Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

iPhone 12 [Bestellen & Leveren]

Wil jij een iPhone 12 bestellen? Lees dan hier alle informatie die je nodig hebt om die order te plaatsen.


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag! 

Levertijd
Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden. 

Levering
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak. 

Bestelling wijzigen
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden. 

Aanvullende informatie
Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek! 

Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.

Eerdere updates

Update 23 oktober 15:30 uur
Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert.
Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.

Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.

Update 27 oktober 10:45 uur.
Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Update 27 oktober 12:00 uur.
Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 
 

Update 29 oktober 17:00 uur
We begrijpen dat er behoefte is aan duidelijkheid. Welke informatie is nu leidend voor de levertijd van jouw iPhone?

Heb jij een bestelling gedaan én al een sms met informatie over de levering ontvangen? Dan is deze leidend. De informatie uit de sms is dus voor jou de correcte en enige leveringsinformatie die geldt.

Heb je besteld en nog geen sms ontvangen? Kijk dan op www.vodafone.nl/levertijd voor jouw verwachte leverdatum. Let op: dit is een verwachte leverdatum. Ook hier geldt dat de informatie in de sms die je gaat ontvangen uiteindelijk leidend is.

Uiteraard willen wij ook graag iedereen zo snel mogelijk blij maken met de nieuwe iPhone 12. Maar, we zijn zoals elk jaar afhankelijk van de leveringen die we van Apple ontvangen. Voor sommige toestellen geldt een langere wachttijd dan waar we op gehoopt hadden.
 

Update 4 november 11:00 uur 

Bedankt voor het aanleveren van de voorbeeldnummers gisteren. We zijn aan het onderzoeken waarom een aantal van jullie geen sms heeft ontvangen. Het lijkt wellicht ontzettend simpel om jullie nu een sms te sturen met daarin de verwachte leverdatum. Helaas is dit niet het geval. De sms'jes worden gestuurd door een geautomatiseerd systeem dat gekoppeld is aan het bestelsysteem. Door hier veranderingen in aan te brengen kan dit als gevolg hebben dat jullie verkeerde sms'jes gaan krijgen en dat willen we uiteraard voorkomen.

Zodra er een update is, plaatsen we deze weer in dit topic.

 

Update vrijdag 6 november 14:00 uur

De tweede pre-order periode voor de iPhone 12 Mini en de iPhone 12 Pro Max is ook gestart! Daarnaast is de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro natuurlijk ook nog steeds te bestellen via onze webshop.

 

Update 12 november 11:30 uur
Naar aanleiding van jullie feedback, én het intern aankaarten van de verschillende issues die in dit topic besproken zijn, hebben we nu een update over de levertijden voor zowel voor als na 21 oktober, per model. Zie onderstaande tabel voor een verwachting van de levertijden. Dit is een indicatie op basis van de informatie die we van Apple ontvangen. Zodra jouw toestel daadwerkelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een Track& Trace code. 

 

Update 17 november 15:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden als tabel in een bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 
 

Update 24 november 13:58 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 


Update 9 december 11:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 21 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 29 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 5 januari 16:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

1.986 Reacties
Bramster

Nieuwkomer
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Precies hetzelfde hier! Heel vreemd dat na 8x chatten iemand me het verteld en ik verder helemaal niks per mail of sms hoor…. ben benieuwd of dit echt zo is anders helaas een vodafone klant minder

FTEK

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Bramster wrote:

Precies hetzelfde hier! Heel vreemd dat na 8x chatten iemand me het verteld en ik verder helemaal niks per mail of sms hoor…. ben benieuwd of dit echt zo is anders helaas een vodafone klant minder

Precies dezelfde persoon heeft mij ook geholpen ik denkt dat hij gewoon een goede service bied! 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Ook maar even een chat starten

hmmm sms afwachten zegt soraya haha ja dat weten we… en dan beeindigd ze mijn gesprek pfff

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Pats16 wrote:

Ook maar even een chat starten

 

bij mij staat de chat uit 

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Pats16 wrote:

Ook maar even een chat starten

hmmm sms afwachten zegt soraya haha ja dat weten we… en dan beeindigd ze mijn gesprek pfff

Lekker zeg. Ik kreeg niet eens een medwerker bij de chat. Gebeld en toen was er voor mij nog geen leverdatum bekend. Vorige week woensdag avond besteld; 12 Pro 256gb pacific blue. 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

@iMike Bij mij nu ook ze gooide me eruit en nu kan ik er geen meer starten dit is echt niet oke hoor!

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Pats16 wrote:

@iMike Bij mij nu ook ze gooide me eruit en nu kan ik er geen meer starten dit is echt niet oke hoor!

Als ik Donderdag nog niets heb gehoord annuleer ik mijn bestelling heb ik besloten. 

FTEK

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Pats16 wrote:

Ook maar even een chat starten

hmmm sms afwachten zegt soraya haha ja dat weten we… en dan beeindigd ze mijn gesprek pfff

Gewoon nog maals een chat starten… 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
FTEK wrote:
Pats16 wrote:

Ook maar even een chat starten

hmmm sms afwachten zegt soraya haha ja dat weten we… en dan beeindigd ze mijn gesprek pfff

Gewoon nog maals een chat starten… 

Kan geen chat meer starten 

FTEK

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Pats16 wrote:
FTEK wrote:
Pats16 wrote:

Ook maar even een chat starten

hmmm sms afwachten zegt soraya haha ja dat weten we… en dan beeindigd ze mijn gesprek pfff

Gewoon nog maals een chat starten… 

Kan geen chat meer starten 

Je moet dan even wachten en dan springt die weer op rood, dat je erop kan klikken

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Salah verschaft inderdaad duidelijkheid!

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

wat vragen jullie precies? staat nog steeds chat niet beschikbaar….

Juuls

Gedreven Ontdekker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Pats16 wrote:

wat vragen jullie precies? staat nog steeds chat niet beschikbaar….

Ik vraag gewoon wanneer de telefoon geleverd gaat worden. Even de pagina refreshen dan doet hij het bij mij weer. en anders misschien op een ander apparaat proberen.

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

 

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Pats16 wrote:

 

Angie doet haar berichtjes gewoon kopieren en plakken en vervolgens sluit ze de chat... geen goede reclame voor vodafone tot nu toe zeer slecht te spreken als "nieuwe klant"

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Hehe eindelijke Salah ? nu maar duimen 

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoe ben je bij salah terecht gekomen? Nu 3 mensen gesproken, zeggen allemaal wachten op sms of iets in die trent en gooien dan de chat dicht...

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Bobbygeurtz wrote:

Hoe ben je bij salah terecht gekomen? Nu 3 mensen gesproken, zeggen allemaal wachten op sms of iets in die trent en gooien dan de chat dicht...

Steeds opnieuw een chat gestart ? 

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Pats16 wrote:
Bobbygeurtz wrote:

Hoe ben je bij salah terecht gekomen? Nu 3 mensen gesproken, zeggen allemaal wachten op sms of iets in die trent en gooien dan de chat dicht...

Steeds opnieuw een chat gestart  

Men kan ineens ook niet meer doorverbinden, wel gek.. in het verleden vaak zat door verbonden..

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Bobbygeurtz wrote:
Pats16 wrote:
Bobbygeurtz wrote:

Hoe ben je bij salah terecht gekomen? Nu 3 mensen gesproken, zeggen allemaal wachten op sms of iets in die trent en gooien dan de chat dicht...

Steeds opnieuw een chat gestart  

Men kan ineens ook niet meer doorverbinden, wel gek.. in het verleden vaak zat door verbonden..

? gewoon nog een x proberen succes

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Die Salah weet heus niet meer dan de ander. Dat is gewoon weer een Vodafone medewerker die net als alle anderen wat roept om van je af te zijn, zij het wat vriendelijker. Ik zou er in ieder geval zeker niet vanuit gaan dat het klopt wat hij zegt 

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Thijz85 wrote:

Goed nieuws voor iedereen die nog zit te wachten. Er komt een extra 12 pro 256 gig navyblue beschikbaar. Ik wacht niet op vodafone. Vanmiddag verlengd via Belsimpel. Toestel was op voorraad. Binnen 1 minuut bestelbevestiging, paar uurtjes later verlenging bevestigd via Vodafone. Telefoon is onderweg naar winkel in Groningen en ik kan m morgen ophalen. 
 

Topservice van Belsimpel. Kan Vodafone veel, heel veel, van leren!

Enfin. Zondag dus besteld bij Belsimpel omdat ik nog steeds geen levertijd sms had gekregen van vodafone, ondanks vroege bestelling. 
 

Binnen paar uur was contract vanuit vodafone bevestigd, nadat ik de order had geannuleerd. Intussen was mn toestel bij Belsimpel (stond ook gewoon op voorraad, 12 pro 256 navyblue) al gereserveerd. Gisteren rond 1300 uur kon ik m ophalen in de winkel. Alles gewoon perfect geregeld daar. En dus gewoon met vodafone contract (je krijgt zelfs mail van VF met bevestiging contract).  
 

Mocht je in de levering van donderdag zitten, dan zou ik even wachten. Weet je nu nog geen levertijd: Check dan bij Belsimpel en verleng daar je contract! (Tip: je kan bij Belsimpel een verlengcheck doen, maar dat vertraagt onnodig als je weet dat je mag verlengen. Gewoon bestellen en daar kun je aanvinken dat het  om verlenging gaat). 
 

Zoals ik al zei: Belsimpel heeft alles wel voor elkaar en ze hebben we accurate voorraad informatie. 

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Thijz85 wrote:
Thijz85 wrote:

Goed nieuws voor iedereen die nog zit te wachten. Er komt een extra 12 pro 256 gig navyblue beschikbaar. Ik wacht niet op vodafone. Vanmiddag verlengd via Belsimpel. Toestel was op voorraad. Binnen 1 minuut bestelbevestiging, paar uurtjes later verlenging bevestigd via Vodafone. Telefoon is onderweg naar winkel in Groningen en ik kan m morgen ophalen. 
 

Topservice van Belsimpel. Kan Vodafone veel, heel veel, van leren!

Enfin. Zondag dus besteld bij Belsimpel omdat ik nog steeds geen levertijd sms had gekregen van vodafone, ondanks vroege bestelling. 
 

Binnen paar uur was contract vanuit vodafone bevestigd, nadat ik de order had geannuleerd. Intussen was mn toestel bij Belsimpel (stond ook gewoon op voorraad, 12 pro 256 navyblue) al gereserveerd. Gisteren rond 1300 uur kon ik m ophalen in de winkel. Alles gewoon perfect geregeld daar. En dus gewoon met vodafone contract (je krijgt zelfs mail van VF met bevestiging contract).  
 

Mocht je in de levering van donderdag zitten, dan zou ik even wachten. Weet je nu nog geen levertijd: Check dan bij Belsimpel en verleng daar je contract! (Tip: je kan bij Belsimpel een verlengcheck doen, maar dat vertraagt onnodig als je weet dat je mag verlengen. Gewoon bestellen en daar kun je aanvinken dat het  om verlenging gaat). 
 

Zoals ik al zei: Belsimpel heeft alles wel voor elkaar en ze hebben we accurate voorraad informatie. 

Iphone 12 Pro 256Gb Blauw is dan ook het enige toestel wat op voorraad is bij ze, voor de overige toestellen blijft het wachten.

Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
iMike wrote:
Thijz85 wrote:
Thijz85 wrote:

Goed nieuws voor iedereen die nog zit te wachten. Er komt een extra 12 pro 256 gig navyblue beschikbaar. Ik wacht niet op vodafone. Vanmiddag verlengd via Belsimpel. Toestel was op voorraad. Binnen 1 minuut bestelbevestiging, paar uurtjes later verlenging bevestigd via Vodafone. Telefoon is onderweg naar winkel in Groningen en ik kan m morgen ophalen. 
 

Topservice van Belsimpel. Kan Vodafone veel, heel veel, van leren!

Enfin. Zondag dus besteld bij Belsimpel omdat ik nog steeds geen levertijd sms had gekregen van vodafone, ondanks vroege bestelling. 
 

Binnen paar uur was contract vanuit vodafone bevestigd, nadat ik de order had geannuleerd. Intussen was mn toestel bij Belsimpel (stond ook gewoon op voorraad, 12 pro 256 navyblue) al gereserveerd. Gisteren rond 1300 uur kon ik m ophalen in de winkel. Alles gewoon perfect geregeld daar. En dus gewoon met vodafone contract (je krijgt zelfs mail van VF met bevestiging contract).  
 

Mocht je in de levering van donderdag zitten, dan zou ik even wachten. Weet je nu nog geen levertijd: Check dan bij Belsimpel en verleng daar je contract! (Tip: je kan bij Belsimpel een verlengcheck doen, maar dat vertraagt onnodig als je weet dat je mag verlengen. Gewoon bestellen en daar kun je aanvinken dat het  om verlenging gaat). 
 

Zoals ik al zei: Belsimpel heeft alles wel voor elkaar en ze hebben we accurate voorraad informatie. 

Iphone 12 Pro 256Gb Blauw is dan ook het enige toestel wat op voorraad is bij ze, voor de overige toestellen blijft het wachten.

Verandert daar wel vrij vaak. Zondag was voorraad van precies dit type 2 tot 3 dagen, vlak nadat ik m had besteld. Nu wel weer op voorraad. En reken er maar op dat zij ook nieuwe leveringen krijgen. Verschil is dat ze betere backoffice hebben waardoor je m dan ook meteen kunt bestellen.

aaderijk

Nieuwkomer
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hmm ik vind dit allemaal heel irritant. Door alle klantenservice medewerkers word je gewoon behandeld alsof je een ongeduldig kind bent. Maar voor zo veel geld wil ik gewoon weten waar mijn order is en wanneer ik moet verwachten thuis te moeten zijn om het te ontvangen.

 

Misschien toch mijn order annuleren en bij Belsimpel kijken..

Bramster

Nieuwkomer
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

In navolging op mijn bericht van gister waarbij salah aangaf dat mijn iphone donderdag verstuurd zou worden… @Steven Vodafone  kan dit aub intern worden opgepakt. Mocht ik donderdag niks horen wil ik of compensatie of ik annuleer mijn order, waar kan ik dit bespreken?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi all,

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie allemaal zo snel mogelijk de iPhone 12 willen ontvangen en daarom duidelijkheid willen over de levertijd. 
Zeker, als het om deze pareltjes gaat! 

Maar, het heeft geen zin om via verschillende kanalen te informeren naar de levertijd. Dit zorgt alleen maar voor meer verwarring en miscommunicatie. Ik begrijp dat het vervelend is, maar ik wil jullie toch vragen om nog heel even geduld te hebben.

Zodra ik meer informatie heb over de levertijden, plaats ik een update in dit topic.

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
aaderijk wrote:

Hmm ik vind dit allemaal heel irritant. Door alle klantenservice medewerkers word je gewoon behandeld alsof je een ongeduldig kind bent. Maar voor zo veel geld wil ik gewoon weten waar mijn order is en wanneer ik moet verwachten thuis te moeten zijn om het te ontvangen.

 

Misschien toch mijn order annuleren en bij Belsimpel kijken..

 

Heeft weinig zin tenzij je bij KPN wilt kijken en de iPhone 12 pro blauw 256 Gb wilt hebben.

 

Niwla

Liefhebber
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Gister mijn kortingscode ontvangen door de Airpods Pro. De korting is 80 euro op de adviesverkoopprijs. dus 199,- ipv 279,-. Niet echt een spetterende aanbieding (belsimpel 206,95)

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Niwla wrote:

Gister mijn kortingscode ontvangen door de Airpods Pro. De korting is 80 euro op de adviesverkoopprijs. dus 199,- ipv 279,-. Niet echt een spetterende aanbieding (belsimpel 206,95)

 

Klopt hij is overal in de aanbieding.


Moderator edit 27-10 : Li​nk weg gehaald. Dit ivm de huisregels.​​​​​​. Dit valt onder reclame en is niet toegestaan. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi all,

Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Wauw. Gewoon wauw, ik kan me er niet eens meer om verbazen. Dan zijn we al een goed eind onderweg richting de iPhone 13 haha

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Steven Vodafone wrote:

Hi all,

Goed nieuws! We hebben de pagina met levertijden aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Het is wat je goed nieuws noemt, volgens jouw update moet ik nog twee tot vier weken wachten terwijl ik nu een SMS heb gekregen eind week 44? Als dit serieus is dan doe ik geen zaken meer...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Wat had iedereen dan verwacht?
Corona crisis, dat is voor elk bedrijf echt een probleem. En we kennen Apple toch al wel wat langer?! Die zegt altijd genoeg van die dingen te hebben en na 1 uur bestellen, op de dag dat het kan, zegt Apple zelf ook al dat ze niet meer kunnen leveren en dat het nog wel weken kan duren. Dus ja, wat verwacht je dan van Vodafone? Die moeten ook wachten tot Apple ze weer kan leveren. 

knny

Ontdekker
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Dus donderdag komt er geen batch zoals op de chat meermaals is bevestigd?

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Energieboy wrote:

Wat had iedereen dan verwacht?
Corona crisis, dat is voor elk bedrijf echt een probleem. En we kennen Apple toch al wel wat langer?! Die zegt altijd genoeg van die dingen te hebben en na 1 uur bestellen, op de dag dat het kan, zegt Apple zelf ook al dat ze niet meer kunnen leveren en dat het nog wel weken kan duren. Dus ja, wat verwacht je dan van Vodafone? Die moeten ook wachten tot Apple ze weer kan leveren. 

Beste Energieboy, het begint volgens mij bij het ordersysteem van Vodafone waar mensen benadeeld zijn en opvolgend de communicatie volledig uitblijft, kun je alsnog een positief verhaal afsteken maar dit begint toch echt bij Vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Geen idee of het dat het is. Ik werk niet bij Vodafone en heb ook geen inzicht van wat er allemaal gebeurd bij het bestellen van toestellen en/of Pre Orders. Maar ik weet wel dat bij elk bedrijf, elk jaar weer, bij het Pre Orderen van een iPhone, mensen zeggen dat het allemaal te lang duurt.

Ik weet nog mijn eerste iPhone, die heb ik ook online laten bestellen en ben toen, heel eigenwijs, ook in de rij gaan staan bij een winkel (geen Vodafone toen) en daar had ik hem binnen 1 uur in handen. Ik zal geen positief verhaal afsteken, het is al erg genoeg als je moet wachten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij sommige klanten is het inderdaad mis gegaan met bestellen. Hierdoor hebben zij helemaal geen bevestiging ontvangen. Dit is intern bekend @iMike 
Namens Vodafone mijn excuses daarvoor. Dit ligt zeker bij ons. Daarnaast zijn we natuurlijk wel afhankelijk van de levering vanuit Apple.

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Energieboy wrote:

Geen idee of het dat het is. Ik werk niet bij Vodafone en heb ook geen inzicht van wat er allemaal gebeurd bij het bestellen van toestellen en/of Pre Orders. Maar ik weet wel dat bij elk bedrijf, elk jaar weer, bij het Pre Orderen van een iPhone, mensen zeggen dat het allemaal te lang duurt.

Ik weet nog mijn eerste iPhone, die heb ik ook online laten bestellen en ben toen, heel eigenwijs, ook in de rij gaan staan bij een winkel (geen Vodafone toen) en daar had ik hem binnen 1 uur in handen. Ik zal geen positief verhaal afsteken, het is al erg genoeg als je moet wachten. 

Persoonlijk voel ik mij enorm in de zeik genomen, 14:10 bestelling geplaatst op de eerste dag. Geen bevestiging gekregen  maar volgens medewerkers is het allemaal goed gegaan en is het afwachten. Dan moet ik Zondag de 18e er achter komen na verschillende verzoeken dat de bestelling toch niet in het systeem staat en ik het maar even opnieuw moest doen. Dan krijg ik een week na mijn bestelling een SMS met eind week 44 wat dan vooralsnog acceptabel is maar door verschillende geluiden is het vertrouwen weg. Dan krijg je nu ineens op een forum omdat je enorm loopt aan te dringen via een link naar een webpagina te horen dat je nog een maand kan wachten. Nou sorry mij ben je compleet kwijt hier…..Ben Vodafone Ziggo klant maar ga nu maar met het hele pakket rond kijken naar wat anders.

Sophieeee

Nieuwkomer
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De informatie op de site van de levertijden is net aangepast naar besteld vanaf 27 oktober ipv vóór 27 oktober. Hopelijk gaat dit iets schelen in de levertijd maar helaas worden we hier ook niet veel wijzer van.. 

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Steven Vodafone wrote:

Hi all,

Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

... dat duurt nog bijna een maand voor de iphone 12 pro "besteld vanaf 27 okt" hoe zit dat voor de mensen die ge preorderd hebben? Diegene die mij mn contract heeft afgesloten heeft me gezegd dat het 2 tot 3 dagen zou duren... aan de hand daarvan heb ik ern contract afgesloten..... dit kun je niet maken tegenover klanten... jullie geven precies nog geen duidelijkheid want alle info is over toestellen die vanaf vandaag besteld worden... volgensmij heeft iedereen het hier over pre orders... jullie naaien jd klanten gewoon waar je bij staat, en vervolgens moet je maar wachten op een sms leuk mensen zo aan het lijntje te houden. Ik verwacht eigelijk wel een compensatie oid...

aaderijk

Nieuwkomer
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Sophieeee wrote:

De informatie op de site van de levertijden is net aangepast naar besteld vanaf 27 oktober ipv vóór 27 oktober. Hopelijk gaat dit iets schelen in de levertijd maar helaas worden we hier ook niet veel wijzer van.. 

Huh?! Nou hier worden we inderdaad niet wijzer van...wij hebben allemaal voor 23 okt besteld...

KingCrows

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er staat wel bij: “besteld vanaf 27 oktober” he… dus voor mensen die nu bestellen zou dit gelden. En afwachten denk ik nog voor de mensen die hem daarvoor hebben besteld wellicht (ja is naïef haha, maar wie weet ???)

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Steven schreef: 
Hi all,

Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Energieboy wrote:

Wat had iedereen dan verwacht?
Corona crisis, dat is voor elk bedrijf echt een probleem. En we kennen Apple toch al wel wat langer?! Die zegt altijd genoeg van die dingen te hebben en na 1 uur bestellen, op de dag dat het kan, zegt Apple zelf ook al dat ze niet meer kunnen leveren en dat het nog wel weken kan duren. Dus ja, wat verwacht je dan van Vodafone? Die moeten ook wachten tot Apple ze weer kan leveren. 

Uhm, elk ander bedrijf levert gewoon of geeft op zijn minst duidelijkheid. Plus het zijn niet de wachttijden, maar de klantenservice medewerkers die ons helemaal gek drijven . 

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Even semi off topic.. de prijs van die airpods pro... die valt me nu een beetje op.. ligt dit aan mij of zijn er meerdere mensen die dit opvalt, ik meende dat die prijs vorige week nog rond de 250 euro was?! 

Dirksma

Nieuwkomer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Stvn86030 wrote:
Energieboy wrote:

Wat had iedereen dan verwacht?
Corona crisis, dat is voor elk bedrijf echt een probleem. En we kennen Apple toch al wel wat langer?! Die zegt altijd genoeg van die dingen te hebben en na 1 uur bestellen, op de dag dat het kan, zegt Apple zelf ook al dat ze niet meer kunnen leveren en dat het nog wel weken kan duren. Dus ja, wat verwacht je dan van Vodafone? Die moeten ook wachten tot Apple ze weer kan leveren. 

Uhm, elk ander bedrijf levert gewoon of geeft op zijn minst duidelijkheid. Plus het zijn niet de wachttijden, maar de klantenservice medewerkers die ons helemaal gek drijven . 

Bij KPN leeft hetzelfde probleem voor zover ik weet. Geduld is een schone zaak en Vodafone kan echt niets anders dan ons laten wachten totdat onze toestellen binnen zijn. Twee jaar terug werkte ik voor een vrij bekende telefoonzaak en ook destijds kon het een aantal dagen duren voordat er duidelijkheid was. Logisch, maar het is pas 4 dagen na de release van de toestellen en als het even meezit krijg je deze week gewoon bericht. We zijn lang niet de enigen! 😉 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Red Together icm Iphone SE wrote:
Stvn86030 wrote:
Energieboy wrote:

Wat had iedereen dan verwacht?
Corona crisis, dat is voor elk bedrijf echt een probleem. En we kennen Apple toch al wel wat langer?! Die zegt altijd genoeg van die dingen te hebben en na 1 uur bestellen, op de dag dat het kan, zegt Apple zelf ook al dat ze niet meer kunnen leveren en dat het nog wel weken kan duren. Dus ja, wat verwacht je dan van Vodafone? Die moeten ook wachten tot Apple ze weer kan leveren. 

Uhm, elk ander bedrijf levert gewoon of geeft op zijn minst duidelijkheid. Plus het zijn niet de wachttijden, maar de klantenservice medewerkers die ons helemaal gek drijven . 

Bij KPN leeft hetzelfde probleem voor zover ik weet. Geduld is een schone zaak en Vodafone kan echt niets anders dan ons laten wachten totdat onze toestellen binnen zijn. Twee jaar terug werkte ik voor een vrij bekende telefoonzaak en ook destijds kon het een aantal dagen duren voordat er duidelijkheid was. Logisch, maar het is pas 4 dagen na de release van de toestellen en als het even meezit krijg je deze week gewoon bericht. We zijn lang niet de enigen! 😉 

Ik heb geen idee wat er speelt bij KPN, al lees ik daar een stuk minder over terwijl er op integrale fora steen en been geklaagd wordt over deze faal van Vodafone. Feit is wel dat je op release in alle mediamarkt fillialen, Coolblue etc gewoon elke iPhone kon bemachtigen, en dat nog los van alle digitale pre orders. Hierboven werd ook net nog Bepsimpel genoemd. En fijn dat jij zoveel geduld hebt, en dat respecteer ik, maar je kan toch niet verwachten dat iedereen hetzelfde is als jou? Ik zat niet voor niks vol goede moed om 14:00 klaar op 16 oktober om mezelf te verzekeren van een exemplaar op de releasedatum.

En nogmaals, de frustratie zit em nog niet eens in het falen van het bestelsysteem of de vertraging van de order. De frustratie zit em in alle uitermate vervelende ervaringen met de klantenservice 

iMike

Nieuwkomer
  • 162Posts
  • 0Oplossingen
  • 213Likes
Bobbygeurtz wrote:

Even semi off topic.. de prijs van die airpods pro... die valt me nu een beetje op.. ligt dit aan mij of zijn er meerdere mensen die dit opvalt, ik meende dat die prijs vorige week nog rond de 250 euro was?! 

Klopt, bijna overal nu rond de 200 euro.

Bobbygeurtz

Nieuwkomer
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
iMike wrote:
Bobbygeurtz wrote:

Even semi off topic.. de prijs van die airpods pro... die valt me nu een beetje op.. ligt dit aan mij of zijn er meerdere mensen die dit opvalt, ik meende dat die prijs vorige week nog rond de 250 euro was?! 

Klopt, bijna overal nu rond de 200 euro.

Ik weet dat ze overal nu in de aanbieding zijn maar ik doelde speciafiek op vodafone, ik meende dat hun prijs tot voor gister nog rond de 250 lag... dus vandaar

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic