Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

iPhone 12 [Bestellen & Leveren]

Wil jij een iPhone 12 bestellen? Lees dan hier alle informatie die je nodig hebt om die order te plaatsen.


Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop. 

< Ik wil een iPhone 12 bestellen >

Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag! 

Levertijd
Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden. 

Levering
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak. 

Bestelling wijzigen
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden. 

Aanvullende informatie
Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek! 

Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.

Eerdere updates

Update 23 oktober 15:30 uur
Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert.
Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.

Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.

Update 27 oktober 10:45 uur.
Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Update 27 oktober 12:00 uur.
Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 
 

Update 29 oktober 17:00 uur
We begrijpen dat er behoefte is aan duidelijkheid. Welke informatie is nu leidend voor de levertijd van jouw iPhone?

Heb jij een bestelling gedaan én al een sms met informatie over de levering ontvangen? Dan is deze leidend. De informatie uit de sms is dus voor jou de correcte en enige leveringsinformatie die geldt.

Heb je besteld en nog geen sms ontvangen? Kijk dan op www.vodafone.nl/levertijd voor jouw verwachte leverdatum. Let op: dit is een verwachte leverdatum. Ook hier geldt dat de informatie in de sms die je gaat ontvangen uiteindelijk leidend is.

Uiteraard willen wij ook graag iedereen zo snel mogelijk blij maken met de nieuwe iPhone 12. Maar, we zijn zoals elk jaar afhankelijk van de leveringen die we van Apple ontvangen. Voor sommige toestellen geldt een langere wachttijd dan waar we op gehoopt hadden.
 

Update 4 november 11:00 uur 

Bedankt voor het aanleveren van de voorbeeldnummers gisteren. We zijn aan het onderzoeken waarom een aantal van jullie geen sms heeft ontvangen. Het lijkt wellicht ontzettend simpel om jullie nu een sms te sturen met daarin de verwachte leverdatum. Helaas is dit niet het geval. De sms'jes worden gestuurd door een geautomatiseerd systeem dat gekoppeld is aan het bestelsysteem. Door hier veranderingen in aan te brengen kan dit als gevolg hebben dat jullie verkeerde sms'jes gaan krijgen en dat willen we uiteraard voorkomen.

Zodra er een update is, plaatsen we deze weer in dit topic.

 

Update vrijdag 6 november 14:00 uur

De tweede pre-order periode voor de iPhone 12 Mini en de iPhone 12 Pro Max is ook gestart! Daarnaast is de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro natuurlijk ook nog steeds te bestellen via onze webshop.

 

Update 12 november 11:30 uur
Naar aanleiding van jullie feedback, én het intern aankaarten van de verschillende issues die in dit topic besproken zijn, hebben we nu een update over de levertijden voor zowel voor als na 21 oktober, per model. Zie onderstaande tabel voor een verwachting van de levertijden. Dit is een indicatie op basis van de informatie die we van Apple ontvangen. Zodra jouw toestel daadwerkelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een Track& Trace code. 

 

Update 17 november 15:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden als tabel in een bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 
 

Update 24 november 13:58 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 


Update 9 december 11:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 21 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 29 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

Update 5 januari 16:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12. 

1.986 Reacties
Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Stvn86030 wrote:

Ik denk dat zo'n lijst nu weinig zin heeft omdat er zoveel fout is gegaan dit keer. Als alle verlengingen via My Vodafone en bestellingen via Vodafone.nl mislukt of vertraagd zijn, en de bestellingen via Directsales, F&F en derde partijen goed zijn gegaan. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De nummers en besteldata in de contracten lopen lopen kris kras door elkaar en staan niet meer in relatie tot het moment van bestellen.

Maar totaal mee eens dat het superfijn zou zijn als we allemaal weten waar we aan toe zijn 🙂

Ik weet niet of de bestelnummers kriskras door elkaar lopen, we kunnen de proef op de som nemen hier, ik heb een 9-cijferig bestelnummer, ***553161. 

Jipperdepip

Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Sander-80 wrote:
Stvn86030 wrote:

Ik denk dat zo'n lijst nu weinig zin heeft omdat er zoveel fout is gegaan dit keer. Als alle verlengingen via My Vodafone en bestellingen via Vodafone.nl mislukt of vertraagd zijn, en de bestellingen via F&F en derde partijen goed zijn gegaan. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De nummers en besteldata in de contracten lopen lopen kris kras door elkaar en staan niet meer in relatie tot het moment van bestellen.

Maar totaal mee eens dat het superfijn zou zijn als we allemaal weten waar we aan toe zijn 🙂

Ik weet niet of de bestelnummers kriskras door elkaar lopen, we kunnen de proef op de som nemen hier, ik heb een 9-cijferig bestelnummer, ***553161. 


De eerste 3 cijfers lijken me ook essentieel, het is nogal een verschil of dit 000- is of 999- 

😉

Enfin, mijn laatste 6 cijfers zijn hoger dan die van jou. Maar of dat echt scheelt qua levering weet niemand zo. Ténzij alle 3 eerste cijfers gelijk zijn. Dan ben jij eerder aan de beurt.

Bartzwaagstra

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik had vandaag nog even gebeld. Mij werd verzekerd dat de bestellingen allemaal doorgekomen zijn en doorgezet(wat dat ook mag betekenen), maar dat de bevestiging op zich laten wachten. 


Ik ben ontzettend benieuwd of er vrijdag aangebeld gaat worden 
 

CangriD

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo ik heb ruim een uur geleden ook contact gehad met een dame van de klantenservice. Ze vertelde me dat de toestellen pas zaterdag bij Vodafone aankomen en dan pas uitgeleverd gaan worden  .  Dit kan toch niet waar zijn!!

Ik had vrijdag ook besteld. 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
CangriD wrote:

Hallo ik heb ruim een uur geleden ook contact gehad met een dame van de klantenservice. Ze vertelde me dat de toestellen pas zaterdag bij Vodafone aankomen en dan pas uitgeleverd gaan worden  .  Dit kan toch niet waar zijn!!

Ik had vrijdag ook besteld. 

Op Twitter is net tegen mij verteld dat ze vrijdag pas (en dus 24e arriveren) beginnen met uitleveren ?

CangriD

Nieuwkomer
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Arjennn wrote:
CangriD wrote:

Hallo ik heb ruim een uur geleden ook contact gehad met een dame van de klantenservice. Ze vertelde me dat de toestellen pas zaterdag bij Vodafone aankomen en dan pas uitgeleverd gaan worden  .  Dit kan toch niet waar zijn!!

Ik had vrijdag ook besteld. 

Op Twitter is net tegen mij verteld dat ze vrijdag pas (en dus 24e arriveren) beginnen met uitleveren ?

 

Ik ga nu overstappen naar Vodafone. Krijg gelijk een goed gevoel --- not. Waarom spreken de medewerkers elkaar tegen. 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
CangriD wrote:
Arjennn wrote:
CangriD wrote:

Hallo ik heb ruim een uur geleden ook contact gehad met een dame van de klantenservice. Ze vertelde me dat de toestellen pas zaterdag bij Vodafone aankomen en dan pas uitgeleverd gaan worden  .  Dit kan toch niet waar zijn!!

Ik had vrijdag ook besteld. 

Op Twitter is net tegen mij verteld dat ze vrijdag pas (en dus 24e arriveren) beginnen met uitleveren ?

 

Ik ga nu overstappen naar Vodafone. Krijg gelijk een goed gevoel --- not. Waarom spreken de medewerkers elkaar tegen. 

Vooral dat tegenspreken is zo verwarrend en irritant. Maar op basis van voorgaande jaren ga ik ervan uit dat VF gewoon goede afspraken heeft met de bezorgdiensten en op releasedatum gaan leveren, desnoods op basis van same day delivery zoals bol.com

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Misschien kunnen @Sharon Vodafone en @Steven Vodafone wat meer duidelijkheid geven over de vragen en opmerkingen die inmiddels voorbij zijn gekomen.

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me! ?

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Arjennn wrote:

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me!

Ja zou mooi zijn, maar hier is niet duidelijk of je de eerste dag hebt besteld of later, alles loopt door elkaar heen

Christiaaan

Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 87Likes
Jipperdepip wrote:
Sander-80 wrote:
Stvn86030 wrote:

Ik denk dat zo'n lijst nu weinig zin heeft omdat er zoveel fout is gegaan dit keer. Als alle verlengingen via My Vodafone en bestellingen via Vodafone.nl mislukt of vertraagd zijn, en de bestellingen via F&F en derde partijen goed zijn gegaan. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De nummers en besteldata in de contracten lopen lopen kris kras door elkaar en staan niet meer in relatie tot het moment van bestellen.

Maar totaal mee eens dat het superfijn zou zijn als we allemaal weten waar we aan toe zijn 🙂

Ik weet niet of de bestelnummers kriskras door elkaar lopen, we kunnen de proef op de som nemen hier, ik heb een 9-cijferig bestelnummer, ***553161. 


De eerste 3 cijfers lijken me ook essentieel, het is nogal een verschil of dit 000- is of 999- 

😉

Enfin, mijn laatste 6 cijfers zijn hoger dan die van jou. Maar of dat echt scheelt qua levering weet niemand zo. Ténzij alle 3 eerste cijfers gelijk zijn. Dan ben jij eerder aan de beurt.

Mag toch hopen dat die order nummers random zijn… Mijn ordernummer op die laatste 6 cijfers zit meer dan 100.000 verschil!

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me!

Ja zou mooi zijn, maar hier is niet duidelijk of je de eerste dag hebt besteld of later, alles loopt door elkaar heen

Ze zijn hier vast slim genoeg om daar een mooie oplossing voor te bedenken ? hoop ik dan. 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Arjennn wrote:
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me!

Ja zou mooi zijn, maar hier is niet duidelijk of je de eerste dag hebt besteld of later, alles loopt door elkaar heen

Ze zijn hier vast slim genoeg om daar een mooie oplossing voor te bedenken ? hoop ik dan. 

Nou dat weet ik zo net niet. Niemand die ik van Vodafone spreek kan me vertellen wanneer mijn order geplaatst is of doorgekomen is, ze kunnen allemaal slechts zien wanneer de order in het systeem gezet is: op 18 oktober. Nou, ik heb op 18 oktober geen bestelling geplaatst. Dat was gewoon op 16 oktober om 14:05. Maar niemand kan dat dus zien....

Bramster

Nieuwkomer
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me!

Ja zou mooi zijn, maar hier is niet duidelijk of je de eerste dag hebt besteld of later, alles loopt door elkaar heen

Ze zijn hier vast slim genoeg om daar een mooie oplossing voor te bedenken ? hoop ik dan. 

Nou dat weet ik zo net niet. Niemand die ik van Vodafone spreek kan me vertellen wanneer mijn order geplaatst is of doorgekomen is, ze kunnen allemaal slechts zien wanneer de order in het systeem gezet is: op 18 oktober. Nou, ik heb op 18 oktober geen bestelling geplaatst. Dat was gewoon op 16 oktober om 14:05. Maar niemand kan dat dus zien....

Jouw order staat teminste in het systeem…..?

bij mij nog altijd stilte voor de storm. Besteld 14:05

Smid

Gedreven Ontdekker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe bestelling gedaan en binnen een paar minuten alle bevestigingen binnen.

Had ook een voucher gekregen maar daar kon ik, als verlenger, blijkbaar niets mee. 

Ach, zal allemaal wel goedkomen, al is het natuurlijk verbazingwekkend dat dit eigenlijk altijd zo gaat.

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Bramster wrote:
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:

Tele2 en tmobile kunnen de toestellen die op de 1e preorder dag zijn besteld ook daadwerkelijk vanaf de 23e leveren. Kan niet lang meer duren voor Vodafone ook met zo’n overzicht komt lijkt me!

Ja zou mooi zijn, maar hier is niet duidelijk of je de eerste dag hebt besteld of later, alles loopt door elkaar heen

Ze zijn hier vast slim genoeg om daar een mooie oplossing voor te bedenken ? hoop ik dan. 

Nou dat weet ik zo net niet. Niemand die ik van Vodafone spreek kan me vertellen wanneer mijn order geplaatst is of doorgekomen is, ze kunnen allemaal slechts zien wanneer de order in het systeem gezet is: op 18 oktober. Nou, ik heb op 18 oktober geen bestelling geplaatst. Dat was gewoon op 16 oktober om 14:05. Maar niemand kan dat dus zien....

Jouw order staat teminste in het systeem…..

bij mij nog altijd stilte voor de storm. Besteld 14:05

Pffff bizar gewoon voor een professioneel bedrijf. Hoop dat het allemaal goedkomt 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Ik kreeg vrijdag wel na de 2 x besteld te hebben een sms jullie ook?

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Pats16 wrote:

Ik kreeg vrijdag wel na de 2 x besteld te hebben een sms jullie ook?

Had ik dat nou ook maar gedaan..nu werd het zondag 14:05 ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
Smid wrote:

Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe bestelling gedaan en binnen een paar minuten alle bevestigingen binnen.

Had ook een voucher gekregen maar daar kon ik, als verlenger, blijkbaar niets mee. 

 

Via de voucher kon je ook gewoon verlengen, hoor. 

 

Voor iedereen: er is helaas nog niets meer bekend dan hier al genoemd is. Bij nieuwe informatie informeren we jullie uiteraard zsm. 

Bramster

Nieuwkomer
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Voor alle mensen die ook nog niks hebben ontvangen slecht nieuws! 🙂 

hier mijn gesprek van zojuist (dit is werknemer 4 die iets anders verteld)

Helaas kan daar geen contact mee opgezocht worden. Wel heb ik de melding gekregen dat alle bestellingen die Vrijdag zijn geplaatst binnen 5 werkdagen een contract toegestuurd moeten krijgen. Dit staat los van de plek in de wachtrij. 

Soraya 

09:50 

De bestelling is namelijk wel geplaatst maar niet volledig doorgevoerd waardoor automatische berichten die je normaliter dus kan verwachten uitblijft. Dat moet handmatig doorgezet moeten worden door onze achterliggende afdeling. 

Jij

09:51 

oke dus de bestelling is er sowieso 

Soraya 

09:51 

maar als die vandaag word doorgevoerd is mijn bestelling dan wel op vrijdag? Of komt die dan op vandaag te staan 

Jij 

09:52 

Als je het vandaag zou invoeren zou het de bestelling van vrijdag overtreffen, waardoor de datum op vandaag zou komen te staan. 

Soraya 

09:52 

en als ik nu weer bestel krijg ik dan niet 2 orders? 

Jij 

09:52 

Nee, er kan altijd maar 1 abonnement en 1 toestel op 1 telefoonnummer geregistreerd staan. 

Soraya 

09:53 

maar stel ik bestel vandaag en deze komt gelijk goed door 

Jij 

09:53 

wat gebeurd er met de besteling van vrijdag 

Jij 

09:53 

Die wordt dan automatisch geannuleerd en overruled door de bestelling van vandaag. 

Soraya 

09:54 

Dus ik ben sowieso focktop 

Jij 

09:54 

Je zou kunnen afwachten totdat je het contract krijgt. 

Soraya 

09:54 

Of ik nu bestel of wacht ik zot sowieso niet bi jde eerste batch 

Jij 

09:54 

Of je kunt een nieuwe bestelling plaatsen. De keuze is aan jou.

Oftewel je kan helemaal niks. Ik ga nu maar opnieuw bestellen en weken wachten op mijn iphone waarschijnlijk

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Oei ja, iedereen zegt wat anders. Maar daarom krijg ik het idee dat niemand het weet en deze Soraya ook niet. Ik vrees wel dat de plek in de wachtrij bepaald wordt door het moment dat het in het systeem gezet wordt, en dus niet het moment van bestellen. Dat is wel immers wel iets waarmee bijna alle medewerkers op een lijn zitten.

Vooral heel slecht dat er groots op de frontpage stond dat ze zo eerlijk zijn en de volgorde van bestellen zo belangrijk is en dat hoe eerder je besteld hoe sneller je hem in huis hebt…. Dat lijkt dus een loze belofte te zijn geweest.

Welja, we kunnen alleen maar afwachten of we plotseling een T&T en vervolgens een levering krijgen, want ik vrees dat we communicatie-wise weinig hoeven te verwachten. We kopen er nu niets voor, maar ik hoop zo dat Vodafone eens van dit soort lessen leert voor volgende releases.

Bramster

Nieuwkomer
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Stvn86030 wrote:

Oei ja, iedereen zegt wat anders. Maar daarom krijg ik het idee dat niemand het weet en deze Soraya ook niet. Ik vrees wel dat de plek in de wachtrij bepaald wordt door het moment dat het in het systeem gezet wordt, en dus niet het moment van bestellen. Dat is wel immers wel iets waarmee bijna alle medewerkers op een lijn zitten.

Vooral heel slecht dat er groots op de frontpage stond dat ze zo eerlijk zijn en de volgorde van bestellen zo belangrijk is en dat hoe eerder je besteld hoe sneller je hem in huis hebt…. Dat lijkt dus een loze belofte te zijn geweest.

Welja, we kunnen alleen maar afwachten of we plotseling een T&T en vervolgens een levering krijgen, want ik vrees dat we communicatie-wise weinig hoeven te verwachten. We kopen er nu niets voor, maar ik hoop zo dat Vodafone eens van dit soort lessen leert voor volgende releases.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

de enige hoop nu is dat vodafone een inmens grote bestelling binnen krijgt vrijdag 🙂

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Stvn86030 wrote:

Oei ja, iedereen zegt wat anders. Maar daarom krijg ik het idee dat niemand het weet en deze Soraya ook niet. Ik vrees wel dat de plek in de wachtrij bepaald wordt door het moment dat het in het systeem gezet wordt, en dus niet het moment van bestellen. Dat is wel immers wel iets waarmee bijna alle medewerkers op een lijn zitten.

Vooral heel slecht dat er groots op de frontpage stond dat ze zo eerlijk zijn en de volgorde van bestellen zo belangrijk is en dat hoe eerder je besteld hoe sneller je hem in huis hebt…. Dat lijkt dus een loze belofte te zijn geweest.

Welja, we kunnen alleen maar afwachten of we plotseling een T&T en vervolgens een levering krijgen, want ik vrees dat we communicatie-wise weinig hoeven te verwachten. We kopen er nu niets voor, maar ik hoop zo dat Vodafone eens van dit soort lessen leert voor volgende releases.

Hadden ze 5 jaar geleden al Moeten leren bij Vodafone ?

Chris117

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ook ik heb op vrijdag 14:00 de iPhone 12 Pro besteld. Ik kwam t/m de ‘Yes, gelukt!’ pagina. Vervolgens niets binnen gekregen. Meerdere keren contact opgenomen en elke keer andere informatie gekregen. Opnieuw bestellen, absoluut niet opnieuw bestellen, toen weer opnieuw bestellen; al het advies kwam voorbij. 

Zojuist voor de 8e keer contact gehad en weer andere informatie ontvangen. Alle orders van de vrijdag zouden nu handmatig doorgevoerd zijn, dus mocht je zoals ik nog geen bevestiging hebben ontvangen, is er iets mis gegaan en moet je opnieuw een bestelling plaatsen… Prima service Vodafone!

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Dit is mijn antwoord op de vraag ivm contract die ik ook vrijdag al via de mail ontving 

Goedemorgen, het versturen van het contract heeft daarop geen invloed. Je zult van ons een e-mail ontvangen zodra er meer informatie over de levering van jouw toestel is.

Bartzwaagstra

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat ik wel bijzonder vind is dat er zoveel verschillende antwoorden zijn. Het lijkt mij dat toch wel in kaart is gebracht wat de problemen zijn/waren en wat nu de bedoeling is. Mij werd verteld dat ik het beste kan wachten, want het komt allemaal goed. Maar als ik naar chris zijn reactie kijk dan staat dat er weer haaks op..

Chris117

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Bartzwaagstra wrote:

Wat ik wel bijzonder vind is dat er zoveel verschillende antwoorden zijn. Het lijkt mij dat toch wel in kaart is gebracht wat de problemen zijn/waren en wat nu de bedoeling is. Mij werd verteld dat ik het beste kan wachten, want het komt allemaal goed. Maar als ik naar chris zijn reactie kijk dan staat dat er weer haaks op..

Haakse informatie is wat de boventoon voert deze dagen.. 

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

Het moment van je orderbevestiging (contract) geeft achter de schermen inderdaad de plek in de rij aan. Zegt Vodafone tegen mij

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Pats16 wrote:

Het moment van je orderbevestiging (contract) geeft achter de schermen inderdaad de plek in de rij aan. Zegt Vodafone tegen mij

Was te verwachten inderdaad..zonde weer..vanaf de iPhone 5 is het al armoe. Helaas, want ik ben opzich best blij met de Vodafone/Ziggo combi 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Pats16 wrote:

Het moment van je orderbevestiging (contract) geeft achter de schermen inderdaad de plek in de rij aan. Zegt Vodafone tegen mij

Dat verwacht ik helaas ook dat ze hun belofte breken van wie het eerst komt wie het eerst maalt, het gekke is dat de ene medewerker wat anders zegt dan de andere medewerker, al brengen alle medewerkers het heel stellig

Smid

Gedreven Ontdekker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Lycke Vodafone wrote:
Smid wrote:

Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe bestelling gedaan en binnen een paar minuten alle bevestigingen binnen.

Had ook een voucher gekregen maar daar kon ik, als verlenger, blijkbaar niets mee. 

 

Via de voucher kon je ook gewoon verlengen, hoor. 

 

Voor iedereen: er is helaas nog niets meer bekend dan hier al genoemd is. Bij nieuwe informatie informeren we jullie uiteraard zsm. 

Het leek er anders op, toen ik de link die bij de code volgde, dat ik een nieuw abonnement aan moest gaan. Ik kwam het kopje verlengen niet tegen. Anyhow, ik weet niet of die voucher verder iets deed.

Chris117

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben zojuist gebeld door de Vodafone administratie. Mijn bestelling was ‘van de band gevallen’. Het lag allemaal aan Apple die veel belooft, maar hun afspraken niet nakomt… Tsjaa. Ook vertelde mevrouw dat de wachtrij onzin is en dat de zin op de website ‘wie het eerst komt, krijgt de iPhone als eerste’ gewoon een marketingtrucje is. Toen ik hier wat van zei, werd me met een boze toon verteld dat het nou eenmaal zo gaat. Als excuses heb ik een fantastische 2 euro per maand korting gekregen, op een rekening van 70 euro per maand. Afijn. 

Ik moest van mevrouw de bestelling opnieuw plaatsen, waar ze me uiteraard niet mee kon helpen, en maar op het beste hopen.

En dat na meer dan 10 jaar klant zijn. Hulde Vodafone!

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Chris117 wrote:

Ik ben zojuist gebeld door de Vodafone administratie. Mijn bestelling was ‘van de band gevallen’. Het lag allemaal aan Apple die veel belooft, maar hun afspraken niet nakomt… Tsjaa. Ook vertelde mevrouw dat de wachtrij onzin is en dat de zin op de website ‘wie het eerst komt, krijgt de iPhone als eerste’ gewoon een marketingtrucje is. Toen ik hier wat van zie, werd me met een boze toon verteld dat het nou eenmaal zo gaat. Als excuses heb ik een fantastische 2 euro per maand korting gekregen, op een rekening van 70 euro per maand. Afijn. 

Ik moest van mevrouw de bestelling opnieuw plaatsen, waar ze me uiteraard niet mee kon helpen, en maar op het beste hopen.

En dat na meer dan 10 jaar klant zijn. Hulde Vodafone!

2 jaar geleden bij de iPhone Xs waren er dezelfde problemen, op zich vreemd dat dit zich voor blijft doen, de geruststelling was wel dat de meeste mensen op het forum op de releasedatum hun toestel binnen kregen, dus daar houden we ons maar aan vast. Er was toen wel wat meer ondersteuning van de moderators hier met het up to date houden van iedereen. Waarschijnlijk had Serkan wat meer connecties in de organisatie 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

KPN is inmiddels ook begonnen met klanten informeren over de bezorgdatum. Lijkt me dat Vodafone nu ook inzicht heeft in de aantallen en dus (snel) met meer info komt? ?

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Arjennn wrote:

KPN is inmiddels ook begonnen met klanten informeren over de bezorgdatum. Lijkt me dat Vodafone nu ook inzicht heeft in de aantallen en dus (snel) met meer info komt?

Kom Maar door @Vodafone 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Arjennn wrote:

KPN is inmiddels ook begonnen met klanten informeren over de bezorgdatum. Lijkt me dat Vodafone nu ook inzicht heeft in de aantallen en dus (snel) met meer info komt?

Het zou in theorie mogelijk kunnen zijn! Kom maar op Vodafone 

Faatje1

Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ook ik heb twee x besteld om 14uur en 1 om 15uur. Kreeg bij beide geen bevestiging. Toen kreeg ik van Steven een vouchercode en dit ging wel goed. Kreeg meteen een bevestiging.

 

Nu kreeg ik afgelopen zondag een mailtje dat mijn bestelling vertraagd is. Dus ben echt benieuwd hoe en wat. Want krijg zoals jullie meerdere antwoorden. Iedere release is weer gussen hoe het afloopt 😞

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Faatje1 wrote:

Ook ik heb twee x besteld om 14uur en 1 om 15uur. Kreeg bij beide geen bevestiging. Toen kreeg ik van Steven een vouchercode en dit ging wel goed. Kreeg meteen een bevestiging.

 

Nu kreeg ik afgelopen zondag een mailtje dat mijn bestelling vertraagd is. Dus ben echt benieuwd hoe en wat. Want krijg zoals jullie meerdere antwoorden. Iedere release is weer gussen hoe het afloopt 😞

Het mailtje met de vertraging is standaard en krijgt iedereen, dus maak je daar vooral geen zorgen om 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Faatje1 wrote:

Ook ik heb twee x besteld om 14uur en 1 om 15uur. Kreeg bij beide geen bevestiging. Toen kreeg ik van Steven een vouchercode en dit ging wel goed. Kreeg meteen een bevestiging.

 

Nu kreeg ik afgelopen zondag een mailtje dat mijn bestelling vertraagd is. Dus ben echt benieuwd hoe en wat. Want krijg zoals jullie meerdere antwoorden. Iedere release is weer gussen hoe het afloopt 😞

Had ik maar direct nog een paar keer besteld met die voucher totdat ik een bevestigingsmail had, in plaats van op aanraden van een paar Vodafone medewerkers af te wachten 😞

sirihuls

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nav van wat ik hier lees, vandaag voor de 3de keer contact gehad met de klantenservice (hoe toevallig dezelfde dame aan de telefoon als gisteren)…..maar nu een ander advies! Je kunt het beste toch een nieuwe order plaatsen...Vodafone zou nog wel de orders die geplaatst zijn op vrijdag invoeren, maar toch beter om nieuwe order te plaatsen ! Dan zijn er dus inmiddels 96uur overheen gegaan en met nieuwe order sta je achteraan in de rij...de vouchers worden ook niet meer uitgereikt.  Hieronder het bewijs dat ik vrijdag om 19.44 de tweede poging  gedaan heb, maar wat schiet ermee op?

 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Voorgaande jaren gingen ook al niet soepel bij Vodafone maar dit slaat toch echt alles. Kunnen ze nog zulke mooie marketing hebben, dit doet dat toch echt teniet, ik vraag me echt af hoeveel klanten ze dit geintje kost. Zoals iemand hier al eerder zei, het is dat ze zulke goede deals icm Ziggo hebben...

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Stvn86030 wrote:

Voorgaande jaren gingen ook al niet soepel bij Vodafone maar dit slaat toch echt alles. Kunnen ze nog zulke mooie marketing hebben, dit doet dat toch echt teniet, ik vraag me echt af hoeveel klanten ze dit geintje kost. Zoals iemand hier al eerder zei, het is dat ze zulke goede deals icm Ziggo hebben...

Daarentegen, ik zat voor de iPhone Xs die ik nu heb (sinds 2 jaar geleden) bij kpn en daar was het toen niet veel beter, het delen van informatie en openheid geven van statussen is nog een hoop aan te verbeteren bij providers. Er is 3 dagen voor de release in de organisatie echt wel bekend hoeveel er binnen gaat komen van elk model, alleen de bereidheid om dit te delen ontbreekt. 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Scheelt me wel een vrije dag @Lycke Vodafone en @Steven Vodafone ???

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Tabeeee wrote:
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Ik kan dit haast niet geloven.  Bij KPN hebben ze zelfs de PostNL track & trace codes al verstuurd voor levering aanstaande vrijdag. Vind het echt bijzonder vreemd als Vodafone dat niet kan. Ik vermoed wederom foutief geïnformeerde medewerkers

Pats16

Ontdekker
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Stvn86030 wrote:
Tabeeee wrote:
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Ik kan dit haast niet geloven.  Bij KPN hebben ze zelfs de PostNL track & trace codes al verstuurd voor levering aanstaande vrijdag. Vind het echt bijzonder vreemd als Vodafone dat niet kan. Ik vermoed wederom foutief geïnformeerde medewerkers

Huh echt dat is wel heel vaag allemaal 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Stvn86030 wrote:
Tabeeee wrote:
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Ik kan dit haast niet geloven.  Bij KPN hebben ze zelfs de PostNL track & trace codes al verstuurd voor levering aanstaande vrijdag. Vind het echt bijzonder vreemd als Vodafone dat niet kan. Ik vermoed wederom foutief geïnformeerde medewerkers

Ik lees dit inderdaad ook Tweakers ja. Zou wel heel gek zijn als er zulke grote verschillen tussen providers zijn. Anderzijds, misschien heeft KPN wel gewoon een dealtje met Apple, iets van officiële provider oid.

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Arjennn wrote:
Stvn86030 wrote:
Tabeeee wrote:
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Ik kan dit haast niet geloven.  Bij KPN hebben ze zelfs de PostNL track & trace codes al verstuurd voor levering aanstaande vrijdag. Vind het echt bijzonder vreemd als Vodafone dat niet kan. Ik vermoed wederom foutief geïnformeerde medewerkers

Ik lees dit inderdaad ook Tweakers ja. Zou wel heel gek zijn als er zulke grote verschillen tussen providers zijn. Anderzijds, misschien heeft KPN wel gewoon een dealtje met Apple, iets van officiële provider oid.

Weet niet, maar ik zag Vodafone en T-Mobile juist tussen de aanbieders in de Apple Keynote van vorige week staan. Het relatief kleine KPN niet. Maarja, zal ook per land geregeld kunnen zijn 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
Stvn86030 wrote:
Arjennn wrote:
Stvn86030 wrote:
Tabeeee wrote:
Stvn86030 wrote:

@Lycke Vodafone @Steven Vodafone Ik hoor verhalen dat Vodafone niet zoals voorgaande jaren gaat beginnen met leveren op releasedatum aanstaande vrijdag, maar pas vanaf zaterdag. Weten jullie misschien of dit klopt?

Ja ze versturen ze op vrijdag dus zaterdag krijg je hem Binnen...Althans, als je verlengd hebt geloof ik. Nieuw abbo moet wel met afspraak 

Ik kan dit haast niet geloven.  Bij KPN hebben ze zelfs de PostNL track & trace codes al verstuurd voor levering aanstaande vrijdag. Vind het echt bijzonder vreemd als Vodafone dat niet kan. Ik vermoed wederom foutief geïnformeerde medewerkers

Ik lees dit inderdaad ook Tweakers ja. Zou wel heel gek zijn als er zulke grote verschillen tussen providers zijn. Anderzijds, misschien heeft KPN wel gewoon een dealtje met Apple, iets van officiële provider oid.

Weet niet, maar ik zag Vodafone en T-Mobile juist tussen de aanbieders in de Apple Keynote van vorige week staan. Het relatief kleine KPN niet. Maarja, zal ook per land geregeld kunnen zijn 

Ik weet in ieder geval een ding, en dat is dat het allemaal heel anders dan twee jaar geleden verloopt. Veel onzekerheid en vooral veel chaos 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic