Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

eSIM bij Vodafone

Update 22 juni: 

Volg jij al een poosje dit topic? Dan hebben we goed nieuws voor jou. De eSIM is vanaf vandaag beschikbaar bij Vodafone!

Alle particuliere en zakelijke mobiele abonnementen ondersteunen de eSIM. Voor prepaid en hollandsnieuwe is eSIM nog niet mogelijk. Verder heb je nodig:

  • Een eSIM ondersteunend toestel (kijk onderaan dit topic voor een lijstje)
  • Een eSIM voucher
  • Voor bestaande klanten: toegang tot My Vodafone (Zakelijk)

 

< Check! Ik wil een eSIM bestellen >

< Ik wil meer informatie over de eSIM >

 


Hallo allemaal,

We ontvangen regelmatig de vraag of wanneer Vodafone de eSIM gaat ondersteunen. Hieronder vind je hierover meer informatie:

eSIM ondersteuning door Vodafone
VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.

Gaat Vodafone de eSIM ondersteunen?
Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020  eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

 

134 Reacties
JustVodka

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jamiiii wrote:

Zal Esim hier mede aan hebben bijgedragen? 

Dat denk ik wel. Waar onder ik zelf. (nummer portering is nog niet rond) En ik ken prive nog drie drie personen die zijn overgestapt. Waarvan 1 echte apple fanboy die alles wat apple doet heilig vind. En je ziet ook redelijk wat meldingen op Apple forums en het forum van Tweakers.net van mensen die vanwege eSim zijn overgestapt.

En er zijn ook collega’s van mij die net zoals ik dat gaan doen of al hebben gedaan omdat ze via mijn werkgever een iphone hebben en geen zin hebben om met twee telefoons rond te lopen. Zakelijke abo van werkgever is Vodafone. Dus dan maar prive abo omzetten naar T-Mobile met eSim.

T-Mobile unlimited abo is zelfs paar eurotjes duurder dan unlimited van Vodafone.

Curiose

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

We raden hier op het werk nu zelf ook aan om privé naar T-mobile over te stappen als ze wensen gebruik te maken van e-sim support. Ik denk dat als we als consument gaan klagen via Facebook, het wellicht hogerop eerder gehoord wordt dan via forums als deze. Ze zullen het nooit toegeven, maar reken maar dat ze meer druk voelen als dit door een stuk meer mensen gezien wordt in de media. 

JvH

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik ben er nu zat van. Ik wacht al meer dan 9 maanden op de e-Sim en het schiet maar niet op. Bij Vodafone kan je wachten tot je een ons weegt voordat ze komen met nieuwe features die bij de buitenlandse VF-telco's al lang en breed uitgerold zijn. Op een of andere manier is het bij VFNL altijd wachten, wachten, wachten. Inmiddels ben ik overgestapt naar T-mobile voor de e-Sim. Tevens is Vodafone ook weer duurder geworden. Als ik zou verlengen, dan zou ik €2 in de maand duurder uit zijn voor hetzelfde abonnement, dezelfde bundels en niks extra's. Gaat helemaal nergens over. Doei Vodafone!

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Simyo ondersteunt nu ook esim op androids en nieuwe prepaid simkaarten. Het is ongelooflijk hoe lang het duurt bij VF. Ik kijk het ook ff aan en anders ben ik met 4 aansluitingen weg. Ben er klaar mee om met twee telefoons (privé en zakelijk)  te lopen.  En inderdaad de  korting die je krijgt, pakken ze via de verhoging bij Ziggo wel weer terug. Merk aan mezelf dat ik best geïrriteerd ben hierover, terwijl ik van nature altijd positief ben ingesteld. Maar de lakse houding van VF, ook qua reactie die ze geven zorgen hiervoor.  

Hansiko

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone, ook bij mij grote interesse in esim. Als ik dit forum zo lees is de (Vodafone) markt er klaar voor. Dus laat maar komen...

Luc77

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al iets meer bekend hoe lang dit nog duurt?

MrFuryian

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hopelijk wordt er binnenkort meer bekend over de introductie van eSim. Binnen een maand moet ik een keuze maken over mijn abbo

charlieza

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er een update voor dit onderwerp?  Zou graag de eSim-functionaliteit op mijn iPhone willen gebruiken en zou graag een Apple Watchmet eSim willen krijgen.

F1WilliamsJeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vraag mezelf echt af of iemand van Vodafone meer informatie heeft. In de loop van 2020 is niet echt een richtdatum en wij snakken echt naar Apple Watch met 4G en dualsim voor 3 zakelijke telefoons. Wij zijn echt heel blij bij Vodafone maar dit gaat ons echt wel tegenstaan. Vooral de stilte is belabberd naar de klanten toe. Transparantie is nog steeds de beste communicatie. 

Eko

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren een Samsung S20+ gekocht, en mijn abo opnieuw afgesloten, en ik wilde voor mijn werk een esim hebben, want ik loop nu met 2 telefoons. Waar ik werk, een grote overheids organisatie, hebben ze zo’n 1600 accounts, dus geen kleine klant, en ze bieden nu een Iphone 11 en een Samsung S20 als bedrijfstelefoon aan. Dus het gebruik van Esim zou handig zijn.

Maar dan is het wel heel zuur dat Vodafone nog niet eens een concrete datum geeft over het hoe en wanneer.

Mocht ik dat eerder hebben geweten dan had ik privé misschien ook wel een jaartje T-mobile gedaan. En, mocht het bevallen, dan was ik misschien wel blijven hangen.

Via mijn werkgever een verzoek voor esim gedaan, kijken of VF dat wel serieus neemt.

F1WilliamsJeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook wij zijn als bedrijf allemaal aangesloten bij Vodafone. En lopen met 2 telefoons op zak en wachten met smart op esim maar wanneer de nieuwe aanbesteding komt voor telefoons en abonnementen dan stappen wij ook over. Als er nou iemand van Vodafone duidelijk maakt waarom het zo lang duurt dan snappen we het misschien. 
 

bijvoorbeeld de kosten, logistiek of rechten of licenties of ze kunnen de schakelaar niet meer vinden.  Ik noem maar wat maar dit is gewoon niet professioneel. 

bobbesmegen

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik werk bij een wereldmarktleider in Veldhoven, dient geen verdere uitleg denk ik zo, waar ruim 10.000 man gebruikt maakt van VF en de meeste 2 telefoons op zak hebben. Het is schandalig dat een functie als eSim nog niet beschikbaar is terwijl de concurrenten hun zaakjes al maanden draaiende hebben. Of zal het nu deze maanden toch goedkomen aangezien ik deze week wederom een verhoging van mijn Ziggo abonnement heb gehad, daar moet toch geld vrijkomen….

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nog 1 maand daarna loopt mijn abonnement af, als er geen esim wordt uitgebracht tot die tijd ga ik naar T mobile????‍♂️ En thuis ook 3 VF abo’s en een ziggo abo.

RickGW

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb mijn abonnement bij Vodafone opgezegd en stap medio juni over naar Simyo. Het is schandalig dat een bedrijf als Vodafone, waar ik inmiddels vanaf het begin tijdens Libertel al bij zit, zo hard achter de feiten aanloopt en daarbij ook nog eens communicatief zeer slecht is. En dan kan me die dubbele data en al die zogenaamde ‘extra's’ in combinatie met Ziggo me echt gestolen worden.

Martyn12345

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De laatste update van een Vodafone moderator is alweer een maand geleden. Is het mogelijk dat we daar een reactie van kunnen krijgen?

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

https://tweakers.net/nieuws/167700/kpn-gaat-vanaf-medio-2020-e-sim-aanbieden.html

 

https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

 

KPN gaat ook esim aanbieden. In tegenstelling tot VF geven zij wel al wat meer inzicht. Lach me rot als VF nu achterblijft. Of hebben ze in achterkamertjes besloten dat ze kort voor of kort na KPN gaan starten met esim……..? gebeurt wel vaker, denk aan het herintroduceren van de aansluitkosten. KPN begint ermee en meteen volgt VF.   

Eko

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier onder vraag en antwoord over wanneer esim zou kunnen komen. 

Vreemd en teleurstellend. 

‐-----------------

Antwoord op je e-mail Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen

 29/05/2020 13:56 Ons antwoord

Beste Erik,
het klopt inderdaad dat er al meerdere toestellen zijn die de e-SIM ondersteunen.

Op dit moment kan ik geen betere duiding geven aan wat mijn collega al stelde.

Er is nog geen concrete planning voor het ondersteunen van de e-SIM op dit moment.

Ik raad je aan het te blijven volgen via het forum, zoals je nu ook doet. Daar worden dit soort nieuwtjes altijd als eerste bekend.

Met vriendelijke groet,

Jeffry
Vodafone Online Feedback

 28/05/2020 17:21 Uw vraag

Hallo Eleny,

 

Dat is nou net het antwoord wat ik, zoals ik in mijn bericht al had aangegeven, niet wilde. 

Men maakt mij niet wijs dat er bij zo'n groot bedrijf geen planning met een tijdspad is.

 

Daarbij komt, telefoons met mogelijkheid voor een esim zijn er toch al een tijdje? Meerdere zelfs. 

 

Jammer, de mensen op het forum hebben helaas toch gelijk. 

 

Gr. Erik

 

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Van: Vodafone Klantenservice <vodafonenl_help2@mailgb.custhelp.com>

Datum: 28-05-2020 14:46 (GMT+01:00)

Aan: xxxx x

Onderwerp: Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen [Incident: 200527-000244]

 

 28/05/2020 14:46 Ons antwoord

Goedemiddag Erik!

"VodafoneZiggo volgt de ontwikkeling van (hybride) e-sim met grote interesse. Ook om te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd. Deze nieuwe generatie 'hybride telefoons' ondersteunt de huidige fysieke simkaart maar ook dus de e-SIM.

Als de markt zich op deze manier blijft ontwikkelen zal Vodafone in de loop van 2020 e-SIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan." Helaas is er nog geen concreten datum bij ons bekend. Zodra wij meer horen word je natuurlijk ook op de hoogte gebracht.

Met vriendelijke groet,

Eleny
Vodafone Online Feedback

 27/05/2020 10:20 Reactie.

Beste heer, mevrouw,
 
Bedankt voor je feedback!
 
We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 5 werkdagen van antwoord voorzien.

Mocht je liever direct contact met ons hebben dan kun je ons op elk moment bereiken via de chat.

 

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

 

Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

 

 27/05/2020 10:20 Uw vraag

Categorie : toestel
Channel : Web Consumer
Aanhef : M
Naam : Erik
Mobiel :
Telefoon :
E-mail :
Klantnummer :
Opmerking : Ik heb sinds gisteren een nieuw abonnement en een Samsung S20 Plus. Ik wil hier graag een esim in gaan gebruiken i.c.m. mijn werk abonnement. Vodafone ondersteunt dan niet, is er concreet iets te zeggen wanneer dat gaat gebeuren?
Een antwoord als "In de loop van ...." vind ik niet concreet genoeg.

Groeten,

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Eko wrote:

Hier onder vraag en antwoord over wanneer esim zou kunnen komen. 

Vreemd en teleurstellend. 

‐-----------------

Antwoord op je e-mail Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen

 29/05/2020 13:56 Ons antwoord

Beste Erik,
het klopt inderdaad dat er al meerdere toestellen zijn die de e-SIM ondersteunen.

Op dit moment kan ik geen betere duiding geven aan wat mijn collega al stelde.

Er is nog geen concrete planning voor het ondersteunen van de e-SIM op dit moment.

Ik raad je aan het te blijven volgen via het forum, zoals je nu ook doet. Daar worden dit soort nieuwtjes altijd als eerste bekend.

Met vriendelijke groet,

Jeffry
Vodafone Online Feedback

 28/05/2020 17:21 Uw vraag

Hallo Eleny,

 

Dat is nou net het antwoord wat ik, zoals ik in mijn bericht al had aangegeven, niet wilde. 

Men maakt mij niet wijs dat er bij zo'n groot bedrijf geen planning met een tijdspad is.

 

Daarbij komt, telefoons met mogelijkheid voor een esim zijn er toch al een tijdje? Meerdere zelfs. 

 

Jammer, de mensen op het forum hebben helaas toch gelijk. 

 

Gr. Erik

 

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Van: Vodafone Klantenservice <vodafonenl_help2@mailgb.custhelp.com>

Datum: 28-05-2020 14:46 (GMT+01:00)

Aan: xxxx x

Onderwerp: Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen [Incident: 200527-000244]

 

 28/05/2020 14:46 Ons antwoord

Goedemiddag Erik!

"VodafoneZiggo volgt de ontwikkeling van (hybride) e-sim met grote interesse. Ook om te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd. Deze nieuwe generatie 'hybride telefoons' ondersteunt de huidige fysieke simkaart maar ook dus de e-SIM.

Als de markt zich op deze manier blijft ontwikkelen zal Vodafone in de loop van 2020 e-SIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan." Helaas is er nog geen concreten datum bij ons bekend. Zodra wij meer horen word je natuurlijk ook op de hoogte gebracht.

Met vriendelijke groet,

Eleny
Vodafone Online Feedback

 27/05/2020 10:20 Reactie.

Beste heer, mevrouw,
 
Bedankt voor je feedback!
 
We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 5 werkdagen van antwoord voorzien.

Mocht je liever direct contact met ons hebben dan kun je ons op elk moment bereiken via de chat.

 

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

 

Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

 

 27/05/2020 10:20 Uw vraag

Categorie : toestel
Channel : Web Consumer
Aanhef : M
Naam : Erik
Mobiel :
Telefoon :
E-mail :
Klantnummer :
Opmerking : Ik heb sinds gisteren een nieuw abonnement en een Samsung S20 Plus. Ik wil hier graag een esim in gaan gebruiken i.c.m. mijn werk abonnement. Vodafone ondersteunt dan niet, is er concreet iets te zeggen wanneer dat gaat gebeuren?
Een antwoord als "In de loop van ...." vind ik niet concreet genoeg.

Groeten,

 

 

 

 

Ik kreeg letterlijk zelfde antwoord van VF klantenservice:

Op dit moment heb ik hier nog geen nieuwe informatie over. VodafoneZiggo volgt de ontwikkeling van (hybride) e-sim met grote interesse. Ook om te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd. Deze nieuwe generatie 'hybride telefoons' ondersteunt de huidige fysieke simkaart maar ook dus de e-SIM.

Als de markt zich op deze manier blijft ontwikkelen zal Vodafone in de loop van 2020 e-SIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

 

????????? 

Wij als klant worden niet eens serrieus genomen door ze. Echt schandalig dit 

 

Felix909

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de chat bij VF ook nog eens geprobeerd maar krijg dezelfde reactie als hiervoor allemaal beschreven in dit topic. Dan ook maar overstappen naar T Mobile.

Hier zijn vast al ervaringen mee, is TM een goed alternatief of krijg ik dan andere nadelen? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik snap dat het vervelend is om niet het antwoord te krijgen dat jullie willen, maar het is helaas zoals het is. Zolang er niets bekend is, is er dus ook niets om met jullie te delen. 

 

Natuurlijk wil ik ook best zeggen “ja hoor. Overmorgen is het zo ver”. Maar goed, dan zijn jullie overmorgen boos op mij (en Vodafone) omdat het niet de waarheid is. 
Wat ik hiermee wil zeggen; boos/ontevreden zijn dat het nog niet beschikbaar is, daar heb ik alle begrip voor. Maar besef daarnaast wel dat wij de antwoorden “het is nog niet bekend” niet geven omdat we dat zo grappig vinden, maar gewoon omdat dat zo is ;-). 

 

MBijen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ik snap dat het vervelend is om niet het antwoord te krijgen dat jullie willen, maar het is helaas zoals het is. Zolang er niets bekend is, is er dus ook niets om met jullie te delen. 

 

Natuurlijk wil ik ook best zeggen “ja hoor. Overmorgen is het zo ver”. Maar goed, dan zijn jullie overmorgen boos op mij (en Vodafone) omdat het niet de waarheid is. 
Wat ik hiermee wil zeggen; boos/ontevreden zijn dat het nog niet beschikbaar is, daar heb ik alle begrip voor. Maar besef daarnaast wel dat wij de antwoorden “het is nog niet bekend” niet geven omdat we dat zo grappig vinden, maar gewoon omdat dat zo is

 

Maar er zal binnen VF toch vast wel een tijdspad hiervoor bekend zijn. Waarbij ofwel niet bekend op jullie afdelingen ofwel niet toegestaan om erover te communiceren.

Indien er totaal geen tijdspad bekend is m.b.t. eSim verwacht ik namelijk in 2020 niks van VF hierin.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Als er een tijdspad is, is dat niet iets dat met ons gedeeld wordt. Dus dan ook (nog) niet met klanten. Maar tjah, goed. Er zal vast ergens een afdeling zijn die hier op zijn minst een idee over heeft. Maar ja, zolang nog niet besloten wordt dit met ons en/of onze klanten te delen, dan is de informatie er gewoon nog niet.

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

TMobile heeft de GOGOGO Deals maak hier gewoon gebruik van!

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Vodafone wrote:

Als er een tijdspad is, is dat niet iets dat met ons gedeeld wordt. Dus dan ook (nog) niet met klanten. Maar tjah, goed. Er zal vast ergens een afdeling zijn die hier op zijn minst een idee over heeft. Maar ja, zolang nog niet besloten wordt dit met ons en/of onze klanten te delen, dan is de informatie er gewoon nog niet.

Slechte zaken onprofessioneel.

Klasen

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Vodafone wrote:

Als er een tijdspad is, is dat niet iets dat met ons gedeeld wordt. Dus dan ook (nog) niet met klanten. Maar tjah, goed. Er zal vast ergens een afdeling zijn die hier op zijn minst een idee over heeft. Maar ja, zolang nog niet besloten wordt dit met ons en/of onze klanten te delen, dan is de informatie er gewoon nog niet.

Eigenlijk is dit de reinste onzin en verschuil je je nu achter “andere afdelingen” . Feit is dat Vodafone nog nooit een voorloper is geweest en altijd een volger. T-Mobile ten allen tijden de eerste is, vaak KPN daar geruime tijd later achteraan komt en jullie dan niet weten hoe snel je moet volgen.
 

Mooi voorbeeld hiervan zijn de aansluitkosten die jullie ineens weer in rekening brengen voor abonnementen. KPN begon ermee en jullie hebben dat hals over kop ook ingevoerd waarbij ik zelfs een zweem van prijsafspraak bespeur, maar dat geheel terzijde.

KPN heeft eSim al in gebruik bij hun dochter Simyo en zelf bij KPN zakelijk voor hun IoT toepassingen, en geven netjes aan dat uitrol voor de rest van KPN zakelijk (en waarschijnlijk privé) in Q3 zal worden gerealiseerd. Dit betekend dus ergens tussen juli en september.

Nog steeds vrij laat, maar gezien het hele corona verhaal, minder mensen op kantoor, lastiger overleg etc is het prima te verklaren. Misschien voor velen nog laat, en hebben ze het liever gisteren dan vandaag maar er is in ieder geval wel duidelijkheid wanneer het te verwachten valt.
Want zo doe je dat, klantenmanagement, je houdt ze op de hoogte als daar naar gevraagd wordt en verschuild je niet door steeds hetzelfde bandje af te spelen “er is niets bekend”.

Er zijn in dit geval dus twee opties, óf je gaat intern eens wat op zoek en komt met een fatsoenlijk antwoord óf je neemt contact op met KPN om te vragen wanneer jullie het wél mogen implementeren...

Jan31

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Mmhhhh, 22 juni is dus D day volgens de bron. Ben benieuwd of het allemaal klopt dat VF dan met esim gaat komen.  Lijkt me dat er dan snel communicatie moet komen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jan31 wrote:

22 juni!!!

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556892/286

En dit is betrouwbaar?! 
Hoor wel vaker een datum maar dan komt het nooit 😞

anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone gaat vanaf maandag 22-06-2020 esim ondersteunen  eindelijk 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
anilbektas wrote:

Vodafone gaat vanaf maandag 22-06-2020 esim ondersteunen  eindelijk 

Laten we hopen dat je gelijk hebt want anders maak je een heleboel mensen ongelukkig en happy met niets. Dus weet wat je zegt en wat je aankondigt! Als het zo zal zijn dan merken we het maandag wel en ik hoop voor de personen die het verkondigen dat het ook zo is. Ik wacht liever af tot het echt zo is, dan pas zal ik juichen en blij zijn 🙂

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

UPDATE 22 juni

Volg jij al een poosje dit topic? Dan hebben we goed nieuws voor jou. De eSIM is vanaf vandaag beschikbaar bij Vodafone!

Alle particuliere en zakelijke mobiele abonnementen ondersteunen de eSIM. Voor prepaid en hollandsnieuwe is eSIM nog niet mogelijk. Verder heb je nodig:

  • Een eSIM ondersteunend toestel (kijk onderaan dit topic voor een lijstje)
  • Een eSIM voucher
  • Voor bestaande klanten: toegang tot My Vodafone (Zakelijk)

Lees meer informatie over de eSIM en hoe je deze kunt bestellen in dit topic

alinabo12

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vorige week heb ik een nieuw abonnement aangevraagd bij Simyo. Ik was bij Vodafone. Ik wil graag nummerbehoud. Nu kreeg ik van Simyo drie mails:

een mail met inloggegevens
een mail met wachtwoord
een mail met bevestiging van behoud nummer
In deze volgorde.

In mail 1 vertellen ze mij dat ik mijn simkaart moet activeren met behulp van een tijdelijk telefoonmnummer en de inlogcode van mail 2. . Ik heb wel een simkaartvan Vodafone, maar (nog) geen nieuwe gekregen van Simyo. Moet ik de oude simkaart gebruiken, of krijg ik nog een nieuwe simkaart van Simyo? En waarom het tijdelijk nummer gebruiken als het goede nummer al goedgekeurd is?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @alinabo12

Wat jammer dat je gaat overstappen naar een andere provider. Wanneer je overstapt van een andere provider naar Vodafone met nummerbehoud, dan gaat je Vodafone abonnement in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. In dit geval is het andersom. Je stapt over van Vodafone naar een andere provider. Je bent in ieder geval tot de datum dat je nummer wordt overgezet naar Simyo via Vodafone bereikbaar. Dus tot die tijd kan je onze simkaart blijven gebruiken. Simyo gaat over de levering van hun simkaart en eventuele activatie. Voor verdere vragen daarover, raad ik je dan ook aan om contact met hen op te nemen.

alinabo12

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien stap ik in de toekomst weer over naar Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic