Danny01

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Apple Watch serie 7 4G & eSIM

Nu zojuist bekend is gemaakt dat KPN 4G gaat ondersteunen op de Apple Watch vraag ik mij af of Vodafone dit ook gaat ondersteunen op korte termijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zou dit voor mij een reden zijn om naar KPN over te stappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet doen want dit zal oliedom zijn van jullie.

181 Reacties 181
Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

HA HA  wachten op een plan…….

ik heb 2 maanden geleden met mijn voeten gestemd, Tmobile werkt perfect op Iphone EN Applewatch.

toedeloe

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is er nog niks bekend @twan25. Ik heb nogmaals intern aangegeven dat hier enorm vraag naar is en dat men duidelijkheid wilt. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk weten. Voor nu kan ik helaas niks anders vermelden dan: Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren.

twan25

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas! Bedankt voor het intern aankaarten. Hopelijk komt er spoedig goed nieuws. 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Dat nummer kun je gewoon porteren naar TMobile. Ik heb hetzelfde gedaan maar van Tmobile naar Vodafone en misschien ga ik wel weer terug.

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Ja dat zou heel dom zijn van Vodafone om dit niet heel snel ook te ondersteunen. Ik ben vooral overgegaan van Tmobile vanwege het voordeel met Ziggo, maar dat voordeel is zo klein (zeker nu met verdwijnen F1). Ik wacht nog even af wat Ziggo gaat melden over F1 en anders vrees ik dat ik heel snel overstap. De Apple Watch ondersteuning is voor mij gewoon belangrijk. Mijn echtgenoot heeft een herseninfarct gehad en vergeet wel zijn iPhone maar niet zijn iwatch. Met een zelfstandig werkende Apple Watch kan ik hem altijd bereiken of hij mij. Ik heb verschillende andere smartwatches geprobeerd met eigen sim maar het werkt gewoon niet goed. Apple Watch is veruit superieur en vanwege de bekendheid met iPhone heel gebruikers vriendelijk. Dus mensen like deze pleidooi! 😉

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Marjolv Ik wacht ook op de Apple Watch esim ondersteuning door Vodafone.. maar na meer dan 20jaar bij VF Nederland ga ik volgend jaar overstappen naar Tmobile voor deze ondersteuning, ik denk dat VF de ontwikkelingen wat dit betreft niet meer kan bijhouden, Tmobile  kijkt wel naar de toekomst en kijkt mee naar de wens van de klant,  VF in oa Duitsland ondersteund dit wel, kortom VF Nederland is zo oud….en heeft Ziggo nodig om te overleven…..

 

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Hier hetzelfde mijn abonnement loopt nog 11 maanden als er in 2022 geen ondersteuning is zie ik mij genoodzaakt om ook naar een provider over te stappen die dit wel ondersteund. Vodafone is niet vooruitstrevend genoeg en luistert duidelijk niet naar hun klanten. Overigens gaat ziggovodafone een moeilijke tijd tegemoet gezien alle ontwikkelingen die zich gaan voordoen. 

HJS74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik erger mij ontzettend aan de communicatie vanuit Vodafones kant omtrent Esim ondersteuning tav de Apple Watch. 
Er is werkelijk niemand daar die ook maar wat zinnigs kan vertellen een introductie en of het überhaupt in de plannings staat. 
Deze lakse houding van Vodafone zal mij doen besluiten om over te stappen naar T Mobile. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

De communicatie is er toch?!
Steven schreef: Voor nu kan ik helaas niks anders vermelden dan: Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren.

Mee eens dat het mooi zou zijn als Vodafone ook met deze dienst komt, echt helemaal mee eens! Maar ze hebben er 
blijkbaar geen behoefte aan of het is ingewikkeld met hun systeem? Wat het ook is, het komt er nu nog niet en als er plannen zijn dan zal Steven dit melden. Vervelend, daar ben ik het ook mee eens. Overstappen is dan de keuze, zeker als je het wilt gaan gebruiken.

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Er wordt inderdaad gecommuniceerd alleen met de mensen hier, de moderator kan vragen bij de desbetreffende afdeling van  vodafone of dit ondersteund wordt of niet… dan kan vodafone 2 antwoorden geven, ja we zijn er mee bezig of nee we gaan dit niet ondersteunen….  Dan weet ik zeker dat de meeste mensen hier tevreden zijn en dan bij Vodafone blijven of overstappen naar Tmobile.. toch?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het lijkt me toch duidelijk. De laatste regel zegt toch al: Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren.

Die aanpassing is er dus nog niet, want ze hebben nog niets gecommuniceerd. Daar kan je uit opmaken dat er nu nog niets komt. Dat er misschien volgende week iets is, dat kan. Maar het kan ook nog maanden duren. 

Ik zou me er niet zo druk om maken. Als jij het echt wil gebruiken en je abonnement stopt bij Vodafone, dan stap je toch gewoon over naar een andere provider. Ik koop het pas als Vodafone het gaat ondersteunen, niet eerder en moet dus wachten. Zo sta ik erin en dat geeft jezelf toch veel minder stress en hoop dat het ooit komt. Blijkbaar heeft Vodafone er geen moeite mee als klanten weg willen hiervoor. 

harrykorz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn abonnement loopt ook af volgende maand af Niemand bij VF kan mij antwoord geven over de multidimensionale voor de Apple Watch 7  4g

dus helaas ga ik ook over naar Tmobile.  Jammer want ik was en tevreden over VF. Kom nl van tmobile af. 

DJ1832

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier het zelfde verhaal, halverwege volgende maand lopen twee Vodafone mobiele abonnementen en het Ziggo abonnement af. Ben erg tevreden over Vodafone maar zolang ze geen Apple Watch ondersteunen of een termijn afgeven waneer ze het wel gaan ondersteunen stap ik over.

philipdygeus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is écht een triest verhaal. Vodafone volledig op de hoogte van de grote interesse van haar klanten om LTE Apple Watches te gebruiken en negeert ze gewoon.

 

Om Nike te parafraseren: Just bloody do it already.

Gtjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb ook een Apple Watch 7 4g jammer dat ik hem niet kan gebruiken maar T mobile en KPN gaan het wel ondersteunen .. overstappen kan maar wil ik niet ben altijd tevreden over Vodafone m.. 

Gtjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Snap eigenlijk niet waarom het zo moeilijk is om aan de vereisten van Apple te voldoen .. zoveel smart watchen zijn er niet met 4g 

Gtjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben verder ook tevreden over Vodafone.. maar vind het wel jammer dat 1 van de grootste providers nog een beetje achter de concurrentie aanhobbelt. 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Overigens lees ik op kpn fora dat kpn wel gezegd heeft dat ze de Apple Watch esim gaan ondersteunen maar dat dit in de praktijk nog niet zo is. T-Mobile levert wel een aparte esim maar de implementatie daarvan levert voor een hoop gebruikers een bak problemen op. Mss toch niet zo gek van Vodafone om geen loze beloften te doen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het zou best eens kunnen dat Vodafone deze problemen ziet bij andere providers en zelf ook nog problemen heeft met de ontwikkelingen. Jammer genoeg werken ze, in Nederland, met een ander systeem dan in het buitenland, bij Vodafone. Heb ik me laten vertellen. Dus wie weet zijn ze er ook wel mee bezig maar wil Vodafone dit pas uitbrengen als het echt goed werkt. Mee eens dat je dit dan gerust kan zeggen, maar begrijpelijk ook weer dat Vodafone zich dan niet in de kaarten laat kijken. 

Laten we hopen dat ze er mee bezig zijn en dat er snel een oplossing komt en iedereen heel blij, en tevreden, bij Vodafone een Apple Watch kan aankopen met 4G erin 🙂

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Na overstap van vodafone naar t-mobile gebruik ik nu mijn 4g applewatch tot volle tevredenheid zonder problemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic