1
Vraag
2
Reacties
Kirstin

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen over Wifi meldingen uitzetten

Ik wil graag de bellen over Wifi melding die constant in beeld is uitzetten. (melding is: telefoonservices : Vodafone NL wifi ingeschakeld) Nu zag ik op dit forum dat ik moet zoeken naar "ims services". Dit geeft echter geen resultaten op mijn telefoon. Hoe kan ik wel deze meldingen uitzetten.

Ik gebruik de huawei p30 pro. 

Groeten, kirstin 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij de Huawei P30 Pro is het helaas niet mogelijk om deze melding uit te schakelen. Het enige dat je kan doen, is Bellen over WiFi als functie zelf uitschakelen.
Wij als Vodafone mogen deze melding mogen ook niet uitschakelen. Wij zijn verplicht om deze melding te geven. De IMS melding geeft namelijk aan dat alarmnummers zoals 112 niet bereikbaar zijn met Bellen over WiFi.

 

Bellen over Wifi uitschakelen op Huawei P30 Pro doe je zo: 

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Draadloos en netwerken.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Bij SIM 1, kies Oproepen via Wi-Fi.
  • Schakel Bellen via WiFi uit.

Heb je een Android toestel? Dan kan je de melding wel uitzetten.
Bij alle Android toestellen kan je de melding uit beeld halen zonder Bellen over Wifi uit te zetten, volg daarvoor de volgende stappen:

 

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Bij een iPhone wordt de melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je ook de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 
Je zou eventueel nog langs een van onze winkels kunnen gaan, zodat een collega met je meekijkt hiervoor. 

Lees meer info over IMS meldingen in dit topic

Bekijk in context

20 Reacties 20
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Kirstin . Welkom hier!

Ik heb ook een Huawei P30 pro en deze melding nog nooit gezien, om eerlijk te zijn. Ik ga even voor je op zoek! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Bij instellingen - mobiel netwerk - Mobiele data , heb je daar Bellen via wifi aan of uit staan?

Wolfram

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels een workaround gevonden, Ik werd helemaal gek van alle bliepjes van deze melding. Waarom hoeven KPN (kwam ik vandaan) en Tmobile (heb ik nog steeds) deze meldingen wettelijk niet te geven? Zet ze aub gewoon uit,

 

In elk geval mijn workaround:

Alle meldingen met op geluidssignaal “stil” gezet en vervolgens bij de Apps die ik nog wel wil horen afzonderlijk aangegeven welk geluidssignaal er moet komen. Tis even 5 minuten werk maar het scheelt bij mij een hoop gebliep. De melding in het scherm kan ik helaas niets weghalen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Kirstin is het gelukt om de melding uit te zetten?

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Vodafone wrote:

@Kirstinis het gelukt om de melding uit te zetten?

@Steven Vodafone Nee helaas. De workaround van Wolfram zou kunnen werken voor het geluid. Maar ik wil het graag uit mijn startscherm weg hebben. Ik heb daar allemaal leuke foto's neergezet, maar nu staat daar continu die meldingen pontificaal in het midden.. 

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De melding zoals hierboven wil ik dus heel graag weg hebben... Iemand een oplossing? 

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Vodafone bellen via WiFi staat aan. Anders heh ik op mijn werk geen bereik.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je de melding ingedrukt houdt @Kirstin, dan komt er een ander scherm naar voren. Hier kun je de meldingen uitzetten.
Kun je dit eens proberen?

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone de melding ingedrukt houden doet niets, dubbelklik opent de instellingen waarbij je bellen over Wifi uit kan zetten. Alleen de melding dus niet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je dan eens het volgende proberen:

 

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone zoals ik in mijn oorspronkelijke vraag al vertel: zit zoeken geeft geen resultaten op mijn telefoon. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

En wat gebeurt er als je op de I (informatie) klikt in de melding @Kirstin 

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone hetzeldde als dubbelklik:

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan ben ik er bang voor dat het niet mogelijk is om deze melding uit te zetten bij Huawei.
Enige wat ik me nog kan bedenken is (omdat er SIM 1 in beeld staat), is om bij het profiel van je simkaarten aan te geven dat je bellen over wifi daar uit zet.
Dit is namelijk een melding van het toestel en is een andere melding dan de IMS melding. 

 

Kirstin
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone  Huawei geeft aan dat dit een melding is van de sim. En telefoonservices. Dat dit uitgeschakeld kan worden moet door de provider worden gedaan. Die legt de bal dus weer bij jullie 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij de Huawei P30 Pro is het helaas niet mogelijk om deze melding uit te schakelen. Het enige dat je kan doen, is Bellen over WiFi als functie zelf uitschakelen.
Wij als Vodafone mogen deze melding mogen ook niet uitschakelen. Wij zijn verplicht om deze melding te geven. De IMS melding geeft namelijk aan dat alarmnummers zoals 112 niet bereikbaar zijn met Bellen over WiFi.

 

Bellen over Wifi uitschakelen op Huawei P30 Pro doe je zo: 

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Draadloos en netwerken.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Bij SIM 1, kies Oproepen via Wi-Fi.
  • Schakel Bellen via WiFi uit.

Heb je een Android toestel? Dan kan je de melding wel uitzetten.
Bij alle Android toestellen kan je de melding uit beeld halen zonder Bellen over Wifi uit te zetten, volg daarvoor de volgende stappen:

 

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Bij een iPhone wordt de melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je ook de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 
Je zou eventueel nog langs een van onze winkels kunnen gaan, zodat een collega met je meekijkt hiervoor. 

Lees meer info over IMS meldingen in dit topic

kfilius

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zet bellen via wifi uit via instellingen simkaart en dan verdwijnt de melding die idd irritant is 

Als je dan toch wil bellen via wifi zet je m weer even aan 

ejonrust

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien domme vraag,, maar hoe open ik het zoekscherm  ?

Mvg.  Erik Onrust

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic