Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

iPhone 12 [Ervaringen & Discussie]

De nieuwe iPhone 12 is door Apple aangekondigd. Zoals verwacht lanceert Apple inderdaad vier verschillende modellen: de iPhone 12, de iPhone 12 Pro, de iPhone Pro Max en de iPhone 12 Mini. 


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

5G
Wordt de nieuwste iPhone een 5G toestel? Ja dus! En dat is goed nieuws, want bij Vodafone maak je met een nieuw of bestaand Red abonnement automatisch gebruik van ons 5G-netwerk. In heel Nederland. 
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de iPhone 12 als je Dual Sim gebruikt (eSIM + SIMkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.|

AirPods
Een gloednieuw design, geweldige geluidskwaliteit en actieve noise cancelling, dat zijn de AirPods Pro van Apple. Pre-order de iPhone 12 of iPhone 12 Pro en krijg € 80 korting op deze comfortabele draadloze oordopjes! Deze actie geldt tijdens de pre-order van de iPhone 12 en iPhone 12 Pro, van 16 tot en met 22 oktober. Rond 26 oktober versturen we dan de kortingscode via e-mail of sms. 

Bestellen & Leveren
Bekijk voor alle informatie over het bestellen (tijdens en na de order) én het leveren van de iPhone 12; dit topic. 

Ga jij em kopen?
Natuurlijk zijn we weer heel erg benieuwd naar jullie mening. Wat vind je van de nieuwe toestellen en hun fantastische specificaties:

  • Super Retina OLED schermen
  • Razendsnelle A14-chip
  • Innovatieve LiDAR-scanner
  • Geen oplader én geen oortjes maar enkel een USB-kabel
  • Strak en solide design in veel verschillende kleuren beschikbaar

Ga jij de nieuwe iPhone 12 kopen? Laat het ons weten in de reacties! 

Volg dit topic voor updates
Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail bij updates. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan

310 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat geweldig dat jullie hier nu mee komen. 
Wilde er zelf ook al iets over gaan vertellen maar ik merk dat dit niet nodig is.

Spannend hoor, nog 1 week wachten en dan krijgen we eindelijk meer te horen over de iPhone 12. Ga ik hem kopen, ik denk het niet want ik heb de iPhone 11 net 6 maanden in handen. Dus ik denk dat ik deze maar oversla maar kijk al wel uit naar volgend jaar 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Voor de mensen die graag de iPhone 12 event willen zien: dinsdag 13 oktober 2020 om 19:00 uur Nederlandse tijd

Dit event kan je bekijken via Apple’s website of natuurlijk via Apple TV. Naar verwachting zullen er 4 nieuwe iPhones worden aangekondigd: iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max. Je zou zeggen, voor ieder wat wils, dus het is een avond om naar uit te kijken. Misschien leuk om te vertellen dat de iPhone 12 voorzien van OLED-display en met 5G (het is alleen onzeker voor welk toestel dit gaat gelden, kan allemaal maar kan ook zijn dat er verschillende uit komen).

De verwachte grote van de toestellen zijn:
iPhone 12 mini - 5,4 -inch
iPhone 12 - 6,1 -inch
iPhone 12 Pro - 6,1 -inch
iPhone 12 Pro Max - 6,7 -inch


iPhone 12 mini heeft waarschijnlijk Face ID en men verwacht deze in verschillende kleuren incl. 5G ontvangt, snellere Wifi en een A14-processor

iPhone 12 keuze genoeg aan kleuren en ook voorzien van een 5G chip, snellere Wifi en ook de A14-processor

iPhone 12 Pro een mooie glazen achterkant en stalen behuizing met drie cameralenzen aan de achterkant en ook de nieuwe 3D-camera, A14-processor en natuurlijk ook weer de 5G chip (voor 5G zijn twee technieken beschikbaar: sub-6GHz en mmWave: sub-6GHz levert een minder grote snelheidsverbetering op, maar heeft wel een groter bereik. De mmWave is dat precies andersom. Apple zou twee modellen overwegen, omdat het gebruik van de technieken ook per land verschilt)

iPhone 12 Pro Max, de grootste iPhone ooit!
Langste accuduur, voorzien van LiDAR Scanner, drie cameralenzen aan de achterkant, 5G chip en natuurlijk ook de nieuwste Wifi standaard en A14-processor

Extra info:
Ik heb vernomen dat Apple stopt met het uitgeven van de bedrade EarPods-oordopjes. Waarschijnlijk zal ook de usb-oplader niet meer aanwezig zijn in de verpakking. De gewone Lightning-naar-usb-c-kabel zou er wel nog bij zitten. Daarin zit wel een verbetering: het zou gaan om een nieuwe gevlochten kabel, die een stuk steviger is dan Apple’s doorsnee Lightning-kabeltjes.

Heb jij nog iets opgevangen of weet jij meer over de nieuwe iPhone 12. Deel het dan met ons, altijd leuk om met elkaar over te praten. Nog een paar nachtjes en dan zullen we het beleven. 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Ik kan niet wachten, zodra beschikbaar ga ik 'm gelijk bestellen. 2 jaar geleden heeft je collega @Serkan nog een lekkere vlaai gekregen voor de hulp en snelle levering van de iPhone Xs, dus jullie weten wat te doen als hij leverbaar is. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Oeh! Dat gaan we zeker in ons achterhoofd houden @Sander-80 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Sharon Vodafone wrote:

Oeh! Dat gaan we zeker in ons achterhoofd houden @Sander-80 

Kijken of je het sneller kan @Sharon Vodafone 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Waar ik vooral blij mee ben is dat, volgens de geruchten, de standaard opslag van de iPhone 12 Pro 128 GB wordt. Dus kom maar door. Wil 'm graag hebben!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nog even afwachten @Arjennn 🙂

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Steven Vodafone wrote:

Nog even afwachten @Arjennn 🙂

Wanneer moeten we er rekening houden dat jullie de pre-orders live gooien hiervoor?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het beste kun je de website in de gaten houden @Niek. Ik mag hierover nog niks mededelen. 
 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Steven Vodafone wrote:

Het beste kun je de website in de gaten houden @Niek. Ik mag hierover nog niks mededelen. 
 

Spannend, ben heel benieuwd. 😄

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geruchten zijn dat 5G beschikbaar is op alle modellen, maar de snellere mmWave 5G-techniek vinden we alleen in de modellen voor de VS.

We zullen vanavond wel zien wat dit voor Nederland gaat inhouden. Spannend!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Niek wrote:
Steven Vodafone wrote:

Nog even afwachten @Arjennn 🙂

Wanneer moeten we er rekening houden dat jullie de pre-orders live gooien hiervoor?

Misschien wel direct na de aankondiging van de nieuwe iPhone 12?
Dat zou natuurlijk super geweldig zijn 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Energieboy wrote:

Geruchten zijn dat 5G beschikbaar is op alle modellen, maar de snellere mmWave 5G-techniek vinden we alleen in de modellen voor de VS.

We zullen vanavond wel zien wat dit voor Nederland gaat inhouden. Spannend!!

Heeeeel benieuwd! Zag dat de line up al is uitgelekt. Ziet er gelikt uit! 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Kom maar door met die pre-orders. ?

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Sander-80 wrote:

Kom maar door met die pre-orders.

Echt he! Ik hoop net als bij Apple vanaf vrijdag 

Fredgirm

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sander-80 wrote:

Kom maar door met die pre-orders.

Kan niet wachten om te bestellen!

Salf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gaat de 12 Pro ook as. vrijdag direct in de preorder naar het friends&family-verkoopkanaal?  

ik hoop het zo!!!

Daan0408

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan ook niet wachten, wordt voor mij de eerste keer via Vodafone bestellen 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi, volgens de berichten kun je die Pro Max vanaf 6 november bestellen. Maar wie weet…

 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Zie net op de Apple site dat de Pro ook vanaf vrijdag te bestellen is. Succes allen  ?

De Pro Max, vanaf 6 november. ?

Daan0408

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ruud001 wrote:

Zie net op de Apple site dat de Pro ook vanaf vrijdag te bestellen is. Succes allen  

De Pro Max, vanaf 6 november.

Ja helaas wat langer wachten 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

Oho, om de 2 jaar eindig ik op dit forum, wachtend op de nieuwe iPhone. Allemaal veel succes met bestellen en het wachten op de nieuwe iPhones. Onthoud vast dat het een hele zware levering kan gaan worden.

 

@Vodafone bestellen is weer vanaf 09:00? 😄

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Yeah! De preorder voor de pro start de 16e om 14.00!  ?

https://www.vodafone.nl/telefoon/iphone/iphone-12

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Jawel, daar is die dan de iPhone 12.
Mooi toestel en weer veel keus dit jaar. Zelf hou ik het nog even bij mijn iPhone 11 Max Pro, die is prima en hoef nog niet over naar een 5G toestel. Uiteraard is 5G inmiddels al beschikbaar bij Vodafone, al zijn er nog wel beperkingen que uitrol en bereik. Is dit toestel nu bestendig voor alle snelheden en moet je dit toestel nu echt kopen?

Ben je een Apple fan dan moet je dit toestel natuurlijk gelijk hebben, dat zou ik zelf ook wel willen. Maar als je nog een toestel hebt van een jaar dan kan je best nog gerust een jaartje wachten. Wat overigens niet veel verkopers willen lezen, maar ben er eerlijk in. Volgens de bekende analist Ming-Chi Kuo zal Apple de 5G iPhone aanvankelijk in een beperkt aantal landen uitbrengen: Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea en het Verenigd Koninkrijk.

Er zal natuurlijk altijd wel een verschil zijn tussen 4G en 5G maar bedenk dat de echte snelle frequenties in Nederland pas in 2022 geveild worden en dat je dan ook dan pas snelheidswinst hebt met 5G wat ook merkbaar is. Voor de meeste gebruikers is 4G al snel genoeg (ook uit eigen ervaring). 

Maar goed, als mijn buurman, die net zo gek is op Apple, en Vodafone, mij over twee weken laat zien dat die een iPhone 12 heeft gekocht, dan ben ik natuurlijk toch wel een beetje jaloers  .

Het was een mooie uitzending gisteren, jammer dat er niet zoveel nieuwe dingen terug kwamen in het event maar zelf kijk ik ook wel uit naar de HomePod Mini. Dat lijkt me ook best een geweldig dingetje en denk ook zeker wel een goede tegenhanger voor de Google speakers. 

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik kan ook niet wachten. Ik weet alleen nog niet welke kleur en of ik de 12 of de 12 pro moet nemen? Wat doen jullie?

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Nvdzwaag wrote:

Ik kan ook niet wachten. Ik weet alleen nog niet welke kleur en of ik de 12 of de 12 pro moet nemen? Wat doen jullie?

12 pro 128GB blauw ??

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Nvdzwaag wrote:

Ik kan ook niet wachten. Ik weet alleen nog niet welke kleur en of ik de 12 of de 12 pro moet nemen? Wat doen jullie?

Ik twijfel nog tussen blauw en grafiet, nog een paar dagen om m'n beslissing te maken. Ik neem sowieso 256gb net als bij m'n Iphone Xs. 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Arsance wrote:

Oho, om de 2 jaar eindig ik op dit forum, wachtend op de nieuwe iPhone. Allemaal veel succes met bestellen en het wachten op de nieuwe iPhones. Onthoud vast dat het een hele zware levering kan gaan worden.

 

@Vodafone bestellen is weer vanaf 09:00? 😄

Dan komen we elkaar elke 2 jaar tegen op dit forum 
Ik heb @Serkan nog niet voorbij zien komen, zou die inmiddels niet meer bij Vodafone werken? 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Enige rare vind ik de actie m.b.t de AirPods Pro, deze loopt maar t/m 23 oktober.

Kopers van de mini en pro Max vallen hierdoor buiten de boot aangezien ze pas vanaf 6 november kunnen pre-orderen.

Ik zelf heb er geen moeite mee want ik heb ze al maar kan snappen dat mensen hier miss wel van balen.

Vodafone, komt er voor de mini en pro Max een andere actie of verlengen jullie deze?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen :-). 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Welke acties er eventueel nog komen en/of er acties worden verlengt dat weet ik helaas nog niet.

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Lycke Vodafone wrote:

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen

 

Ja, die heeft de afgelopen jaren natuurlijk zoveel gebak op, die kon niet meer. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Lycke Vodafone wrote:

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen


Lullig zeg, ze zijn @Energieboy & @SamsungExpert vergeten te melden als grote steun voor de Community 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ik zie alweer de bekende namen op het forum. Helaas moet ik wachten tot 6 november. Ik ga voor de Pro Max. En over de kleur… mijn dochter zegt dat ik blauw moet nemen. Hmm. Weet het nog niet. Maar ik heb ook nog even. ?

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik denk dat ik de 12 neem en dan rood

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Ik wil wel afzien van die € 80,- korting op de airpods pro (heb ze toch al) en deze als korting inzetten op m'n nieuwe pro. 

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Sander-80 wrote:
Lycke Vodafone wrote:

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen

 

Ja, die heeft de afgelopen jaren natuurlijk zoveel gebak op, die kon niet meer. 

Er kan nog wel wat bij hoor @Sander-80 @Ruud001 @Arsance 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Serkan wrote:
Sander-80 wrote:
Lycke Vodafone wrote:

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen

 

Ja, die heeft de afgelopen jaren natuurlijk zoveel gebak op, die kon niet meer. 

Er kan nog wel wat bij hoor @Sander-80 @Ruud001 @Arsance 

Oho, hopen dat het niet net zoals 2 jaar terug hier op het forum gaat wat betreft de levertijden. Dat ging er af en toe pittig aan toe. 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Serkan wrote:
Sander-80 wrote:
Lycke Vodafone wrote:

Serkan werkt nog wel bij VodafoneZiggo, maar op een andere afdeling. Op de Community zul je nu voornamelijk Steven, Alex, Mark, Cecilia, Sharon en mij tegenkomen

 

Ja, die heeft de afgelopen jaren natuurlijk zoveel gebak op, die kon niet meer. 

Er kan nog wel wat bij hoor @Sander-80 @Ruud001 @Arsance 

Haha, je weet wat je te doen staat dan 

 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi @Serkan en allen @Arsance  en @Sander-80 , denk dat het wel weer gezellig gaat worden. Maar jij zit toch op een andere afdeling?  Was wel gezellig toen. Denk dat het dit jaar ook weer leuk gaat worden en maar hopen dat alles weer op tijd geleverd gaat worden….?

Leuk dat je en jullie er weer bij zijn. Toevallig nog iets gehoord over ondersteuning voor Apple Watch?

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Ik ben echt reuze benieuwd naar de aantallen die Vodafone bij de eerste levering binnen gaat krijgen. Ook door eventuele productievertraging door corona.

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

ik wil graag verlenging maar het toestel in 1x betalen, maar wil wel 5g

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Nvdzwaag wrote:

ik wil graag verlenging maar het toestel in 1x betalen, maar wil wel 5g

Hoi @Nvdzwaag ,

Het is mogelijk een toestel af te betalen, dit kun je doen op het moment dat je een nieuw contract afsluit. Per maand of als in één geheel.

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Of neem ik toch de blauwe 12 , nog 1 nachtje

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Nvdzwaag wrote:

Of neem ik toch de blauwe 12 , nog 1 nachtje

Ik ben er ook nog niet over uit, misschien kan Vodafone al iets vertellen over de verwachte voorraad van de toestellen? Dan kunnen we dat meenemen in onze keuze. 

Nvdzwaag

Gedreven Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dat is een goede. Ik weet ook niet of ze alle kleuren krijgen

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi @Nvdzwaag   Daar krijg je misschien spijt van. Je moet gewoon de kleur nemen die je het liefste wil. Anders zit je twee jaar met een verkeerde keuze. ?

Als je op tijd besteld komt het meestal wel goed. Hier op het forum zitten de meeste fans. Niet iedereen heeft zoveel haast met een nieuw toestel zoals wij. ????

Marvis

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kunnen we voor de pre-order al de prijzen icm een abonnement zien?  Ga graag voorbereid de pre-order in en wil zsm bestellen, want mijn 7 is hard aan vervanging toe 😉

baansport

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunnen we ook pre orderen met vodafone next? Kan dit online? Of via klantenservice?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@baansport in principe via diverse kanalen. Online of via telefoon. Maar ook in de winkels. Zelfs in je Vodafone app. Succes morgen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic