1
Vraag
2
Reacties
Joene90

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

5G Pixel 6 aanschaffen?

Hoi!

 

In navolging van dit topic: Opgelost: Geen 5g Google pixel 5 - Pagina 4 - Vodafone Community vraag ik me af of het verstandig is om nu een Pixel 6 aan te schaffen met een Vodafone 5G abonnement. Ik lees hier namelijk dat het van oktober tot juni heeft geduurd voordat 5G beschikbaar was op de Pixel 5, en ik hoop niet dat dat met de Pixel 6 net zo lang gaat duren. Gaat dit proces inmiddels sneller?

 

Thanks voor het antwoord!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt dat 5G beschikbaar is maar dit is toestel afhankelijk. Dit is geen fout op onze website. Nieuwe toestellen zullen eerst gecontroleerd moeten worden vanuit ons. Zodra toestellen werken, zullen deze toegevoegd worden. Dit heb je ook kunnen lezen in het topic over de Pixel 5. Ik ben er bang voor omdat de Pixel 6 (Pro) officieel niet hier uitgebracht is. Of KPN en T-Mobile dezelfde instellingen en of update nodig hebben, durf ik helaas niet te zeggen @Joene90

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er wordt door Vodafone getest of het werkt. Zoja, dan passen we de website aan. Mocht het niet werken dan wordt er door Vodafone en de fabrikant vanalles getest en aangepast. Zodra het werkt volgt er vanuit de fabrikant een software update en wij updaten onze website.  Het kan zijn dat 5G wel werkt (zonder dat wij dit testen of dat er geschakeld wordt tussen de fabrikant en ons). In dat geval zul je het toestel ook niet terug vinden op de website. 

Bekijk in context

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hij doet het gewoon met 5G. Veel plezier alvast als je hem uit Duitsland gaat halen! 😉

Bekijk in context

18 Reacties 18
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Joene90, 
Welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele goede vraag. Zoals je hebt kunnen lezen is dit afhankelijk van Google. Zij kunnen hiervoor contact met ons opnemen. Hierdoor kan er getest worden of er instellingen aangepast moeten worden etc. Daarna zal er een software update vanuit Google volgen hiervoor. 
Ik raad aan om deze vraag bij Google neer te leggen. Helaas kan ik geen antwoord geven op hoe lang dit gaat duren vanuit hier. 

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thanks! Je collega van sales zei dat de checker het fout heeft en dat 5G het gewoon zou moeten doen. Ik hoop dat dat het geval is want ik heb dus ook net mijn abonnement verlengd met die belofte. Ook KPN en T-Mobile zeggen overigens dat 5G al beschikbaar is, die hebben dezelfde update nodig neem ik aan?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt dat 5G beschikbaar is maar dit is toestel afhankelijk. Dit is geen fout op onze website. Nieuwe toestellen zullen eerst gecontroleerd moeten worden vanuit ons. Zodra toestellen werken, zullen deze toegevoegd worden. Dit heb je ook kunnen lezen in het topic over de Pixel 5. Ik ben er bang voor omdat de Pixel 6 (Pro) officieel niet hier uitgebracht is. Of KPN en T-Mobile dezelfde instellingen en of update nodig hebben, durf ik helaas niet te zeggen @Joene90

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ai, dat is niet zo netjes van je collega dan... 

Maar begrijp ik het goed, jullie checken alleen of 'ie het doet en zetten dat dan in die checker? Dus van de kant van Vodafone gebeurt er helemaal niks? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er wordt door Vodafone getest of het werkt. Zoja, dan passen we de website aan. Mocht het niet werken dan wordt er door Vodafone en de fabrikant vanalles getest en aangepast. Zodra het werkt volgt er vanuit de fabrikant een software update en wij updaten onze website.  Het kan zijn dat 5G wel werkt (zonder dat wij dit testen of dat er geschakeld wordt tussen de fabrikant en ons). In dat geval zul je het toestel ook niet terug vinden op de website. 

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel, helder 🙂 

 

Ik zal het vanmiddag wel even voor jullie testen dan, als m'n toestel binnen komt!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Haha top @Joene90. Ik hoor het natuurlijk graag! Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ikzelf ben aan het wachten totdat de Pro beschikbaar komt. 

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij Belsimpel! Ik twijfelde nog even over de Pro, maar ik hoef niet per se de telelens en ik vind de "gewone" wel erg lekker geprijsd. En ik kijk heel erg uit naar een batterij verbetering t.o.v. m'n pixel 4 😅

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja snap ik! Al heb ik ook gelezen dat in het begin de batterij echt minder is. Zal zich na loop van tijd aanpassen. 

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, Google is wel goed met de batterij optimaliseren na een tijdje. Maar met de 2800 mah van de P4 kan je optimaliseren wat je wil, die houdt het geen dag vol 😂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hahahaha, nee dat schiet niet op! 😛 Ik wil juist de Telelens hebben en ik ga natuurlijk voor de 256GB variant. Moet heel even nog wachten totdat deze beschikbaar is bij onze buren 🙂 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@Louis , bij de buren?
Je gaat toch niet bij een andere provider je toestel kopen 😜

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Neeeeeee rustig maar @Energieboy........ Mijn abonnement zal bij Vodafone blijven. Het toestel haal ik in Duitsland (de buren) omdat dit goedkoper is dan Belsimpel. Ik woon 10 minuten van de grens af. Het verschil tussen Belsimpel en Duitsland is meer dan 100 euro. Daarvoor ga ik wel even de grens over 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh, die buren 🙂
Jaja, even scherp blijven op de community, LOL

Joene90
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hij doet het gewoon met 5G. Veel plezier alvast als je hem uit Duitsland gaat halen! 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Joene90 en dankjewel voor de terugkoppeling. Alvast heel veel plezier met de Pixel 6 🙂 

Saidm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zelf een Duitse Pixel 6 pro in bezit, ik krijg wel een 5g logo maar als ik bv de speedtest app open dan zie ik  LTE staan. Ik heb dit op verschillende locaties in Amsterdam geprobeerd en ik krijg overal het zelfde resultaat. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Saidm
Het klopt wat je aangeeft. Dit heeft te maken met dat de frequenties voor 5G nog geveild moeten worden. 5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid is verbeterd. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon. De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350 Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt. In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/5g

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic