Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag!
Levertijd Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden.
Levering Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak.
Bestelling wijzigen Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden.
Aanvullende informatie Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek!
Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.
Eerdere updates
Update 23 oktober 15:30 uur Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert. Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.
Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.
Update 27 oktober 10:45 uur. Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.
Update 27 oktober 12:00 uur. Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring!
Update 29 oktober 17:00 uur We begrijpen dat er behoefte is aan duidelijkheid. Welke informatie is nu leidend voor de levertijd van jouw iPhone?
Heb jij een bestelling gedaan én al een sms met informatie over de levering ontvangen? Dan is deze leidend. De informatie uit de sms is dus voor jou de correcte en enige leveringsinformatie die geldt.
Heb je besteld en nog geen sms ontvangen? Kijk dan op www.vodafone.nl/levertijd voor jouw verwachte leverdatum. Let op: dit is een verwachte leverdatum. Ook hier geldt dat de informatie in de sms die je gaat ontvangen uiteindelijk leidend is.
Uiteraard willen wij ook graag iedereen zo snel mogelijk blij maken met de nieuwe iPhone 12. Maar, we zijn zoals elk jaar afhankelijk van de leveringen die we van Apple ontvangen. Voor sommige toestellen geldt een langere wachttijd dan waar we op gehoopt hadden.
Update 4 november 11:00 uur
Bedankt voor het aanleveren van de voorbeeldnummers gisteren. We zijn aan het onderzoeken waarom een aantal van jullie geen sms heeft ontvangen. Het lijkt wellicht ontzettend simpel om jullie nu een sms te sturen met daarin de verwachte leverdatum. Helaas is dit niet het geval. De sms'jes worden gestuurd door een geautomatiseerd systeem dat gekoppeld is aan het bestelsysteem. Door hier veranderingen in aan te brengen kan dit als gevolg hebben dat jullie verkeerde sms'jes gaan krijgen en dat willen we uiteraard voorkomen.
Zodra er een update is, plaatsen we deze weer in dit topic.
Update vrijdag 6 november 14:00 uur
De tweede pre-order periode voor de iPhone 12 Mini en de iPhone 12 Pro Max is ook gestart! Daarnaast is de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro natuurlijk ook nog steeds te bestellen via onze webshop.
Update 12 november 11:30 uur Naar aanleiding van jullie feedback, én het intern aankaarten van de verschillende issues die in dit topic besproken zijn, hebben we nu een update over de levertijden voor zowel voor als na 21 oktober, per model. Zie onderstaande tabel voor een verwachting van de levertijden. Dit is een indicatie op basis van de informatie die we van Apple ontvangen. Zodra jouw toestel daadwerkelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een Track& Trace code.
Update 17 november 15:00 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden als tabel in een bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 24 november 13:58 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 9 december 11:00 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 21 december 12:00 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 29 december 12:00 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 5 januari 16:00 uur We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Correct. Maar goed, even voor de duidelijkheid, ik heb dus om 12:07 op de preorder dag besteld, het yes bestelling gelukt scherm gehad, maar ik Ben die positie in de wachtrij kwijt omdat jullie steeds zeiden dat ik niet opnieuw moest bestellen?
about 1 minute ago
Klopt want die bestelling stond wel in ons back up systeem en die werden nog verwerkt. Die hadden het erg druk. Maar nu heb je hem opnieuw besteld als je nog meer vragen hier over hebt ga ik je doorverbinden naar me collega's die over de bestellingen gaan.
Correct. Maar goed, even voor de duidelijkheid, ik heb dus om 12:07 op de preorder dag besteld, het yes bestelling gelukt scherm gehad, maar ik Ben die positie in de wachtrij kwijt omdat jullie steeds zeiden dat ik niet opnieuw moest bestellen?
about 1 minute ago
Klopt want die bestelling stond wel in ons back up systeem en die werden nog verwerkt. Die hadden het erg druk. Maar nu heb je hem opnieuw besteld als je nog meer vragen hier over hebt ga ik je doorverbinden naar me collega's die over de bestellingen gaan.
Marco P
11:24
Wat een klantenservice zeg
En voor een communicatie professional bijzonder dat hij niet gehinderd is door enige kennis van grammatica en spelling.
In Zwolle was ik volgens de verkoper in de Vodafone-winkel de eerste die de iPhone 12 Pro 128GB in het goud had besteld en nóg krijg ik gister de sms dat ik (pas? 😉 ) rond week 44 gebeld wordt door een medewerker om hem in de winkel te kunnen ophalen.. Ik vind dat vrij bizar en hoop dat met ‘rond week 44’ gewoon morgen wordt bedoelt… Zonde dat het zo mis kan gaan, ook bij jullie!
In Zwolle was ik volgens de verkoper in de Vodafone-winkel de eerste die de iPhone 12 Pro 128GB in het goud had besteld en nóg krijg ik gister de sms dat ik (pas? ) rond week 44 gebeld wordt door een medewerker om hem in de winkel te kunnen ophalen.. Ik vind dat vrij bizar en hoop dat met ‘rond week 44’ gewoon morgen wordt bedoelt… Zonde dat het zo mis kan gaan, ook bij jullie!
Ik denk idd dat de gouden nog niet leverbaar zijn vanuit apple
Ik had dus een SMS met levering eind week 44, maar de bestelstatus is zojuist wel naar ‘Uitleveren’ gegaan. Ben benieuwd of dat dan betekent dat ie toch morgen komt. Even afwachten maar.
Ik had dus een SMS met levering eind week 44, maar de bestelstatus is zojuist wel naar ‘Uitleveren’ gegaan. Ben benieuwd of dat dan betekent dat ie toch morgen komt. Even afwachten maar.
ZIJN ER OVERSTAPPERS? WIL GRAAG WETEN OF NIEUWE VODAFONE KLANTEN OOK EEN TRACK AND TRACE HEBBEN ONTVANGEN OF ALLEEN BESTAANDE KLANTEN.
Ja, ik ben ook overgestapt. Gister sms gehad dat “De levering van de Apple iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue staat gepland voor eind week 43.”. Ik heb echter nog geen T&T gehad of anderszins vervolg op het sms’je..
Vrijdag besteld, om 14:07 melding gehad gelukt. Iphone 12 Pro Graphite. Daarna niets meer. Wel een paar keer gebeld maar hoefte mij geen zorgen te maken; duurt altijd een paar dagen voordat de bevestiging komt (eh?).
Begin mij nu wel zorgen te maken; mensen hier die na mij besteld hebben, hebben ondertussen wel een bevestiging gehad en een leverdatum voor aankomend weekend.
Dit wordt dan de eerste keer sinds de eerste release van de Iphone (in NL) dat ik hem niet heb op launch day. Ik zat hiervoor bij T-Mobile: ging altijd goed (maar kregen ook als member een aparte bestelpagina). Ik mis visual voicemail heel erg. Maar goed, verder wel tevreden over het netwerk van Vodafone.
Probleem is dat ik best wel even kan wachten maar nu het vermoeden hebt dat dit wachten geen einddatum heeft. En ik vind het ook niet kunnen dat ik de hele week aan het lijntje gehouden ben door de servicedesk terwijl ik inderdaad later die vrijdagmiddag gewoon opnieuw een bestelling had kunnen doen als ik juist was geïnformeerd. Ik vraag me af hoeveel mensen er naast de boot zijn gevallen op vrijdag tussen 14:00 en 15:00.
Als ik helemaal niets meer hoor van Vodafone dan weet ik niet of ik blijf. Ik vind dit niet kunnen. Schakel dan een servicedesk in en bel mensen na als je ziet dat je bestelsysteem gecrashed is.
Hier precies hetzelfde. Ze kwamen dinsdag pas achter dat mijn bestelling niet in het systeem stond. Woensdag werd ik gebeld, telefonisch mijn bestelling opnieuw geplaatst netjes met een korting voor alle gedoe en mij weer in hetzelfde plek in de rij gezet...maaaaarrr...ze had de verkeerde iPhone besteld
1.5 uur gebeld om het op te lossen...”sorry mevrouw we kunnen je 1, geen korting meer geven en 2. niets aanpassen bij het volgorde… Weer contact opgenomen via Twitter en uiteindelijk vanochtend alles voor elkaar gekregen behalve dat ik weer vooraan in de wachtrij kom te staan. Ze konden mij ook niets vertellen over wanneer het binnenkomt. Zo ver als ik weet kan het nu weken duren.
Ik heb meteen vrijdag na de pre order gestart was mijn bestelling geplaatst maar door hun fout wie weet wanneer ik het nu krijg. Ik vind het echt slechte service. Door iedere medewerker krijg ik een ander verhaal/belofte/smoesje. De ene kan wel korting geven, de andere niet, de ene kan mij wel terug in de rij van vrijdag zetten en de andere niet.
Normaal boeit het me niet zo zeer om te wachten maar nu gaat het mij meer om de principe. Als het niet binnen 14 dagen komt ga ik de order en mijn verlengde contract allebei annuleren en overstappen naar een andere provider.
Vrijdag besteld, om 14:07 melding gehad gelukt. Iphone 12 Pro Graphite. Daarna niets meer. Wel een paar keer gebeld maar hoefte mij geen zorgen te maken; duurt altijd een paar dagen voordat de bevestiging komt (eh?).
Begin mij nu wel zorgen te maken; mensen hier die na mij besteld hebben, hebben ondertussen wel een bevestiging gehad en een leverdatum voor aankomend weekend.
Dit wordt dan de eerste keer sinds de eerste release van de Iphone (in NL) dat ik hem niet heb op launch day. Ik zat hiervoor bij T-Mobile: ging altijd goed (maar kregen ook als member een aparte bestelpagina). Ik mis visual voicemail heel erg. Maar goed, verder wel tevreden over het netwerk van Vodafone.
Probleem is dat ik best wel even kan wachten maar nu het vermoeden hebt dat dit wachten geen einddatum heeft. En ik vind het ook niet kunnen dat ik de hele week aan het lijntje gehouden ben door de servicedesk terwijl ik inderdaad later die vrijdagmiddag gewoon opnieuw een bestelling had kunnen doen als ik juist was geïnformeerd. Ik vraag me af hoeveel mensen er naast de boot zijn gevallen op vrijdag tussen 14:00 en 15:00.
Als ik helemaal niets meer hoor van Vodafone dan weet ik niet of ik blijf. Ik vind dit niet kunnen. Schakel dan een servicedesk in en bel mensen na als je ziet dat je bestelsysteem gecrashed is.
Hier precies hetzelfde. Ze kwamen dinsdag pas achter dat mijn bestelling niet in het systeem stond. Woensdag werd ik gebeld, telefonisch mijn bestelling opnieuw geplaatst netjes met een korting voor alle gedoe en mij weer in hetzelfde plek in de rij gezet...maaaaarrr...ze had de verkeerde iPhone besteld
1.5 uur gebeld om het op te lossen...”sorry mevrouw we kunnen je 1, geen korting meer geven en 2. niets aanpassen bij het volgorde… Weer contact opgenomen via Twitter en uiteindelijk vanochtend alles voor elkaar gekregen behalve dat ik weer vooraan in de wachtrij kom te staan. Ze konden mij ook niets vertellen over wanneer het binnenkomt. Zo ver als ik weet kan het nu weken duren.
Ik heb meteen vrijdag na de pre order gestart was mijn bestelling geplaatst maar door hun fout wie weet wanneer ik het nu krijg. Ik vind het echt slechte service. Door iedere medewerker krijg ik een ander verhaal/belofte/smoesje. De ene kan wel korting geven, de andere niet, de ene kan mij wel terug in de rij van vrijdag zetten en de andere niet.
Normaal boeit het me niet zo zeer om te wachten maar nu gaat het mij meer om de principe. Als het niet binnen 14 dagen komt ga ik de order en mijn verlengde contract allebei annuleren en overstappen naar een andere provider.
order is zonet zomaar door Vodafone zelf geannuleerd!! echt spijt dat ik van KPN naar Ziggo/Vodafone ben gegaan
Hoezo geannuleerd?
Nam contact op met Vodafone om meer info te krijgen over de levering, een T&T code. Terwijl ik in de wacht word gezet krijg ik een mail dat de bestelling geannuleerd is.
I’ve received a SMS this morning it says that Iphone 12 Pro Pacific Blue will be delivered at the end of 44th week but still status page looks like below.. very confusing..
Also thanks to the Vodafone, I’ve started to learn Dutch 🙂 Such a great GLOBAL company..
order is zonet zomaar door Vodafone zelf geannuleerd!! echt spijt dat ik van KPN naar Ziggo/Vodafone ben gegaan
Hoezo geannuleerd?
Nam contact op met Vodafone om meer info te krijgen over de levering, een T&T code. Terwijl ik in de wacht word gezet krijg ik een mail dat de bestelling geannuleerd is.
Dat is raar toch, ze kunnen toch niet zomaar annuleren? Staat er geen reden bij?
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
zie ik net dit:
In dezelfde app. Dit is toch raar???
Dat heb nou ook ineens in m'n app staan… Maar ik heb een contract bevestiging al gehad en een SMS dat hij week 44 geleverd word....
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
zie ik net dit:
In dezelfde app. Dit is toch raar???
Geen zorgen. Ik heb dit er ook opeens instaan terwijl ik morgen de iPhone krijg.
Staat bij jullie al in de PostNL app dat zij het pakketje hebben ontvangen?
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
zie ik net dit:
In dezelfde app. Dit is toch raar???
Geen zorgen. Ik heb dit er ook opeens instaan terwijl ik morgen de iPhone krijg.
Staat bij jullie al in de PostNL app dat zij het pakketje hebben ontvangen?
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
zie ik net dit:
In dezelfde app. Dit is toch raar???
Geen zorgen. Ik heb dit er ook opeens instaan terwijl ik morgen de iPhone krijg.
Staat bij jullie al in de PostNL app dat zij het pakketje hebben ontvangen?
Nee, nog niet.
Spannend! Tot morgen op het Ervaringen & Discussie topic!
Ik werd vanmiddag gebeld door Vodafone, of ik wilde verlengen…. ehmm nou dat heb ik al gedaan. Jongeman wist weinig, wilde mij alleen naar Ziggo hebben en kon verder niets zeggen. Zeer onbevredigend maar soit.
zie ik net dit:
In dezelfde app. Dit is toch raar???
Geen zorgen. Ik heb dit er ook opeens instaan terwijl ik morgen de iPhone krijg.
Staat bij jullie al in de PostNL app dat zij het pakketje hebben ontvangen?
Nee, nog niet.
Spannend! Tot morgen op het Ervaringen & Discussie topic!
Ik heb heb helaas te horen gekregen dat ik pas volgende week aan de beurt ben… Doordat ik pas zaterdag erachter kwam dat de bestelling van vrijdag 14.10 niet door was gekomen heb ik ook zaterdag pas nog een keer besteld en is de bestelling pas zondag bevestigd.
Het gaat zoals elk jaar, de (meeste) telefoons worden gewoon op de eerste dag geleverd 🙂
veel paniek om niks!
iedereen veel plezier met het nieuwe speeltje
Dat zou je zeggen! Maar Vodafone kon mij vandaag bevestiging dat wanneer ik geen mail of sms over de bezorging heb gehad.. de telefoon niet klaar staat voor verzending. De bestelling is wel goed doorgekomen maar nog niet bezorg klaar.
Het gaat zoals elk jaar, de (meeste) telefoons worden gewoon op de eerste dag geleverd 🙂
veel paniek om niks!
iedereen veel plezier met het nieuwe speeltje
Dat zou je zeggen! Maar Vodafone kon mij vandaag bevestiging dat wanneer ik geen mail of sms over de bezorging heb gehad.. de telefoon niet klaar staat voor verzending. De bestelling is wel goed doorgekomen maar nog niet bezorg klaar.
Precies hier hetzelfde verhaal!! Ook de goude besteld?
Het gaat zoals elk jaar, de (meeste) telefoons worden gewoon op de eerste dag geleverd 🙂
veel paniek om niks!
iedereen veel plezier met het nieuwe speeltje
Dat zou je zeggen! Maar Vodafone kon mij vandaag bevestiging dat wanneer ik geen mail of sms over de bezorging heb gehad.. de telefoon niet klaar staat voor verzending. De bestelling is wel goed doorgekomen maar nog niet bezorg klaar.
Precies hier hetzelfde verhaal!! Ook de goude besteld?
Nee! Ik heb de “witte” besteld.. jammer he, hopelijk snel!
Het lijkt erop alsof bestellingen random worden afgehandeld in plaats van het moment van bestellen. Ik heb vrijdag vlak na 14:00 de pre order geplaatst. Deze was zoals bij velen misgelopen omdat ik geen orderbevestiging had ontvangen. Ik heb afgelopen zondag opnieuw een pre order geplaatst. Mijn iPhone wordt morgen geleverd. Track en trace heb ik ontvangen.
Het lijkt erop alsof bestellingen random worden afgehandeld in plaats van het moment van bestellen. Ik heb vrijdag vlak na 14:00 de pre order geplaatst. Deze was zoals bij velen misgelopen omdat ik geen orderbevestiging had ontvangen. Ik heb afgelopen zondag opnieuw een pre order geplaatst. Mijn iPhone wordt morgen geleverd. Track en trace heb ik ontvangen.
Ja daar lijkt het idd op maar kan ook aan de kleur liggen begreep ik...
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat iedereen hier - of ik lees er overheen - de telefoon via telefoon of website heeft besteld en niet in de winkel. Ben ik dan nog zo ouderwets?
Lijkt het jou leuk om producten en diensten van Vodafone te testen? Word
dan onderdeel van het Community Testpanel. Over het Testpanel Als lid
van het testpanel kan je uitgenodigd worden om mee te doe...