Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

iPhone 12 [Ervaringen & Discussie]

De nieuwe iPhone 12 is door Apple aangekondigd. Zoals verwacht lanceert Apple inderdaad vier verschillende modellen: de iPhone 12, de iPhone 12 Pro, de iPhone Pro Max en de iPhone 12 Mini. 


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

5G
Wordt de nieuwste iPhone een 5G toestel? Ja dus! En dat is goed nieuws, want bij Vodafone maak je met een nieuw of bestaand Red abonnement automatisch gebruik van ons 5G-netwerk. In heel Nederland. 
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de iPhone 12 als je Dual Sim gebruikt (eSIM + SIMkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.|

AirPods
Een gloednieuw design, geweldige geluidskwaliteit en actieve noise cancelling, dat zijn de AirPods Pro van Apple. Pre-order de iPhone 12 of iPhone 12 Pro en krijg € 80 korting op deze comfortabele draadloze oordopjes! Deze actie geldt tijdens de pre-order van de iPhone 12 en iPhone 12 Pro, van 16 tot en met 22 oktober. Rond 26 oktober versturen we dan de kortingscode via e-mail of sms. 

Bestellen & Leveren
Bekijk voor alle informatie over het bestellen (tijdens en na de order) én het leveren van de iPhone 12; dit topic. 

Ga jij em kopen?
Natuurlijk zijn we weer heel erg benieuwd naar jullie mening. Wat vind je van de nieuwe toestellen en hun fantastische specificaties:

  • Super Retina OLED schermen
  • Razendsnelle A14-chip
  • Innovatieve LiDAR-scanner
  • Geen oplader én geen oortjes maar enkel een USB-kabel
  • Strak en solide design in veel verschillende kleuren beschikbaar

Ga jij de nieuwe iPhone 12 kopen? Laat het ons weten in de reacties! 

Volg dit topic voor updates
Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail bij updates. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan

310 Reacties
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Yes @Niwla 

Via https://www.vodafone.nl/telefoon/iphone/iphone-12 lees je meer over de actie met de airpods

Jo0Lz

Nieuwkomer
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Verlenging, alles lijkt okay, aan het einde kun je de status inzien, zegt hij “niet gevonden”. Ook geen mail gehad. 

 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Arjennn wrote:

Bij mijn verlenging direct een bevestiging ontvangen. 

Hier ook 14:06 was de bevestiging binnen. Misschien dat door de grote drukte hun bevestigingssysteem even vastloopt voor de mensen die iets later hebben besteld. 

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

nu nog op zoek naar een hoesje….ketsjing

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Sander-80 wrote:
Arjennn wrote:

Bij mijn verlenging direct een bevestiging ontvangen. 

Hier ook 14:06 was de bevestiging binnen. Misschien dat door de grote drukte hun bevestigingssysteem even vastloopt voor de mensen die iets later hebben besteld. 

Ja inderdaad. Misschien zijn de mailtjes ‘blijven hangen’. En volgen ze straks nog. Het ordernummer is trouwens nog niet vindbaar bij de orderstatus. (https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml)

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Niwla wrote:

nu nog op zoek naar een hoesje….ketsjing

Ik heb al jaren Gear4. Valt wekelijks van verschillende dingen af met kinderen en nog nooit kapot gegaan of schade. Dus wordt nu weer een siliconenhoesje van deze beste mensen.

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
delfuentes wrote:
Niwla wrote:

nu nog op zoek naar een hoesje….ketsjing

Ik heb al jaren Gear4. Valt wekelijks van verschillende dingen af met kinderen en nog nooit kapot gegaan of schade. Dus wordt nu weer een siliconenhoesje van deze beste mensen.

Ik ben al jaren Spigen-fan….maar moet even kijken hoe dat met MagSafe gaat straks...

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Niwla wrote:
delfuentes wrote:
Niwla wrote:

nu nog op zoek naar een hoesje….ketsjing

Ik heb al jaren Gear4. Valt wekelijks van verschillende dingen af met kinderen en nog nooit kapot gegaan of schade. Dus wordt nu weer een siliconenhoesje van deze beste mensen.

Ik ben al jaren Spigen-fan….maar moet even kijken hoe dat met MagSafe gaat straks...

Ik ben oldschool, laden via een netsnoer 🙂

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Arjennn wrote:
Sander-80 wrote:
Arjennn wrote:

Bij mijn verlenging direct een bevestiging ontvangen. 

Hier ook 14:06 was de bevestiging binnen. Misschien dat door de grote drukte hun bevestigingssysteem even vastloopt voor de mensen die iets later hebben besteld. 

Ja inderdaad. Misschien zijn de mailtjes ‘blijven hangen’. En volgen ze straks nog. Het ordernummer is trouwens nog niet vindbaar bij de orderstatus. (https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml)

Ik klikte het scherm al weg met het ordernummer en in de 1e mail staat ie nog niet, dus even wachten tot de 2e mail komt waar die wel in staat. 

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Hier ook besteld. De iPhone 12 Pro in Ocean blue. Direct mail met bevestiging, maar nog zonder ordernummer.

hezanakh

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

iPhone 12 Pro 256 GB Ocean Blue besteld bij verlenging. Helaas ook nog geen e-mail of bevestiging ontvangen .

Jo0Lz

Nieuwkomer
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
hezanakh wrote:

iPhone 12 Pro 256 GB Ocean Blue besteld bij verlenging. Helaas ook nog geen e-mail of bevestiging ontvangen .

Volgens mij werkt het ook niet, tenzij je Friends en Family gebruikt. Ik heb 2 keer al de pre-order doorlopen, geen mail, geen sms, de pagina waar je naar doorverwezen wordt zegt dat er geen bestelling is. 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Jo0Lz wrote:
hezanakh wrote:

iPhone 12 Pro 256 GB Ocean Blue besteld bij verlenging. Helaas ook nog geen e-mail of bevestiging ontvangen .

Volgens mij werkt het ook niet, tenzij je Friends en Family gebruikt. Ik heb 2 keer al de pre-order doorlopen, geen mail, geen sms, de pagina waar je naar doorverwezen wordt zegt dat er geen bestelling is. 

Heb je die link gebruikt die de moderators hier geplaatst hadden?

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Sander-80 wrote:
Jo0Lz wrote:
hezanakh wrote:

iPhone 12 Pro 256 GB Ocean Blue besteld bij verlenging. Helaas ook nog geen e-mail of bevestiging ontvangen .

Volgens mij werkt het ook niet, tenzij je Friends en Family gebruikt. Ik heb 2 keer al de pre-order doorlopen, geen mail, geen sms, de pagina waar je naar doorverwezen wordt zegt dat er geen bestelling is. 

Heb je die link gebruikt die de moderators hier geplaatst hadden?

Ik heb het op 2 manieren geprobeerd. Via de normale weg op myvodafone bij verlengen kreeg ik geen bevestiginsmail, maar via de voucher code met link in de mail die ik heb gekregen van Lycke lukte het wel. Hoop niet dat ik nu 2 bestellingen heb geplaatst.. Haha

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

Werkt de status pagina al bij jullie? Bij mij geeft die aan dat mijn ordernummer niet klopt.

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Arsance wrote:

Werkt de status pagina al bij jullie? Bij mij geeft die aan dat mijn ordernummer niet klopt.

Die van mij werkt inderdaad ook niet. Denk dat deze pas gaat werken wanneer de mail met het contract is verzonden. Dan staat het (denk ik) pas goed en werkend in het systeem.

Jo0Lz

Nieuwkomer
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Sander-80 wrote:
Jo0Lz wrote:
hezanakh wrote:

iPhone 12 Pro 256 GB Ocean Blue besteld bij verlenging. Helaas ook nog geen e-mail of bevestiging ontvangen .

Volgens mij werkt het ook niet, tenzij je Friends en Family gebruikt. Ik heb 2 keer al de pre-order doorlopen, geen mail, geen sms, de pagina waar je naar doorverwezen wordt zegt dat er geen bestelling is. 

Heb je die link gebruikt die de moderators hier geplaatst hadden of die je per mail hebt gekregen met die vouchercode? 

Eerst 2 keer geprobeerd gewoon via de pagina met de pre-order. Nu net via F&F gedaan, maar die pagina doet 't niet: 
“Er gaat iets mis. Probeer het later opnieuw: 502”
Edit: 't is nu “Internal Server error”.

 

Ik ben er wel overheen, ik bestel ‘m wel een andere keer als hij regulier te krijgen is. 

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Kan iemand van Vodafone even uitleggen of het kan kloppen dat je na een bestelling nog geen mail hebt ontvangen? Heel veel mensen maken daar melding van. Bij mij is het volledige bestelproces doorlopen, maar ik heb ook nog geen bevestiging gehad en het ordernummer heb ik ook weggeklikt. 

Zodra iedereen weet dat het even kan duren (systemen zullen overbelast zijn), maar dat het goed komt, ontstaat er wat rust!

Jo0Lz

Nieuwkomer
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Thijz85 wrote:

Kan iemand van Vodafone even uitleggen of het kan kloppen dat je na een bestelling nog geen mail hebt ontvangen? Heel veel mensen maken daar melding van. Bij mij is het volledige bestelproces doorlopen, maar ik heb ook nog geen bevestiging gehad en het ordernummer heb ik ook weggeklikt. 

Zodra iedereen weet dat het even kan duren (systemen zullen overbelast zijn), maar dat het goed komt, ontstaat er wat rust!

Ik denk dat je eerdere bestellingen niet zijn doorgekomen. Ik heb 2 keer met de pre-order pagina geprobeerd, 1 keer via myvodafone verlengen. Alle 3 de keren geen order nummer, geen mail, niks.
Net nog een laatste keer geprobeerd met de voucher link, nu heb ik een ordernummer. 
Het heeft 1 uur en 38 minuten geduurd, maar het lijkt erop dat ik nu toch een iPhone 12 besteld heb.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mochten de orders er dubbel in staan, kun je ze alsnog laten annuleren via 0800-0560

 

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Steven Vodafone wrote:

Mochten de orders er dubbel in staan, kun je ze alsnog laten annuleren via 0800-0560

 

@Steven Vodafone zie DM

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Man oh man….. wat een boudel. Zit nu al 5 minuten naar een draaiend vinkje te kijken na bestelling poging 2…..

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Thijz85 wrote:

Man oh man….. wat een boudel. Zit nu al 5 minuten naar een draaiend vinkje te kijken na bestelling poging 2…..

Sterkte, een vriend van me zag ik op insta posten dat hij al 3 kwartier naar hetzelfde vinkje zat te kijken. 

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Beste @Vodafone

 

Ik neem aan dat jullie alle klanten die als eerste een bestelling hebben geplaatst, maar die niet goed is verwerkt, toch wel gaan meenemen in de eerste batch van de verzending. Ik hecht er namelijk heel veel waarde aan om op de eerste dag van uitgifte te kunnen shinen met m’n nieuwe iPhone 12 Pro!

Ik heb rond 14.20 besteld en ben nu bezig met een poging 2 omdat de eerste bestelling wss niet goed is doorgekomen, ook al heb ik het hele proces netjes kunnen doorlopen! 

@Steven Vodafone , lees je mee? 


Ik hoor graag van jullie

Matthijs

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Arjennn wrote:

Besteld! 14.06 de bevestiging in de mailbox!

Heb jij de definitieve bevestiging met ordernummer al binnen? 

TomBrouws

Nieuwkomer
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Direct besteld via de speciale link en 14.04 de bevestiging. Definitieve mail met alle info moet nog komen maar dat geloof ik wel. Duurde de vorige keer volgens mij ook een halve dag.

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Sander-80 wrote:
Arjennn wrote:

Besteld! 14.06 de bevestiging in de mailbox!

Heb jij de definitieve bevestiging met ordernummer al binnen? 

Nee hier nog niets. Zodra ie binnen is meld ik het! 

pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
TomBrouws wrote:

Direct besteld via de speciale link en 14.04 de bevestiging. Definitieve mail met alle info moet nog komen maar dat geloof ik wel. Duurde de vorige keer volgens mij ook een halve dag.

Hier net zo! 14.11 bevestiging van mijn bestelling ontvangen. Definitieve mail nog niet gekregen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Meestal volgt de mail inderdaad later omdat er vanuit ons ook een controle plaat vind op de aanvraag. Denk hierbij aan de BKR etc. 

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Ik nu via de link in de voucher ook een mailtje binnen met bedankt voor de bevestiging. De euro die het contract per maand extra kost, claim ik nog wel eens bij @Vodafone . Ik heb screenshot gemaakt van ordernummer dat ik na bestelproces krijg. Ook al had ik dus eerder al een ordernummer, maar geen mail. 

Ik ga er maar vanuit dat het nu allemaal goed komt….

Het is me allemaal wat…..

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Indien je al een ordernummer had, raad ik aan om te bellen met 0800-0560. Anders heb je dadelijk 2 bestellingen @Thijz85 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Thijz85 wrote:

Ik nu via de link in de voucher ook een mailtje binnen met bedankt voor de bevestiging. De euro die het contract per maand extra kost, claim ik nog wel eens bij @Vodafone . Ik heb screenshot gemaakt van ordernummer dat ik na bestelproces krijg. Ook al had ik dus eerder al een ordernummer, maar geen mail. 

Ik ga er maar vanuit dat het nu allemaal goed komt….

Het is me allemaal wat…..

Wen er maar vast aan. Het gaat elk jaar zo. 😛

2be

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Meestal volgt de mail inderdaad later omdat er vanuit ons ook een controle plaat vind op de aanvraag. Denk hierbij aan de BKR etc. 

Ik heb aangegeven dat ik alles in 1x betaal. Dus geen BKR controle nodig. Telefonisch contact gehad met 0800-0560.

De bevestiging kan 3 dagen duren, omdat alles handmatig ingevoerd moet worden. Klinkt als een excuus aangezien anderen wel direct een bevestigingsmail kregen. Als je dus op tijd besteld en per ongeluk onderop de handmatige stapel komt dan wacht je gewoon mogelijk wat langer op je toestel. 

3 jaar geleden precies hetzelfde probleem. Leuk die €100,- extra korting via de provider op het toestel, maar volgende keer toch gewoon los bij Apple bestellen. 

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

14:07 order geplaatst. Bij tracking niet gevonden en ook nog steeds geen bevestigingsmail of sms. Aan de telefoon werd gezegd dat het inderdaad 3-5 werkdagen kon duren. iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue. Hoop dat we alsnog bij de eerste batch zitten als er toch iets fout is gegaan. Eerste batch zou 23e de deur uit en levering op 24e volgens een medewerker.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas niet @Juuls 
Wat ik begrepen heb, is dat er een vertraging is met het uitsturen van de bevestigingen via de website/ My Vodafone.
Namens Vodafone mijn excuses daarvoor.

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Steven Vodafone wrote:

Helaas niet @Juuls 
Wat ik begrepen heb, is dat er een vertraging is met het uitsturen van de bevestigingen via de website/ My Vodafone.
Namens Vodafone mijn excuses daarvoor.

Thanks voor de reactie in ieder geval. Wat was het verschil met de website?

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Na de onmiddellijke bevestiging per e-mail vanmiddag nu een sms ontvangen met mijn ordernummer!

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Arjennn wrote:

Na de onmiddellijke bevestiging per e-mail vanmiddag nu een sms ontvangen met mijn ordernummer!

Hoelaat had je een bevestigingsmail binnen? En werkt de status site nu voor jou? 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Arsance wrote:
Arjennn wrote:

Na de onmiddellijke bevestiging per e-mail vanmiddag nu een sms ontvangen met mijn ordernummer!

Hoelaat had je een bevestigingsmail binnen? En werkt de status site nu voor jou? 

Ik had de bevestiging om 14.06 binnen. Het is wel een ander ordernummer dan vermeld stond na mijn bestelling was geslaagd!

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Ik krijg ook net de sms en ordermail binnen

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ben na twee keer dat ik dacht dat ik besteld had maar geen mail en hij zei deze bestelling is niet binnen bij ons. Naar een Vodafone winkel gegaan was in 5 min geregeld. Dus nu klaar . Hoop niet dat ik nu 5 bestellingen heb gedaan maar dat zullen ze toch wel controleren toch

Fons105

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb vanmiddag om 14:00 ook een abonnement verlenging gedaan en de iPhone 12 Pro besteld. Alleen nu heb ik nog geen bevestigingsmailtje gekregen. 

RHartman

Nieuwkomer
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier een abonnement verlenging gedaan direct om 14:00 uur. iPhone 12 Pro Graphite. Geen bevestigingsmail ontvangen… Ook nog geen sms.

ben55

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb pas een uurtje geleden besteld, ook geen sms of e-mail ontvangen. Maar gewoon even afwachten of dat vannacht nog gestuurd wordt? 
En ik lees over een kortingsvoucher, hoe kom ik daaraan? 
 

ik hoop dat iemand het antwoord op mijn vragen weet! 

2be

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vind dit vrij bizar. Anderen krijgen bevestigingsmails en later sms-jes ter bevestiging. Ik heb ook direct om 14:00 besteld en sta dadelijk achter aan de rij, want de bestellingen worden zo gezegd handmatig ingevoerd. Je kunt niet nagaan of je bestelling wel is aangekomen, want het kan wel 3 dagen duren. Elders bestellen is er dan ook niet meer bij. 
Dit kan een keer bij een iPhone launch fout gaan, maar je leert als organisatie toch van je fouten? Hoe kan dit dan fout blijven gaan?

pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb zojuist ook mijn sms ontvangen! Afgelopen middag rond 14.11 al de bevestiging mogen ontvangen.

Daan0408

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ben55 wrote:

Ik heb pas een uurtje geleden besteld, ook geen sms of e-mail ontvangen. Maar gewoon even afwachten of dat vannacht nog gestuurd wordt? 
En ik lees over een F&F. Wat is dit en hoe kom ik hier aan?
 

ik hoop dat iemand het antwoord op mijn vragen weet! 

even @Steven Vodafone een PM sturen. Hij kan je meer uitleggen over F&F

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Vanmiddag om 14:23 besteld. Ik krijg nu net het contract binnen. Contract wordt verstuurd door Ziggo ipv door Vodafone. Levertijd van de iPhone 12 pro zie ik echter nergens vermeld staan.

pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Remco_vBl wrote:

Vanmiddag om 14:23 besteld. Ik krijg nu net het contract binnen. Contract wordt verstuurd door Ziggo ipv door Vodafone. Levertijd van de iPhone 12 pro zie ik echter nergens vermeld staan.

Ik heb ook net het contract binnen ja! Als je bij order status op levertijd klikt zegt ie dat je in de mail moet klikken, maar die link doet niks. 

Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
pyteranne wrote:
Remco_vBl wrote:

Vanmiddag om 14:23 besteld. Ik krijg nu net het contract binnen. Contract wordt verstuurd door Ziggo ipv door Vodafone. Levertijd van de iPhone 12 pro zie ik echter nergens vermeld staan.

Ik heb ook net het contract binnen ja! Als je bij order status op levertijd klikt zegt ie dat je in de mail moet klikken, maar die link doet niks. 

Ik kan in de orderstatus nergens het begrip levertijd vinden. Er staat alleen dat ik via de mail of sms op de hoogte wordt gehouden. Het ordernummer is ook anders als dat ik direct na de bestelling kreeg getoond.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic