Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Reacties
  • 213Oplossingen
  • 431Likes

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de nieuwe specificaties én lees hoe je kan bestellen bij Vodafone.


Bestel nu!
De reguliere sales bij Vodafone is gestart! Je kan een order plaatsen voor zowel de iPhone 13, de Pro, de Pro Max en de Mini.  

 

< Ik wil een iPhone 13 bestellen >

 

Levertijden
Als je een iPhone 13 bestelt, wil je natuurlijk ook weten wanneer je nieuwe toestel geleverd wordt. Als je een pre-order geplaatst hebt tussen 17 en 23 september, starten voor jou de eerste leveringen vanaf 24 september. Ook dit jaar zijn we weer afhankelijk van Apple voor de leveringen. Wij leveren op volgorde van bestelling: heb je als eerste besteld, dan ontvang je ook als eerste je toestel.

Heb je een toestel besteld vanaf 24 september? Dan ontvang je van ons een e-mail met een Track & Trace code op het moment dat je telefoon klaarstaat voor levering. Binnenkort weten we de exacte levertijden per model. Je kan dan hiervoor terecht op onze levertijden pagina. We houden je op de hoogte!

5G
Uiteraard maakt de nieuwe iPhone 13 ook weer gebruik van 5G. En dat is goed nieuws, want bij Vodafone maak je met een nieuw of bestaand Red abonnement automatisch gebruik van ons 5G-netwerk. In heel Nederland. Lees hier alles over 5G.


Specificaties

💡Vertrouwd, strak design met smallere scherminkeping, voor een groter scherm
💡Een 120Hz ProMotion-display dat zorgt voor soepeler scrollen en vlotter gamen
💡Verbeterde groothoeklens met Cinematic mode en beeldstabilisatie

💡Een grotere batterij met nieuwe Bionic A15 Chip die nóg zuiniger is

💡De iPhone 13 Pro en Pro Max hebben de mogelijkheid om voor maar liefst 1 TB (1024 GB) opslag te gaan

 

Natuurlijk zijn we weer heel erg benieuwd naar jullie mening. Wat vind je van de nieuwe toestellen en hun fantastische specificaties? Ga jij de iPhone 13 bestellen? Laat het ons weten in de reacties!

 

Volg dit topic voor updates
Dit topic wordt aangevuld. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community? Maak dan eerst een account aan

203 Reacties
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Ben je niet een beetje te vroeg?
Nu weet ik al dat die deze vrijdag te bestellen is, terwijl ik nog met spanning zit te kijken naar Apple wanneer die uit komt. Verrassing weg 🤭😱

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Ben wel benieuw of we dit jaar nog oude bekende tegenkomen op dit forum... Zal er vrijdag voor klaar gaan zitten.

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

@Sharon Is de iPhone 13 Pro vrijdag ook vanaf 14:00u te bestellen op de Friends&Family website?

 

@Ruud001 Daar zijn we weer! Goed dat jij er ook weer/nog steeds bent 😉

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Hey, @flieger   worden weer een paar gezellige dagen. Leuk weer! 👍🏻

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1657Oplossingen
  • 2009Likes

Leuk om te lezen dat jullie weer een van de eerste hier zijn! Welkom terug @Ruud001 en @flieger.
Ik heb de vraag gelijk intern gesteld. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten 🙂

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1657Oplossingen
  • 2009Likes

Ik heb inmiddels een terugkoppeling @flieger. Zoals het er nu naar uitziet, kun je de iPhone 13 ook pre-orderen via de Friends and Family.

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

@StevenDank! Dan zit ik vrijdag weer klaar om 14u.

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Ik zal er zeker ook zijn. Je hoort van me als het gelukt is...

fvar
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Steven  Goedemorgen Steven, wat is Friends and Family eigenlijk 🙄

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Hi @fvar 
Dat zegt het eigenlijk al: Vrienden en Familie van Vodafone
Dus ben jij een vriend of ben je familie van iemand die bij Vodafone werkt, dan kun je via hun een bestelling plaatsen 

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Het is wel verdacht stil hier op het forum... Gaat iemand nog bestellen vanmiddag? En welke gaat het dan worden? 
Voor mij in ieder geval de Pro Max in Sierra Blue.

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

@Ruud001Stiller dan voorgaande keren inderdaad. Mijn laatste keer was 2019. Ik verleng elke 2 jaar. Ik bestel vanmiddag de 13 Pro 128GB. Ik neig naar Grafiet, maar ik twijfel nog over de kleur.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1657Oplossingen
  • 2009Likes

Voorgaande jaren hadden we 2 topics en was het meestal drukker in het discussie topic. Het is inderdaad nog erg stil. Ik vermoed dat het nog wel los gaat lopen als het vanmiddag zover is @flieger @Ruud001. Zeker als dadelijk de bestellingen zijn geplaatst en men meer informatie wilt over de levering. Ikzelf bestel meestal om de 2 jaar een nieuw toestel. 

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Dat is waar @Steven! Al hoop ik stiekem dat er iets minder interesse is voor de pre-order zodat wij ‘m eerder hebben 😉 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1657Oplossingen
  • 2009Likes

Hahahah dat zou voor jullie heel mooi zijn @flieger 🙂 

jesperspeedway
Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Via Vodafone Next kunnen we ook gewoon weer pre-orderen denk ik? 🙂 

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Eerder kocht ik ook om de twee jaar een nieuw toestel, maar inmiddels is het ieder jaar geworden. We hebben twee abonnementen lopen en er is er altijd 1 aan verlengen toe.😀

Mijn vrouw hoeft niet zo nodig ieder jaar iets nieuws (tenminste, op telefoon gebied).😂

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben dit jaar ook weer van de partij! Waarschijnlijk de Pro, anders het reguliere model. Voorheen verlengde ik eens per twee jaar, nu is dat eens per drie jaar geworden.

Grappig om te zien dat sommigen hier terugkeren. Jullie namen zeggen me nog wat van drie jaar terug Ruud en Steven. Is Serdar er ook nog? 

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

@indietro Je bedoelt Serkan waarschijnlijk. Die heeft een andere functie binnen VF geloof ik. Wel leuk dat je weer terug bent.

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Je hebt gelijk Ruud, ik bedoelde Serkan inderdaad. Leuk voor hem dat hij een andere functie heeft, was een waardevol lid van de community toen! 

Nog een uurtje, toch altijd een bijzonder gevoel. Is het materialisme? De show van Apple rond haar producten? Of toch stiekem nog een beetje kinds? Ik weet het niet!

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Klopt, Serkan zit niet meer op de Community. Inmiddels hebben we een hele vriendelijke dame, @Cecilia en natuurlijk @Sharon maar zeker niet te vergeten onze grote vriend @Steven . Hele fijne mensen om mee samen te werken en de Community beetje bij te houden 😊

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Laten we het houden op een beetje kinds!
In het begin liep ik nog wel warm voor dat soort onzin, inmiddels ben ik ouder geworden en denk ik dat het allemaal wel prima en is als ik er eentje wil bestellen dan kan het een week later ook nog wel 😂 (zo, nu maar hopen dat iedereen zo denkt, dan kan ik hem straks gewoon bestellen, zonder wachttijden). Oeps, nu doe ik toch weer mee aan die hype

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Zoiets zal het zijn. Ieder zijn hobby zeg ik dan maar. Ik hou ervan "bij" te zijn wat betreft gadgets. 
Hoewel de upgrade van de iPhone dit jaar niet zo groot is. Vond zelf de presentatie van Apple wat teleurstellend. Niet zo vernieuwend als andere jaren. Misschien kan dat ook niet meer. De iPad mini kreeg de grootste update. En dat lijkt me ook wel wat. Maar goed, één ding tegelijk. 

Aftellen maar....😉

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Een 404-error? Anti-climax Vodafone.. 

 

EDIT: Bij Apple zelf werkt het ook nog niet zie ik. 

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Besteld! De iPhone 13 Pro 128GB Grafiet via Vodafone Friends&Family. 

Nu wachten op de levering. 

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

Besteld, de iPhone 13 Pro Max 1T Sierra Blue. Ook via Friends&Family.

Volgende week vrijdag weer een feestje...

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

@flieger Proficiat weer. Toch altijd weer spannend en nu de ontlading...

Bevestiging direct ontvangen.

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bij Friends&Family gaat het dan blijkbaar beter dan bij de normale consument. De check-out blijft bij mij hangen en als je het opnieuw probeert toe te voegen krijg je een foutmelding.  

jesperspeedway
Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vodafone Next is ook geen doorkomen aan. Klantenservice overbelast.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Schermafbeelding 2021-09-17 om 14.00.42.png

En dan pas om 14:10 uur kunnen bestellen en gelijk al de melding krijgen dat ze hem niet eerder kunnen bezorgen dan tussen 04-10 en 11-10. Hmm, dat had ik niet verwacht en hoop toch nog een beetje dat het net zo gaat als bij de Apple TV, die zou ook 2 weken later komen en toch lag die op de dag van uitbrengen op de deurmat (goed, hij is gebracht door DHL). Het zal mij benieuwen hoe het verloopt en anders pas per 04-10 een gelukkige eigenaar van een iPhone 13 Pro Max (en ik noem het gewoon grijs) 😁

ddouven
Stamgast
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Helaas is het zoals altijd weer drama....

Red Together extra is niet te verlengen via de website want je kunt alleen een nieuw red together abonnement kiezen.

 

Dan proberen we het maar via de klantenservice. Nou die zijn onbereikbaar. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Ik wens iedereen veel plezier met z'n nieuwe iPhone en laten we hopen dat iedereen hem op tijd krijgt en er heel snel mee kan/mag spelen. Laten jullie het dan even weten, de eerste ervaringen 🙂

ddouven
Stamgast
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Te belachelijk voor woorden 45 minuten in de wacht en nog niemand gesproken!

Ruud001
Stamgast
  • 695Reacties
  • 0Oplossingen
  • 636Likes

@Energieboy Daar sluit ik me bij aan. Wens iedereen alvast veel plezier met zijn of haar nieuwe iPhone 13...

Je hoort nog hoe het verder verloopt.

Iemand al iets over de Apple Watch gehoord of gelezen toevallig?

jesperspeedway
Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Telefonisch opgegeven, nu maar in de winkel. Niemand in de rij, en alles wordt nu geregeld.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9150Reacties
  • 2917Oplossingen
  • 1989Likes

Heb nog niets gezien op de website over een Apple Watch of een mogelijkheid. Nog even wachten, misschien wel in het weekend, of na het weekend, of helemaal nog niet 😉😎

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

@Ruud001Dank! Jij ook gefeliciteerd! Lekker positief ervan uitgaan dat je 'm volgende week al ontvangt! Dat zou voor mij een eerste keer zijn via Vodafone. Maar fingers crossed!

Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Reacties
  • 213Oplossingen
  • 431Likes

Hi all, 

 

Er was inderdaad om 14 uur sprake van overbelasting van de website. Dit is nu opgelost! 

Wat betreft de ondersteuning voor Apple Watch: dit is door @Steven intern al aangekaart. Zodra hier nieuws over is, melden we dit. 

 

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bij mij is de bestelling ook eindelijk doorgekomen via de website. De vorige keer (wel 3 jaar terug) en de keren daarvoor ging alles soepel, ditmaal was het een groot drama. Jammer, heb altijd positieve ervaringen met Vodafone en de pre-orders! 

 

Nu hopen dat we verrast worden volgende week! Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar aankoop. 🙂 

fvar
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik was om 15:15 klaar met bestellen.

Assendeel
Liefhebber
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Om 15.05 uur klaar met bestellen 13pro 256 grijs. Een groot drama om door de overbelaste site te komen. Uiteindelijk via app gelukt. Bevestiging van bestelling via mail om 15.06 uur. Hopelijk was ik net zo langzaam als iedereen die probeerde te bestellen. Nu afwachten..........zzzzzzzzzzzz.  😉 

 

anniekje123
Gedreven Liefhebber
  • 73Reacties
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

Succes allemaal met wachten. Ik sla dit jaar over. Hopelijk gaat het uitleveren beter dan vorig jaar, al is Vodafone natuurlijk ook afhankelijk van Apple. 

radjiman1
Ontdekker
  • 29Reacties
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Op Vrijdag 17 september voor de iPhone 13 pro max 256 GB zilver gegaan.  Hopelijk volgende week op mijn deurmat.

CD94
Gedreven Meekijker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vrijdag de iPhone 13 pro max gold 256 gb besteld in de winkel. De medewerker vertelde gelijk al dat hij geen garanties kon geven over wanneer hij leverbaar was. Ik was de eerste dus hopelijk is hij er vrijdag! En hopelijk gaat het ook beter dan 2 jaar geleden, toen ik 7 weken op de nieuwe telefoon heb gewacht terwijl hij gewoon op voorraad was, maar nooit bericht had gehad...

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

@Sharon @Steven Wanneer verwachten jullie iets over levertijden te kunnen zeggen?


Ik meen me te herinneren dat de leveringen en met name het aantal van de verschillende uitvoeringen tot het moment van uitpakken een verrassing is.

 

Wanneer wordt de eerste levering verwacht bij Vodafone?

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10971Reacties
  • 1657Oplossingen
  • 2009Likes

@flieger @CD94  Als je een pre-order plaatst wil je natuurlijk ook weten wanneer je nieuwe toestel geleverd wordt. De eerste leveringen starten vanaf 24 september. Ook dit jaar zijn we weer afhankelijk van Apple voor de leveringen. Wij leveren op volgorde van bestelling: heb je als eerste besteld, dan ontvang je ook als eerste je toestel. Binnenkort weten we de exacte levertijden per model. Je kan dan hiervoor terecht op onze levertijden pagina. Zodra de eerste levering binnen is, zullen wij de pagina op onze website bijwerken.
Je ontvangt een SMS over de levering. Zodra wij het toestel overhandigd hebben aan de koerier, ontvang je een e-mail met een track en trace code. 


Super om te lezen dat het gelukt is met bestellen. Bij sommige lees ik dat het iets minder goed ging. Ik zie dat  @Sharon heeft aangegeven dat om 14 uur sprake was van overbelasting van de website en dat dit uiteindelijk opgelost is. Heeft iedereen daarna ook een orderbevestiging via e-mail ontvangen? 

Assendeel
Liefhebber
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Orderbevestiging per mail ontvangen binnen een minuut na de bestelling.  15.06 uur mail. 15.05 bestelling afgerond op de site.

indietro
Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier ook iets na 15.00 uur de orderbevestiging ontvangen. 

De upgrade van mijn abonnement is overigens nog niet verwerkt. Gebeurt dat op hetzelfde moment als dat de iPhone geleverd wordt? 

flieger
Stamgast
  • 186Reacties
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Vrijdag 14:07u besteld via de website van Vodafone Friends&Family.

Vrijdag 14:10u bevestiging van de bestelling per mail (in deze mail staat niet wát ik besteld heb)

Vrijdag 16:52u een sms van Vodafone dat 'mijn verzoek' is ontvangen

 

In de bevestigingsmail staat 'We sturen je zo snel mogelijk (meestal dezelfde dag nog) een definitief overzicht met alle details zoals het ordernummer en informatie over je levering. Heb je besteld in het weekend? Dan kan het iets langer duren.'

xianpi
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik moet de telefoon via de Managed Services portal bestellen via werk. Weet iemand wanneer deze wordt geupdate met de nieuwe toestellen?

Uitgelicht topic