Danny01

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Apple Watch serie 7 4G & eSIM

Nu zojuist bekend is gemaakt dat KPN 4G gaat ondersteunen op de Apple Watch vraag ik mij af of Vodafone dit ook gaat ondersteunen op korte termijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zou dit voor mij een reden zijn om naar KPN over te stappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet doen want dit zal oliedom zijn van jullie.

181 Reacties 181
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Allemaal zo leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt en wat Vodafone nu wel en wat ze nu juist niet moeten doen. Zwijgen moeten ze niet doen want dat geeft onzekerheid bij de klanten. Maar zich uitspreken doen ze niet, waarom niet? De belangrijkste reden kan zijn dat T-Mobile het alleen recht heeft en hierover nooit mag communiceren van Apple. Dan kan Vodafone toch wel iets zeggen, hoor ik in de verte. Nee, want als die ook een contract hebben getekend met Apple dan zou het best eens kunnen zijn dat daarin staat dat ook Vodafone niet mag communiceren welke afspraken ze hebben gemaakt of met welke andere provider. KPN kondigde al op 21 september 2021 aan dat ze Apple Watch gingen ondersteunen, naar mijn weten is daar ook nog altijd geen abonnement voor (of ik moet me vergissen). 

Ik snap best dat iedereen zich afvraagt waar het blijft en waarom Vodafone nog geen stappen heeft gezet. Met Apple Pay ging het volgens mij ook zo dat eerst 1 bank die het alleen recht had en toen kwamen er meer. Het blijft gissen waarom Vodafone hier niets over wil zeggen, jammer, maar het is nu eenmaal zo. 

Maar wie weet, eind dit jaar? 1e kwartaal van 2023 of zomer 2023? Dat wat Ruud nu heeft gedaan is heel slim en wijs maar wel jammer dat hij dit als klant heeft moeten overwegen om te doen. 

*dit is natuurlijk mijn gedachten, wil niet zeggen dat bovenstaande ook zo is. speculeren, dat is alles wat we kunnen doen momenteel*

DJ1832

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Energieboy  duidelijk verhaal! Ik ga overstappen naar Tmobile. 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Waarom zou Apple een exclusief kontrakt tekenen met T-mobile, de kleinste speler op de Nederlandse markt?

Dat is het dus niet.

vodafone en kpn hebben gewoon geen zin om voor een zeer beperkte groep hun software aan te passen en te testen etc, terwijl kennelijk T-mobile toevallig, als dochter van het duitse Telekom, het juiste software systeem hadden.

En verder snap ik werkelijk niet waarom de klagers in dit forum zo’n religieuze trouw hebben aan Vodafone, vertrek toch gewoon naar de provider die wel heeft wat JIJ wilt! Heeft t-mobile iets niet dat VF wel heeft?

IK heb het afgelopen jaar niet gemerkt met mijn AW met 4g.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

T-Mobile was ook de eerste die een Apple iPhone met abonnement verkocht. De andere providers hadden toen het nakijken, als ik mij niet vergis. Dus het kan best, als je het zo bekijkt. Hoe dan ook, we weten het gewoon niet, niemand. Ja, Vodafone, maar die willen niets zeggen 🙂  Hoe dan ook, ik verzin me ook maar rot waarom iets niet, of juist wel is. Weet het ook niet 😤

Patrick13051979

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Heb vandaag weer het standaard antwoord gehad van vf

Ze antwoorden nu eindelijk wel eens

maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of ze hel wel gaan ondersteunen en of ze er mee bezig zijn
het is triest dit

 

Bedankt voor je mail.

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

Met vriendelijke groeten,

Jordykloet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bizar dat een professioneel bedrijf niet even duidelijkheid hierover schept. Ik heb er wel genoeg over gehoord, ik ben weg hier, toedeloe!

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Voor mijn geld hetzelfde oktober loopt contract af en heb al contact gehad met T-Mobile en ga overstappen en dan wel Apple watch ondersteuning na 10 jaar Vodafone ook voor mij toedeloe

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

"Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling"

 

Minachting voor de klant. Apple Watch eSIM wordt al jaren in landen gebruikt die niet het welvaartsniveau van Nederland hebben. Begin nu serieus te twijfelen aan de technische capaciteiten van Vodafone.

Sander Kiesel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sinds vandaag ben ik ook een van de wachtenden op een Vodafone e-sim oplossing voor de Apple Watch.

Sander Kiesel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels zijn ze er al geruime tijd, maar bij Vodafone is er zo te merken nog niet veel beweging.

Sander Kiesel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aan Vodafone; het aantal mensen dat de moeite neemt om hierover op dit forum te schrijven is uiteraard het topje van de ijsberg. Het merendeel van de mensen met dit probleem gaat niet posten en lijdzaam afwachten, maar zoekt meteen een andere provider. Dit lijkt me niet erg zakelijk.

Sander Kiesel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik stap over een paar maanden over van een bedrijfstelefoon naar een privé telefoon, en heb alvast een cellular Apple Watch gekocht. Als Ziggo klant is Vodafone natuurlijk aantrekkelijk om een abonnement bij af te sluiten, maar als Vodafone hier geen e-sim voor kan/wil leveren lopen ze mij als klant wel mis.

Bedenk wel dat de Apple Watch erg populair is, en de nieuwe SE goed loopt, dus heel wat Ziggo klanten zullen op deze manier afhaken. Toch iets om over na te denken lijkt me.

Sander Kiesel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

‘En verder snap ik werkelijk niet waarom de klagers in dit forum zo’n religieuze trouw hebben aan Vodafone, vertrek toch gewoon naar de provider die wel heeft wat JIJ wilt! Heeft t-mobile iets niet dat VF wel heeft?’

 

Omdat het voor Ziggo klanten aantrekkelijk is (korting, extra zender) om bij Vodafone een abonnement af te sluiten.

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Misschien dat de onderstaande foto’s meer duidelijkheid geven? Ondertussen is het al meerdere malen gezegd dat er tot nu toe geen bindend antwoord is. Dus; Vodafone en Kpn kunnen nog steeds niet ja of nee zeggen. De foto’s komen van iculture.nl neem de moeite om daar te kijken  zodat U als lezer(s) zichzelf kan overtuigen m.b.t. dit bericht van mij. Zelf heb ik de ‘gewone’ watch 8 gehaald. Wanneer in de toekomst 4G beschikbaar word bij Vodafone, verkoop ik mijn horloge. In de tussentijd sparen voor het bijleggen van het prijsverschil.
Voor de mensen die absoluut niet het geduld hebben; neem de ‘gewone’ watch en/of spaar door, anders kan je altijd kijken bij T-Mobile. Als het gras ergens anders groener is, wie houdt jou tegen? Frustratie in talloze berichten hebben geen nut. De vraag in dit topic is bekend bij Vodafone en ze kunnen tot op heden niets concreets zeggen/schrijven. Dit zal zo blijven totdat er in de toekomst een aankondiging komt van Vodafone zelf. Take it or leave it is mijn gouden raad in deze hele kwestie.

Voordat mensen denken dat het mij niets doet of dat ik maar wat roep; zelf heb ik frustratie gehad met een bestelling. Het ging niet zoals ik het graag wou hebben. Helaas pindakaas voor mij. Ik nam mijn verlies en liet het los. De realiteit naar mijn hand buigen en moeilijk doen over weggaan bij Vodafone en hopen dat ik dan mensen achter mij krijg is totaal zinloos. Het werkt zelfs frustratie in de hand.

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

"Frustratie in talloze berichten hebben geen nut"

 

Dat komt ook voort uit de niet zo professionele antwoorden van Vodafone. Er worden namelijk drogredenen genoemd, waarmee ze hun klant niet serieus nemen. Niet de officiële berichtgeving, wel sommige medewerkers zoals ik dat hier lees. En dat is een slechte zaak.

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ondertussen staat dit topic al een jaar. Tussen alle berichten door is het nu wel duidelijk dat er geen ondersteuning is voor 4G op de Apple watch.

Tevens is het duidelijk dat de ondersteuning er ook niet komt voorlopig.

Ondanks ‘onhandige’ hetzij ‘onkundige’ antwoorden blijven bovenstaande feiten staan. 
Zolang er GEEN officiële aankondiging is vanuit Vodafone tasten wij allemaal in duister. 


hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Het topic komt elk jaar terug nadat een nieuwe Apple Watch gelanceerd wordt. Dat is meestal ook het moment waarop mensen zich afvragen welk model te kopen en denken ze na over gebruik lijkt mij niet vreemd.

 

Wat ik wel vreemd vind is dat leden zich hier niet mogen opwinden over Vodafone, maar dat u zich wel opwindt over dat deze leden dat doen. Beetje dubbel.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Het is toch niet zo moeilijk? Vodafone zou toch gewoon kunnen communiceren:

 

A. Misschien gaan we het in de toekomst ondersteunen, maar we weten dat nog niet zeker. 
B. We zijn wel van plan om het te gaan ondersteunen, maar we hebben geen idee wanneer. We zijn nog niet bezig met de ontwikkeling. 
C. We gaan het ondersteunen en zijn al bezig met de ontwikkeling, maar weten nog niet zeker wanneer we klaar zijn voor de release. 
D. Zelfde als onder C, maar dan met een streefdatum of verwachte datum erbij. 
E. We gaan dit in Nederland niet ondersteunen. 

Als de afdeling communicatie nu eens gewoon zou aangeven of het A B C D of E is in plaats van allerlei vage berichten, dan zouden wij als klanten ons ook serieus genomen voelen.

mt8258

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vreemd dat Vodafone (NL) zegt dit niet te kunnen ondersteunen. Vodafone Duitsland schijnt het kennelijk wel te ondersteunen onder de naam "Smart Tech OneNumber".

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Oohhhh, maar DAT is een heel ander bedrijf, daar wil Nederland helemaal niets mee te maken hebben, dat zijn zulke uitslovers!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic