1
Vraag
2
Reacties
Shewolf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Garantie? Achterkant telefoon gebarsten

Achterkant Samsung S20 ineens gebarsten, is dat garantie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Shewolf 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is een goede vraag, daar zal je het toestel voor moeten laten opsturen en dan kunnen ze bekijken of het schade is dat onder de garantie valt. Meestal valt barst schade niet onder de garantie, misschien wel onder extra garantie. Ook komt een barst vaak voor door val schade, en dat zit zeker niet in de garantie. Zie hier wat er onder de garantie valt: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/be/support/warranty/mobile-warranty-nl-be.pdf

Wat je ook kan doen is je woonverzekering aanspreken. Bij sommige verzekeringen kan je ook eigen schade aanspreken. Maar let dan ook op eigen bijdragen die je dan moet betalen. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Shewolf 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is een goede vraag, daar zal je het toestel voor moeten laten opsturen en dan kunnen ze bekijken of het schade is dat onder de garantie valt. Meestal valt barst schade niet onder de garantie, misschien wel onder extra garantie. Ook komt een barst vaak voor door val schade, en dat zit zeker niet in de garantie. Zie hier wat er onder de garantie valt: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/be/support/warranty/mobile-warranty-nl-be.pdf

Wat je ook kan doen is je woonverzekering aanspreken. Bij sommige verzekeringen kan je ook eigen schade aanspreken. Maar let dan ook op eigen bijdragen die je dan moet betalen. 

Shewolf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vraag dit omdat de barst zonder val of stoten is gebeurd. De barst is vanzelf in de achterkant gekomen. Mijn telefoon zit altijd in een hardcase hoes dus de kans dat het glas aan de achterkant breekt, is zeer klein! Ik heb op internet gelezen dat er meer Samsung S20 last hebben van spontaan glas breken.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Shewolf ,

Ik weet dat op Reddit er diverse berichten staan van gebruikers waarbij het glas van de camera is gebroken, echter een achterkant die zomaar breekt kwam ik niet echt tegen. Niet alle hoesjes beschermen helaas voldoende tegen val- en stootschade en als een hoesje te strak zit geeft dit juist teveel druk op je toestel.

Ik ben bang dat als je het toestel opstuurt je een factuur zult ontvangen met de kosten. Op deze pagina van Samsung kun je ongeveer de prijzenlijst vinden. Kies je ervoor om de reparatie niet te betalen, dan dien je de onderzoekskosten te betalen. Kies je ervoor bij een ander bedrijf je toestel te laten repareren, dan vervalt de garantie.

Shewolf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je reactie.  Ik ben ook bang dat ik niet geloofd wordt dat het spontaan gebroken is maar toch is het zo. Ik heb sowieso al veel problemen met deze telefoon, of dat nou aan het toestel ligt of aan de provider maar ik val in telefoongesprekken steeds weg. Misschien heb ik gewoon pech met dit toestel ?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Je kunt altijd even een kijkje nemen op de prijzenlijst van Samsung (zie vorig berichtje), wellicht dat je het toch wil laten repareren. Want ik neem aan dat het om haarscheuren gaat @Shewolf ? Momenteel is je garantie vervallen, uiteraard is hulp m.b.t. software problemen mogelijk.

Als je telefoon niet functioneert en je diverse problemen opmerkt, dan is het tijd om wellicht even je toestel te checken op updates of anders een reset te maken (maak van te voren een back up via Samsung Smart Switch)!

Mocht je problemen ondervinden met het netwerk, reset dan alleen even de netwerkinstellingen (via instellingen menu). Soms is een simkaart verouderd of versleten, dat kan soms problemen geven. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic