CasVerhoeven

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen 5g Google pixel 5

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Google pixel 5 met Red essential abonnement. Echter kan ik geen verbinding maken met het 5g netwerk.

Als ik de 5g toestel check doe staat mijn toestel er niet bij:

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mvg,

 

Cas

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goed nieuws! Inmiddels heeft Google een update uitgebracht waardoor de Pixel 4A en 5 gebruik kunnen maken van 5G.

Bekijk in context

72 Reacties 72
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hallo @CasVerhoeven ,

Dat is een goede vraag en ik snap dat je graag gebruik wilt maakt van het 5G netwerk sinds de Google Pixel 5 5G ondersteund.

Op dit moment worden een selectief x aantal toestellen ondersteund. De Google Pixel 5 staat nog niet op de 5G lijst van Vodafone.

Het 5G netwerk is nog niet af, dus in de toekomst zullen meer en meer toestellen worden toegevoegd om gebruik te kunnen maken van 5G.

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo @SamsungExpert ,

Bedankt voor je reactie.

Jammer dat dit niet duidelijk vermeld wordt bij de " Zo ben jij klaar voor 5G" checklist. : 5G-netwerk, 5G-telefoon, 5G-abonement.

Ik zal moeten afwachten dus…

Mvg,

Cas

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Snap ik, echter staat er bij de 2e regel het volgende:

5G-telefoon

Jouw 5G ready toestel haal je bij Vodafone. Het eerste Samsung 5G ready toestel, de Galaxy S20, vind je in onze shop.

Wanneer je klikt op 5G ready toestel scroll je automatisch naar beneden toe welke toestellen via de Vodafone webshop 5G ondersteunen. De Google Pixel lijn is niet te koop via Vodafone.

Hopelijk kun je in de toekomst ook gebruik maken van 5G @CasVerhoeven . Maar niet getreurd, ook met 4G(+) ben je razendsnel online!

Voor nu een prettige middag!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @CasVerhoeven,

Welkom op de community! 
Het klopt inderdaad wat @SamsungExpert aangeeft.
Zodra het toestel bij ons op het netwerk verschijnt, zal er gecontroleerd worden of het mogelijk is om met het desbetreffende toestel gebruikt te maken van 5G. Indien dit (nog) niet het geval is, zal er tussen ons en de fabrikant geschakeld moeten worden om er voor te zorgen dat dit alsnog mogelijk wordt gemaakt. 
Ik heb dit ook gelijk intern aangekaart.
Vodafone is er mee bezig om andere toestellen ook toegang te geven tot het 5G netwerk.

Even gelijk nog een andere vraag. Hoe bevalt de Pixel 5G? Ik ben aan het overwegen om hem namelijk ook te gaan halen. 

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Het is geen ramp natuurlijk maar vind het toch een beetje een vreemde gang van zaken. Ik heb een 5g toestel + abonnement, dus het zou gewoon moeten werken. En dan krijg ik als advies dat ik contact op moet nemen met Google? Vodafone had hier voorbereid op kunnen zijn. 

Maar nogmaals het is geen ramp, dus ik wacht het gewoon af.

De pixel 5 bevalt goed. Ik kom van een pixel 2 XL af dus grootte is nog wel even wennen (daarvoor alleen maar Nexus gehad, dus een echte Google lijn fan).  Het is wel jammer dat ze de 2 knoppen navigatie hebben weggehaald, kan maar niet wennen aan de gebaren navigatie. Wellicht iets te dikke lompe vingers daarvoor.…

Prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed dus als je niet perse de high-end toestellen wilt zou ik deze zeker overwegen.

 

Mvg, 

Cas

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, thanks voor je terugkoppeling @CasVerhoeven
Even gelijk nog een vraag over de Pixel 5. Ik lees veel dat mensen last hebben dat het scherm los laat van de achterkant. Enige ervaring hiermee of komt het absoluut niet voor bij je en waar heb je hem aangeschaft? 
Ik was zelf aan het denken aan de groene variant.  Ik denk al langer na over de Pixel maar nooit de stap gezet. Echter na jaren HTC en Samsung is het tijd voor verandering! 

Betreft het 5G netwerk. Vodafone heeft er voor gekozen om te beginnen met een aantal toestellen die door ons verkocht worden en gaande weg er steeds meer toestellen toe te voegen. 

TVB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steven Vodafone Ik heb ook net een Pixel 5 gekocht - na elke samsung vanaf de S7 Edge tot de Note 10+ - dus ook erg geinteresseert in de voortgang hiervan.

Telefoon bevalt prima, hoewel slechts een week in bezit. Het was tijd voor een wat simpeler model met up to date software. Meer dan snel genoeg en het scherm is voor telefoongebruik prima. En niet 1000 Eur plus de kosten voor als er wat mis is,

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik wil de Pixel 5 gaan  halen omdat ik een beetje klaar ben met alle voor geïnstalleerde apps en de skin over de software heen @TVB. Daarnaast lees ik overal dat de Pixel telefoons fantastische camera's hebben.
Super om te lezen dat hij zo goed bevalt! Waar heb je het toestel gehaald? Ook ik ben heel benieuwd wanneer er meer toestellen gebruik kunnen maken van het 5G netwerk. Niet alleen de Google Pixel, maar ook bijvoorbeeld OPPO etc. 

TVB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij Belsimpel gekocht. Je kan je er eigenlijk geen buil aan vallen (behalve dat Vodafone 5G niet ondersteund 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Laten we hopen dat dit niet al te lang meer duurt @TVB.
Ik wil juist de groene variant.  Belsimpel biedt deze (nog) niet aan. Maar ik denk dat ik de grens over ga hiervoor . Dan is ie iets goedkoper. 

CasVerhoeven
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Steven Vodafone 

Heb hem ook gehaald bij Belsimpel. Wilde niet wachten op de groene want mijn oude toestel was echt op haha.

Heb idd gelezen over het scherm ook dat er vuil tussen komt enzo, maar heb vooralsnog geen enkele last hiervan.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Thanks @CasVerhoeven  🙂

RayB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Blijft toch een domper dat ik nu geen 5G kan gebruiken op de Pixel5. Zo vooruitstrevend is Vodafone dus dan ook weer niet. Raar om hierboven te lezen dat de gebruiker dan maar contact op moet nemen met google. Hoe dan?  Kom op he! Er wordt door Vodafone (&Ziggo) wel degelijk gesuggereerd dat 5G op ieder toestel werkt die 5G ondersteuning heeft. Ik vind het nogal misleidend.

Groetjes Ray.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

RayB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Steven Vodafone wrote:

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

Hoi Steven,

Dank voor je reactie. De link en verdere info omtrent het 5G gebeuren van Vodafone is inmiddels bekend. Het 5G wordt zo groots aangekondigd dat "het lijkt" dat dit netwerk in NL voor iedereen met een 5G ready smartphone al in gebruik is (met uitzondering van gebieden die nog niet dekkend zijn. Zie 5G dekkingsgebied kaart). De gedachtegang dat alleen de door Vodafone genoemde smartphones dit aankunnen is puur een verkoopstrategie (deze handje vol type smartphones die worden aangeboden moeten nu eenmaal verkocht worden en het liefst bij Vodafone). De techniek rondom 5G is voor iedere phone die dit aan kan geschikt en wordt niet beperkt door alleen de toestellen die nu door Vodafone worden aangeboden. Toch bizar dat ik niet de vrije keuze heb, qua smartphone, om op het 5G te kunnen komen, terwijl de abonnementen, info en advertenties dit wel aangeven. Zoals de op de website: "5G, Samen Vooruit" Jaja?!

Nu kan ik hier nog wel meer gaan typen over deze kwestie, maar dat schiet wellicht niet op. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Groetjes Ray.

 

marchellow

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
RayB wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @RayB,

Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.

Hoi Steven,

Dank voor je reactie. De link en verdere info omtrent het 5G gebeuren van Vodafone is inmiddels bekend. Het 5G wordt zo groots aangekondigd dat "het lijkt" dat dit netwerk in NL voor iedereen met een 5G ready smartphone al in gebruik is (met uitzondering van gebieden die nog niet dekkend zijn. Zie 5G dekkingsgebied kaart). De gedachtegang dat alleen de door Vodafone genoemde smartphones dit aankunnen is puur een verkoopstrategie (deze handje vol type smartphones die worden aangeboden moeten nu eenmaal verkocht worden en het liefst bij Vodafone). De techniek rondom 5G is voor iedere phone die dit aan kan geschikt en wordt niet beperkt door alleen de toestellen die nu door Vodafone worden aangeboden. Toch bizar dat ik niet de vrije keuze heb, qua smartphone, om op het 5G te kunnen komen, terwijl de abonnementen, info en advertenties dit wel aangeven. Zoals de op de website: "5G, Samen Vooruit" Jaja?!

Nu kan ik hier nog wel meer gaan typen over deze kwestie, maar dat schiet wellicht niet op. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Groetjes Ray.

 

Het is inderdaad bizar dat je buiten alle voorwaarden ook nog toevallig een 5G toestel moet hebben dat de provider ondersteunt. Ditzelfde geldt voor Volte en vowifi. Mijn HTC U11 ondersteunt het wel, maar wordt enkel door vodafone ondersteund als hun eigen software(vodafone variant) erop zit.

Andere providers kennen deze problemen ook. Gelukkig heb ik van bronnen vernomen dat de pixel 5 die binnenkort wordt geleverd wel vowifi en volte heeft bij vodafone. Dat scheelt weer gesprekskwaliteit. 

harmmulders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goedemiddag,

ik heb ook een google pixel 5, deze heb ik in duitsland gekocht en laten bezorgen bij een transportbedrijf. deze hebben hem in nederland op de post gedaan. zeer goede ervaringen mee. de telefoon bevalt mij super goed. super mooie kleuren op de camera en super snel ook al zit er niet de snelste chip in. Ik baal ook echt heel erg dat de 5G het niet doet, ik heb speciaal voor een nieuw abonnement gekozen omdat hier 5G in zat. als ik dit had geweten had ik mijn oude abonnement gehouden. In de winkel van vodafone waar ik was voor het omzetten van mijn abbo heb ik nog naa gevraagd of ik met de google pixel 5 op 5G kon zeiden ze Ja als deze telefoon een 5G ontvanger bezit werkt deze ook op de 5G van vodafone. jammer dat dit niet werkt. ik hoop dat het snel gefixed wordt.

Groetjes Harm

gapper100

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier nog een Vodafone-gebruiker met een Pixel 5 waar 5G dus niet mee werkt. Inhoudelijk weinig aan al het bovenstaande toe te voegen, maar vind het zelf ook een vreemde gang van zaken.

 

Hoop dat dit snel verholpen wordt!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 @gapper100  ik begrijp jullie frustratie maar ik begrijp ook waarom Vodafone eerst toestellen test. Ook logisch natuurlijk  .
Nieuwe toestellen worden als eerste getest en daarna goedgekeurd. Het testen wordt gedaan om te checken of er een bepaald stukje software nodig is vanuit ons of een aanpassing bij de fabrikant. Zodra een toestel goedgekeurd is, wordt het uitgerold naar de toestellen. Ook Vodafone wilt natuurlijk dat nieuwe toestellen gebruik kunnen maken van 5G zonder dat er problemen zijn.
Vodafone is er mee bezig om andere toestellen ook toegang te geven tot het 5G netwerk.
Ik hoop ook dat de Pixel 5 zo snel mogelijk toegang heeft tot 5G

@harmmulders in welke winkel was dit? Dan kan ik feedback indienen bij de desbetreffende winkel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic