1
Vraag
2
Reacties
Help61

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterij samsung s22 ultra

Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe Samsung s22 ultra. 

Batterij loopt heel snel leeg .

Wat kan ik hier aan doen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Help61 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. ~

Erg vervelend dat je batterij snel leeg loopt. Dit kan verschillende redenen hebben zoals het omzetten van een oudere samsung naar een nieuwe samsung. Dingen die overgezet worden die misschien niet lekker lopen op je nieuwe toestel. Maar het kan ook zijn dat de instellingen anders staan, omdat je misschien een heel nieuw toestel hebt en ook helemaal nieuw hebt geïnstalleerd. App's die op de achtergrond via internet actief blijven of locatievoorzieningen die aanstaan. 

Het is dus eigenlijk best heel lastig om te zeggen waar het nu echt aan ligt. Mocht je niemand in de buurt hebben die je hiermee kan helpen, loop dan even langs een Vodafone winkel en laat deze mensen met je mee kijken. Mochten ze het dan niet kunnen vinden dan kunnen ze eventueel naar je batterij kijken? Dus mijn advies, bekijk eerst even je toestel of er niet dingen blijven hangen, onnodig batterij gebruiken en als je er niet uit komt, loop dan even langs een Vodafone winkel.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Help61 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. ~

Erg vervelend dat je batterij snel leeg loopt. Dit kan verschillende redenen hebben zoals het omzetten van een oudere samsung naar een nieuwe samsung. Dingen die overgezet worden die misschien niet lekker lopen op je nieuwe toestel. Maar het kan ook zijn dat de instellingen anders staan, omdat je misschien een heel nieuw toestel hebt en ook helemaal nieuw hebt geïnstalleerd. App's die op de achtergrond via internet actief blijven of locatievoorzieningen die aanstaan. 

Het is dus eigenlijk best heel lastig om te zeggen waar het nu echt aan ligt. Mocht je niemand in de buurt hebben die je hiermee kan helpen, loop dan even langs een Vodafone winkel en laat deze mensen met je mee kijken. Mochten ze het dan niet kunnen vinden dan kunnen ze eventueel naar je batterij kijken? Dus mijn advies, bekijk eerst even je toestel of er niet dingen blijven hangen, onnodig batterij gebruiken en als je er niet uit komt, loop dan even langs een Vodafone winkel.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Help61
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me heel goed voorstellen dat een leeglopende batterij erg vervelend is. Heb je inmiddels al kunnen achterhalen waardoor de batterij leeg loopt? Het beste kun je hiervoor eerst naar de instellingen gaan - batterij. Hier lees je alles over het verbruik van de batterij. Via dit topic lees je meer over het leeglopen van de batterij en hoe je dit kunt verkomen. Ik hoor graag of je het kunt oplossen door de stappen in het topic. Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag. 

TonH

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al langere tijd dat ik 's avonds om 24:00 uur mijn batterij oplaad tot 100% en ik gebruik de telefoon de hele nacht niet, dat ik 's ochtends om 6:00 uur zie dat de batterij op minder dan 50% staat. Als ik de mobiele telefoon (Pixel 6) helemaal uit zet, dan staat hij 'sochtends op 99 of 100%. Dat gebeurt ook als ik de simkaart van Vodafone eruit haal. Als ik de simkaart in mijn Pixel 7 doe dan gebeurt er hetzelfde, dus batterij gaat snel leeg zonder dat er programma's geopend zijn. Dus het ligt niet aan de mobiele telefoon. Als ik bij Batterijgebruik kijk, zie ik dat de meeste energie gebruikt is bij Telefoon inactief 40% en Mobiel netwerk 40%. Mobiele data staat bij mij altijd uit. Ik gebruik geen Whatsapp en ook geen Instagram of Facebook.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @TonH

Hmm, wat irritant vooral dat jouw batterij snel leeg loopt! Helemaal als je deze in de nacht niet gebruikt en je de volgende ochtend ziet dat de batterij dan nog maar op zo'n 50% staat. Beide toestellen die je hebt getest zijn een Google Pixel (6 en 7). Zonder de Vodafone simkaart erin is er dus niks aan de hand, maar zodra deze er wel in zit dan loopt de batterij heel snel leeg. Met een simkaart erin is het niet gek dat de batterij ietsjes leegloopt, aangezien er wel hele tijd een verbinding tot stand wordt gezet maar dit is natuurlijk wel erg veel. 

Wat je nog kan testen is om je huidige simkaart eens te testen in een ander type (merk) toestel. Als het dan nog steeds gebeurt, dan kunnen we wel van een verband spreken. Mocht je de mogelijkheid hebben dan kan je ook eens een andere simkaart testen in jouw eigen toestel. Gebeurt het enkel en alleen als er een willekeurige simkaart in je toestel zit, dan kan het mogelijk toch iets in het toestel of de software zijn. Ook op de support-pagina van Google vond ik nog wat tips voor jouw type toestel i.c.m. dit probleem. Hopelijk zit hier een oplossing voor je tussen.
 

TonH

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er zojuist een ander Vodafone simkaartje ingestopt en het simkaartje dat problemen gaf in een Apple iPhone 13 gestopt. Het hoge batterijverbruik lijkt alleen 's nachts te gebeuren. Gisterenavond om 24:00 uur weer tot 100%  geladen, vanochtend om 8:00 uur stond de batterij op 42%. Ga je kijken bij het systeemgebruik sinds volledige lading dan blijkt  'mobiel netwerk' voor 89% verantwoordelijk te zijn. Het toestel heeft uitsluitend op het bureau gelegen. Het gebeurt ook niet iedere nacht. Dus het duurt wel even voordat ik meer heb onderzocht. Bedankt voor uw reactie.

TonH

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een nieuw screenshot gemaakt vanochtend. Met deze simkaart is het batterijverbruik veel lager. De iPhone 13 had vannacht ook geen extreem hoog verbruik.

TonH

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is vannacht mijn batterij weer bijna voor de helft leeg geraakt. Zonder dat ik ook maar iets heb gedaan. Zie Screenshot. De iPhone 13 stond  vanmorgen op 95%. Dus het ligt niet aan de simkaart. Ik zal 's nachts de Pixel 6 eens op vliegtuigstand zetten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Top dat je al zoveel hebt kunnen testen @TonH. Zo kun je toch stapje voor stapje bepaalde oorzaken uitsluiten. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de Google Pixel in vliegtuigstand staat. Ik vermoed op basis van bovenstaande bevindingen dat er misschien iets in het toestel of in de software zit waardoor de batterij zo snel leeg loopt. Voor de zekerheid kun je ook altijd eens op hen eigen Community een topic starten? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic