Hi,
Aub even verder kijken. Het dataverbuik BINNEN de EU is gegenereerd door de 2de simkaart, welke zich op dat moment BINNEN de EU (Duitsland/Belgie) bevond! Het dataverbebruik van de hoofd-simkaart bedraagt in die periode (4-24.10) bij elkaar slechts enkele tientallen kB. Dat terwijl zowel mobiele data als ook de roaming op de telefoon UIT stond.
Op de 5de had ik inderdaad de bundel nodig, omdat ik een Uber moest boeken. Tel nu eens het dataverbruik in de USA samen van 6.10 tot het uitzetten van de bundel, dan kom ik op 183kB (t/m 17de). Omgerekend zijn dat dan 10 dagen (@ 7,72)/ 0.183MB -> € 442,--/MB. Zonder deze speciale bundel zouden dat dan zijn: € 0.03/0.024MB → € 1.25/MB. Een factor 353.6
Ik heb inderdaad de bundel wereld-op-reis-XL uitgezet omdat die paar kB, welke voor mij nog steeds onbegrijpelijk zijn waardoor de opgetreden zijn, de bundel triggerden, waardoor de hoge kosten optreden. Je ziet zelf dat na de 18de hetzelfde fenomeen slechts die paar centen kostte.
Als me nou iemand eens zou kunnen zeggen of dat nu alleen bij mij gebeurd, en vooral waarom, dan was ik al een hele stap verder. Er is ook nergens te lezen dat ik mijn sim-kaart moet verwijderen om niet tegen dit fenomeen aan te lopen "4G verbruikt altijd data, ook als mobiele data EN roamnign uit staan”. Mocht dat inderdaad zo zijn, zou ik tenminste verwachten dat IEDERE gebruiker daarvan op de hoogte zou zijn.