DennisB1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Garantie Samsung Fold 3

Goedendag, ⁹

 

Ik zou graag willen weten of het beginnen van het scheuren van mijn scherm van de Fold 3 onder garantie valt. Hij is nog geen 2 jaar (volgens mij zelf pas bijna 1,5jaar) geleden gekocht. Precies in het midden waar het scherm gevouwen wordt begint scheurtjes te vertonen.

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @DennisB1983 

Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is heel moeilijk te zeggen. De een zegt dat dit onder de garantie valt en iemand anders zegt weer dat het gebruikersschade is. Er is op de community iemand geweest die had hetzelfde en moest er gewoon voor betalen en kreeg z'n toestel ongeprepareerd terug met kosten voor onderzoek. Dit is echt een heel lastig iets en ik denk dat je dit alleen kan achterhalen door contact op te nemen met Samsung en daar vragen wat hun voorwaarden is. Maar daar lees ik dan ook weer: Omdat schermen buiten de garantie vallen zou je het alleen op de care+ kunnen verhalen.

Op de website van Vodafone staat:
Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt. Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF). Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Wat je kan doen, informeren bij een Vodafone Winkel, die kunnen er direct naar kijken. En kijk ook eens de community van Samsung, stel daar desnoods je vraag. 


DennisB1983
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh dat zou wel erg slecht zijn, je ziet dat het echt recht boven elkaar zit en ook in de lengte. Daarbij vind ik het ook wel erg veel geldklopperij dat ze je dan ook nog onderzoekskosten doorberekenen. Ik ga wel eens naar een winkel, misschien kunnen zij direct wat zeggen. Ik weet wel dat als dit niet onder garantie valt, ik hem niet meer zal aanbevelen bij anderen, terwijl ik dat nu zeker wel doet. Zou ook een zeer slechte service zijn vanuit Samsung én Vodafone voor een telefoon van €1800. Zou voor mij gelijk een reden zijn om over te stappen naar een andere provider...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Gebruikersschade ligt aan de klant maar is ook slecht van Samsung, die heeft het product gemaakt. Vodafone is slechts de verkoper van deze toestellen, die kan daar niets aan doen. Die sturen het op naar een reparatie dienst en als die van Samsung instructies krijgt dat dit soort dingen niet onder de garantie valt, dan ligt het bij Samsung. Maar weet je, het kan net zo goed zijn dat jou schade wel valt onder de garantie om welke reden dan ook. Dit weet je alleen als je er mee naar een Vodafone winkel gaat.


Het ligt dus altijd aan de provider als een toestel defect raakt, niet goed gebruikt is, of toch niet goed genoeg was? Dit is natuurlijk een beetje vreemde gedachten. Want als je hem bij een andere provider had gekocht dan had je hetzelfde probleem, is die andere provider dan ook opeens niet goed? 

Ik zou maar eerst even naar laten kijken. Misschien valt het mee, of tegen. Dan weet je het gelijk 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic