Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

iPhone 12 [Ervaringen & Discussie]

De nieuwe iPhone 12 is door Apple aangekondigd. Zoals verwacht lanceert Apple inderdaad vier verschillende modellen: de iPhone 12, de iPhone 12 Pro, de iPhone Pro Max en de iPhone 12 Mini. 


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

5G
Wordt de nieuwste iPhone een 5G toestel? Ja dus! En dat is goed nieuws, want bij Vodafone maak je met een nieuw of bestaand Red abonnement automatisch gebruik van ons 5G-netwerk. In heel Nederland. 
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de iPhone 12 als je Dual Sim gebruikt (eSIM + SIMkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.|

AirPods
Een gloednieuw design, geweldige geluidskwaliteit en actieve noise cancelling, dat zijn de AirPods Pro van Apple. Pre-order de iPhone 12 of iPhone 12 Pro en krijg € 80 korting op deze comfortabele draadloze oordopjes! Deze actie geldt tijdens de pre-order van de iPhone 12 en iPhone 12 Pro, van 16 tot en met 22 oktober. Rond 26 oktober versturen we dan de kortingscode via e-mail of sms. 

Bestellen & Leveren
Bekijk voor alle informatie over het bestellen (tijdens en na de order) én het leveren van de iPhone 12; dit topic. 

Ga jij em kopen?
Natuurlijk zijn we weer heel erg benieuwd naar jullie mening. Wat vind je van de nieuwe toestellen en hun fantastische specificaties:

  • Super Retina OLED schermen
  • Razendsnelle A14-chip
  • Innovatieve LiDAR-scanner
  • Geen oplader én geen oortjes maar enkel een USB-kabel
  • Strak en solide design in veel verschillende kleuren beschikbaar

Ga jij de nieuwe iPhone 12 kopen? Laat het ons weten in de reacties! 

Volg dit topic voor updates
Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail bij updates. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan

310 Reacties
Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Jo0Lz wrote:
Niek wrote:

Graag in de goede topic houden...

Waar gaat het nou over hier dan? xD 

 

Over ervaringen met het toestel (wat we nog niet hebben). Het bestellen heeft een ander topic. 

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ik heb om 17:00 uur een SMS bericht gekregen dat de IPhone eind week 43 (dus deze week) wordt geleverd.

erichoogers

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijft afwachten!

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Deze ochtend via de mail de rekening ontvangen voor de toestelbetaling en een Track & Trace code voor de verzending van de iPhone. Tussen 12:00 en 14:30 uur wordt het toestel geleverd.Het ziet er toch echt naar uit dat het toestel onderweg is.

Pwee

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Idem, morgen wordt hij geleverd

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Pwee wrote:

Idem, morgen wordt hij geleverd

Same here..morgenavond ‘pas’ 

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Net gebeld door de Vodafone winkel en morgen kan ik hem halen . Hij was er al. Dus morgen is die er

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Nvdzwaag wrote:

Net gebeld door de Vodafone winkel en morgen kan ik hem halen . Hij was er al. Dus morgen is die er

Welke krijg jij?

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

De12 128gb blauw

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Ik zie echt niemand die de gouden heeft besteld haha 

Dirksma

Nieuwkomer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Pats16 wrote:

Ik zie echt niemand die de gouden heeft besteld haha 

In mijn woonplaats was ik de eerste, in 128gb configuratie, maar volgens een sms kan ik ‘m pas volgende week afhalen… Desondanks ga ik morgen gewoon langs de winkel

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Red Together icm Iphone SE wrote:
Pats16 wrote:

Ik zie echt niemand die de gouden heeft besteld haha 

In mijn woonplaats was ik de eerste, in 128gb configuratie, maar volgens een sms kan ik ‘m pas volgende week afhalen… Desondanks ga ik morgen gewoon langs de winkel

Oh hou mij op de hoogte! Levering staat bij mij op einde week 44...

Dirksma

Nieuwkomer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Pats16 wrote:
Red Together icm Iphone SE wrote:
Pats16 wrote:

Ik zie echt niemand die de gouden heeft besteld haha 

In mijn woonplaats was ik de eerste, in 128gb configuratie, maar volgens een sms kan ik ‘m pas volgende week afhalen… Desondanks ga ik morgen gewoon langs de winkel

Oh hou mij op de hoogte! Levering staat bij mij op einde week 44...

Zal ik doen! Fingers crossed 😉 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Tadaaaaa!! ??

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Sander-80 wrote:

Tadaaaaa!!

Wat een beauty!! 

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Je hebt een snellere bezorger dan ik

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Sander-80 wrote:

Tadaaaaa!!

Prachtig!!? geniet er van!!

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Sander-80 wrote:

Tadaaaaa!!

Lekker man! Veel plezier met spelen! ?

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Sander-80 wrote:

Tadaaaaa!!

Mooi hoor!! Geniet er van ...

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Sander-80 wrote:

Tadaaaaa!!

Wat een bizar mooie kleur!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Voor diegene die het toestel al hebben of vandaag/morgen krijgen. Alvast heel veel plezier met jullie nieuwe iPhone! 

Wat vinden jullie van de nieuwe iPhone? 

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

jeeej

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
delfuentes wrote:

jeeej

Prachtig zeg??

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Sander-80  Proficiat. Om jaloers op te worden. Moet nog minstens 3 weken wachten. ?

Veel plezier ermee. 

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Hier ook de iPhone 12 Pro ontvangen. 

 

patrick93

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vanmiddag om half 2 heb ik mijn iPhone 12 Pro Graphite 128GB ook mogen ontvangen.

Natuurlijk een flinke vooruitgang t.o.v. de iPhone 7 Plus die ik nog gebruikte en op het eerste oog bevalt het dus meer dan goed. Benieuwd hoe hij verder gaat bevallen.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@patrick93 Hoe bevalt de kleur? Ik denk er over om die kleur voor mij nog te bestellen Pro Max te gaan nemen. Ik hoor (zie) graag...

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@patrick93 In ieder geval, veel plezier ermee.

JaM

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
patrick93 wrote:

Vanmiddag om half 2 heb ik mijn iPhone 12 Pro Graphite 128GB ook mogen ontvangen.

Natuurlijk een flinke vooruitgang t.o.v. de iPhone 7 Plus die ik nog gebruikte en op het eerste oog bevalt het dus meer dan goed. Benieuwd hoe hij verder gaat bevallen.

He @patrick93,

Vraagje, omdat de klantenservice bij mij blijft volhouden mij geen datum te kunnen serveren. Heb jij direct via Vodafone besteld of via een andere provider (Belsimple, etc) of via de winkel?

Groetjes

Amar737NG

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
JaM wrote:
patrick93 wrote:

Vanmiddag om half 2 heb ik mijn iPhone 12 Pro Graphite 128GB ook mogen ontvangen.

Natuurlijk een flinke vooruitgang t.o.v. de iPhone 7 Plus die ik nog gebruikte en op het eerste oog bevalt het dus meer dan goed. Benieuwd hoe hij verder gaat bevallen.

He @patrick93,

Vraagje, omdat de klantenservice bij mij blijft volhouden mij geen datum te kunnen serveren. Heb jij direct via Vodafone besteld of via een andere provider (Belsimple, etc) of via de winkel?

Groetjes

Ik heb mijn Iphone 12 pro 256gb pacific blue direct via Vodafone besteld d.m.v verlenging. Twijfelde nog even dat via mobiel.nl te doen maar de 12 was net een fractie eerder te bestellen via Vodafone om 14:00 afgelopen vrijdag. 
 

Had om 14:06 de bevestiging binnen en alles is soepel verlopen gek genoeg. 

Wel blij mee dat hij op tijd was, want ik kon hem gelijk op werk proberen. ik was heel benieuwd naar de nacht modus en F1.6 wide angle lens en het is verassend goed.


 


 

 

JaM

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nice!

Ik moet helaas mijn order inmiddels annuleren gezien vanuit @Vodafone nog steeds heen duidelijk antwoord. Ook niet op de verhalen die inmiddels de ronde in zijn gegaan (wel of niet leverbaar, etc). Aangezien ik maandag mijn huidige toestel moet inleveren en alleen de SIM opsturen dus onmogelijk is, 

Krijgen ze wel lekker veel beschikbare toestellen als meer mensen dit doen   

davyvd1994

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag via Belsimpel mijn 12 Pro 128GB Graphite ontvangen. Order geannuleerd bij Vodafone en via hen verlengd - bij Vodafone (gisteravond!!). 
 

Wederom een prachtige telefoon. Het doosje is ook ieniemienie. 
 

Hetgeen waar ik het meest benieuwd naar was, was of de bizarre lens flare (de groene vlekken en stipjes) bij lowlight foto’s met omgevingslicht verbeterd was. (Ten opzichte van de 11 Pro) Helaas. Het is iets minder, maar nog steeds storend…. jammer. 

jeroen0211

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tip, net mijn lopende vodafone bestelling geannuleerd en bij belsimpel verlengt.  12 pro graphite 256 wordt morgen bezorgd!

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Inmiddels de iphone 12 een aantal dagen in gebruik. Een beetje mixed feelings….het gevoel van “just another iphone"…..komende van een Xr.

Eigenlijk ben ik het meest positief verrast door het gewicht. Deze telefoon is 30 gram lichter dan mijn 190 gram wegende Xr. Dat is echt merkbaar!

Voor de rest is het een beetje "mwha”. Het wauw-effect van het scherm valt me tegen en went erg snel. Hij is natuurlijk wel wat sneller dan mijn Xr, maar soms zit ik ook op bewerkingen te wachten waarvan ik denk “waarom?”, maar misschien wordt dat in volgende updates verbetert.

Foto's maken bij weinig licht….okeej… voelt meer een beetje als een gimmick.

Langere batterijduur ben ik ook nog niet helemaal van overtuigd, maar dat geef ik nog even wat tijd. Voor nu in ieder geval 5G uitgeschakeld.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Niwla,
Dankjewel voor het delen van je ervaring. 
Het is vaak helaas zo dat de volgende generatie wel beter is maar er minder verschil in zit met de voorgaande variant.
Ik wacht dan ook altijd 2 jaar met verlengen of een nieuw toestel. Hierdoor zit er meer verschil in software, hardware etc.
Hopelijk kun je jouw mening na een tijdje nog positief bijstellen! 

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

 

Steven Vodafone wrote:

Hoi @Niwla,
Dankjewel voor het delen van je ervaring. 
Heel vaak is het helaas zo dat de volgende generatie wel beter is maar er minder verschil in zit met de voorgaande variant.
Ik wacht dan ook altijd 2 jaar met verlengen of een nieuw toestel. Hierdoor zit er meer verschil in software, hardware etc.
Hopelijk kun je jouw mening na een tijdje nog positief bijstellen! 

 

Het is zeker geen slechte telefoon en ben er ook zeker wel blij mee. Maar revolutionair is het niet. Voor mijn Xr had ik een 8. Dan ga je van TouchID naar FaceID en een veel groter scherm.  Dan maak je stappen. Dat heb ik nu toch minder.

 

En “het hebben van de zaak is het eind van het vermaak” hé  😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Steven Vodafone wrote:
Steven Vodafone schreef:

Hoi @Niwla,
Dankjewel voor het delen van je ervaring. 
Heel vaak is het helaas zo dat de volgende generatie wel beter is maar er minder verschil in zit met de voorgaande variant.
Ik wacht dan ook altijd 2 jaar met verlengen of een nieuw toestel. Hierdoor zit er meer verschil in software, hardware etc.
Hopelijk kun je jouw mening na een tijdje nog positief bijstellen! 

 

Het is zeker geen slechte telefoon en ben er ook zeker wel blij mee. Maar revolutionair is het niet. Voor mijn Xr had ik een 8. Dan ga je van TouchID naar FaceID en een veel groter scherm.  Dan maak je stappen. Dat heb ik nu toch minder.

 

En “het hebben van de zaak is het eind van het vermaak” hé  😉

 

Het is een upgrade van de XR! Laten we hopen dat er door de komende updates nog meer functies en verbeteringen komen! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi all,

Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

@Steven Vodafone  @Vodafone ik heb nog geen voucher code gekregen voor de AirPods Pro. Kan ik deze nog verwachten? 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Arsance Goede avond. Denk dat je er morgen wel een krijgt. Net op tijd. ?  Succes morgen  Ben benieuwd of het allemaal vlotjes verloopt  Ik heb er in ieder geval zin in  ?

 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Of even een dm sturen naar een van de moderatoren. Zo heb ik het gedaan. Succes. 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ruud001 wrote:

@Arsance Goede avond. Denk dat je er morgen wel een krijgt. Net op tijd.  Succes morgen  Ben benieuwd of het allemaal vlotjes verloopt  Ik heb er in ieder geval zin in  

 

Oh nee ik heb de iPhone 12 Pro al! Werd mij verteld dat ik de code voor de AirPods Pro in de mail krijg maar deze nog niet gehad. 

 

Succes morgen met bestellen!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Oh. Sorry. Misverstand. Dank je. Ga mijn best doen. Wel mazzel dat je hem al hebt. Zie zoveel slechte berichten. Ik hoop volgende week. Fijne avond

Daan0408

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ruud001 wrote:

Oh. Sorry. Misverstand. Dank je. Ga mijn best doen. Wel mazzel dat je hem al hebt. Zie zoveel slechte berichten. Ik hoop volgende week. Fijne avond

Succes morgen Ruud, Ik doe gezellig met je mee!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Arsance alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone! Je geeft aan dat je nog geen voucher hebt gekregen voor de airpods. Heb je ook geen mail ontvangen in je spam inbox?
Mocht de voucher daar niet inzitten, mag je hiervoor bellen met 0800-0560 

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

Iemand al een bevestigingsmail voor de Max? 14:03 het “yes, gelukt” scherm maar nog geen mail of order zichtbaar in mijn profiel

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

Ik kreeg dit als reactie. Dus hopen dat dit op waarheid berust. 
 

“Dankjewel voor je geduld Robin! Ik keek het even na; de order staat er (nog) niet in. Ik begrijp echter dat (om het probleem van de vorige pre orders te voorkomen) de mails in batches uitsturen en de orders in kleinere batches door laten lopen in het systeem. De bevestiginsmail moet binnen 24hr binnen zijn”

rpish

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor de mensen die de Max om 14:00 6 nov probeerde te bestellen:

Ik kreeg een eindscherm met Gelukt maar kreeg maar geen mail. Gebeld naar Vodafone en die zeiden dat er een storing was in het systeem en dat 24/48 uur kon duren.

Toch later in de avond nog een keer een poging gedaan en toen meteen een mail en ordernummer gehad. Meteen weer Vodafone gesproken om te checken dat er geen dubbele bestelling was. maar die van 14:00 was nooit ‘aangekomen’ dus dit was m’n enige bestelling.

 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Werkt bij jullie 5g al? En is het een verbetering?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic