Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

eSIM bij Vodafone

Update 22 juni: 

Volg jij al een poosje dit topic? Dan hebben we goed nieuws voor jou. De eSIM is vanaf vandaag beschikbaar bij Vodafone!

Alle particuliere en zakelijke mobiele abonnementen ondersteunen de eSIM. Voor prepaid en hollandsnieuwe is eSIM nog niet mogelijk. Verder heb je nodig:

  • Een eSIM ondersteunend toestel (kijk onderaan dit topic voor een lijstje)
  • Een eSIM voucher
  • Voor bestaande klanten: toegang tot My Vodafone (Zakelijk)

 

< Check! Ik wil een eSIM bestellen >

< Ik wil meer informatie over de eSIM >

 


Hallo allemaal,

We ontvangen regelmatig de vraag of wanneer Vodafone de eSIM gaat ondersteunen. Hieronder vind je hierover meer informatie:

eSIM ondersteuning door Vodafone
VodafoneZiggo volgt de (hybride) e-sim ontwikkeling met grote interesse, om ook te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met e-sim mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.

Gaat Vodafone de eSIM ondersteunen?
Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020  eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

 

134 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor deze duidelijkheid. Nu weet iedereen en hoeven we alleen nog maar te wachten. En laten we hopen, voor iedereen die een eSIM wil, dat wachten zal worden beloond. Nogmaals bedankt voor deze info! 

nickven

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ons geduld word wel op de proef gesteld, laten we hopen dat het begin 2019 gaat worden. En dat de concurrentie niet eerder komt met ondersteuning voor de Apple Watch..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
nickven wrote:

Ons geduld word wel op de proef gesteld, laten we hopen dat het begin 2019 gaat worden. En dat de concurrentie niet eerder komt met ondersteuning voor de Apple Watch..

Begin 2019 is al geweest hoor  
Dan zouden ze achter lopen en dat is niets voor Vodafone 

nickven

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Oeps. Ik bedoel natuurlijk 2020.. back to the future Vodafone?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Serkan Bedankt voor alle info. Niet dat ik er blij mee ben, maar dat is wat anders . Kun je me zeggen of ze dan ook de Apple watch gaan ondersteunen? Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mocht je nu niet willen wachten met stilte, bekijk dan deze topic maar even:
https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/wanneer-gaat-vodafone-nl-net-zoals-vodafone-duitsland-met-...

(laatste post, dan heb je wat te doen bij het wachten tot 2020) 

TV105

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ruud001 wrote:

@SerkanBedankt voor alle info. Niet dat ik er blij mee ben, maar dat is wat anders . Kun je me zeggen of ze dan ook de Apple watch gaan ondersteunen? Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten...

 

‘Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten…’ → nope!

In heel Europa werkt dit al… Weet iemand wat nu de reden is dat Apple Watch Esim niet aangeboden wordt in BLN? Potentieel omzet verlies?? Ik ben van mening dat onvrede onder je klanten veel gevaarlijker is.

 

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 wrote:

@SerkanBedankt voor alle info. Niet dat ik er blij mee ben, maar dat is wat anders . Kun je me zeggen of ze dan ook de Apple watch gaan ondersteunen? Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten...

@Ruud001 Officieel heb ik hier op dit moment geen informatie over. Maar als ik naar de technische aspecten kijk dan verwacht persoonlijk ik dat dit samen met de introductie voor toestellen zal zijn. Maar goed, dit is mijn persoonlijke verwachting. Gelukkig is 2020 niet meer heel lang, zodra we meer informatie hebben zullen we dit direct met jullie delen!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Serkan Top. Bedankt voor je reactie. Wacht het af.

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Serkan wrote:
Ruud001 wrote:

@SerkanBedankt voor alle info. Niet dat ik er blij mee ben, maar dat is wat anders . Kun je me zeggen of ze dan ook de Apple watch gaan ondersteunen? Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten...

@Ruud001 Officieel heb ik hier op dit moment geen informatie over. Maar als ik naar de technische aspecten kijk dan verwacht persoonlijk ik dat dit samen met de introductie voor toestellen zal zijn. Maar goed, dit is mijn persoonlijke verwachting. Gelukkig is 2020 niet meer heel lang, zodra we meer informatie hebben zullen we dit direct met jullie delen!

Ben benieuwd op welke “technische aspecten” je doelt.
eSIM ondersteuning op het primary device (de iPhone bv.) kan separaat. Dat zie je bv. bij T-Mobile waar nu eSIM op geschikte telefoons beschikbaar is, maar nog geen Apple Watch ondersteuning.

Zo’n Watch (die hetzelfde nummer heeft als de iPhone) is nl. een zgn. secondary device dat voor z’n subscription en entitlement management afhankelijk is van de iPhone. Op de backend infra is daarvoor meer nodig, nl. een entitlement server (en multisim).

Dus waarom verwacht je dat Vodafone bij eSIM uitrol ook meteen de Watch ondersteunt?

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
TV105 wrote:
Ruud001 wrote:

@SerkanBedankt voor alle info. Niet dat ik er blij mee ben, maar dat is wat anders . Kun je me zeggen of ze dan ook de Apple watch gaan ondersteunen? Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten...

 

‘Ik zal toch echt niet de enige zijn die dat wil weten…’ → nope!

In heel Europa werkt dit al… Weet iemand wat nu de reden is dat Apple Watch Esim niet aangeboden wordt in BLN? Potentieel omzet verlies?? Ik ben van mening dat onvrede onder je klanten veel gevaarlijker is.

Jullie zijn niet de enigen  .

Maar@TV105, het klopt niet helemaal wat je zegt (“heel Europa”).
Als we ons tot Vodafone beperken, dan is eSIM ondersteuning op consumenten telefoons, incl. de cellulaire Edition Watch modellen (roestvrij staal, titanium, keramiek), alleen beschikbaar bij Vodafone Duitsland, Italië, Spanje en Verenigd Koninkrijk (“the big four” zullen we maar zeggen!).
Niet dus in (o.a.) Vodafone Nederland, Ierland, Portugal, Tsjechie, Hongarije en Roemenië.

Daar blijkt m.i. duidelijk Vodafone beleid uit: de "grote" landen worden ondersteund, maar "provincie" landjes, zoals het onze, dus niet. Centenkwestie dus, want niet zozeer een technische zoals ik eerder beschreef.
Maar mogelijk gaan ze alles glad trekken, Europees ook, in 2020 als ook 5G goed van start gaat…

Ook denk ik niet Vodafone zich veel aantrekt van geluiden op een forum als dit: de meeste mensen zal eSIM op zich een worst zijn. Ze willen gewoon hun privé en zakelijk nummer op 1 telefoon. En kunnen joggen met alleen hun Apple Watch (zonder telefoon) en toch bereikbaar zijn en berichtjes kunnen lezen. Just my 2 euro cents  !

TV105

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

haha - ok - volledig mee eens!

 

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ach, als je verhalen leest als “T-Mobile kreeg er afgelopen kwartaal 76.000 mobiele klanten bij” zegt genoeg dat Vodafone de boot voor nu gemist heeft. Iedereen die nu eSim wil (en kan nemen) stapt over naar T-Mobile...

bryanedgar

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

T-Mobile Nederland already have E-Sim for a few months now… Vodafone is definitely behind the game. In January my contract expires and I will be moving to T-Mobile for sure! 🙂

P.andeweg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik dacht dat ik bij een goede provider zat. Als ik dit had geweten, was ik vorig jaar bij T-Mobile gebleven.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
P.andeweg wrote:

Ik dacht dat ik bij een goede provider zat. Als ik dit had geweten, was ik vorig jaar bij T-Mobile gebleven.

Als je alles weet ??

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Energieboy wrote:
P.andeweg wrote:

Ik dacht dat ik bij een goede provider zat. Als ik dit had geweten, was ik vorig jaar bij T-Mobile gebleven.

Als je alles weet

Nog geen Apple Watch ondersteuning bij T-Mobile NL...

Bergj69

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik sjouw met 2 telefoons rond. Als ik nou niet gehecht was aan Apple, dan kon ik wel een Dual Sim Androïd smartphone gaan nemen.

Ik zal er wel te simpel over denken, maar als eSim in Duitsland kan, waarom dan niet in Nederland?

Enfin, in augustus verloopt mijn abonnement, als KPN eerder is met eSim, dan kan dat mij wellicht over de streep trekken om over te stappen. Hoe eerder ik zakelijk en privé in mijn iPhone 11 Pro kan combineren, hoe liever het me is.

Olijn

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone waarom kunnen jullie in Nederland geen eSim bieden? En in vele andere landen in Europa en wereldwijd wel?

Ik ben er klaar mee onnodig met 2 telefoons te moeten rondsjouwen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Olijn 
Even het begin van deze topic lezen en daarin staat uitleg. Het is er nog niet en we zullen er gewoon op moeten wachten. Er bestaan ook Samsung toestellen waar je twee Sint-Maarten in kunt doen. Jaja, makkelijk denken vanuit mij zelf maar als je iPhones hebt is dit natuurlijk wel lastig. Maar ja, we wachten er allemaal op 😞

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Hi @Olijn 
Even het begin van deze topic lezen en daarin staat uitleg. Het is er nog niet en we zullen er gewoon op moeten wachten. Er bestaan ook Samsung toestellen waar je twee Sint-Maarten in kunt doen. Jaja, makkelijk denken vanuit mij zelf maar als je iPhones hebt is dit natuurlijk wel lastig. Maar ja, we wachten er allemaal op 😞

Dat is nog steeds geen antwoord... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

Wat ik dus al zei: geen antwoord.

”Als de markt zich blijft ontwikkelen...” is de eerste variabele wat niet bekend is. 
“… Zal Vodafone in de loop van 2020 … “ is de tweede variabele wat niet bekend is. 
Dubbele onbekende/onzekere variabelen, dus een antwoord van niks. 
Daarnaast de vraag WAAROM wachten op de ontwikkeling van de huidige markt? Het wordt al aangeboden in andere landen en T-Mobile bied het ook al aan. Daarnaast heeft T-Mobile sinds het aanbieden van de eSim al ruim 80.000 nieuwe klanten erbij. 
 

Genoeg gezegd. Ik ben al over naar T-Mobile, en ik raad allen aan die op korte termijn eSim willen, om gewoon over te stappen (mits dat contractueel mogelijk is natuurlijk). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je al over bent, dan snap ik het probleem niet zo. 
Hoef je je er ook niet druk om te maken, toch? Veel plezier bij TM en met de eSIM.

Bij Vodafone Nederland is het er nog niet en ze wachten de ontwikkelingen af en in de loop van 2020 zal Vodafone de eSIM gaan ondersteunen. Dit antwoord staat als een huis, niets mis mee. Alleen het wachten, dat kunnen we niet en dat is nu het grootste probleem. Maar de oplossing heb je zelf al genomen, mooi toch! 

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Als je al over bent, dan snap ik het probleem niet zo. 
Hoef je je er ook niet druk om te maken, toch? Veel plezier bij TM en met de eSIM.

Bij Vodafone Nederland is het er nog niet en ze wachten de ontwikkelingen af en in de loop van 2020 zal Vodafone de eSIM gaan ondersteunen. Dit antwoord staat als een huis, niets mis mee. Alleen het wachten, dat kunnen we niet en dat is nu het grootste probleem. Maar de oplossing heb je zelf al genomen, mooi toch! 

Ik heb geen probleem, ik ben een happy eSim gebruiker. 

Waar ik me aan erger is de lakse reactie vanuit Vodafone en de manier waarop mensen zoals jij het brengt alsof er een antwoord is. Er is geen antwoord, zoals ik uitlegde in mijn vorige antwoord. En op ieder antwoord maar met hetzelfde reageren is gewoon onzin:

Bij Vodafone Nederland is het er nog niet en ze wachten de ontwikkelingen af en in de loop van 2020 zal Vodafone de eSIM gaan ondersteunen. Dit antwoord staat als een huis, niets mis mee. Alleen het wachten, dat kunnen we niet en dat is nu het grootste probleem. Maar de oplossing heb je zelf al genomen, mooi toch! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou ja, weet je, veel plezier bij TM en fijn dat je een happy eSIM gebruiker bent. En dat meen ik echt!
Hoe je het ook zegt, het is een antwoord vanuit Vodafone. Dat mensen het er niet mee eens zijn, dat is een ander verhaal. Maar een antwoord is het wel, dit is wat Vodafone er over te zeggen heeft. Het is dan ook mijn laatste reactie over de eSIM, ik wacht gewoon af. Dat is wat Vodafone als antwoord geeft en daar moet ik maar mee dealen. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ben het in dit geval met iMars eens. Een erg open antwoord van Vodafone. Ik strijd al enige tijd voor de E-Sim. En iedere keer houdt Vodafone de boot af. Ja, ooit gaan we er denk ik wel een keer aan beginnen. Ergens in 2020 misschien? 31 december 2020 is dus ook een mogelijkheid. Pff gewoon balen is dit. 
?

Maar goed. Er is hoop. Dus we wachten. En dat is de macht van de telecombedrijven. 

herpi

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al heel lang een dual sim telefoon want pendel tussen twee landen met beide een Vodafone abo.

Het is belangrijk voor mij dat individuen mij persoonlijk kunnen bellen vanuit hun eigen land. Dit in verband met de kosten van de beller.

Om die reden nooit een iPhone , want dual SIM mocht niet van ome Steve.

Dik tevreden over Android, dus dat blijft.

 

Maarrrrrrr. Wil een Galaxy Fold kopen en  m  o e  t  dus een  eSIM hebben.

Zal geduldig wachten tot een van de Vodafone landen, Nederland of Roemenië, een eSIM aanbiedt en sla dan mijn slag.

 

Heb nu een Note 10 dus ik klaag niet en geen haast.

 

Huib

Petersmf

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik vind het aanbod van ‘nieuwe’ diensten door Vodafone NL in vergelijking met andere aanbieders en zelfs Vodafone in andere landen van een bedenkelijk laag niveau. Het duurt allemaal echt veel te lang, schandalig! Sinds ik verhuisd ben naar NL (nu 5 jaar geleden) wacht ik al op visual voicemail, inbellen naar je voicemail is echt niet meer van deze tijd. Nu ook alweer een tijd aan het wachten op de e-sim en weer niemand binnen Vodafone die ons een normaal antwoord kan geven behalve dan de lachwekkende smoesjes over veiligheid, technische aspecten en dat we gewoon geduld moeten hebben. Al 5 jaar ‘geduld’ met visual voicemail en het is er nog steeds niet... hoe lang wachten op  de e-sim? Geef eens een duidelijk direct antwoord Vodafone! Deze diensten staan al lang (of niet) gepland in jullie interne kalender... 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Tja, wat zal ik hier op zeggen… Helemaal mee eens. Loop al bijna een jaar met een Apple Watch, die ik maar half kan gebruiken. Erg jammer allemaal.

DicksVodafone

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:

Als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

Houd dit artikel in de gaten voor de laatste updates over de eSIM bij Vodafone.

Vodafone draait het om, zij wachten op belangstelling van de klant in plaats van meer klanten krijgen als je eSIM activeert!!!

Dapinsch

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind het echt zwak en onzinnig van Vodafone. Helemaal nix concreets. Zowel Prive als zakelijk zit ik op Vodafone. Als ik had geweten dat ze hier zo lang omheen zouden draaien had ik wel voor T-mobile gekozen. We zitten met 1800 devices die E-sim ondersteuning bieden.  Op Jullie netwerk! Er zullen vast meer bedrijven zijn. Dus de “markt” is er klaar voor !! En de “markt” vraagt erom!!  

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je 1800 devices hebt @Dapinsch, dan zou ik eens een afspraak maken met je tussen persoon bij Vodafone. Als je zoveel abonnementen hebt bij Vodafone dan ben je vast een hele goede klant en moet je dit toch kunnen aankaarten bij Vodafone op het kantoor. Ipv hier op een Vodafone Community voor privé klanten met soms maar 1 of 2 abonnementen. 

Dus als ik jou was zou ik met de zakelijke afdeling contact opnemen en er over gaan praten! Daar bereik je dan vast meer mee. Al is het maar informatie opvragen en uithoren. Voor mij zou 1800 abonnementen wel belangrijk zijn. 

Dapinsch

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Als je 1800 devices hebt @Dapinsch, dan zou ik eens een afspraak maken met je tussen persoon bij Vodafone. Als je zoveel abonnementen hebt bij Vodafone dan ben je vast een hele goede klant en moet je dit toch kunnen aankaarten bij Vodafone op het kantoor. Ipv hier op een Vodafone Community voor privé klanten met soms maar 1 of 2 abonnementen. 

Dus als ik jou was zou ik met de zakelijke afdeling contact opnemen en er over gaan praten! Daar bereik je dan vast meer mee. Al is het maar informatie opvragen en uithoren. Voor mij zou 1800 abonnementen wel belangrijk zijn. 

Van mijn zakelijke account manager krijg ik dezelfde quote. Er zou in Q4 van 2019 voor prive klanten de ESim komen, en zakelijk in Q1 van 2020. Zoals we hier allemaal weten is tot op heden daar dus niets van waar.  Onze frustratie is dus groot.  Prive hebben we net 2x Red together met zn 8en. Allemaal met een nieuwe iPhone/Apple watch. En we reizen veel, dus we wachten er (tevergeefs) met smart op. 

micahjj

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

so joka-fone have about 5 months to sort this out, then my contract is up and if I can’t use e-sim, I am dropping ziggo and  swapping to a 1gig fibre to the premises and moving to t-mobile…..

Kalemarco

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vraag me toch af waarom het hier voor Nederland zo lang moet duren? En wat nu de daadwerkelijke reden is waarom het zo lang moet duren.  Zou eigenlijk al in 2019 te gebruiken moeten zijn. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kalemarco wrote:

Ik vraag me toch af waarom het hier voor Nederland zo lang moet duren? En wat nu de daadwerkelijke reden is waarom het zo lang moet duren.  Zou eigenlijk al in 2019 te gebruiken moeten zijn. 

Dit vraagt iedereen zich af maar Vodafone geeft daar geen antwoord op. We zullen gewoon moeten wachten en als je niet kan wachten en je hebt het echt nodig en je kan van je abonnement af, stap over op een andere provider. Dan heb heb je het zeker en kan je het gebruiken. 

Afvragen heeft gewoon echt geen zin. Zeker niet als je de hele topic leest en nog andere topics over de eSIM. Vodafone blijft er maar stil bij en zegt dat het komt, als de klanten het maar willen  (jaja… en die willen wel). Ergens in 2020 

Dapinsch

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog steeds geen antwoord van Vodafone… het is bijna MAART !!! ? Kom op zeg. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dapinsch wrote:

Nog steeds geen antwoord van Vodafone… het is bijna MAART !!! ? Kom op zeg. 

Eerst Unlimited abonnementen in maart. 
Misschien daarna? Afwachten!

Brie-an84

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo jammer dit. Customer Experience 0.0. 
Dit was mijn laatste poging om uit te vinden hoe ik dual SIM kan gebruiken bij VF omdat ze er in de winkel én klantenservice niks inhoudelijks over kunnen zeggen. Het kan dus niet, en wanneer weten ze zelfs niet? Beetje achterhaald is het wel.

Ik ben al vele jaren klant bij VF met 3 abo’s die recent verlengbaar zijn geworden. Hierdoor ga ik potentieel richting TM omdat ik daar een simpel SIM-only’tje op e-sim te nemen. Scheelt me rondlopen met 2 telefoons en ook nog eens in de kosten. Dat terwijl ik helemaal niet ontevreden ben over de diensten die ze wel leveren. 

Hans.Romijn

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Please Vodafone, ook ik ben al jaren een trouwe Vodafoneklant. De eSim is zó welkom in Nederland! Ik ben werkzaam bij een netbeheerder en heb altijd 2 telefoons in m’n zak! Heel vervelend. En de techniek is er al lang. Kom op Vodafone! Laat geen trouwe klanten weglopen!!!! Zéker niet zij die een duur toestel als Iphone 11pro hebben gekocht bij u!

dennisje182

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan in augustus mijn abbo verlengen, en als dan VF nog steeds geen mogelijkheid voor een esim heeft ben ik over naar Tmobile! Dat er misschien een andere tijdslijn is of dat implementatie op een andere tijd staat gepland is prima, maar communiceer dat gewoon even met je klanten als er naar gevraagd wordt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @dennisje182 
Zolang de Community medewerkers van Vodafone niet weten wanneer de eSIM er komt, kunnen ze je ook niet gewoon eventjes vertellen wanneer het komt. Ook deze mensen moeten wachten op communicatie vanuit Vodafone en zolang ze deze niet hebben, kunnen ze ook niet zoveel melden. Dus of het in augustus kan, of niet, dat is en blijft de vraag.

Ik zou het dan gewoon op dat moment bekijken en als je toch graag een eSIM wil en Vodafone heeft deze nog niet, dan kan je altijd op dat moment besluiten of je toch wil overstappen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Voor wie nog altijd wil overstappen, vanaf vandaag kan je ook bij Simyo een eSIM aanvragen. Nou, dan moet het nu toch ook bij Vodafone gaan komen?! Laten we hopen dat het snel gaat gebeuren. 

Mooie reminder voor Vodafone ???

Panharing79

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Voor wie nog altijd wil overstappen, vanaf vandaag kan je ook bij Simyo een eSIM aanvragen. Nou, dan moet het nu toch ook bij Vodafone gaan komen?! Laten we hopen dat het snel gaat gebeuren. 

Mooie reminder voor Vodafone

Dan kan Vodafone inderdaad niet achter blijven! 

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Zou een mooie aanvulling zijn als esim bij vf beschikbaar komt. Hopelijk worden we binnenkort positief verrast! 

MrTinus76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht nog even met verlengen….. zit ook met smart te wachten op de e-sim. 
Maar Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het nog heel lang duurt voordat ook Vodafone aan de e-sim gaat.  

 

Colligro

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In november loopt mijn contract af. Ik ben al jaren klant bij ziggo/vodafone en hoop dat ook nog heel lang te blijven. Echter loop ik sinds kort met twee telefoons rond. Collega's met t-mobile hebben dit heel wat beter voor elkaar want dual sim op een iPhone werkt echt heel erg goed!

Ik ga duimen dat de e-sim introductie ergens voor die tijd is, anders ga ik overwegen om over te stappen (terwijl ik zeer tevreden ben over VF/Ziggo)

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik had nog een oud Simyo kaartje liggen en deze omgezet naar esim. Werkt supergoed en is makkelijk om te zetten naar esim. En eerlijk gezegd vind ik wachten tot november nog best lang. Hopelijk is het in Q2 al beschikbaar. Las onlangs een artikel dat toekomstige devices steeds vaker esim meekrijgen. Als dit geen ontwikkeling is?! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is er nog niks bekend. Mocht ik meer info krijgen, dan zal ik hier in het topic ook reageren.
Voor de mensen met 2 telefoons. Er is een tussentijdse oplossing om niet met 2 telefoons te lopen. Met de Samsung toestellen (S  en Note lijn)  is het al een langere tijd mogelijk om 2 simkaarten te gebruiken in een toestel. Hierdoor loop je niet met 2 toestellen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic