Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

iPhone 12 [Bestellen & Leveren]

Wil jij een iPhone 12 bestellen? Lees dan hier alle informatie die je nodig hebt om die order te plaatsen.


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag! 

Levertijd
Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden. 

Levering
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak. 

Bestelling wijzigen
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden. 

Aanvullende informatie
Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek! 

Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.

Eerdere updates

Update 23 oktober 15:30 uur
Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert.
Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.

Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.

Update 27 oktober 10:45 uur.
Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Update 27 oktober 12:00 uur.
Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 
 

Update 29 oktober 17:00 uur
We begrijpen dat er behoefte is aan duidelijkheid. Welke informatie is nu leidend voor de levertijd van jouw iPhone?

Heb jij een bestelling gedaan én al een sms met informatie over de levering ontvangen? Dan is deze leidend. De informatie uit de sms is dus voor jou de correcte en enige leveringsinformatie die geldt.

Heb je besteld en nog geen sms ontvangen? Kijk dan op www.vodafone.nl/levertijd voor jouw verwachte leverdatum. Let op: dit is een verwachte leverdatum. Ook hier geldt dat de informatie in de sms die je gaat ontvangen uiteindelijk leidend is.

Uiteraard willen wij ook graag iedereen zo snel mogelijk blij maken met de nieuwe iPhone 12. Maar, we zijn zoals elk jaar afhankelijk van de leveringen die we van Apple ontvangen. Voor sommige toestellen geldt een langere wachttijd dan waar we op gehoopt hadden.
 

Update 4 november 11:00 uur 

Bedankt voor het aanleveren van de voorbeeldnummers gisteren. We zijn aan het onderzoeken waarom een aantal van jullie geen sms heeft ontvangen. Het lijkt wellicht ontzettend simpel om jullie nu een sms te sturen met daarin de verwachte leverdatum. Helaas is dit niet het geval. De sms'jes worden gestuurd door een geautomatiseerd systeem dat gekoppeld is aan het bestelsysteem. Door hier veranderingen in aan te brengen kan dit als gevolg hebben dat jullie verkeerde sms'jes gaan krijgen en dat willen we uiteraard voorkomen.

Zodra er een update is, plaatsen we deze weer in dit topic.

 

Update vrijdag 6 november 14:00 uur

De tweede pre-order periode voor de iPhone 12 Mini en de iPhone 12 Pro Max is ook gestart! Daarnaast is de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro natuurlijk ook nog steeds te bestellen via onze webshop.

 

Update 12 november 11:30 uur
Naar aanleiding van jullie feedback, én het intern aankaarten van de verschillende issues die in dit topic besproken zijn, hebben we nu een update over de levertijden voor zowel voor als na 21 oktober, per model. Zie onderstaande tabel voor een verwachting van de levertijden. Dit is een indicatie op basis van de informatie die we van Apple ontvangen. Zodra jouw toestel daadwerkelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een Track& Trace code. 

 

Update 17 november 15:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden als tabel in een bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 
 

Update 24 november 13:58 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 


Update 9 december 11:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 21 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 29 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 5 januari 16:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

1.986 Reacties
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Redleg85 het beste kun je voor de levering het document aanhouden bovenaan in dit topic. 

csprv

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hello!

A question here though for Vodafone employees @Steven Vodafone .

What is it going with the whole iPhone story? I mean it’s not acceptable at all… I was waiting around 5 weeks for the 12 Pro 128, all the moving dates and stuff around made me cancel the order and go for the iPhone mini 128 cause in PPT it says it’s available.

Ok, last Thursday the order was made, the emails received said it is going to be in 1-2 business days. Alright, here we go, you had Friday, and Monday.  I asked the same question to 24/7 chat support, yesterday they said it’s on PostNL side already, however they can’t provide the tracking number cause they don’t have it.

In my profile on the Vodafone site the status is still the same as on Thursday…. no emails or whatsoever were received regarding shipment or order status change.

Can you clearly say what is the status of the order, and when should I receive it? 

Thank you.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @csprv 
Welcome to our community!

I can imagine that you want to receive the order as soon as possible. Unfortunately I don't see any individual orders.
In the attachment in this topic you can see the current delivery time per iPhone type and color.

You will recieve an e-mail with a T&T code when the phone is being shipped.

csprv

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Vodafone wrote:

Hi @csprv 
Welcome to our community!

I can imagine that you want to receive the order as soon as possible. Unfortunately I don't see any individual orders.
In the attachment in this topic you can see the current delivery time per iPhone type and color.

You will recieve an e-mail with a T&T code when the phone is being shipped.

Hello @Steven Vodafone,

Thank you for the reply. But still there is no answer to the question… the attached file to the main post says that the model I ordered is available (12 Mini Red 128).
On 26 Nov, when I placed the order the confirmation email said that the delivery will take 1-2 business days. Today is the 4th day, and no T&T or other communication from Vodafone.
Chat support said that the shipment was picked up by PostNL on 26 Nov
 



So having that all in mind, if the shipment is at PostNL, where is the T&T? 
I mean after all the waiting for 12 Pro 128, I really cannot trust it… 
Can you please point to someone who is able to answer the questions? 

 

Thank you. 

ejkorving85

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yes! Heb hem net binnengekregen! iPhone 12 Pro Max 512GB Pacific Blue

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel veel plezier met je iPhone 12 Pro Max @ejkorving85 

@csprv As soon as Post.NL has scanned the package, you will receive a track and trace code. 

Siebe1809

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

Ook hier dezelfde ervaring dat er eenmalig een SMS is ontvangen met geplande levering in week 47. Daarna geen update gehad, ook geen telefoon. Wel zie ik elke week op de website de levertijd verder opschuiven. Kunnen jullie me ook (laten) informeren wat ik kan verwachten?

Dank alvast!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De bijlage in het topic zijn de verwachte levertijden op dit moment @Siebe1809 
Deze kun je dan ook het beste aanhouden. 

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, 

 

20 Oktober een pre-order geplaatst voor de Iphone 12 Pro echter deze NOG steeds niet ontvangen… al 4 weken aan de lijn met Vodafone via tel en live chat, Elke keer was het eind deze week tot 1,5week terug. Toen zei een medewerker aan de telefoon volgens ons planning uiterlijk 6 december (wat overeenkomt met de bijlage). Nou nog steeds geen mail of sms dus. Vanochtend een livechat gestart met de vraag of er nog meer bekend is, krijg ik te horen dat er een systeemfout is en dat ze daarom de order wil annuleren en opnieuw wil bestellen??? waar ik niet mee akkoord ben gegaan want dit betekend waarschijnlijk dat ik weer achteraan de rij word geplaatst! Order is 20oktober geplaatst! 

Graag hoor ik wat er nou verkeerd gaat en waarom de telefoon nog steeds niet is geleverd. 

Ik hoor het graag.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Neo58,

Dat klinkt niet goed! Hebben mijn collega's uitgelegd wat de systeemfout precies aangeeft?
Ik zie helaas geen individuele orders in. Dit kunnen allen mijn collega's van de afdeling status order.
Hierdoor kan ik niet controleren voor je waar het mis gaat :(.

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Neo58,

Dat klinkt niet goed! Hebben mijn collega's uitgelegd wat de systeemfout precies aangeeft?
Ik zie helaas geen individuele orders in. Dit kunnen allen mijn collega's van de afdeling status order.
Hierdoor kan ik niet controleren voor je waar het mis gaat .

Nee heb ik niet te horen gekregen… Er werd alleen gezegd, helaas gaat er iets mis binnen ons systeem. Enige wat ik kan doen is order annuleren en opnieuw plaatsen

Kun je helemaal geen orders terug vinden? Ik heb eventueel via een pb de nodige informatie daarvoor.(order nummer etc) 

Gr.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Neo58 wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Neo58,

Dat klinkt niet goed! Hebben mijn collega's uitgelegd wat de systeemfout precies aangeeft?
Ik zie helaas geen individuele orders in. Dit kunnen allen mijn collega's van de afdeling status order.
Hierdoor kan ik niet controleren voor je waar het mis gaat .

Nee heb ik niet te horen gekregen… Er werd alleen gezegd, helaas gaat er iets mis binnen ons systeem. Enige wat ik kan doen is order annuleren en opnieuw plaatsen

Kun je helemaal geen orders terug vinden? Ik heb eventueel via een pb de nodige informatie daarvoor.(order nummer etc) 

Gr.

Helaas niet 😞

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Vodafone wrote:
Neo58 wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Neo58,

Dat klinkt niet goed! Hebben mijn collega's uitgelegd wat de systeemfout precies aangeeft?
Ik zie helaas geen individuele orders in. Dit kunnen allen mijn collega's van de afdeling status order.
Hierdoor kan ik niet controleren voor je waar het mis gaat .

Nee heb ik niet te horen gekregen… Er werd alleen gezegd, helaas gaat er iets mis binnen ons systeem. Enige wat ik kan doen is order annuleren en opnieuw plaatsen

Kun je helemaal geen orders terug vinden? Ik heb eventueel via een pb de nodige informatie daarvoor.(order nummer etc) 

Gr.

Helaas niet 😞

Hoe zou ik nu verder moeten? ik wil de bestelling absoluut niet annuleren omdat ik weet dat ik dan weer achteraan word gezet 😞 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Neo58 wrote:
Steven Vodafone wrote:
Neo58 wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Neo58,

Dat klinkt niet goed! Hebben mijn collega's uitgelegd wat de systeemfout precies aangeeft?
Ik zie helaas geen individuele orders in. Dit kunnen allen mijn collega's van de afdeling status order.
Hierdoor kan ik niet controleren voor je waar het mis gaat .

Nee heb ik niet te horen gekregen… Er werd alleen gezegd, helaas gaat er iets mis binnen ons systeem. Enige wat ik kan doen is order annuleren en opnieuw plaatsen

Kun je helemaal geen orders terug vinden? Ik heb eventueel via een pb de nodige informatie daarvoor.(order nummer etc) 

Gr.

Helaas niet 😞

Hoe zou ik nu verder moeten? ik wil de bestelling absoluut niet annuleren omdat ik weet dat ik dan weer achteraan word gezet 😞 

Indien er een systeemfout staat en dit niet opgelost kan worden, dient de bestelling opnieuw geplaatst te worden. 

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke echter lijkt dit mij oneerlijk als ik weer achteraan de rij word gezet. 

20 oktober heb ik de bestelling geplaatst. Op de website geeft Vodafone aan voor 6 december zou je je telefoon moeten krijgen.

Voordat 6 december bekend was kreeg ik telkens te horen voor einde van de week.

Nu zijn we in totaal 7 bijna 8 weken verder en moet ik mijn bestelling annuleren om het opnieuw te bestellen om vervolgens weer weken te wachten… Vind ik niet echt netjes geregeld als het zo gaat lopen. 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

We hebben helaas geen invloed over je “plek in de rij”. Dus ik snap dat het heel vervelend is, maar hier kunnen wij ook niets in veranderen. 

Om welke telefoon (uitvoering, kleur, geheugen) gaat het precies? Wat staat er bij de actuele levertijden? 

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

We hebben helaas geen invloed over je “plek in de rij”. Dus ik snap dat het heel vervelend is, maar hier kunnen wij ook niets in veranderen. 

Om welke telefoon (uitvoering, kleur, geheugen) gaat het precies? Wat staat er bij de actuele levertijden? 

Het gaat om de Iphone 12 pro pacific blue 128gb.

Het gaat er mij ook niet om de plek in de rij… het gaat er mij om dat ik netjes een pre-order heb geplaatst op 20 oktober. Vervolgens dus weken gewacht want levertijd, oke snap ik. Echter moet vodafone dan niet na 8 weken komen met er is een fout in het systeem waar ik niks aan kan doen dus annuleer je order maar en zet hem er opnieuw in . Waarom wordt dat mij niet de volgende dag dan verteld maar pas na 8 weken? Daarnaast heb ik na 4 weken van de pre order wekelijks een livechat gestart met normaal de vraag is er al iets bekend over de levertijd. Elke keer werd er mij verteld binnenkort, en ik reageerde met oke prima dan wacht ik nog even af. Nu vertellen ze mij dus dat ik mijn order moet annuleren en opnieuw moet plaatsen? Dit kon je mij dan ook 8 weken terug vertellen. 

SinghH

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Steven Vodafone ,

 

Helaas, klopt het wat er allemaal in het forum werd gezegd. Ik had netjes sms ontvangen dat ik in week 50 mijn toestel zou ontvangen, helaas krijg ik nu nog geen bericht hierover. Ik zag dat de levertijden aangepast waren. Betekent dit voor mij dat ik de toestel pas in 2021 gaat ontvangen? Nouja 5 weken wachten is geen pretje, en als je nog eens 4 weken moeten wachten is het niet zo fijn. Kan je mij toevoegen dat ik telkens een update krijg? Ik wacht geduldig af, ik snap dat jullie ook het beste ernaar maken. 
 

Ik durf het niet te vragen want wil niet weer achter aan de rij sluiten, maar als je ipv 128GB nu 256GB wilt hoe kan dat geregeld worden? En wat betekent het voor je “plekje”? 

csprv

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

The worst service and communication ever… I even have a feeling that they just receive orders and put them in the state where you can’t even cancel them…


I gave them a second chance when they fail with iPhone 12 Pro which I was waiting for 5-6 weeks and canceled it cause gave up. Then ordered the iPhone 12 Mini which by their own words is available and can be delivered in 1-2 days, ok today is the 10th working day I don’t even have a clue what’s happening with that…


Last time spoke with chat support they said that on Dec 10th it should be solved, but still I don’t quite believe it.


And the worst part they can’t cancel the iPhone 12 mini order because “blah blah blah, it’s already in the process of delivery” but the funniest the order status was changed to that “in delivery” next seconds I placed the order… Awful experience, and another lesson to learn….

Oh yeah, btw, not T&T code yet, and all the stories about “aa you know the phone is at PostNL and PostNL is busy cause black friday, sinterklaas, xmas” are not relevant cause in the past 10 days I made online orders and received everything on time 



Lol… just posted the message and received an email from Vodafone and T&T link. However, I’m still not satisfied

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Van een sms op 12 oktober, met levering eind de week 47 naar een vernieuwd overzicht dat de iPhone tussen 4 - 17 januari verwacht word. Dat is 7 - 8 weken later dan sms aangaf! 
 

Het blijft daarnaast toch bijzonder vreemd dat er geen enkele communicatie (e-mail) naar de klanten word verstuurd met excuses! bijvoorbeeld mbt de vertraging, verkeerde info etc etc..  je mag toch meer verwachten van een bedrijf als Vodafone. 

Drikster

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Helaas is communiceren erg moeilijk. Als er een product niet of moeilijk leverbaar is dan kan je dat gewoon mededelen. Verwachtingen bij stellen moet je niet willen, liever dat het product er eerder is, is meestal positief. Al meer dan 10 jaar klant bij Vodafone maar communicatie is niet hun sterke punt. 24 oktober een Iphone 12 pro besteld maar geen idee of deze voor de lancering van de 13 wordt geleverd?  Allen succes.?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@SinghH heb je al een mail ontvangen met een track en trace?

@Redleg85 ik begrijp je frustratie hierover omdat het een vervelende situatie is. Het is mis gegaan met de sms'jes die uitgestuurd worden. Je had een nieuwe sms moeten ontvangen met de week waarin het toestel alsnog zou moeten komen.
Dit heb ik in de afgelopen weken intern aangekaart. Doordat er geen volg sms meer verstuurd werd, wist niemand meer waar hij/zij aan toe was. 
Dit issue is vrij ingewikkeld omdat hier bepaalde systemen aan gekoppeld zijn, die wij niet zomaar kunnen aanpassen.  Hierdoor wordt er ook geen nieuwe sms uitgestuurd.  Mijn excuses daarvoor! Het beste kun je de levertijden in dit topic aanhouden. 

@Drikster we weten dat het mis is gegaan in de communicatie. Dit is intern aangekaart en wordt geëvalueerd met de desbetreffende afdelingen die hierover gaan. 

SinghH

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Vodafone 

 

helaas geen mail gehad van track and tracé maar een sms dat het uitgesteld is tot week 1 2021. Hopelijk krijg ik het nog voordat iPhone 13 uitkomt 😉 

Paz

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb mijn iphone 12 pro 256 Pacific Blue 18 november besteld. 20 november een SMS gehad met verwachting week 50. Vervolgens in week 49(4 december) een SMS met verwachting week 53. Verder geen enkele indicatie of iets om te volgen. Straks krijg ik in week 52 een SMS dat het week 3 wordt etc…. Ik lees hier op het forum dat de levering keer op keer wordt uitgesteld. Op deze manier kan ik straks in de zomer ook alvast de Iphone 13 bestellen met een levertijd die telkens wordt uitgesteld. Op deze manier wordt voorkomen dat we ergens anders bestellen met een eerdere levering….

De pdf met 2 levertijden mbt bestelling voor 31 oktober en na 1 november is natuurlijk erg ruim. Ik snap niet dat het per week duidelijker kan zijn. Week 1 besteld, week 10 binnen etc..

 

Het ontbreken van duidelijke communicatie is wel een rode draad door het hele topic heen.

Thijs80

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 @Steven Vodafone @Vodafone @Lycke Vodafone 

Afijn,  inmiddels zijn we alweer een tijdje verder. Een hoop mensen hebben hun toestel ontvangen en de activiteit op dit forum neemt gestaag af. Voorspelbaar maar tot nog toe heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag. Sterker nog, juist dat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn vraag bevestigd eigenlijk dat waar mijn vraag over gaat!

In een eerdere post gaf ik aan dat het gevoel mij (en meerdere klanten) bekruipt dat wij slechts een betalend nummertje zijn. Er is een hoop fout gegaan bij Vodafone met betrekking tot de communicatie naar klanten over de levering van hun toestel maar daarnaast ook het feit dat er mensen zijn die zich afvragen wat Vodafone er eigenlijk aan doet om klanten te behouden. 
Ik ben klant sinds Libertel en was altijd wel tevreden. Echter merk ik -al langere tijd trouwens, ook voor het iPhone 12 pre-order debacle- dat de service achteruit gaat en de prijzen omhoog. 

Het bereik van Vodafone is slecht op mijn werk en daar verandert voorlopig niets aan, vo zover ik heb begrepen. Daarbij opgeteld de minder goed geworden service, weinig klantenbinding en steeds hogere prijzen maken het dat ik sinds kort ben gaan oriënteren bij andere providers. Deed ik voorheen nooit…

Daarom nu nogmaals de vraag, wat gaat Vodafone er aan doen om al die klanten die lange tijd geen of foutieve communicatie hebben gehad betreffende hun bestelling te compenseren en wat gaat Vodafone er aan doen om alle bestaande klanten te behouden en ze duidelijk te maken dat ze niet slechts een betalend nummertje zijn?

 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Thijs80 Tot onze spijt zijn er dit jaar inderdaad een aantal zaken fout gegaan met bestellen en leveren van de nieuwe iPhone 12. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor!
Alle zaken die fout zijn gegaan, worden intern geëvalueerd zodat we in de toekomst beter voorbereid zijn. Wij beschouwen jullie zeker niet als een nummertje.

Vodafone heeft er voor gekozen om geen compensatie te geven. 

VoidWarranty

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zijn twee verschillende data beschikbaar, 1) het bestand in de bijlage van het forum en  2) de website https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd

Ik heb namelijk een sms'je ontvangen met levertijd eind week 52, wat klopt hier wel/niet? Kan Vodafone mij hiermee helpen? @Steven Vodafone 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

VoidWarranty

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Vodafone wrote:

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

Dus als ik er nu naar kijk stelt men eerst uit en moeten de klanten achter de feiten aan rennen? Had op zijn minst een SMS mogen ontvangen dat het nu ‘hoogstwaarschijnlijk’  in week 3 is ipv week 52. 

Paz

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
VoidWarranty wrote:
Steven Vodafone wrote:

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

Dus als ik er nu naar kijk stelt men eerst uit en moeten de klanten achter de feiten aan rennen? Had op zijn minst een SMS mogen ontvangen dat het nu ‘hoogstwaarschijnlijk’  in week 3 is ipv week 52. 

Ik heb in 1e instantie een sms gehad met week 50. Vervolgens in week 49 een SMS met week 53. Als ik de tabel lees krijg ik deze week een sms met week 3.

Waarom een sms sturen als die toch geen waarde heeft?? En als deze gestuurd wordt, waarop is de verwachting gebaseerd als in het forum en op de websites een afwijkende tabel wordt gehanteerd?

Hoe is de communicatie tussen de afdeling die de sms verstuurd en de afdeling die de tabel maakt?? Net als de communicatie naar de klanten?

@Steven Vodafone 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Paz wrote:
VoidWarranty wrote:
Steven Vodafone wrote:

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

Dus als ik er nu naar kijk stelt men eerst uit en moeten de klanten achter de feiten aan rennen? Had op zijn minst een SMS mogen ontvangen dat het nu ‘hoogstwaarschijnlijk’  in week 3 is ipv week 52. 

Ik heb in 1e instantie een sms gehad met week 50. Vervolgens in week 49 een SMS met week 53. Als ik de tabel lees krijg ik deze week een sms met week 3.

Waarom een sms sturen als die toch geen waarde heeft?? En als deze gestuurd wordt, waarop is de verwachting gebaseerd als in het forum en op de websites een afwijkende tabel wordt gehanteerd?

Hoe is de communicatie tussen de afdeling die de sms verstuurd en de afdeling die de tabel maakt?? Net als de communicatie naar de klanten?

@Steven Vodafone

In week 50 is er een issue geweest met het uitsturen van de vervolg sms. Dit is ook benoemd hier op het forum. Daardoor zijn er geen vervolg sms'jes verstuurd. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Wij hebben dit op dat moment ook gelijk aangekaart.
Dit heeft verder niks te maken met de communicatie intern.  De sms’jes worden gestuurd op basis van de levertijden op de website. Inmiddels is de tabel hier in het topic ook aangepast. 

Paz

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steven Vodafone wrote:
Paz wrote:
VoidWarranty wrote:
Steven Vodafone wrote:

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

Dus als ik er nu naar kijk stelt men eerst uit en moeten de klanten achter de feiten aan rennen? Had op zijn minst een SMS mogen ontvangen dat het nu ‘hoogstwaarschijnlijk’  in week 3 is ipv week 52. 

Ik heb in 1e instantie een sms gehad met week 50. Vervolgens in week 49 een SMS met week 53. Als ik de tabel lees krijg ik deze week een sms met week 3.

Waarom een sms sturen als die toch geen waarde heeft?? En als deze gestuurd wordt, waarop is de verwachting gebaseerd als in het forum en op de websites een afwijkende tabel wordt gehanteerd?

Hoe is de communicatie tussen de afdeling die de sms verstuurd en de afdeling die de tabel maakt?? Net als de communicatie naar de klanten?

@Steven Vodafone

In week 50 is er een issue geweest met het uitsturen van de vervolg sms. Dit is ook benoemd hier op het forum. Daardoor zijn er geen vervolg sms'jes verstuurd. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Wij hebben dit op dat moment ook gelijk aangekaart.
Dit heeft verder niks te maken met de communicatie intern.  De sms’jes worden gestuurd op basis van de levertijden op de website. Inmiddels is de tabel hier in het topic ook aangepast. 

Laat ik nu die sms voor week 50 in week 47 gehad hebben. Was er in week 47 dan ook een issue?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Paz wrote:
Steven Vodafone wrote:
Paz wrote:
VoidWarranty wrote:
Steven Vodafone wrote:

Dat klopt, de website mag je aanhouden, wij moeten het bestand vandaag updaten. Deze hadden wij nog niet ontvangen @VoidWarranty 

Dus als ik er nu naar kijk stelt men eerst uit en moeten de klanten achter de feiten aan rennen? Had op zijn minst een SMS mogen ontvangen dat het nu ‘hoogstwaarschijnlijk’  in week 3 is ipv week 52. 

Ik heb in 1e instantie een sms gehad met week 50. Vervolgens in week 49 een SMS met week 53. Als ik de tabel lees krijg ik deze week een sms met week 3.

Waarom een sms sturen als die toch geen waarde heeft?? En als deze gestuurd wordt, waarop is de verwachting gebaseerd als in het forum en op de websites een afwijkende tabel wordt gehanteerd?

Hoe is de communicatie tussen de afdeling die de sms verstuurd en de afdeling die de tabel maakt?? Net als de communicatie naar de klanten?

@Steven Vodafone

In week 50 is er een issue geweest met het uitsturen van de vervolg sms. Dit is ook benoemd hier op het forum. Daardoor zijn er geen vervolg sms'jes verstuurd. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Wij hebben dit op dat moment ook gelijk aangekaart.
Dit heeft verder niks te maken met de communicatie intern.  De sms’jes worden gestuurd op basis van de levertijden op de website. Inmiddels is de tabel hier in het topic ook aangepast. 

Laat ik nu die sms voor week 50 in week 47 gehad hebben. Was er in week 47 dan ook een issue?

Het issue is inderdaad in meerdere weken naar voren gekomen.

Thijs80

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven Vodafone wrote:

@Thijs80 Tot onze spijt zijn er dit jaar inderdaad een aantal zaken fout gegaan met bestellen en leveren van de nieuwe iPhone 12. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor!
Alle zaken die fout zijn gegaan, worden intern geëvalueerd zodat we in de toekomst beter voorbereid zijn. Wij beschouwen jullie zeker niet als een nummertje.

Vodafone heeft er voor gekozen om geen compensatie te geven. 

Oke, duidelijk. 

Jammer dat Vodafone zich er zo makkelijk vanaf maakt. Maar goed, dat is een keuze.

 

 

Martijn1980

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word een beetje van het kastje naar de muur gestuurd…

Op 6 november in de Vodafone winkel in Hardenberg 2x IPhone 12 pro 256gb zwart en blauw besteld. Op 4 december daar weer geweest omdat ik helemaal niets hoorde. Meneer, uw telefoons heeft u voor 20 december. U bent de eerste in de winkel die ze krijgt, u ligt bovenop de stapel.

Dus nu de lockdown, 16 december naar de winkel geweest. U wordt gebeld, alle bestellingen worden omgezet in bezorgingen. Ik hoor wederom niets en bel 24 december met de klantenservice. Die kunnen mij ook niet helpen en ik moet maar wachten tot ik wat hoor want ze kunnen niets met winkelbestellingen (jullie werken toch maar met 1 systeem lijkt mij?). 

Wat mij het allermeest stoort, is dat ik werkelijk in de bijna 2 maand nog nooit maar 1 mail, sms, telefoontje van Vodafone gehad heb. Alles moet vanuit mijzelf komen en nu heb ik er totaal geen vertrouwen meer in. Ik zou ze voor 20 december krijgen.....maar niemand die mij op wat voor manier dan ook kan helpen. 

Kan iemand hier mij meer inzicht geven over wat er aan de hand is? 

 

 

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Martijn1980 wrote:

Ik word een beetje van het kastje naar de muur gestuurd…

Op 6 november in de Vodafone winkel in Hardenberg 2x IPhone 12 pro 256gb zwart en blauw besteld. Op 4 december daar weer geweest omdat ik helemaal niets hoorde. Meneer, uw telefoons heeft u voor 20 december. U bent de eerste in de winkel die ze krijgt, u ligt bovenop de stapel.

Dus nu de lockdown, 16 december naar de winkel geweest. U wordt gebeld, alle bestellingen worden omgezet in bezorgingen. Ik hoor wederom niets en bel 24 december met de klantenservice. Die kunnen mij ook niet helpen en ik moet maar wachten tot ik wat hoor want ze kunnen niets met winkelbestellingen (jullie werken toch maar met 1 systeem lijkt mij?). 

Wat mij het allermeest stoort, is dat ik werkelijk in de bijna 2 maand nog nooit maar 1 mail, sms, telefoontje van Vodafone gehad heb. Alles moet vanuit mijzelf komen en nu heb ik er totaal geen vertrouwen meer in. Ik zou ze voor 20 december krijgen.....maar niemand die mij op wat voor manier dan ook kan helpen. 

Kan iemand hier mij meer inzicht geven over wat er aan de hand is? 

 

 

Op het overzicht staat inderdaad dat deze leverbaar zou moeten zijn! Althans de zwarte variant, de blauwe 14 -27 december. (Al hebben ze dat laatste ook niet gered)

Ik heb in week 46 een sms gehad, met levering einde week 47. De verwachting is nu 4 -17 januari 😞

VoidWarranty

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren plots een email gehad dat mijn iPhone pro 256gb Graphite vandaag afgeleverd zal worden, ondanks dat er was aangegeven dat het na contact met de klantenservice tussen 4-17 januari geleverd zal worden. Bezorger is middels onderweg!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is zuur @Redleg85!
Alvast heel veel plezier met de nieuwe iPhone Pro @VoidWarranty 
Indien je via een winkel een bestelling plaatst @Martijn1980, ontvang je inderdaad geen sms of mail omdat het toestel naar de winkel wordt gestuurd. De winkel zal contact opnemen met je zodra het toestel gearriveerd is.
Ik begrijp uit jouw bericht dat je juist wel de informatie wilt, ook al gaat dit via de winkel. Ik zal je feedback intern aankaarten. Dankjewel voor het doorgeven!
Het beste kun je het overzicht aanhouden betreft de levering. Ik zie helaas niet in wanneer een toestel daadwerkelijk geleverd gaat worden, tenzij er een track en trace verstuurd is. 
 

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Steven Vodafone wrote:

Dat is zuur @Redleg85!
Alvast heel veel plezier met de nieuwe iPhone Pro @VoidWarranty 
Indien je via een winkel een bestelling plaatst @Martijn1980, ontvang je inderdaad geen sms of mail omdat het toestel naar de winkel wordt gestuurd. De winkel zal contact opnemen met je zodra het toestel gearriveerd is.
Ik begrijp uit jouw bericht dat je juist wel de informatie wilt, ook al gaat dit via de winkel. Ik zal je feedback intern aankaarten. Dankjewel voor het doorgeven!
Het beste kun je het overzicht aanhouden betreft de levering. Ik zie helaas niet in wanneer een toestel daadwerkelijk geleverd gaat worden, tenzij er een track en trace verstuurd is. 
 

We wachten geduldig af ? hoop wel dat ze tussen 4 - 17 januari geleverd gaan worden 

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

Goedemorgen!

update pleaseeeeeeee (:

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ilsjaa 
Je mag voor de levertijden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden of de bijlage in dit topic. 
 

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En wederom vertraging in levering!! Was het eerst 4 - 17 januari, is het nu 11 - 24 januari! Wat een waardeloze gebeuren! Niet eens een e-mail met excuses van de vertraging etc etc! Prima als er levering problemen zijn! Maar een e-mail naar alle klanten die op hun bestelling zitten te wachten was wel op zijn plaats geweest!

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Ilsjaa 
Je mag voor de levertijden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden of de bijlage in dit topic. 
 

Bedankt Steven! Daar was ik van op de hoogte, maar begreep dag elke dinsdag een update kwam en die zag ik hier boven nog niet staan, vandaar 🙂

Helaas is de levertijd 3 weken verschoven bij mij. 

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ilsjaa wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Ilsjaa 
Je mag voor de levertijden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden of de bijlage in dit topic. 
 

Bedankt Steven! Daar was ik van op de hoogte, maar begreep dag elke dinsdag een update kwam en die zag ik hier boven nog niet staan, vandaar 🙂

Helaas is de levertijd 3 weken verschoven bij mij. 

3 weken verschoven zelfs ?

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes
Redleg85 wrote:
Ilsjaa wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Ilsjaa 
Je mag voor de levertijden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden of de bijlage in dit topic. 
 

Bedankt Steven! Daar was ik van op de hoogte, maar begreep dag elke dinsdag een update kwam en die zag ik hier boven nog niet staan, vandaar 🙂

Helaas is de levertijd 3 weken verschoven bij mij. 

3 weken verschoven zelfs

Ik wacht gelukkig nog niet lang. Maar je krijgt gewoon wel hoop door die data die online gezet worden….. dat ga ik nu maar loslaten. Hoop dat ik hem in Maart heb ?

Redleg85

Nieuwkomer
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ilsjaa wrote:
Redleg85 wrote:
Ilsjaa wrote:
Steven Vodafone wrote:

Hoi @Ilsjaa 
Je mag voor de levertijden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden of de bijlage in dit topic. 
 

Bedankt Steven! Daar was ik van op de hoogte, maar begreep dag elke dinsdag een update kwam en die zag ik hier boven nog niet staan, vandaar 🙂

Helaas is de levertijd 3 weken verschoven bij mij. 

3 weken verschoven zelfs

Ik wacht gelukkig nog niet lang. Maar je krijgt gewoon wel hoop door die data die online gezet worden….. dat ga ik nu maar loslaten. Hoop dat ik hem in Maart heb

Ja, tijd van hopen is voorbij… ik wacht helaas wel al een poos! Zelfs een sms in week 46 ontvangen met “levering einde week 47” maar misschien bedoelde ze 2021 ? maar enige extra communicatie had wel op zijn plaatst geweest! Maar goed het is uiteindelijk maar een telefoon, maar duidelijkheid en communicatie was fijn geweest.

rickdoesburg

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik probeer via het managedservices portaal een zakelijk toestel te kiezen, maar de iPhone 12 Pro is al meer dan een maand niet te bestellen. Ik zie op de statuspagina dat de levertijd (besteld vanaf 1 dec) inmiddels weer 3 week is verschoven van mid januari naar 1-18 februari. 

Alleen het probleem is dat ik de telefoon niet eens kan bestellen omdat de bestelknop op ‘Niet leverbaar’ staat.

Dit geldt trouwens ook voor de iPhone 12 128GB, welke volgens de tabel (al) wel leverbaar zouden moeten zijn.

 

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @rickdoesburg ,

Als het gaat om een zakelijke bestelling, dan kun je het beste even contact opnemen met de zakelijke afdeling.

rickdoesburg

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thx opgelost

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Fijn om te horen @rickdoesburg , maak er voor nu een mooie dag van!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic