixel 5 bezitter houd ik dit topic al een tijdje in de gaten, omdat ik zoals de meeste in deze thread graag wil overstappen op een 5G abonnement. Nu werd ik vannochtend wakker met dit smsje (van dezelfde afzender die mij steeds verteld dat er een rekening klaar staat & databundel updates geeft):

 

Dit is voor mij wel een sterke indicatie dat 5G nu mogelijk is op de telefoon die ik gebruik (de Pixel 5 dus). 

Ik zal laten weten zodra ik ben overgestapt of 5G ook daadwerkelijk rechtsboven in mijn scherm tevoorschijn komt.

otje82

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hopelijk dan ook voor de 4a (5g). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, ik hoor het graag @StashK 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic