Danny01

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Apple Watch serie 7 4G & eSIM

Nu zojuist bekend is gemaakt dat KPN 4G gaat ondersteunen op de Apple Watch vraag ik mij af of Vodafone dit ook gaat ondersteunen op korte termijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zou dit voor mij een reden zijn om naar KPN over te stappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet doen want dit zal oliedom zijn van jullie.

181 Reacties 181
Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Een los abonnement voor je Apple Watch 4G is volgens mij niet mogelijk omdat je Apple Watch 4G gekoppeld is aan je iPhone-telefoonnummer. 

 

629CE81E-CE60-4A10-B15D-7146C5CDD8D7.png

 

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik kan toch op mijn iphone 2de e-sim nemen met eigen nummer en deze koppelen aan mijn Aplle watch deze heeft dan wel een ander 06 nummer maar dat is niet een heel groot bezwaar

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Ja je heb gelijk aangezien Vodafone e-Sim ook ondersteunt.

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

ik heb nu ook al e-sim van Vodafone op mijn Iphone dus morgen eens bellen met KPN en dan E-SIM only voor € 10,00 bij KPN en Apple watch 7 kan ik mooi alleen met Apple watch gaan sporten en Iphone mooi thuis laten

 

bruijnesteijn

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Hi ik begreep van een andere persoon in dit gesprek dat het wel kon en inderdaad krijg je dan wel 2 telefoonnummers, 1 voor iPhone van oude provider en 1 voor je Watch van KPN. Die tweede koppelt KPN dan niet aan je telefoon want dan moet je echt heel nieuw abonnement nemen. Je kiest een Watch-only telefoonnummer begrijp ik. Maar op zich is de bedoeling dat de Watch juist onafhankelijk wordt van de iPhone.  

Enige is dat je 'normaal' slechts 1 telefoonnummer wilt hebben om gesprekken of op je iPhone of op je Watch af te handelen, net wat je handig vind op dat moment. Daar ligt ook de complexiteit voor providers ze moeten 1 telefoonnummer koppelen aan 2 devices en dan voor Apple nog iets extra's omdat zij een iets andere technische implementatie vragen.

 

Maar toegegeven ik hoop binnenkort te vernemen dat KPN ook echt een Watch-only smaak gaat leveren, zien is geloven

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Het is niet mogelijk om een los Apple Watch abonnement af te sluiten.

 

8BDC7131-3463-465D-B005-AEAEF6C57E1F.jpeg

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Voor meer informatie zie iCulture.nl of via de app van iCulture 

Patrick13051979

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Danny01 heeft gelijk

Ik heb nog eens bij tmobile gekeken

de apple watch gebuikt multisim 

 

inderdaad 2 gekoppelde sim/esim of esim/esim kaarten met hetzelfde telefoonnummer 

de apple watch is gekoppeld aan de telefoon en niet zonder te gebruiken (ook niet met ander telefoonnummer, dit door de koppeling met de telefoon)

die KPN heeft dus in de eerdere oplossing niet de waarheid gesproken, ook nagekeken bij apple op de website en die meld hetzelfde

die multi sim heeft vodafone al de nek omgedraaid 

Conclusie voor nu overstappen is de enige oplossing 

of druk blijven zetten bij Vodafone, net zolang tot ze eens naar de klanten gaan luisteren en gaan innoveren 

 

Moderator Steven: link verwijderd. Dit is in strijd met de huistregels v.d. VF Community (regel 7: Commerciële links, merk- of bedrijfsnamen, andere reclame of spam bevatten. Commerciële uitingen zullen worden verwijderd. Dit geldt ook voor je handtekening. 

 

 

 

 

Nathalie161

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Schermafbeelding 2021-11-29 om 15.21.42.png

 

Goedemorgen, hier de tip hoe het dus kan! 

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Dank voor de tip… heb je he zelf al geprobeerd?

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Trouwens met wie hebbje contact gehad..? Vodafone of Tmobile?

Nathalie161

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Goedemiddag,

Ja het is mogelijk bij Tmobile, ik heb contact gehad met Apple dit is een chat van Apple. Alleen vind ik de kosten voor het eind gebruik wel duur dus heb ik er vanaf gezien en hoop ik dat vodafone met een oplossing komt. Je betaald dan 13 euro per maand en eenmalig 25 euro voor een Esim. Ik dacht dan gebruik ik een prepaid kaart, maar dat is niet mogelijk in een Esim. 

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Ah dank voor de update en info

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Zozo €13/mnd ipv €5 is inderdaad veel, wat voor kosten komen er dan bij? naast de eenmalige €25,-

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Nathalie161 

Goedemorgen, ik heb op 6dec even contact gehad met Tmobile… over dit onderwerp… helaas is het niet mogelijk om alleen een Apple Watch met esim abonnement af te sluiten en te combineren met een mobiel abonnement van een ander provider… je moet een mobiel abonnement bij Tmobile afsluiten en dan kun je de Apple Watch esim toevoegen bij je Tmobile mobiel abonnement….🤨

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Nathalie161 

Maar geef niks ik heb tot maart… dan moet ik of verlengen bij Vodafone of overstappen naar Tmobile

(pffff ik heb al 25jaar nog steeds dezelfde mobiel nr bij Vodafone….)

Nathalie161

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hoi!

Het ligt erwel aan wat voor medewerker je hebt waarmee je Chat. Ik kon het wel afsluiten en apple zegt dat het ook kan. Alleen moet je bij Vodafone wel een fysiek simkaart hebben. Die van Tmobile moet dan een Esim zijn. Je hebt dan 2 abonnementen op je telefoon staan. https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only?shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=GOP43,G...

 

Het kan wel alleen de kosten zijn dus hoog per maand. 

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Nathalie161 

Ah ok…  duidelijk want dan heb ik blijkbaar de verkeerde medewerker  te pakken van Tmobile… ik heb vanmorgen  ook bij apple gevraagd… ook zegt men hier dat het alleen bij 1 dezelfde provider kan….Maar ik wacht nog even af tot februari 2022 of Vodafone wel kijkt naar de wensen van de klanten…  ik zie door de bomen het bos effe niet meer..😩… dank voor de info👍… fijne dag nog

Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Ps ik heb ook een fysiek simkaart van vodafone…😅

twan25

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ha die Steven, gezien we weer een paar maanden verder zijn; is er inmiddels een update? Wat is het plan van Vodafone? Ik hoor het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic