CasVerhoeven

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen 5g Google pixel 5

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Google pixel 5 met Red essential abonnement. Echter kan ik geen verbinding maken met het 5g netwerk.

Als ik de 5g toestel check doe staat mijn toestel er niet bij:

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mvg,

 

Cas

72 Reacties 72
harmmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steven Vodafone dit was in de winkel in Den Bosch op de helftheuvel passage. Maar deze vrouw heeft mij super geholpen. Als zij er niet was geweest om mij zo snel en goed te helpen was ik zeker naar een andere provider gegaan. Er waren al een aantal fouten gemaakt met het overschakelen van mijn abonnement. Dit heeft ze fantastisch opgelost

RayB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Steven Vodafone wrote:

 @gapper100  ik begrijp jullie frustratie maar ik begrijp ook waarom Vodafone eerst toestellen test. Ook logisch natuurlijk  .
Nieuwe toestellen worden als eerste getest en daarna goedgekeurd. Het testen wordt gedaan om te checken of er een bepaald stukje software nodig is vanuit ons of een aanpassing bij de fabrikant. Zodra een toestel goedgekeurd is, wordt het uitgerold naar de toestellen. Ook Vodafone wilt natuurlijk dat nieuwe toestellen gebruik kunnen maken van 5G zonder dat er problemen zijn.

Ik hoop ook dat de Pixel 5 zo snel mogelijk toegang heeft tot 5G

@harmmulders in welke winkel was dit? Dan kan ik feedback indienen bij de desbetreffende winkel. 

Hoi Steven, nee sorry dat vind ik niet echt logisch wat je schrijft  “dat Vodafone eerst toestellen test”. Dit geldt dan ook voor het de concurrent netwerkbeheerders? Dus na ieder release van een toestel met een 5G SOC (welk merk dan ook) gaan ze die testen?

Daarbuiten zie ik overal de volgende verkoopszin en suggereert dit toch echt dat je gelijk op 5G kan: (zowel op de website, tv- en radioreclame, etc.etc.)

--quote--

Al meer dan 80% van onze klanten kunnen ons 5G-netwerk in hun woonplaats gebruiken. Heb je een telefoon die geschikt is voor 5G en een abonnement met toegang tot 5G? Dan maak je automatisch gebruik van 5G waar er dekking is. Op plekken waar dat niet zo is, schakel je naar 4G. Zo heb je altijd de beste verbinding.

--unquote--

Misleidende tekst of niet?! Enfin...ik zie dit probleem ook al op diverse media voorbij komen, dus ga ik er vanuit de Vodafone hier toch echt achteraan gaat om dit op te lossen.

Groetjes Ray.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je punt hierin @RayB. Ik heb dit ook intern doorgegeven. Meer kan ik vanuit hier helaas niet doen. 
@harmmulders fijn om te lezen dat mijn collega je zo goed heeft geholpen. Ik heb de feedback doorgestuurd naar de winkel toe zodat mijn collega's hier ook op kunnen letten. 
 

RayB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Steven Vodafone wrote:

Ik begrijp je punt hierin @RayB. Ik heb dit ook intern doorgegeven. Meer kan ik vanuit hier helaas niet doen. 
@harmmulders fijn om te lezen dat mijn collega je zo goed heeft geholpen. Ik heb de feedback doorgestuurd naar de winkel toe zodat mijn collega's hier ook op kunnen letten. 
 

No hard feelings Steven! Ik vind alleen dat er luchtig over gedaan wordt. We wachten nu gewoon maar af.

Groetjes Ray.

m.geurts90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier een (tevreden) Pixel 5 gebruiker (hiervoor de eerste Pixel en de Pixel 3 gehad) en een tegenvaller dat 5g niet werkt. Via de website van Belsimpel wordt dit niet duidelijk vermeld in ieder geval. 

Gisteren de eerste update gehad van de Pixel 5, maar helaas nog geen wijziging m.b.t. 5g ontvangst.

Ik blijf dit topic volgen en hoop op een snelle oplossing!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat de Pixel 5 bevalt! ik wacht heel even nog. Wil echt de groene variant hebben.
Hopelijk wordt de Pixel 5 snel toegevoegd @m.geurts90 om 5G te gebruiken.

marchellow

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.

Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.

Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Thanks @marchellow
Ik wacht geduldig af totdat de groene variant ook beschikbaar is. 5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid verbeteren. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon.
De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt.
In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  

Toonen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er al nieuws? Even een toestel toevoegen aan het netwerk en klaar lijkt me. Hoeft geen maand te duren.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas nog niet @Toonen. Zoals hierboven al uitgelegd is, komt er iets meer bij kijken dan alleen een toestel toe te voegen aan het netwerk.

Rob5348

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb sinds een maand een Google Pixel 5 met een Red abonnement. Ook ik heb op diverse plekken in Nederland tot op dit moment nog geen 5g-verbinding op kunnen zetten. De instellingen op de telefoon zijn volgens mij goed. Struinend op internet kom ik meerdere (internationale) meldingen tegen van een niet werkende 5g-verbinding. In de USA blijkt er enkele dagen geleden een update door Google uitgerold te zijn met wisselende resultaten. Mijn Pixel vindt echter geen update, deze zal dan regionaal uitgerold zijn waarschijnlijk. Al met al geen goede beurt van vooral Google om een telefoon in de markt te zetten, naar eigen zeggen geschikt voor 5g, maar vervolgens te verzuimen om dit vanuit de doos werkend af te leveren. Hopelijk volgt er hier ook snel een update en is tegen die tijd het netwerk van Vodafone ook geschikt gemaakt om de Pixel met 5g werkend te krijgen.

J. Relou

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
marchellow wrote:

Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.

Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.

Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!

 

 

Beste @marchellow was wifi en VOLTE bellen geactiveerd vanuit de box of heb je daar nog een bepaalde instelling voor moeten doen? Ook ik ben aan het overwegen om een Pixel 4a 5G of een Pixel 5 te kopen aangezien ik echt helemaal klaar ben met het feit dat ik niet kan WIFI en VOLTE bellen via vodafone . Gesprekken vallen constant weg of komen niet goed binnen via het E netwerk. Het rare is dat mijn Motorola wel beiden ondersteund (heb op aanraden van Vodafone contact gehad met Motorola support) en voor beiden is een update uitgebracht alleen Vodafone zet het niet aan, of kan het niet aanzetten. Precies hetgeen wat ook in dit forum word bespreken binnen meerdere topics door meerdere gebruikers. 

Treve The Boss

Gedreven Ontdekker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hee Steven Vodafone;

 

Na alle Nexus toestellen gehad te hebben en na alle Pixel toestellen gehad te hebben (nu de groene Pixel 5) graag bereid om vragen te beantwoorden of dingen te vertellen als je vragen hebt. Misschien helpt het als jij ook de Pixel 5 hebt om het toestel eerder toegelaten te krijgen tot het Voda netwerk!?!!?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Treve The Boss wrote:

Hee Steven Vodafone;

 

Na alle Nexus toestellen gehad te hebben en na alle Pixel toestellen gehad te hebben (nu de groene Pixel 5) graag bereid om vragen te beantwoorden of dingen te vertellen als je vragen hebt. Misschien helpt het als jij ook de Pixel 5 hebt om het toestel eerder toegelaten te krijgen tot het Voda netwerk!?!!?

Helaas zullen we gewoon moeten wachten. Zit niks anders op. 

Treve The Boss

Gedreven Ontdekker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

J. Relou

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Treve The Boss wrote:

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

Dag Evert, Ik heb twee vragen voor je. Hoe kan ik buiten belsimpel om (indien mogelijk) een Pixel 5 of 4a 5G verkrijgen in NL? De ander is of dat de Pixel 5 of 4a 5G automatisch het WIFI/VOLTE bellen automatisch oppakt van het vodafone netwerk. Wat zijn jouw ervaringen?

Treve The Boss

Gedreven Ontdekker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hee meedenker,

 

Ik ken het probleem...ik heb elk jaar hetzelfde probleem. Er komt een pixel uit...hoe krijg ik die in mijn handen zonder er iemand anders (Belsimpel) rijk van te laten worden. Meestal haal ik ze gewoon in Duitsland (Krefeld) in de Media Markt. Daar rij je vrij snel en makkelijk heen en daar zijn de prijzen (vaak zeer) aantrekkelijk. Het is heeeel jammer dat de google store ons (Nederland) niet wil voorzien van telefoons. In de store.google.com/de of uk is altijd alles voorhanden. Maar dan moet je een aflever adres hebben in dat land en dat heb ik niet.

Nu met covid is het lastig denk ik om naar de Media Markt in Duitsland te gaan...waarschijnlijk is dat niet eens toegestaan.

Jouw tweede vraag heb ik helaas geen ervaring mee en kan ik (nog) niks over zeggen…

 

Evert

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht ik vragen hebben, dan zal ik je zeker een bericht sturen @Treve The Boss. Komt goed! Gelukkig ben ik er al een beetje aan gewend 🙂

Userd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
J. Relou wrote:
Treve The Boss wrote:

Het belangrijkste stuk van mijn bericht vergeet je nu…...dat als je vragen hebt dan ben je bij mij aan het goede adres! (over Pixel telefoons...)

 

Evert

Dag Evert, Ik heb twee vragen voor je. Hoe kan ik buiten belsimpel om (indien mogelijk) een Pixel 5 of 4a 5G verkrijgen in NL? De ander is of dat de Pixel 5 of 4a 5G automatisch het WIFI/VOLTE bellen automatisch oppakt van het vodafone netwerk. Wat zijn jouw ervaringen?

Ik heb een 4a-5g besteld bij Fnac.com. Franse website die gewoon in Nederland leveren. Vorige week donderdag ontvangen via DPD. Wifi bellen weet ik niet zeker maar ik zag gisteren ipv de tekst “Vodafone” bij de providernaam op mijn lockscreen de tekst “Wifibellen via Vodafone” staan. Was op mijn werk. Zal het eens bekijken.

Userd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Wat heeft het testen van toestellen door Vodafone te maken maken met dit bericht:

Inzicht in 5G-netwerkcompatibiliteit en -roaming op Pixel-telefoons - Pixel Phone Help (google.com)

“Op dit moment hebben niet-vermelde landen geen geselecteerde 5G-providernetwerken die werken met Pixel-telefoons.

Het lijken de landen te zijn waar de Pixels officieel verkocht worden. Moet Google dan ook niet iets activeren om 5G werkend te krijgen? Beetje verwarrend.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic