MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.
Wat betekent dit voor jou?
Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.
Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.
Ik kan nu geen e-mails meer versturen
Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.
Ben je ook klant bij Ziggo?
Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.
Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?
Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.
ORIGINEEL BERICHT
Goedemiddag,
Ik heb een iphone, een zonnet e-mailaccount en vodafone abonnement. Mijn wifi provider is ziggo. Kan iemand aangeven welke instellingen ik moet hebben voor de uitgaande mail op mijn iphone. Ontvangen van mails op mijn zonnet account gaat prima op de iphone. Hartelijk dank
Vriendelijke groeten,
Greg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @GregThorburn
Voor de uitgaande server heb je de volgende gegevens nodig:
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Hostname/Servername bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl of authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort bij iPhone: 587. En bij Android: 465.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Bij iPhone moet ook ID controle wachtwoord aan staan.
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Je kan de instellingen ook nog per toestel nalezen op onze website: handleidingen.vodafone.nl of Algemene instellingen.
Laat je weten of het gelukt is?
Hoi @GregThorburn
Voor de uitgaande server heb je de volgende gegevens nodig:
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Hostname/Servername bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl of authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort bij iPhone: 587. En bij Android: 465.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Bij iPhone moet ook ID controle wachtwoord aan staan.
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Je kan de instellingen ook nog per toestel nalezen op onze website: handleidingen.vodafone.nl of Algemene instellingen.
Laat je weten of het gelukt is?
Beste Steven,
Hartelijk dank. Het werkt weer perfect. Jouw advies 1 op 1 overgenomen en helemaal top. Erg blij mee. Fijne dag
Hartelijke groeten,
Greg
Super! Heel graag gedaan @GregThorburn
Dag Steve,
helaas lukt het niet met de uitgaande server gegevens die jij hebt opgegeven. Wat doe ik verkeerd?
groet
Hi @FritsG,
Op dit moment zijn er problemen met de uitgaande server. Zie voor meer informatie dit topic.
Het beste kun je in dit geval de uitgaande server van je mail provider gebruiken.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.