Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

eSIM bij Vodafone

Update 22 juni: 

Volg jij al een poosje dit topic? Dan hebben we goed nieuws voor jou. De eSIM is vanaf vandaag beschikbaar bij Vodafone!

Alle particuliere en zakelijke mobiele abonnementen ondersteunen de eSIM. Voor prepaid en hollandsnieuwe is eSIM nog niet mogelijk. Verder heb je nodig:

  • Een eSIM ondersteunend toestel (kijk onderaan dit topic voor een lijstje)
  • Een eSIM voucher
  • Voor bestaande klanten: toegang tot My Vodafone (Zakelijk)

 

< Check! Ik wil een eSIM bestellen >

< Ik wil meer informatie over de eSIM >

 


Hallo allemaal,

We ontvangen regelmatig de vraag of wanneer Vodafone de eSIM gaat ondersteunen. Hieronder vind je hierover meer informatie:

eSIM ondersteuning door Vodafone
VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.

Gaat Vodafone de eSIM ondersteunen?
Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020  eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

 

134 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh @Steven toch… niet vloeken he!
Want die gaat er nu over van een iPhone naar een S…… (kan het niet eens uitspreken) HAHAHA 

SAMSUNG…. Goed dan…. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hahahah @Energieboy
Ik zou niet durven om te vloeken. Ik denk alleen in oplossingen 😛 Ook al heb je daarvoor een ander merk toestel nodig. 

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

De oplossing is niet realistisch voor mensen die een iphone hebben met esim. Dit type toestellen zijn niet zo oud en ook nog kostbaar. Als ik jouw redenatie volg, dan lever je een dure iPhone in voor een dure Samsung . Dan is overstappen naar Tmobile of Simyo een goedkopere en makkelijkere stap. Nog beter zou zijn als VF hier eens werk van zou maken.  En tot slot, ook Samsung zal steeds vaker esim integreren in de toestellen.  

Eric66

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:

Hahahah @Energieboy
Ik zou niet durven om te vloeken. Ik denk alleen in oplossingen Ook al heb je daarvoor een ander merk toestel nodig. 

 

…...heel jammer

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi Vodafone, het wordt zo langzamerhand wel een keertje tijd dat jullie starten met de E-Sim. Ik wil echt mijn Apple Watch eens volledig kunnen gebruiken. Inmiddels al een paar jaar oud en allang voorbereid op esim. Waarom dat getreuzel. Er wordt genoeg gemopperd op het forum hierover.  Kom op! Aan het werk. Ik wil de “gratis” 5gb data wel direct inruilen voor de E-Sim. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Ruud001 
Een andere provider heeft nu eSIM, samen met nog een andere provider. maar dit zijn alleen eSIM voor in je toestel. Verwacht eigenlijk dat Vodafone dan, als die met de eSIM uit komt, het ook eerst gewoon voor je iPhone is.  Want op de andere sites staat ook dat het alleen voor de iPhone is en niet voor de watch. 

Mijn mening, als je daar echt op zit te wachten, ben ik bang dat je nog heel lang wacht. Of Vodafone met ineens met beide uit komen en een grote slag gaan maken om nieuwe klanten binnen te halen. Maar verwacht het niet echt. Al hoop ik, voor een ieder die het graag wil gebruiken, het wel snel komt ??

Curiose

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou tegen iedereen willen zeggen, stem met je portemonnee, en zoek een provider die wel vooraan wil/kan lopen. 

Als voorbeeld t-mobile

  • heeft wel visual voicemail
  • heeft wel e-sim (telefoon only op dit moment)
  • Geeft aan als eerste landelijk met 5G te komen
  • had eerder voice over wifi op de iPhone
  • Internetten + bellen werkt wel. 

In mijn ogen heeft dit o.a te maken dat ze de back-end gewoon niet op orde hebben, en dus slecht met de markt kunnen /willen mee bewegen. Ga niet wachten totdat ze misschien 1 van de features gaan ondersteunen, want dan zal het in de toekomst wel weer iets zijn dat lang op zich laat wachten.  Zakelijk heb ik helaas nog wel met Vodafone te maken. 

 

 

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik denk dat het ook een kwestie van onwil is. Immers, esim wordt door vf al ondersteund. Denk bijv. de ondersteuning van connectivity in auto’s. BMW bijvoorbeeld, deze zit middels esim op het vf netwerk. vf realiseert zich te weinig dat ze nu echt achterlopen en dat overstappen naar de concurrentie makkelijker is dan dat mensen naar vf overstappen nu anderen esim hebben.  Daarbij denk ik ook dat er iets zit van sentiment richting Apple ontwikkelingen (esim, visual voicemail). In den beginne was alleen tmobile de preferred supplier van Iphones in NL. Wellicht is dit het oud zeer. 

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik begrijp er helemaal niks van. Er zijn veel klanten die vragen om esim-ondersteuning, het klantenbestand van Vodafone loopt terug en er komen steeds meer toestellen die esim ondersteunen. Vodafone heeft de techniek beschikbaar in andere landen dus hoe moeilijk kan het zijn? 

Zelfs budget-simaanbieder Simyo heeft het inmiddels beschikbaar. Dat is Vodafone toch haar eer te na. Geef duidelijkheid en laat zien dat je een vooruitstrevend bedrijf bent/wilt zijn.

Kalemarco

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Raggelmans   ik ben het helemaal met je eens. Vodafone moet gewoon duidelijkheid scheppen. Niet met standaard antwoorden van we gaan kijken of er vraag naar is of in de loop van 2020. Kom op Vodafone er is genoeg vraag naar en hou je klanten niet aan het lijntje. ???

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Weer 2 klanten minder, tmobile loop toch echt voor op vf  triest dat vf zo laks is

MonicaS

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er een indicatie wanneer Vodafone met Esim begint? Ik overweeg nu ook om naar T-Mobile te gaan.

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vf wil niks! Normaal communiceren over een actuele dienst waar om geroepen word nog niet. Goede reden om tmobile te kiezen zei gaan wel met de tijd en klantvraagmee

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is eigenlijk gewoon triest voor vf een goede provider en dan niet mee kunnen met de nieuwe techniek. En lulliger mensen aan het lijntje houden

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ja Vodafone, het eerste kwartaal is bijna ten einde. Nog E-Sim nieuws?????????

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ruud001 wrote:

Ja Vodafone, het eerste kwartaal is bijna ten einde. Nog E-Sim nieuws?????????

Vrees dat het wachten op vf nog heel lang duurt Ruud001

RoelFavier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Je zou verwachten dat Vodafone nu tijd heeft om eSIM te lanceren?

Audionics

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een schandalige en beschamende vertoning van het netwerk kartel Vodafone, T-mobile, KPN !

Het is grote onzin dat dit na twee jaar nog steeds een technische beperking zou zijn!

Het is duidelijk dat dit in het verleden onderling afgesproken is dat T-mobile dus in Nederland als enige e-Sim ingevoerd heeft.

Dit is mijn na 8 jaar ervaring hiermee en, tot enkele jaren geleden, als marketeer bij KPN werken .
Er is nagenoeg maandelijks overleg tussen de providers op marketing niveau om de markt te verdelen en af te stemmen.
Tja, men kon het toch niet maken dat er helemaal geen reactie van de Nederlandse providers met betrekking tot e-Sim kwam. En dus alleen e-Sim van T-mobile met grote beperkingen en gekoppeld data en voice abonnementen.

Voordeel is dat marketing technisch de T-mobile e-Sim geen  invloed op de concurrentiepositie heeft aangezien T-mobile als enige een hoog gekoppelde prijs voor data en telefoon pakketten heeft ingevoerd.  Duidelijk dat dit geen gevaar vormt voor Vodafone en KPN en er dus geen enkele marktwerking te verwachten valt door e-Sim bij T-mobile. Zoals door alle partijen gewenst.

Aanmelden van deze bij Autoriteit Financiële Markten helpt wellicht als we dat massaal gaan doen:

Heb ik ook gedaan. Beetje lastig, maar je krijgt een nette reactie.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht/melding-afm

NEEM ACTIE EN HELP DE INTRODUCTIE VAN E-SIM IN NEDERLAND!

 

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen nut meer voor mij maar ik doe mee voor de kleine club die esim wil en toch bij Vodafono wil blijven

Audionics

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een schandalige en beschamende vertoning van het netwerk kartel Vodafone, T-mobile, KPN !

Het is grote onzin dat dit na twee jaar nog steeds een technische beperking zou zijn!

Het is duidelijk onderling afgesproken is dat T-mobile in Nederland als enige e-Sim ingevoerd heeft.

Dit is mijn na 8 jaar ervaring hiermee en, tot enkele jaren geleden, als marketeer bij KPN werken .
Er is nagenoeg maandelijks overleg tussen de providers op marketing niveau om de markt te verdelen en af te stemmen.
Men kon het toch niet maken dat er helemaal geen reactie van de Nederlandse providers met betrekking tot e-Sim kwam. En dus alleen e-Sim van T-mobile met grote beperkingen en gekoppeld data en voice abonnementen.

Voordeel is dat marketing technisch de T-mobile e-Sim geen  invloed op de concurrentiepositie heeft aangezien T-mobile als enige een hoog gekoppelde prijs voor data en telefoon pakketten heeft ingevoerd.  Duidelijk dat dit geen gevaar vormt voor Vodafone en KPN en er dus geen enkele marktwerking te verwachten valt door e-Sim bij T-mobile. Zoals door alle partijen gewenst.

Aanmelden van deze bij Autoriteit Financiële Markten helpt wellicht als we dat massaal gaan doen:

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht/melding-afm

NEEM ACTIE EN HELP DE INTRODUCTIE VAN E-SIM IN NEDERLAND!

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Audionics wrote:

Wat een schandalige en beschamende vertoning van het netwerk kartel Vodafone, T-mobile, KPN !

Het is grote onzin dat dit na twee jaar nog steeds een technische beperking zou zijn!

Het is duidelijk onderling afgesproken is dat T-mobile in Nederland als enige e-Sim ingevoerd heeft.

Dit is mijn na 8 jaar ervaring hiermee en, tot enkele jaren geleden, als marketeer bij KPN werken .
Er is nagenoeg maandelijks overleg tussen de providers op marketing niveau om de markt te verdelen en af te stemmen.
Men kon het toch niet maken dat er helemaal geen reactie van de Nederlandse providers met betrekking tot e-Sim kwam. En dus alleen e-Sim van T-mobile met grote beperkingen en gekoppeld data en voice abonnementen.

Voordeel is dat marketing technisch de T-mobile e-Sim geen  invloed op de concurrentiepositie heeft aangezien T-mobile als enige een hoog gekoppelde prijs voor data en telefoon pakketten heeft ingevoerd.  Duidelijk dat dit geen gevaar vormt voor Vodafone en KPN en er dus geen enkele marktwerking te verwachten valt door e-Sim bij T-mobile. Zoals door alle partijen gewenst.

Aanmelden van deze bij Autoriteit Financiële Markten helpt wellicht als we dat massaal gaan doen:

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht/melding-afm

NEEM ACTIE EN HELP DE INTRODUCTIE VAN E-SIM IN NEDERLAND!

Ik denk niet dat een dergelijke actie veel zin heeft. . Ik heb liever dat Vodafone de tijd die ze in reacties op het AFM Onderzoek steekt in de introductie van e-Sim. Zou tevens adviseren even weinig inzet te plegen op 5g. Die masten blijken nogal brandgevoelig ?. Tijd genoeg dus voor de introductie van e-Sim. 

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Serkan @Steven  Ik zou mijn klanten proberen op de hoogte te houden want als ik zaken doe net als vf verwacht ik ook geen blijvers.

Ik noem dit meer een schandalige manier van communiceren het maandbedrag wordt toch automatisch geïncasseerd.

Voordeel TMOBILE bied het wel en heb nog geen minuut spijt gehad van mijn abo bij TMOBILE

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat een groot praat @Olofg 
Als er niet iets nieuws te melden is, dan heeft het ook geen zin om hier iets te plaatsen. En als je toch al een abonnement hebt bij een andere provider, snap ik niet wat je hier doet.

En lees even de community, die houden mensen op de hoogte, maar dan moet je als bezoeker deze info wel lezen: https://forum.vodafone.nl/over-de-vodafone-community-58/even-voorstellen-de-nieuwe-moderators-301013

Hele fijne dag gewenst!

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Energieboy wrote:

Wat een groot praat @Olofg 
Als er niet iets nieuws te melden is, dan heeft het ook geen zin om hier iets te plaatsen. En als je toch al een abonnement hebt bij een andere provider, snap ik niet wat je hier doet.

En lees even de community, die houden mensen op de hoogte, maar dan moet je als bezoeker deze info wel lezen: https://forum.vodafone.nl/over-de-vodafone-community-58/even-voorstellen-de-nieuwe-moderators-301013

Hele fijne dag gewenst!

Groot praat deze lomperd snapt het ook niet!

JvH

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vanwaar nu deze wilsontbreking, Vodafone? Het is toch duidelijk dat klanten hier met smart op zitten te wachten? Wat vinden jullie er nu zelf van dat klanten er zo veel om vragen? Dat moet jullie toch ook aan het denken zetten? Er zijn inmiddels al meerdere toestellen op de markt die eSim ondersteunen, en Apple komt vandaag ook weer met een nieuw eSim-toestel. 

Antwoorden zoals “Dit vraagt iedereen zich af maar Vodafone geeft daar geen antwoord op. We zullen gewoon moeten wachten en als je niet kan wachten en je hebt het echt nodig en je kan van je abonnement af, stap over op een andere provider. Dan heb heb je het zeker en kan je het gebruiken.” -zijn echte dooddoeners. Ik herhaal. “Vodafone geeft daar geen antwoord op”. Dat klinkt toch lachwekkend? Kijk om je heen! Jullie mogen best wat transparanter worden. Er zijn zeker vijf landen waar Vodafone de eSim al uitgeeft. Wat maakt nu dat dit toch in vredesnaam zo lang moet duren?! Ik ben echt niet de enige die loopt te zeulen met twee telefoons.

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
JvH wrote:

Vanwaar nu deze wilsontbreking, Vodafone? Het is toch duidelijk dat klanten hier met smart op zitten te wachten? Wat vinden jullie er nu zelf van dat klanten er zo veel om vragen? Dat moet jullie toch ook aan het denken zetten? Er zijn inmiddels al meerdere toestellen op de markt die eSim ondersteunen, en Apple komt vandaag ook weer met een nieuw eSim-toestel. 

Antwoorden zoals “Dit vraagt iedereen zich af maar Vodafone geeft daar geen antwoord op. We zullen gewoon moeten wachten en als je niet kan wachten en je hebt het echt nodig en je kan van je abonnement af, stap over op een andere provider. Dan heb heb je het zeker en kan je het gebruiken.” -zijn echte dooddoeners. Ik herhaal. “Vodafone geeft daar geen antwoord op”. Dat klinkt toch lachwekkend? Kijk om je heen! Jullie mogen best wat transparanter worden. Er zijn zeker vijf landen waar Vodafone de eSim al uitgeeft. Wat maakt nu dat dit toch in vredesnaam zo lang moet duren?! Ik ben echt niet de enige die loopt te zeulen met twee telefoons.

Minder winst want ze moeten investeren. 

TheLen

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In September komt Apple weer met nieuwe goodies die ik wil aanschaffen.

Heb geen zin meer om met twee telefoons (NL + UK) te zeulen dus zal helaas

afscheid moeten nemen van Vodafone als eSim niet voor die tijd ondersteund wordt.

p.s. Ken nog 8 relaties waarbij hetzelfde speelt ...dus schiet op Vodafone NL want “in de loop van 2020” is reeds voorbij

 

hopefully yours 

Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik vind het jammer dat vodafone niet de moeite neemt om te reageren. Niemand zit te wachten op een reactie van een of andere flapdrol, VF laat weten hoe het zit voor er nog meer mensen de overtocht naar tmobile maken

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik wil best vanuit Ziggo reageren. Maar zolang de ontwikkelingen nog niet concreter zijn, is hier helaas weinig te verkondigen :-(. Als er een concrete update is, zullen we jullie natuurlijk op de hoogte brengen 🙂 

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dag Lycke, allereerst dank voor je reactie en ik waardeer in ieder geval dat je iets laat horen. Het is nl lang stil geweest vanuit VF op dit topic. Echter, VF kan wel degelijk wat vertellen over de ontwikkelingen. Als VF helemaal niet bezig is met Esim, dan kan dat hier toch worden aangegeven. Dan weten de klanten ook waar ze aan toe zijn. Dat is ook een antwoord. Indien VF wel bezig is met Esim, dan kan VF toch wel iets zeggen over de fase. Immers elk project en dit zal wel een project binnen VF zijn, kent wel een fase. Waar zit VF nu. Is het de initiatiefase of inmiddels nabij de realisatiefase. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, nu ik zelf over ben gegaan naar een nieuwe iPhone ga ik dan toch ook maar eens vragen waar die eSIM blijft. Jammer dat Vodafone deze nog niet heeft en wat Jamiiii zegt, als Vodafone er niet mee bezig is, zeg het dan maar gewoon eerlijk. Al hoewel ik denk dat Vodafone er wel mee bezig is maar er misschien mee willen wachten tot alles weer normaal verloopt. Maar goed, dat is een idee vanuit mij zelf 🙂

Oh heerlijk…. bij Ziggo vraag ik elke maand/week om Ziggo GO voor Apple TV en nu bij Vodafone gaan we dan maar elke maand/week vragen om de eSIM. Zo hebben we wat te doen en blijft het onder de aandacht en wie weet ziet dan een keer iemand van de PR afdeling of een andere marketing afdeling, of misschien wel de directie, de vraag langs komen. 

Spannend!

bartvries

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ik wil best vanuit Ziggo reageren. Maar zolang de ontwikkelingen nog niet concreter zijn, is hier helaas weinig te verkondigen . Als er een concrete update is, zullen we jullie natuurlijk op de hoogte brengen 🙂 

Ik denk dat ze nu wat anders aan hun hoofd hebben. Ook vanuit het hoofdkantoor werken ze nu thuis. Introductie van nieuwe producten vergt veel samenwerking van afdelingen, en niet te vergeten leveranciers.  Allemaal via MS team werken…  niet echt efficiënt. Dus “in de loop van 2020” is denk ik nu na Corona begin 2021. Anders zouden ze nu wel in een pilot / test fase moeten zitten en zelfs dat wordt niet gecommuniceerd. Hoeft ook niet echt geheim te blijven als ze hier al zouden zijn, de concurrentie is ze toch al voor. Dus zo snel mogelijk aanhaken is het beste wat je dan nog kan doen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Test fase… en dat gaat Vodafone communiceren?
Hmm, dat is de eerste keer dat ik dit hoor en dat Vodafone zoiets zou communiceren.

bartvries

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, bij andere providers zie je juist dat de community (forum) aan dit soort zaken mag deelnemen. Zij zijn vaak de positivo's van een operator. Maar dan moet er wel iets te testen zijn natuurlijk...

JustVodka

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik loop al een poos rond met twee telefoons voor zakelijk en privé waarvan een iPhone en een andere telefoon. Zowel de sim van m’n werk en privé zijn van VF. Ben best tevreden over VF op een kort uitstapje naar “ben” na zit ik al sinds de Libertel dagen bij VF.

Helaas nog geen duidelijkheid omtrent eSim dus nu beslissing gemaakt om naar T-Mobile te gaan vanwege eSim.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@JustVodka 
Dan wens ik je veel plezier bij je nieuwe provider. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hey Vodafone, wat mooi die 5G. Jammer dat bijna niemand er wat aan heeft. En de E-sim? Zeker geen haast… Jammerrrrrr

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Volgende keer ga ik ook overstappen naar een ander provider. Ieder keer zelfde met vodafone nederland ben het zat

Bergj69

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ik wil best vanuit Ziggo reageren. Maar zolang de ontwikkelingen nog niet concreter zijn, is hier helaas weinig te verkondigen . Als er een concrete update is, zullen we jullie natuurlijk op de hoogte brengen 🙂 

Kan iemand dan uitleggen waarom concrete ontwikkel ervaringen die reeds in Duitsland zijn opgedaan met eSim door Vodafone Duitsland, niet van waarde zijn voor de introductie van eSim in Nederland? Als ik met de auto de grens over ga met mijn Vodafone abbo (die eerdaags verlengd kan worden, de eerste de beste provider die mij dekking geeft in Lage Vuursche EN eSim, die ga ik pakken) wordt ik moeiteloos op het Duitse netwerk gezet. Iets in mij zegt dat zo'n introductie in Nederland dan geen hogere wiskunde hoeft te zijn…. T-mobile heeft het al enige tijd draaiende…..

Bergj69

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou, in mijn mooie dorp kan je kiezen uit het netwerk van Vodafone of het netwerk van KPN. Ik vindt het allemaal prima, als ik maar ASAP gebruik kan maken van de fraaie eSim functie die in mijn iPhone 11 zit. Ik lees net dat ik bij een dochter van KPN daarvoor aan het juiste adres ben. Binnenkort maar eens naar zo'n telecomwinkel en de overstap in orde maken.

Simyo heeft eSim ondersteuning voor elkaar.

Blijft mijn vrouw mooi bij Vodafone, want we willen natuurlijk wel HBO via Ziggo blijven kijken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, de eSIM, het zou handig zijn om die te kunnen gebruiken.
Maar het natuurlijk niet eerlijk tegenover de mensen die 5G hebben en dit nu kunnen gebruiken. Laat die mensen toch plezier hebben, dat gunnen we ze toch wel? Ook al moeten wij dan nog even wachten op de eSIM. Nou, als de mensen met 5G hier extra blij van worden, dan is het voor mij best. De eSIM komt dan vast hierna als grote verrassing 

Bergj69

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Ja, de eSIM, het zou handig zijn om die te kunnen gebruiken.
Maar het natuurlijk niet eerlijk tegenover de mensen die 5G hebben en dit nu kunnen gebruiken. Laat die mensen toch plezier hebben, dat gunnen we ze toch wel? Ook al moeten wij dan nog even wachten op de eSIM. Nou, als de mensen met 5G hier extra blij van worden, dan is het voor mij best. De eSIM komt dan vast hierna als grote verrassing 

 

Ik mis even de link "5G” versus “eSim”. Het antwoord van Lycke Vodafone melde dat er nog geen concrete ontwikkelingen zijn. Mijn vraag daarop was: waarom doen we niets met de ervaring die door Vodafone Duitsland als is opgedaan? Dat staat geheel los van 5G naar mijn idee en sowieso met mijn iPhone 11Pro want die is niet 5G ready.

 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Heb al weer een tijdje een Apple Watch MET E-sim mogelijkheid, alleen zonder E-sim. Net zoals de iPhone 11 Pro Max. Balen…
Waarom moet Nederland hier zooooooo lang op wachten. 

Over complot theorie gesproken….

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alleen maar spelletjes aan het spelen met jullie klanten veelste zwak echt schandalig dit? wel een duur toestel verkopen of abonnement met hoge maandelijks kosten en dan geen esim regelen. Ik heb mijn 11 pro bewust gekocht om die functie Esim inmiddels al bijna jaar oud

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

… kan weg ...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bergj69 wrote:

Ik mis even de link "5G” versus “eSim”. Het antwoord van Lycke Vodafone melde dat er nog geen concrete ontwikkelingen zijn. Mijn vraag daarop was: waarom doen we niets met de ervaring die door Vodafone Duitsland als is opgedaan? Dat staat geheel los van 5G naar mijn idee en sowieso met mijn iPhone 11Pro want die is niet 5G ready.

 

Ik gaf ook geen antwoord op je vraag!
Mijn antwoord was dan ook helemaal niet op je vraag gericht. 

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Waarom nou die 5G waar echt niemand, behalve de regering op zit te wachten. Die masten worden niets voor niets in de fik gestoken. Kom maar gewoon met de eSIM ondersteuning waar wel echt mensen op zitten te wachten.  

mavassie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
haroldso wrote:

Waarom nou die 5G waar echt niemand, behalve de regering op zit te wachten. Die masten worden niets voor niets in de fik gestoken. Kom maar gewoon met de eSIM ondersteuning waar wel echt mensen op zitten te wachten.  

5G is weer veel beter dan 4G en is veel sneller. Daar zitten we echt wel op te wachten. Dat die complot denkers zo gek zijn en geloven in die theorieën, kunnen wij niks aan doen. Maar de eSIM had er voor mij al lang moeten zijn, zelfde met visual voicemail. Alle buur landen ondersteunen het al, maar Vodafone Nederland loopt weer ver achter. Misschien dat ik toch maar beter terug kan gaan naar T-mobile.

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zal ik dan de 100ste zijn met een antwoord hier 
Ik denk niet dat de andere provider zoveel mensen binnen heeft weten te halen alleen voor de eSIM. Vaak stappen mensen over omdat ze dan weer extra korting krijgen of omdat het toestel goedkoper is. Maar wie weet ligt het wel aan de eSIM.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic